Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96437 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #560 Gepost op: 20-05-2022, 22:35:34 »
Onwijs jammer, maar echt enorm genoten van Jamie. Held! ::bravo::

Nu wordt Frank vermoord denk ik, go Stefano!
« Laatst bewerkt op: 20-05-2022, 22:40:42 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #561 Gepost op: 21-05-2022, 08:29:19 »
Jammer dat het aan het einde zo mis gaat voor de verraders.

Ik hoop dat Stefano het er op waagt en voor Steven gaat. Dat zou suggereren dat Toine of Dionne een verrader is en het schild heeft. Daarmee kan hij misschien bij de volgende ronde tafel nog Toine er uit krijgen. Als hij voor Frank gaat is het voor de rest denk ik gelijk een stuk aannemelijker dat het Stefano is als enige andere niet-schildkamer persoon.

Wel slimme zet om ook op Jaime te gaan bij de ronde tafel, hadden ze bij Ortal ook moeten doen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #562 Gepost op: 21-05-2022, 14:38:59 »
Stefano heeft zichzelf nog meer verdacht gemaakt dan hij al was. Die stem op Jamie was te weinig en te laat. Over en sluiten maar.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #563 Gepost op: 21-05-2022, 21:37:53 »
Ben enorm benieuwd of Stefano de ronde tafel nog redt! Stel dat lukt, dan kan hij dus alsnog winnen als de twee getrouwen in de finale elkaar verraden. Ondanks dat de verraders een stomme fout hebben begaan, gun ik het Stefano nog steeds om te winnen, vanwege alle dingen die wél goed/grandioos waren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #564 Gepost op: 21-05-2022, 22:55:39 »
Dat doen ze dus niet meer. Het team dat in de finale in de meerderheid is wint het zilver. Dat kunnen alleen nog maar de getrouwen zijn.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #565 Gepost op: 21-05-2022, 23:03:58 »
Dat idee kreeg ik niet toen Tijl aan Stefano vroeg tegenover welke getrouwen hij graag in de finale wil staan, en dat Stefano tegen Tijl vertelde dat hij dan getrouwen wil die elkaar niet helemaal vertrouwen/de tent uitlokken, of iets dergelijks. Waarom zou het überhaupt voor Stefano belangrijk zijn wie in de finale komen als hij zelf niet meer kan winnen? Het gaat denk ik wel zoals in het Videoland-seizoen (dat was dus al nádat ze de regel die ze eerst hadden, hadden veranderd en dat ook in de media kwam toen), dat er nu twee getrouwen tegenover elkaar kunnen staan en kiezen voor trouw, één voor trouw en één voor verraad, of beide voor verraad. Als beide verraad kiezen, wint dan Stefano. Maar goed, we gaan wel zien volgende week hoe het loopt :)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #566 Gepost op: 22-05-2022, 02:06:02 »
Dat doen ze dus niet meer. Het team dat in de finale in de meerderheid is wint het zilver. Dat kunnen alleen nog maar de getrouwen zijn.

Ik denk dat je in de war bent met de Vlaamse versie, de Nederlandse gaat het zoals het in het Videoland seizoen is opgepakt. Of 2 verraders spelen het dillema of 2 getrouwe. Bij 2x verraad gaat de 3e ermee vandoor.

In de Vlaamse versie wint inderdaad de meerderheid. Wat voor mij een behoorlijke anticlimax was.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #567 Gepost op: 22-05-2022, 08:33:55 »
In de Vlaamse versie wint inderdaad de meerderheid. Wat voor mij een behoorlijke anticlimax was.

Mee eens! Het voelde voor mij daar enorm als afraffelen. Die laatste aflevering ging opeens heel snel en opeens was het ook klaar.

De opzet daar hebben ze denk ik zo gekozen omdat de spelers zelf toch niet het zilver konden winnen. Toch hoop ik dat als daar een tweede seizoen komt ze het op dezelfde manier doen als hier.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #568 Gepost op: 22-05-2022, 09:25:45 »
Ik denk dat je in de war bent met de Vlaamse versie, de Nederlandse gaat het zoals het in het Videoland seizoen is opgepakt. Of 2 verraders spelen het dillema of 2 getrouwe. Bij 2x verraad gaat de 3e ermee vandoor.

In de Vlaamse versie wint inderdaad de meerderheid. Wat voor mij een behoorlijke anticlimax was.
  ::jaja::

Dat Tijl aan Stefano vroeg met welke twee getrouwen hij de finale in wilde, wijst daar genoeg op.

Ik hoop echt dat Stefano Frank erin houdt, anders ben ik heel benieuwd hoe hij de verdenking van zich af denkt te krijgen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #569 Gepost op: 22-05-2022, 10:46:56 »
Mee eens! Het voelde voor mij daar enorm als afraffelen. Die laatste aflevering ging opeens heel snel en opeens was het ook klaar.

De opzet daar hebben ze denk ik zo gekozen omdat de spelers zelf toch niet het zilver konden winnen. Toch hoop ik dat als daar een tweede seizoen komt ze het op dezelfde manier doen als hier.

En omdat ze natuurlijk net de bom hadden gehad van de verrader die zichzelf had onthuld, wat tegen de spelregels was. Ik denk dat ze toen echt even met de handen in het haar zaten als productie en besloten hebben dat de verraders niet meer konden/mochten winnen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #570 Gepost op: 22-05-2022, 10:52:16 »

Ik hoop echt dat Stefano Frank erin houdt [...]

Ja, daar ga ik van uit. Tijl zal Stefano off-camera wel gezegd hebben dat Jamie het schild had. Hij weet zogenaamd van niks, maar goed.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #571 Gepost op: 22-05-2022, 11:53:51 »
Is dat wapenkamer moment altijd direct voor de ronde tafel? Anders snap ik niet waarom Jamie het Stefano niet even had kunnen vertellen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #572 Gepost op: 22-05-2022, 12:29:37 »
Is dat wapenkamer moment altijd direct voor de ronde tafel? Anders snap ik niet waarom Jamie het Stefano niet even had kunnen vertellen.
Ik denk dat ze er nog zo van overtuigd waren dat ze grotendeels onverdacht waren dat ze dat niet nodig vonden.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #573 Gepost op: 22-05-2022, 18:02:38 »
En omdat ze natuurlijk net de bom hadden gehad van de verrader die zichzelf had onthuld, wat tegen de spelregels was. Ik denk dat ze toen echt even met de handen in het haar zaten als productie en besloten hebben dat de verraders niet meer konden/mochten winnen.

Nee werd aan het begin van het seizoen al medegedeeld dat de meerderheid gewoon simpelweg gewonnen had.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #574 Gepost op: 22-05-2022, 20:17:25 »
Ja, daar ga ik van uit. Tijl zal Stefano off-camera wel gezegd hebben dat Jamie het schild had. Hij weet zogenaamd van niks, maar goed.

Zo da's wel heel weinig vertrouwen hebben in de makers van het spel ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #575 Gepost op: 22-05-2022, 23:08:25 »
Ik denk dat je in de war bent met de Vlaamse versie, de Nederlandse gaat het zoals het in het Videoland seizoen is opgepakt. Of 2 verraders spelen het dillema of 2 getrouwe. Bij 2x verraad gaat de 3e ermee vandoor.

In de Vlaamse versie wint inderdaad de meerderheid. Wat voor mij een behoorlijke anticlimax was.
Nee hoor. In het AD stond in een artikel met als titel "RTL-kijkcijferhit De Verraders krijgt nieuwe spelregels" het volgende:

Ook de finale is anders. ,,Anders dan vorig jaar wordt het zilver verdeeld door het kamp (Getrouwen of Verraders) dat na de laatste Ronde Tafel in de meerderheid is. Een uitkomst als vorig jaar, waarin een Verrader (Samantha Steenwijk) en een Getrouwe (Chatilla van Grinsven) het zilver delen is daarmee dus niet meer mogelijk”, zegt Marc Pos, de bedenker van De Verraders die het programma verder ontwikkelde met Jasper Hoogendoorn (IDTV) en RTL. ,,Je leert altijd veel van een eerste seizoen. Jasper en ik blijven het format als een Zwitsers uurwerk finetunen.”

Het volledig artikel vind je hier:
https://www.ad.nl/show/rtl-kijkcijferhit-de-verraders-krijgt-nieuwe-spelregels~a8d1f36e/

Een zelfde verhaal kun je hier lezen:
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/5259992/nieuwe-spelregels-voor-rtl-programma-de-verraders

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #576 Gepost op: 23-05-2022, 00:04:27 »
Zo da's wel heel weinig vertrouwen hebben in de makers van het spel ::rofl::

 ::rofl:: ik vind deze stiekem toch wel lastig. Misschien is het toch zo'n alles is wat het lijkt-edit. Een paar geshopte verdenkingen erbij... dat Stefano toch minder wordt verdacht dan gedacht (as if!). Het lijkt allemaal naadloos bij een exit van Frank te passen.

Het lijkt me niet dat Stefano iemand uitkiest die mogelijk een schild heeft.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #577 Gepost op: 23-05-2022, 10:04:13 »
Nee hoor. In het AD stond in een artikel met als titel "RTL-kijkcijferhit De Verraders krijgt nieuwe spelregels" het volgende:

Ook de finale is anders. ,,Anders dan vorig jaar wordt het zilver verdeeld door het kamp (Getrouwen of Verraders) dat na de laatste Ronde Tafel in de meerderheid is. Een uitkomst als vorig jaar, waarin een Verrader (Samantha Steenwijk) en een Getrouwe (Chatilla van Grinsven) het zilver delen is daarmee dus niet meer mogelijk”, zegt Marc Pos, de bedenker van De Verraders die het programma verder ontwikkelde met Jasper Hoogendoorn (IDTV) en RTL. ,,Je leert altijd veel van een eerste seizoen. Jasper en ik blijven het format als een Zwitsers uurwerk finetunen.”


Ja klopt. Wat ik schreef, dit zijn de spelregels die vanaf de Videoland serie zijn opgepakt. En Stefano kan nog altijd winnen.

Stel: Dionne en Toine spelen het eindspel. Stefano is in de minderheid, dus mag niet spelen.

Wanneer dionne verraad schrijft en Toine trouw, wint Dionne de hele pot.
Wanneer toine verraad zegt en dionne trouw, wint toine de hele pot.
Wanneer zowel dionne als toine trouw zeggen, verdelen ze de pot.
Wanneer zowel dionne als toine verraad zeggen, wint Stefano de hele pot.

Kleine kans, maar niet onmogelijk.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #578 Gepost op: 26-05-2022, 10:59:56 »
Zo maken ze het toch nog een beetje spannend!

Was een fijne aflevering dit! Jammer dat bij dit format de spanning er zo uit kan gaan als je weet hoe de puzzel zit!

Ik vind de groep zelf nog steeds enorm gaaf. wat een toffe mensen!  ::bravo::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #579 Gepost op: 27-05-2022, 14:57:06 »
Ergens hoop ik toch dat Stefano er wel in blijft en het spel nog kan spelen.

Ik vind het wel echt heel jammer dat het zo ging. Feitelijk door het lezen van spelregels... Slim en het antwoord dat hij het schild had en dus daardoor ineens hoofdverdachte 1 werd.

Want anders waren ze samen waarschijnlijk wel in de finale gekomen.