Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 997320 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5880 Gepost op: 10-05-2024, 15:52:24 »
Als dat het echt is, begrijp ik het niet helemaal. Want bijvoorbeeld Bambie Thug van Ierland spreekt zich openlijk uit tegen Israëls deelname aan het festival.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5881 Gepost op: 10-05-2024, 15:55:03 »
Laten we eerst wachten tot er duidelijk is wat er gebeurd is, nu springt iedereen en heeft een mening klaar. 

Gaat het puur om deze opmerking?  Is er een gevecht geweest?  Of is het een last minute boycot van joost?  Veel onduidelijkheid. En eerlijk is eerlijk heeft de ebu deze rotzooi over zichzelf afgeroepen , en hebben we er maar mee te dealen dat israel mee mag doen

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5882 Gepost op: 10-05-2024, 15:57:13 »
Laten we eerst wachten tot er duidelijk is wat er gebeurd is, nu springt iedereen en heeft een mening klaar. 

Gaat het puur om deze opmerking?  Is er een gevecht geweest?  Of is het een last minute boycot van joost?  Veel onduidelijkheid. En eerlijk is eerlijk heeft de ebu deze rotzooi over zichzelf afgeroepen , en hebben we er maar mee te dealen dat israel mee mag doen
Klopt, de verhalen gaan nu echt alle kanten op.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5883 Gepost op: 10-05-2024, 16:03:43 »
Nogmaals het is de beslissing van de ebu om israel mee te laten doen , maar ik vind het wel behoorlijk hypocriet om dus wel vlaggenvertoon van israel te tonen, maar elke vorm van kritiek op israel priberen buiten te sluiten .

Als je dan toch wilt spreken dat het im muziek zou gaan en verbroedering, sluit dan die geluiden ook niet buiten .  Veel deminstranten die nu pro palestijns genoemd worden , zijn niet anti israel maar anti onderdrukking en oorlog , dus zou een beterle benaming or cease fire zijn en ga eens klappen met elkaar ipv slagen naar elkaar uitdelen

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5884 Gepost op: 10-05-2024, 16:07:03 »
Laten we eerst wachten tot er duidelijk is wat er gebeurd is, nu springt iedereen en heeft een mening klaar. 

Gaat het puur om deze opmerking?  Is er een gevecht geweest?  Of is het een last minute boycot van joost?  Veel onduidelijkheid. En eerlijk is eerlijk heeft de ebu deze rotzooi over zichzelf afgeroepen , en hebben we er maar mee te dealen dat israel mee mag doen

De eerste en laatste zin van je post komen totaal niet overeen. ;D Lees nog maar eens terug.

Ik heb overigens nog helemaal geen mening hierover, omdat het inderdaad volkomen onduidelijk is wat er is gebeurd. We weten nog helemaal niet of vermeende incident rond Joost überhaupt met Israël te maken heeft, of om iets heel anders gaat.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5885 Gepost op: 10-05-2024, 16:08:57 »
Tuurlijk heb ik zelf ook een mening en zal die hier en daar echt wel eens doorklinken, niet meer dan logisch toch

En ik bedoel met mijn eerste zin meer duidelijkheid over wat joost nu wel of niet heeft gedaan en in de laatste zin is inderdaad mijn mening over het besluit over de deelname van israel
« Laatst bewerkt op: 10-05-2024, 16:10:40 door Tarbozan »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5886 Gepost op: 10-05-2024, 16:45:33 »
Vorig jaar moest en zou Zweden winnen, vanwege een of ander jubileum, of zo. Dat werd ook gewoon geregeld. *shrug*
Dit is niet waar en was een volledig andere situatie.

Ben benieuwd naar de situatie rondom Nederland. Ik vrees dat we Joost morgen niet meer gaan zien optreden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5887 Gepost op: 10-05-2024, 16:57:40 »
Dat vermoeden heb ik ook. En ik denk zelfs dar ze dat ook vanavond al bekend gaan maken.

Ik speculeer, maar ik acht die kans erg groot.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5888 Gepost op: 10-05-2024, 18:20:05 »
Nog steeds geen nieuws. Ik durf wel te stellen nu dat er echt iets goed mis is.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5889 Gepost op: 10-05-2024, 18:36:35 »
Nog steeds geen nieuws. Ik durf wel te stellen nu dat er echt iets goed mis is.

Nog geen nieuws over een eventuele uitsluiting. Het zou gaan om een fysieke confrontatie met een fotograaf. Is gemeld door de SVT (de Zweedse publieke omroep).

https://www.svt.se/kultur/incident-utreds-kring-nederlandske-artisten-joost-klein

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5890 Gepost op: 10-05-2024, 19:53:50 »
In heel dat artikel van svt staat een zin over een incident wat fysiek zou zijn,zonder specificatie. De rest van het artikel is een beschrijving van de persconferentie waarbij een poolse journalist vroeg over de veiligheid en de voorzitter zei dat de israelische zangeres niet hoefde te antwoorden en joost vroeg waarom niet ?

Meer staat er niet in dat artikel.
Verder berichten verschillende media dat er iemand een opmerking  gemaakt zou hebben richting joost over de dood van zijn ouders en het proberen winnen van stemmen hiermee. Maar of dat echt gebeurd is, geen idee, of dat tot een fysieke confrontatie kwam, geen idee . Voorlopig allemaal onduidelijkheid.

Of joost nog mee gaat doen, geen idee maar persoonlijk denk ik van niet


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5891 Gepost op: 10-05-2024, 20:34:55 »
Weer een halfslachtig besluit.

Vakjury beoordeelt een opname.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5892 Gepost op: 10-05-2024, 20:46:54 »
Weer een halfslachtig besluit.

Vakjury beoordeelt een opname.
Het is in elk geval beter dan niks. Hij krijgt in elk gaval een jurybeoordeling, waardoor het nog mogelijk is dat hij morgen wel gewoon zou kunnen optreden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5893 Gepost op: 10-05-2024, 21:01:06 »
Het is in elk geval beter dan niks. Hij krijgt in elk gaval een jurybeoordeling, waardoor het nog mogelijk is dat hij morgen wel gewoon zou kunnen optreden.
Dat is vrij bizar. De jury is natuurlijk beinvloed door het feit dat Joost of dan wel of dan niet iets gedaan heeft, en daardoor misschien gediskwalificeerd wordt.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5894 Gepost op: 10-05-2024, 21:02:08 »
De EBU moet er eigenlijk al wel over uit zijn dat hij (in hun ogen) echt iets onacceptabels heeft gedaan. Anders zouden ze hem gewoon laten meedoen aan de repetities terwijl ze het incident onderzoeken: uitsluiten van de finale kan dan altijd nog.

Nu kunnen ze eigenlijk al niet meer tot de conclusie komen dat hij niets verkeerd heeft gedaan, want dan heeft hij twee cruciale repetities gemist.

Ik vermoed dat ze nu alleen nog nadenken over PR en hoe dit op een acceptabele manier naar buiten te brengen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5895 Gepost op: 10-05-2024, 21:15:08 »
Het begin van het einde…

:(
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5896 Gepost op: 10-05-2024, 22:55:08 »
Ik zie dat Joost tijdens de show toch heel veel bijval krijgt van het publiek.


Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5897 Gepost op: 10-05-2024, 23:16:12 »
Ironie of vooropgezet plan?  ::hypocriet::

🜃

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5898 Gepost op: 10-05-2024, 23:17:17 »
 :o ::vergroot::



Ik zie dat Joost tijdens de show toch heel veel bijval krijgt van het publiek.

Maar het publiek weet net zo weinig als wij. Als ze dadelijk openbaar maken dat hij echt iets beroerds heeft gedaan, is die bijval ook zo weer weg. Nu is het allemaal onduidelijk en baalt het publiek uiteraard dat hij z'n feestnummer niet live komt opvoeren.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5899 Gepost op: 10-05-2024, 23:31:48 »
De politie van Malmo is nu ter plaatse om het incident te onderzoeken, lees ik. Dan moet hij dus echt wel van een misdrijf worden beschuldigd, want de politie komt echt geen duwtje of stemverheffing onderzoeken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.