Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96754 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #520 Gepost op: 6-05-2022, 20:43:35 »
Ik weet niet of de spelregels voorschrijven dat er automatisch een nieuwe verrader bijkomt als er eentje wordt verbannen, of dat dit bij Samantha Steenwijk eenmalig was.
Zolang de getrouwen in de meerderheid zijn en er wordt een verrader verbannen, dan mogen de verraders een getrouwe verleiden om verrader te worden. Deze getrouwe kan op het aanbod ingaan, maar dat hoeft niet. Gaat de verleide getrouwe op het aanbod in, wordt die verrader en wordt er niemand vermoord, gaat de verleide getrouwe niet op het aanbod in, komt er geen nieuwe verrader bij en wordt er wel iemand vermoord.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #521 Gepost op: 6-05-2022, 22:06:32 »
Wat een aflevering was dit zeg!! Al die emoties, mensen die breken en de verbinding tussen het echte leven en het spel. Vond het stukje in het torentje heel mooi om te zien dat de verraders emotioneel werden van het gebeuren.

Dan speltechnisch. Ben heel benieuwd of inderdaad voor Stefano wordt gekozen om te vermoorden en wat dit voor gevolgen voor het spel heeft. Ik denk dat dat wel gaat gebeuren en dat het heel verstandig is dat Stefano niet gaat zeggen dat hij het schild had om te voorkomen dat mensen hem gaan verdenken. Want waarom zou je als verrader niet gewoon Frank E. of Steven eruit halen (die als enigen niet in de wapenkamer zijn geweest) die beide eigenlijk niet verdacht worden. Slimme spelers kunnen dan bedenken dat degene met het schild een verrader moet zijn.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #522 Gepost op: 6-05-2022, 22:21:01 »
Exact. En daarom moet Stefano ook zijn mond houden.  ::jaja::
Als ze nu dan volgende week Ortal er nog niet uitstemmen, weet ik echt niet wat daar allemaal gebeurd is.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #523 Gepost op: 6-05-2022, 22:30:14 »
Ik vind het geen slimme zet om geen getrouwe te vermoorden, het idee dat dit productietechnisch moet om het spel te verlengen.


Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #524 Gepost op: 7-05-2022, 00:00:39 »
Dit seizoen is zoveel beter dan het eerste RTL seizoen. Ik geniet echt elke week van deze 3 verraders en vind de groep over het algemeen ook veel leuker. Veel berekende spelers en veel emotie en frustratie, het verdient meer kijkers dan de 900.000/1.000.000 die het nu heeft (al is dat natuurlijk niet weinig maar wel een stuk minder als vorig seizoen).
When life knocks you down, fight back!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #525 Gepost op: 7-05-2022, 00:05:49 »
WTF zeg.. ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #526 Gepost op: 7-05-2022, 13:01:01 »
Niemand vermoorden is volgens mij een heel domme zet.
Het kan dan zomaar het turning point zijn, Stefano en 2 er na elkaar uitgaan.
En dan hebben de getrouwen gewonnen.

Emotie mag best, maar hoeft geen reden te zijn om het spel om zeep te helpen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Verraders
« Reactie #527 Gepost op: 7-05-2022, 13:14:01 »
Ik vind het geen slimme zet om geen getrouwe te vermoorden, het idee dat dit productietechnisch moet om het spel te verlengen.

 ::jaja::

Als ze er nu een getrouwe uit hadden gehaald, was de finale sowieso met 1 verrader geweest.
Dan was het 4-3, haal hier een verrader uit je houdt 4-2
die vermoorden een getrouwe: 3-2
stemming met verrader eruit 3-1
verrader vermoordt nog een getrouwe: 2-1

Tevens is het spannender om een laatste ronde tafel te hebben met 4, wat met de huidige opzet alleen kan gebeuren als er of niemand, of 3 op een avond eruit gaan. Aangezien ze willen dat er een oneven aantal aan de tafel zit om een meerderheid makkelijker te maken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #528 Gepost op: 8-05-2022, 10:34:50 »
Jamie zit veilig, maar Ortál en Stefano zitten 100% op de schopstoel voor volgende.
Zo zonde om ze hier het spel te zien verspelen!  ::oink::

Als je dan toch al berekend dat Ortál eruit gaat. Mik dan de slimme Dionne uit de groep!
De verdenking komt op Ortál, so be it. Gooi Babette naar huis, zet Steven buiten.
Maar niets doen is echt killing!! (Zoals Drenziboy al uitrekent!)


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #529 Gepost op: 8-05-2022, 11:06:39 »
Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen. Tuurlijk is het beter om iemand te vermoorden, maar ik denk dat de psyche en oppepper voor de groep in zijn geheel nu wel iets zwaarder meetelt. En ja dat gaat de verraders allicht de kop kosten. Maar dat realiseren ze zichzelf ook wel.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #530 Gepost op: 8-05-2022, 11:07:39 »
Wat een aflevering inderdaad! Maar het zou echt heel dom zijn om nu geen getrouwe te vermoorden. Met 4-3 hoeven ze maar 1 iemand over te halen. En als dat niet lukt is het na het vermoorden 3-2. Dan hoeven ze bij de volgende stemming weer maar 1 iemand over te halen. Als er nu niemand uitgaat is het al zo goed als zeker dat Ortál er uitgaat en dan is het 5-2 en acht ik het onwaarschijnlijk dat de verraders het redden. Of zouden ze dan nog een nieuwe verrader mogen kiezen?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #531 Gepost op: 8-05-2022, 12:08:31 »
Neeeh ik denk dat ze niemand gaan vermoorden omdat het anders aflevering-technisch (mogelijk) niet uitkomt.  ::hypocriet::

(Speltechnisch is dit overigens wel dom ja)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #532 Gepost op: 8-05-2022, 15:29:33 »
Heel goed seizoen dit.

En zou het inderdaad dom vinden om nu geen getrouwe weg te stemmen.

Nu is het inderdaad de vraag of Ortal klaar is om te vertrekken. Feitelijk gooien ze alsnog haar zo voor de bus, aangezien ze de meeste twijfel al op zich heeft.
Dus hopelijk heeft ze nee gezegd en stemmen ze alsnog een getrouwe weg.

Ik zou dan juist de andere Frank weg stemmen. Die noemt Ortal en Stefano. Bij Steven kun je wellicht nog aan komen dat die zich "versprak" en Toine dat die vol gas de hint weg gaf en zo op een van die twee nog afleiding halen.
Als je Dionne er uit haalt is Ortal wellicht al overduidelijk.
Maar vanaf de zijlijn kijken is natuurlijk makkelijker dan in het spel zelf zitten.

Ook wel heldig om te gaan proosten op Sylvia. Hoe kom je er op.   ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #533 Gepost op: 8-05-2022, 18:27:44 »
Het moment van de afl. vond ik dat Stefano aan Ortál en Jamie vroeg of ze hem IRL nog zouden kunnen vertrouwen ...en hun reacties daarop.

Stefano is een geweldige entertainer, maar ik vind hem wel heel makkelijk en hard mensen onder de bus trappen. Pas als hij merkt dat de andere 2 Verraders het af en toe lastig vinden om het spel zo hard te moeten spelen, zelfs Jamie, komt hij met een sociaal wenselijk antwoord.


Online MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #534 Gepost op: 10-05-2022, 16:19:26 »
Weet iemand nog hoe de verdeling was over de wagons in aflevering 1? In de Belgische versie zaten de verraders alle drie in wagon 1. Dit hebben ze in hun voordeel gebruikt door een pact te vormen: ze zouden de eerste 3 dagen niet op elkaar stemmen. Later bleek dit pact ook z'n nadelen te hebben dankzij een oplettende bondgenoot (getrouwe).
Hoe vinden jullie die Belgische versie in vergelijking met de Nederlandse? Moet goed te vergelijken zijn omdat het exact dezelfde opdrachten betreft en zelfs helemaal of grotendeels zijn gedraaid op dezelfde locatie. Niet alleen hetzelfde kasteel. Zelf vond ik de Belgische deelnemers betere speurders naar de verraders.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: De Verraders
« Reactie #535 Gepost op: 10-05-2022, 19:31:51 »
Jammer dat ze Sylvia hadden vermoord, die had er waarschijnlijk toch uitgelegen bij de ronde tafel en zelfs als het nu wist wie de verraders waren, had bijna niemand haar meer geloofd door haar actie tegen Irene

Ik denk dat dionne vermoorden betere keuze was geweest, die vind ik best slim en best slimmer worden in het spel
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #536 Gepost op: 13-05-2022, 20:49:55 »
Slecht bezig die verraders.
De enige die nog niet verdacht werd is dat nu ook.

Denk dat Stefano inmiddels te arrogant geworden is in het spel. Hij heeft niet in de gaten dat ook hij flink verdacht wordt.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #537 Gepost op: 13-05-2022, 22:03:29 »
Dit was inderdaad een slechte zet die ze denk ik duur zal komen te staan. Ze waren zo enorm goed bezig hiervoor! Ik verwacht dat volgende week iedereen op Jamie zal gaan. Dan is het einde spel voor de verraders. Wat ik totaal niet snap is dat iedereen er zomaar vanuit gaat dat Jamie dat schild ook echt had terwijl hij het nooit heeft laten zien.

Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat de verraders er niet zelf voor hebben gekozen om niemand te vermoorden, maar dat de productie dat heeft meegegeven om uit te komen met het aantal kandidaten. Je zag het ook in de missie die heel duidelijk voor acht personen moest zijn.

Volgens mij gaan ze
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vermoorden. Ik had het idee dat je een
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zag.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #538 Gepost op: 13-05-2022, 22:11:24 »
Heel jammer deze aflevering. Als eerste dat niemand vermoord is (dit had de verraders op voorsprong kunnen zetten) en dan als tweede de ultiem domme move van Jamie met dat schild. Hiermee heeft hij de verdenking op zich geladen terwijl hij niet eens een schild had! Zeer jammer, want ze waren gewoon super bezig. Nu is het over en uit voor alle verraders!

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #539 Gepost op: 13-05-2022, 23:16:55 »
Ik merk dan ook dat ik het de getrouwen nu ook veel meer gun dan de verraders.
Zo dom spelen, dan verdien je het niet meer.

Die eerste letter die geschreven wordt kan ook een B of een T zijn. 3 letter die starten met een streep. Een S verwacht ik niet. En Toine zal het niet zijn omdat die het schild heeft. Alhoewel ik het wel weer grappig zou vinden als ze gewoon weer degene met het schild vermoorden. Jammer dat Stefano de andere kandidaat was die de wapenkamer in mocht.
Want anders hadden ze kunnen gokken op 1 van de 2. Dat had wel echt weer verwarring gezaaid.

Nu verwacht ik inderdaad Dionne.
Vervolgens wordt Jamie verbannen.
Dan kan Stefano nog kiezen wie hij vermoord.
Vervolgens wordt Stefano verbannen.