Auteur Topic: LEGO  (gelezen 38360 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: LEGO
« Reactie #140 Gepost op: 18-04-2021, 08:36:02 »
Terechte winnaars, terechte afvallers!
Echt mooi/leuk gemaakt, die boom!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: LEGO
« Reactie #141 Gepost op: 18-04-2021, 11:11:43 »
Ja, mee eens. Ik vond de octopus ook leuk, maar daar was het idd jammer dat de tentakels soms niet doorliepen. En ik vond de gevangenis ook heel leuk bedacht, maar daar was het idd wel zonde dat de verhoudingen niet helemaal klopten.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: LEGO
« Reactie #142 Gepost op: 2-05-2021, 00:37:41 »
Mooie halve finale vandaag, toffe laatste opdracht. Op naar de finale volgende week!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: LEGO
« Reactie #143 Gepost op: 2-05-2021, 15:31:24 »
Ja, die tweede opdracht was echt heel erg leuk. Terechte finalisten ook. Zeer benieuwd naar volgende week. Wel jammer dat het alweer bijna is afgelopen.  :P

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: LEGO
« Reactie #144 Gepost op: 2-05-2021, 15:47:01 »
Ik vond het commentaar bij die eerste opdracht ook wel wat overdreven. 'we hebben jullie zoveel kleuren gegeven'.. ja maar nog 10 keer zo veel glas en zandkleurige blokjes. Iets meer kleur hadden ze er wellicht in mogen verwerken, maar dit was een vrij logisch gevolg.

Die boom op een nieuwe planeet vond ik zelf wel mooi.


Ik ben erg benieuwd naar volgende week. De teams zijn erg gewaagd aan elkaar.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: LEGO
« Reactie #145 Gepost op: 4-05-2021, 13:05:12 »
De Britse serie is ook erg leuk! ::bravo::
Ik heb trouwens ook een half jaar terug de twee Australische seizoenen gekeken en die zijn echt een aanrader voor fans van de Nederlandse/Vlaamse! Die stonden toen op de site van 9now, geen idee of dat nog zo is. Maar qua concept helemaal hetzelfde, veel opdrachten uit dit seizoen in NL/BE zijn waren ook te zien in het tweede Australische seizoen, zelfs sommige grapjes (zoals de storm trooper die zijn/haar hoofd stoot) en de kandidaten zijn leuk.

Ik ben toen overigens ook een keer begonnen met de Amerikaanse Lego Masters, maar tot nu toe nog niet verder gekomen dan de eerste aflevering. Die is... typisch Amerikaans.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Mootje78

  • Forumlid
Re: LEGO
« Reactie #146 Gepost op: 4-05-2021, 20:05:33 »
Het 2de seizoen van Lego Masters Australie wordt deze zomer op RTL uitgezonden!
Voor meer info daarover kan je terecht op www.facebook.com/groups/dutchlegomaster

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: LEGO
« Reactie #147 Gepost op: 4-05-2021, 22:53:51 »
Oh, wat gaaf! ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: LEGO
« Reactie #148 Gepost op: 4-05-2021, 23:07:51 »
Leuk. :D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: LEGO
« Reactie #149 Gepost op: 8-05-2021, 21:27:40 »
Brickwood van Marcel en Bibi  ::love:: sowieso 3 toffe finalebouwwerken, maar dit is mijn favoriet.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: LEGO
« Reactie #150 Gepost op: 8-05-2021, 21:45:14 »
Ik vond ze allemaal weer erg goed.  ::bravo::

Maar ik vind alleen die stemming nog zo stom. Wat die kinderen en oud deelnemers stemmen maakt niet meer uit als beide brickmasters hetzelfde doen.

De twee belgen zijn altijd ontzettend goed in grote dingen bouwen en het gebruik van speciale onderdelen en technieken. (Hoe noemde hij het ookalweer?)

De Nederlanders waren het beste in de details en het neerzetten van het totale idee.

En het gemengde duo vond ik ietsje minder, maar hebben ook vaak hele goede dingen neergezet. En het monster dat wakker werd was ook heel goed.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: LEGO
« Reactie #151 Gepost op: 8-05-2021, 21:45:30 »
Over het hele seizoen gezien echt de verdiende winnaars. Maar wat een fantastische bouwwerken deze finale, wow!

Het zou wel beter zijn als de jury 5 punten per stem is, 10 is teveel. En nu kozen ze allebei ook voor hetzelfde, dat kan gebeuren.

En super dat er een derde seizoen komt. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 21:47:06 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: LEGO
« Reactie #152 Gepost op: 8-05-2021, 22:34:05 »
Brickwood van Marcel en Bibi  ::love:: sowieso 3 toffe finalebouwwerken, maar dit is mijn favoriet.
Mijne ook. Ik vond dit het meest een "masterbuild" zeg maar, als in een presentatie van je bouwskills. En dat er verschillende soorten techniekjes in zaten, superleuk. Dat het te "onsamenhangend" was was ik het eigenlijk niet mee eens; het filmthema, de letters en het klapbord als "logo" brachten het juist bij elkaar. Ik vond het echt een attractie waar ik wel een keer in zou willen :D Sowieso vond ik Marcel en Bibi eigenlijk elke keer wel goed. Vaak originele en gezellige builds waar je vrolijk van wordt.

Maar ik vond de skipiste ook wel heel tof en ben absoluut blij met de twee jongens als winnaars. Waren eigenlijk ook altijd wel goed, en is natuurlijk gewoon een superleuk duo. ;D

Het kasteel vond ik zelf iets minder, maar dat is ook niet zo mijn ding. Het gedeelte met de groentes en zo vond ik wel supertof.

het gebruik van speciale onderdelen en technieken. (Hoe noemde hij het ookalweer?)
NPU (nice parts usage)

(ik ben een beetje bekend in het wereldje want Lego is een van mijn hobby's, naast de mol :) Dus ik vind best wel tof dat zulke niche Lego-kreten gewoon op de nationale tv langskomen :D )

Ben ook wel benieuwd wat dat gaat worden met die kinderen volgende week :)
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 22:37:58 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: LEGO
« Reactie #153 Gepost op: 9-05-2021, 09:53:01 »
Wat mij betreft de terechte winnaars! Hun built was ook mijn favoriet. Het kasteel was mooi, maar miste net dat 'iets', Brickwood miste net een rode draad.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: LEGO
« Reactie #154 Gepost op: 9-07-2021, 21:51:25 »
Ik lees net dat Jan, winnaar van S1 is overleden.  :o :\'( :\'(
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: LEGO
« Reactie #155 Gepost op: 9-07-2021, 22:08:41 »
Pff, wat heftig. ::sorry::

Anderhalve maand geleden was hij nog te zien in Lego Masters Junior. Hij was echt een inspirerend en leuk figuur. :\'(

Het lijkt me ook onwijs moeilijk voor Lola, die al heel wat heftige dingen had meegemaakt, meen ik me te herinneren.
« Laatst bewerkt op: 9-07-2021, 22:11:22 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: LEGO
« Reactie #156 Gepost op: 9-07-2021, 22:27:22 »
Volgens de meest uitgebreide bron, een Boxtels nieuwsmedium, was zijn overlijden het gevolg van een hersentumor dat 10 jaar geleden ontdekt werd.

Maar volgens mij hadden ze inderdaad beide al vanalles meegemaakt.  Blijft heftig.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: LEGO
« Reactie #157 Gepost op: 9-07-2021, 22:30:20 »
Wat verdrietig.  :\'(

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: LEGO
« Reactie #158 Gepost op: 9-07-2021, 23:12:43 »
Ik lees net dat Jan, winnaar van S1 is overleden.  :o :\'( :\'(
:\'( nooo, wat triest.

Even iets positiefs ook: de Australische versie loopt deze zomer op RTL. Prima zomervuller tussen alle herhalingen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: LEGO
« Reactie #159 Gepost op: 23-10-2022, 16:00:00 »
Oei, niemand hier gekeken naar het 3e seizoen?  ::rofl::

Al met al was het gewoon weer een leuk seizoen, alleen vind ik die finale altijd wel een aanfluiting. Zeker als ze de restanten van het 1e seizoen gebruiken als basis. 30 stemmen voor beide juryleden is te veel. En bepaald eigenlijk gewoon al wie er wint. Hierdoor is het hele stemmen van de mensen daar nutteloos. Zeker als je beseft dat de jury samen gaat beoordelen en hierdoor dus in een hivemind-principe op hetzelfde bouwwerk gaan stemmen. Ook vind ik het jammer dat de afgevalen deelnemers meegenomen worden in de reguliere stemmen. Als je dan een eerlijkere split wilt hebben waarbij iedereen een evengrote aandeel heeft in het kunnen bepalen van de winnaar zou ik kiezen voor het volgende principe:

Stemmen voor de jury is 25. 2 juryleden betekend 50 stemmen (Ook apart laten beoordelen)
Stemmen voor de afgevallen kandidaten is 5. 10 kandidaten betekend 50 stemmen
Stemmen voor de bezoekers is 1. 100 bezoekers betekend 100 stemmen
Dan heb je 200 stemmen met een split tussen de mensen die er middenin zitten (Jury + Kandidaten) en de mensen die er voor het eerst naar kijken. (Bezoekers)

Maar al met al zijn het wel terechte winnaars, het waren eigenlijk de enige waarvan je echt zag dat ze naarmate het programma vorderden zij ook steeds beter werden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?