Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 1285895 keer)

Online KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #6060 Gepost op: Gisteren om 23:21:30 »
Oneens. Het is leuk om naar te kijken en de melodie is extreem catchy. Dus logisch en terecht dat het goed valt.

Het is leuk dat er bij het songfestival ieder jaar heel andere nummers winnen.   Oostenrijk staat ook hoog bij de bookmakers, maar dat vind ik echt teveel lijken op Nemo. Een heel nummer in kopstem gezongen: heel knap, maar ik word er ook een beetje moe van. Dus ik duim dan voor Zweden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #6061 Gepost op: Vandaag om 01:04:06 »
Fijn, niet weer naar Zweden en gelukkig nog niet het einde van het songfestival, had heel bijzonder geweest als we naar Israël zouden moeten gaan… ::zweet::
🜃

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #6062 Gepost op: Vandaag om 01:07:02 »
Dat ging nog maar net goed ja. Ik stel voor dat we hier gewoon weer een jurysport van maken. Die hebben de boel wel weer gered.

En serieus.. Zwitserland 2e bij jury en 0 punten bij televotes?

Wel erg tevreden met de winnaar!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #6063 Gepost op: Vandaag om 08:20:07 »
Fijn, niet weer naar Zweden en gelukkig nog niet het einde van het songfestival, had heel bijzonder geweest als we naar Israël zouden moeten gaan… ::zweet::

Dat lijkt wel onvermijdelijk te worden. Dit is het 2e jaar op rij dat Israël zo gigantisch de televote wint. Helaas...
You'll never walk alone

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #6064 Gepost op: Vandaag om 09:31:38 »
ik ben helemaal klaar met dit ''songfestival'' nu
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #6065 Gepost op: Vandaag om 09:31:54 »
EBU moet toch ook wel beseffen dat hele televoting gewoon kapot is vanwege politieke situatie.
Hoeveelheid commotie rondom Israël en dan de hoeveelheid "sympatiepunten" bij televotes beïnvloeden het hele evenement nogal voor een 'niet-politiek' evenement.

Ook Oekraïne krijgt nog altijd zo'n 100 punten meer dan logisch. Maar dat snap ik nog en bovendien niet meer zo'n grote impact op de eindscore.
Maar dat mensen masaal stemmen op een genocideplegend land uit sympathie. Onbegrijpelijk. Nummer was niet slecht, maar echt geen 300 punten waard. Eerder 100 ofzo.

Het zijn nogal wat politieke punten.

Overigens ook wel opvallend het verschil tussen de eerste halve finale en finale bij Estland. 5e bij semi 1. En in de finale de dikke winnaar bij de televotes (Israël niet meegerekend)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #6066 Gepost op: Vandaag om 10:12:37 »
Ik kijk altijd alleen de puntentelling, het blijft een zooitje. Zwitserland op #2 bij de vakjury, maar bij het publiek 0 punten. Hoe kan dit aan? ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #6067 Gepost op: Vandaag om 10:26:32 »
Gedeeltelijke verklaring zou nog kunnen zijn het verschil in stemmethode.
Televoters stemmen hoofdzakelijk alleen op hun favoriet. Jury' geven bewust punten aan hun hele top 10. Ik denk dat Zwitserland best in de smaak viel, maar bij weinig mensen de topfavoriet is. Maar 0 punten had ik ook echt niet verwacht.

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6068 Gepost op: Vandaag om 11:06:47 »
De puntentelling was inderdaad een grote rommel. 0 punten voor zwitserland in de televoting, Uk dat van sommige jury's 12 punten kreeg. De grote verschillen tussen de halve finales en de finale vond ik ook vreemd.

En wat betreft Israel geheel eens met brtdm. Dit heeft niks meer te maken met wat nu de beste inzending is en maakt het hele stemsysteem kapot. In een normale situatie had het ongeveer net zoveel punten gekregen als griekenland denk ik. Ik vond deze balades zeer vergelijkbaar.