Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987959 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5320 Gepost op: 23-05-2021, 10:20:05 »
Zover ik weet worden de televote-stemmen per land geteld, en die worden dan per land vertaald naar 12, 10 enz. punten. De uitslagen van de televoting van alle landen worden dan bij elkaar opgeteld... (dus ga er bijv. maar van uit dat Cyprus en Griekenland elkaar ook bij de televoting 12 punten hebben gegeven)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5321 Gepost op: 23-05-2021, 11:11:23 »
Mijn top 26! :D

12 punten voor 🇺🇦 Oekraïne ::bravo::
10 punten voor 🇱🇹 Litouwen
8 punten voor 🇮🇱 Israël
7 punten voor 🇦🇿 Azerbeidzjan
6 punten voor 🇸🇲 San Marino
5 punten voor 🇮🇸 IJsland
4 punten voor 🇫🇮 Finland
3 punten voor 🇮🇹 Italië
2 punten voor🇨🇭 Zwitserland
1 punt voor 🇲🇹 Malta

11. 🇸🇪 Zweden
12. 🇲🇩 Moldavië
13. 🇳🇴 Noorwegen
14. 🇨🇾 Cyprus
15. 🇵🇹 Portugal
16. 🇳🇱 Nederland
17. 🇧🇬 Bulgarije
18. 🇫🇷 Frankrijk
19. 🇷🇺 Rusland
20. 🇬🇷 Griekenland
21. 🇧🇪 België
22. 🇬🇧 Verenigd Koninkrijk
23. 🇦🇱 Albanië
24. 🇷🇸 Servië
25. 🇪🇸 Spanje
26. 🇩🇪 Duitsland
🜃

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5322 Gepost op: 23-05-2021, 11:28:43 »
Wat ik bedoelde met dat "op 1 hoop gooien": ik zou er een rekenvoorbeeld bij moeten hebben, om te zien hoe dat dan in elkaar zit.

Dan was er nóg iets. Er staat me iets van bij, toen ze in 2017 begonnen zijn met het huidige systeem, dat de punten toen van laag naar hoog gegeven werden. Dus het land dat de minste televoters had gekregen, hoorde dat als eerste. En verder, dus.

Dat is daarna dus nóg een keer veranderd, of klopt dat niet?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5323 Gepost op: 23-05-2021, 11:32:40 »
Klopt inderdaad Jos, dit is gedaan om het nog spannender te maken. ::ok::

Grappig trouwens dat Nederland de minste punten (slechts 2 van de 524) aan Italië heeft gegeven! ;D

Hier kun je alle punten terugvinden, inclusief uitgesplitste televotes: https://eurovisionworld.com/eurovision/2021#italy
🜃

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5324 Gepost op: 23-05-2021, 12:45:24 »
Los van het uiteindelijke resultaat:

De Russische matroesjka zette voor mij 1 van de leukste acts neer. Het is te hopen dat ze in Rusland met rust zal worden gelaten (met andere woorden, dat haar niet hetzelfde lot treft als Navalny).

Ook zonder die boodschap vind ik de act leuk, overigens. Nu speel ik de ''advocaat van sde duivel'': zou het misschien een duivelse boodschap van Poetin zelf zijn, om de westerse wereld zand in de ogen te strooien?

Zo van: kijk eens hoe wij omgaan met de rechten van de vrouw in ons land, niets mis mee.....nee, zo zal het niet zijn, het blijft een leuke act.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5325 Gepost op: 23-05-2021, 13:13:40 »
Hoveel landen geven er eigenlijk punten , ik meen 39

Dus er worden 39x58 punten uitgedeeld.
Is 2262 pt,

Italië kan maar van 38 landen pten krijgen . 318/38 is gemiddeld meer dan 8, dus de televoting was redelijk unaniem te noemen.

Televotes overzicht erg grappig, Nederland 12 aan Frankrijk, had ik niet verwacht en idd Nederland het land dat Italië het minste televotepunten gaf
En de Nederlandse vakjury had zelfs 0 punten over voor Italië

« Laatst bewerkt op: 23-05-2021, 13:26:55 door Tarbozan »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5326 Gepost op: 23-05-2021, 13:29:14 »
Zó komen we ergens.


Wat de top betreft komt het resultaat van de televoting aardig overeen met de jury-punten. Het zal niet zoveel uitmaken, maar ik denk dat het verschil in de lagere regionen wel groter zal zijn.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5327 Gepost op: 23-05-2021, 13:41:29 »
Moldavië heeft in de halve finale 12 punten gekregen van de televoters in Frankrijk, Estland, Letland, Tsjechië, Servië, San Marino, Griekenland en Portugal :-X :-X :-X
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5328 Gepost op: 23-05-2021, 13:56:20 »
Ik heb slechts fragmenten gezien van de finale, dus kan niet over andere nummers spreken. Maar dat Nederland niet hoog heeft gescoord snap ik helemaal. Het is geen liedje dat een goede eerste indruk achterlaat. Niet voor niets vonden de kinderen in mijn klas (groep 5) het helemaal niets. Van het dansje tot de tekst die ze niet konden verstaan, ze vonden Jeangu maar een rare man. Pas als je de achtergrond van het lied kent en als je het lied vaker hebt gehoord leer je het meer waarderen. Die kans heeft het liedje natuurlijk niet gehad. De meeste stemmers hebben het liedje maar één keer gehoord (namelijk in de finale) en als je dan zit met een wat moeilijkere eerste indruk, tja dan weet je genoeg.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5329 Gepost op: 23-05-2021, 13:59:16 »
Sorry hoor maar er zijn voor de voters genoeg mogelijkheden geweest om heg nummer vaker te horen . Ik heb het heel vaak gehoord en ja boodschap is sterk , maar de uitvoering was mager, zang was redelijk, maar al met al was het gewoon niet goed voor mij .
En om punten van de televoting te krijgen moet je in de top 10 komen wan5 alleen die krijgen punten  en elk land vond Nederland niet bij hun top 10 horen .

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5330 Gepost op: 23-05-2021, 15:09:53 »
Genoeg mogelijkheden? De meeste mensen horen de nummers op de avond van de halve finale of finale voor het eerst... Die gaan niet uitgebreid op internet kijken/luisteren... En die stemmen toch.
Ik probeer ook bewust de nummers van tevoren niet te beluisteren; dan verliest het festival voor mij zijn charme! Ik had enkel bij het zappen stukjes van nummers gehoord. En dat Nederlandse nummer? Die hoorde ik ook gisteren pas voor het eerst compleet. Ik had enkel korte stukjes gehoord.
Ich bin ein Bärliner!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5331 Gepost op: 23-05-2021, 16:05:21 »
Klopt inderdaad Jos, dit is gedaan om het nog spannender te maken. ::ok::

Dit klopt maar gedeeltelijk natuurlijk, nadat ik in 2019 nagelbijtend had afgewacht of het Duncan ging worden of Zweden, vernam ik later dat je gewoon kunt meerekenen en dan was allang duidelijk dat er voor Zweden niet genoeg punten meer over waren...gisteren voor de lol eens gedaan, 39 landen hadden elk 58 punten te verdelen = 2262 punten. Gewoon bij elke uitslag optellen blijven en je weet bij de laatsten precies hoeveel punten er nog te verdelen zijn. Nadat Frankrijk de punten had gehad was ook duidelijk dat er niet genoeg over waren voor Zwitserland...natuurlijk moet je dit niet doen als je het gewoon lekker spannend wil houden!!!
Om de overwinning van Italië nog even kracht bij te zetten, ze hebben echt extreem goed gescoord bij de televoting met 318 punten, dat betekent een gemiddelde van boven de 8 punten  per land berekend over 38 landen (eigen land mag niet stemmen erop).

Overigens heb ik genoten van alle shows! Fantastisch gedaan.  ::bravo::

Edit: Sorry Tarbozan, had je reactie niet gelezen, je postte al iets soortgelijks.

« Laatst bewerkt op: 23-05-2021, 16:07:03 door tureluurs »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5332 Gepost op: 23-05-2021, 16:49:59 »
Genoeg mogelijkheden? De meeste mensen horen de nummers op de avond van de halve finale of finale voor het eerst... Die gaan niet uitgebreid op internet kijken/luisteren... En die stemmen toch.
Ik probeer ook bewust de nummers van tevoren niet te beluisteren; dan verliest het festival voor mij zijn charme! Ik had enkel bij het zappen stukjes van nummers gehoord. En dat Nederlandse nummer? Die hoorde ik ook gisteren pas voor het eerst compleet. Ik had enkel korte stukjes gehoord.
Ja genoeg mogelijkheden, dat daar niet iedereen gebruik van maakt is een keuze.
Maar sinds een aantal jaren is online echt al wel onder die hard fans  en zelfs esf youtube kanalen een verdeling ontstaan van manieren om de nummers t3 horen.
De weken voorafgaand aan het festival komen daar dan de pers momenten, shows etc etc bij.

Voor veel fans is het volgen van de nationale selecties, de rehearsals, de gossip trein ook een deel van de charme van het festival.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5333 Gepost op: 23-05-2021, 17:28:05 »
De kijker heeft die mogelijkheden inderdaad, maar het merendeel van de kijkers kijkt zoals LDHmolletje beschrijft alleen de shows en stemt op basis van die eerste indruk. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je bij de selectie van je act rekening moet houden met die eerste indrukstemmers, wat precies was waarop Jeangu slecht op scoorde.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5334 Gepost op: 23-05-2021, 17:31:30 »
Zo verschillen meningen dus! Voor mijzelf is het de charme om alles pas op de avond te zien! Net zoals dat vroeger normaal was... Toen kende je alleen je eigen nummer en eventueel het nummer van een buurland waarvan je de uitverkiezing op tv kon volgen (voor mij dus Duitsland, België en Engeland)

En ik durf het wel aan dat een groot deel van de televoters ook gewoon pas op de avonden zelf bewust voor het eerst kijkt/luistert naar de nummers. Ondanks de mogelijkheden die er zijn om het onbeperkt al eerder te zien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5335 Gepost op: 23-05-2021, 18:00:17 »
Zoals je al zei ldh daar verschillen meningen .
Ikzelf stem niet, en ben pas zo’n 2 weken voor het festival meestal wat aan het kijken naar wat er precies meedoet. Maar dat doe ik dus omdat ik ben aangestoken door iemand die al jaren vanaf de nationale selecties geintresseerd is, alle achtergronden etc wil weten en dus op verschillende kanalen, Facebook groups etc alles probeert te volgen van esf.

Die mensen stemmen gewoon 20 keer op hun favoriet(en) en ze zijn met velen . Om 1 zo’n esf fan die Max op zeg Litouwen stemt , moet je al 21 toevalskijkers trekken om daar overheen te kunnen ( tuurlijk niet geheel waar er zijn ook esf fans voor jouw land misschien)

Wat ik hiermee probeer aan te geven is dat het merendeel van de kijker dan wel iemand is die slechts 1 of 2 maal zo’n nummer ziet en er dan op stemt , het merendeel van de stemmers,( en daar ben ik vrij zeker van ) zijn mensen die meermaals op een nummer stemmen.

Esf is de laatste jaren uitgegroeid op de sociale media tot iets heel groots, met eigen stemmingen , presentatie van de liedjes etc etc. ( voor alle duidelijkheid ik bedoel dus fanbased eb niet puur ebu based)

Wel lullig dat er nu berichten komen dat mensen 12 keer gestemd hebben en vanochtend pas te horen kregen dat 7 stemmen omgeldig verklaard zijn omdat de window al gesloten was, wat bij velen niet blijkt te kloppen. Is toch 3 euro aan stemmen waar iets niet mee klopt.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5336 Gepost op: 23-05-2021, 18:54:34 »
Effe nog reageren op vrijdag, Wat was het fantastisch, en fabiann en utrechtse mol vonden dat ook zo te zien.
Ik wil nog effe zeggen dat het publiek in thuisland altijd het meest juicht en klapt voor hun eigen, is altijd zo geweest. dus hier ook. vond het wel prachtig dan iedereen meezong en danste op het nummer. gaf het meer kracht ofzo.

Dan gister, echt wat en mess uitslag ::rofl:: leukste in veel jaren wel. dachten we dat duitsland zero points iconisch was, dan krijg je dit ::rofl::  En effe... HOEZO MOLDAVIE AL DIE 12 PUNTEN EN 13E PLEK ZO VALS EN SLECHT >:( >:(

Moest er effe uit ;D

Dan gefeliciteerd italie ::bravo:: Ondanks het niet mijn smaak is vond ik het een goed rock liedje en een lekker nummer ook live fantastisch om mee te maken! en mag ook wel naar paar keer net niet winnen. dus ik gun het zo wel al was ik eerder voor frankrijk of zwitserland.

Mijn top 26 (van gisteravond/vrijdag)
1.Bulgarije/Griekenland is me om het even maar trots dat stefania 10e is geworden ::bravo::
3.Israel (laag door publiek vanwege wat er daar gaande is en omdat het vroeg kwam, maar blij dat de jury het gered heeft <3
4.Malta (Powervrouw, die meer verdiende bij televotes! dat krijg je als ze als 6e komt, beetje raar van de makers.
5.Azerbaijan (favorite van vorig jaar, maar dit jaar ook booming, waarom zo laag? ik blijf efendi sowieso volgen)
6.Frankrijk (Had van mij mogen winnen, Voilaaaaa)
7.Ijsland (Wat een leuke mensen en dat gejuich als ze op beeld komen ::love:: verdiende 4e plek!
8.Zwitserland (Prachtig, maar iets te veel arcade voor mij, vorig jaar was ook zo leuk ::love:: )
9.Italie (Ondanks ik geen rockfan ben, is dit een goed en lekker nummer!)
10.Nederland (Ja ik vind dit leuk! het is een lekker nummer En jeangu zingt het fantastisch al hellemaal live en de surinaamse vibe en lion king achtige dingen ik ga er lekker op hoor! de boodschap is ook enorm goed  en stop met het broccoli it issnt funny annymore im proud of him  ::bravo::
11.Spanje (Ik vind dit erg underatted, en prachtig mooi nummer die ik misschien op de begravenis ooit wil zingen van mn oma want het gaat over zijn oma die kort geleden is overleden. hij zong misschien een beetje vals af en toe maar daar krijg je punten voor kijk maar naar zweden en moldavie)
12.Portugal (Radio 2 top 2000 bop)
13.Servie (K3 met botox, echt ik hou van dit nummer ::rofl:: )
14.Lithouwen (Gewoon grappig, en ik doe elke keer mee met het dansje ::trots:: )
15. Cyprus (Leuk maar viel echt weg tegen over de pop songs en natuurlijk de plagiaat stukjes, en ze zong raar)
16.Duitsland (ik vind dit gewoon leuk haha maar snap dat het laag staat)
17.Finland (standaard rock, veel minder dan italie)
18.San marino (De grootste shock ::rofl:: overall stond dit hoog, dus had echt niet zo weinig punten verwacht voor ze)
19. Oekraine (Kut nummer met een goeie act. dat eindstuk is na 1,5 jaar niks wel fantastisch live)
20. Belgie (oke maar valt beetje buiten de boot tegenover de rest, maar wel goed)
21.Rusland (grootste energie, beste van de week voor haar, maar valt weg tegenover de rest)
22.Noorwegen (Kijk hij fantastisch als persoon, de boodschap is top, maar het liedje is gewoon niet goed, en dan maakt de outfit het ook niet beter)
23.Uk (Goed liedje, maar de rest nee, arme knul)
24.zweden (Vals in de halve finale en nu ook niet super, just no)
25.Albanie (Tja gewoon saai en niet bijzonder vergeleken met de rest,
26.Modavie HOE STAAT DIT 13E >:( >:( >:(


Ik heb zelf voor het eerst echt alles gevolgd, nationale rondes, alles luisteren en wat vinden anderen er van de odds de repetities. en ik vond het echt vet! ook liedjes van nationale rondes waar je denk omg nee die had moeten gaan. je leert nieuwe leuke liedjes kennen en ook op tv alles meezingen en live in de zaal dan dit jaar. Maar gewoon op de avond zelf heeft ook zijn charmes al had ik dan andere davorieten gehad dan nu want liedjes stijgen en dalen per keer dat je het hoort. Maar ik kan niet wachten op vollgend jaar, ik ga vast weer alles volgen.

en wie is er in voor een realitynet reis naar italie :P
chipsverslaafde <3

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5337 Gepost op: 23-05-2021, 19:01:55 »
Yes, I’m in! ::love::
🜃

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5338 Gepost op: 23-05-2021, 20:05:02 »
Heeft iemand van de bezoekers aan de finale bij het optreden van Azerbeidzjan die super-sportieve cameraman voorbij zien rennen? Hij flitste met camera en al van rechts naar links over het podium.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5339 Gepost op: 23-05-2021, 20:50:00 »
Heeft iemand van de bezoekers aan de finale bij het optreden van Azerbeidzjan die super-sportieve cameraman voorbij zien rennen? Hij flitste met camera en al van rechts naar links over het podium.

Dat heb ik gemist denk ik ::rofl::.