Auteur Topic: LEGO  (gelezen 38335 keer)

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: LEGO
« Reactie #160 Gepost op: 23-10-2022, 21:42:28 »
Ik heb wel gekeken dit seizoen, maar het pakte me veel minder dan de eerste twee seizoenen. Eigenlijk miste ik Ruben en Kurt wel echt, en vond ik Jamai en Andy niet zo boeiend. En dat zegt in mijn geval wel wat, want ik heb altijd wel iets met 'less is more'.

Eens met het stemmen en jouw voorstel voor de puntenverdeling lijkt me een prima keuze. Wat mij betreft dan inderdaad de juryleden apart laten beoordelen en ook het daadwerkelijk stemmen apart, zodat men elkaar niet beïnvloedt.

Het voelde voor mij dit seizoen wel heel erg alsof er per se om-en-om een Nederlands koppel en Vlaams koppel moest afvallen, zodat het voor beide landen interessant zou blijven om te blijven kijken. Het is wel heel toevallig dat steeds het om-en-om was, en dat uitgerekend toen er twee Vlaamse koppels achter elkaar afvielen, de twist kwam waar een afvaller kon terugkeren. Dat de twist zou komen, lag natuurlijk vast, maar in welke aflevering dit te doen, konden ze in sturen. Ik heb de versies van andere landen niet gezien, dus het kan best dat wél vast lag in welke aflevering de twist zou zijn, dus correct me if I'm wrong.

Wat ik nog wel jammer vond, was dat in afleveringen waarin niemand afviel, dit al bekend werd gemaakt aan het begin van de aflevering. Het is spannender om de duo's in het ongewisse te laten wanneer iemand wel of niet afvalt. Of anders een systeem als in het Perfecte Plaatje dat de jury (in dit geval 2 keer) kan kiezen wanneer ze niemand laten afvallen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: LEGO
« Reactie #161 Gepost op: 24-10-2022, 12:14:57 »
Ik heb het seizoen ook gekeken! (al heb ik door mijn vakantie wel een aflevering moeten missen...) En inderdaad, de terechte winnaars, al ben ik het wel met jou eens over de punten in de finale. Misschien ook een idee om de eerdere opdrachten ook een beetje mee te laten tellen in de finale? Denk aan bijvoorbeeld een extra punt voor de finale bij winst in een kleine opdracht, en 3 punten voor winst in een grote (eliminatie)-opdracht?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: LEGO
« Reactie #162 Gepost op: 25-10-2022, 22:01:58 »
Ook dit seizoen weer gekeken en genoten, maar vond het presentatieduo en de brickmaster wat minder. Gelukkig weer een hoop prachtige bouwwerken gezien, het blijft knap wat ze allemaal kunnen maken.

De puntenverdeling in de finale mag wel anders, dit was iets te afgetekend. Al verdienden ze de overwinning wel! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...