Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96780 keer)

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #480 Gepost op: 18-04-2022, 01:42:22 »
Ik zou als verrader liever iemand vermoorden uit de groep die niet in de wapenkamer is geweest. Als je iemand vermoord die daar wel is geweest loop je het risico dat diegene het schild heeft, niet vermoord kan worden en je dus niemand uit het spel zet. Alleen als een verrader daar ook is geweest en het schild zelf heeft gepakt weet je zeker dat dat niet kan. Als getrouwe zou ik dus geneigd zijn te denken dat de kans best aanwezig is dat degene die het schild gepakt heeft een verrader is indien er iemand vermoord is uit de groep die de wapenkamer in is geweest (omdat de verraders alleen dán zeker weten dat diegene ook echt vermoord kan worden). Als er een goeie optie in de groep zit die daar niet geweest is om te vermoorden, zou ik dat zeker doen

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #481 Gepost op: 18-04-2022, 10:03:05 »
Waarom is hier niet op teruggekomen? Nu hebben ze zo'n schild, dus ik dacht, dat is appeltje eitje.

Waarom zien we dan verraders nog allerlei mogelijke namen overdenken? Ik begreep dat niet zo.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #482 Gepost op: 18-04-2022, 10:49:05 »
Ik zou als verrader liever iemand vermoorden uit de groep die niet in de wapenkamer is geweest. Als je iemand vermoord die daar wel is geweest loop je het risico dat diegene het schild heeft, niet vermoord kan worden en je dus niemand uit het spel zet. Alleen als een verrader daar ook is geweest en het schild zelf heeft gepakt weet je zeker dat dat niet kan. Als getrouwe zou ik dus geneigd zijn te denken dat de kans best aanwezig is dat degene die het schild gepakt heeft een verrader is indien er iemand vermoord is uit de groep die de wapenkamer in is geweest (omdat de verraders alleen dán zeker weten dat diegene ook echt vermoord kan worden). Als er een goeie optie in de groep zit die daar niet geweest is om te vermoorden, zou ik dat zeker doen

Ben ik helemaal met je eens.
Wat wel een mooie actie zou zijn is andersom, als niemand van de verraders in de wapenkamper is geweest dan toch iemand kiezen om te vermoorden die daar wel geweest is. En dan duimen dat diegene niet net toevallig het schild heeft. Dat werkt denk ik wel dat dan degene die in de wapenkamer geweest zijn verdacht worden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #483 Gepost op: 22-04-2022, 22:28:55 »
Wat spelen de verraders het goed! Totaal onder de radar, naar iedereen wordt gekeken behalve naar hen, superknap! En dat terwijl ze het niet bepaald onopvallend spelen. Alledrie zijn nogal sturend / bepalend, zowel bij de spellen als in de ronde tafel. Ortal lijkt nu het meeste in het oog te lopen. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Ik heb net de Vlaamse versie gezien. Als je dat vergelijkt met de Nederlandse versie doen de verraders het echt veel en veel beter. De opdrachten zijn grotendeels hetzelfde, maar de verraders pakken in de Nederlandse versie echt veel meer kansen. Top om te zien!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #484 Gepost op: 22-04-2022, 23:10:39 »
Wat een briljante aflevering weer, fantastisch hoe ze alle drie onverdacht blijven. Genieten! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #485 Gepost op: 23-04-2022, 09:34:59 »
Ze doen het inderdaad echt wel goed als verraders. Ook tot nu toe goed overleg en argumenten en niet 1 die de boventoon voert.

Wat ik nu wel jammer vindt dat het dezelfde opdrachten zijn dus die zijn ineens minder leuk om te kijken voor mijn gevoel ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #486 Gepost op: 23-04-2022, 11:49:38 »
Ik heb de BE serie niet gezien. :D

Wat een briljant seizoen tot nu toe.  ::bravo:: Arme Robbie. Maar het moet toch ooit een keer mis gaan zou je denken ....

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #487 Gepost op: 23-04-2022, 13:19:36 »
Wat een toffe aflevering weer! Bizar hoe de drie er allemaal tussendoor glippen, en dat na de verspreking van Jamie in aflevering 1 en het volgens mij een keer noemen van Stefano door iemand die aflevering. En deze aflevering Lange Frank die in een biecht opeens over Ortál begon, maar daar ŕ la Patrick Martens 'niks mee lijkt te doen' bij de ronde tafel en in de bondjes. Als ze zo doorgaan, gaan misschien eerst Lange Frank, Toine en Irene er nog wel uitgestemd worden en kan het misschien wel 6-3 in verhouding worden. Ik ben echt team verraders en hoop dat ze er tot het einde allemaal inblijven. Dat in de BE-versie dezelfde opdrachten zitten maakt het ergens ook wel leuk vergelijkingsmateriaal.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #488 Gepost op: 23-04-2022, 14:13:12 »
Dit seizoen is zoveel beter dan het eerste!

Geweldige verraders. Dit spel is zoveel meer geschikt voor Stefano dan ER. Hij geniet er intens van en dat is heerlijk om te zien.

Ortal en Jaime zijn ook toppers   ::bravo::. Ik ben ook team verraders, maar ik gun het Toine ook wel.

Het helpt ook enorm dat mijn minst favoriete kandidaten er snel uitlagen. Joep, Stella, Carolina... De kandidaten die er nu nog inzitten vind ik allemaal wel wat toevoegen aan het programma. Alleen Sylvia is nog wel een irritatiefactor soms, maar ook zij helpt het programma interessant te maken.

De opdrachten boeien me over het algemeen niet zo, maar wel leuk dat de opdracht van de laatste aflevering ook een tactisch element had. Wel raar dat er 1 kandidaat niet mee mocht doen. Had verwacht dat de achterblijver sowieso de wapenkamer in mocht, maar nee.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #489 Gepost op: 23-04-2022, 14:15:11 »
Dat in de BE-versie dezelfde opdrachten zitten maakt het ergens ook wel leuk vergelijkingsmateriaal.

Ik heb de Belgische versie net teruggekeken (kan gewoon via VTM Go, ook voor Nederlanders) en juist dat veel opdrachten hetzelfde zijn vind ik super interessant. Het valt zo erg op dat de Nederlandse verraders zoveel meer doen met de mogelijkheden van de spellen.

Bijvoorbeeld:
- zoektocht in Aken: Jamie deelt de groepen in en leidt de verraders doelbewust naar het zilver en de wapenkamer.
- buggy-tocht: Stefano schiet doelbewust zoveel mogelijk mensen af om de kans zo groot mogelijk te maken dat er een verrader of helemaal niemand naar de wapenkamer mag

Ik ben ook echt team verraders. Ze spelen het spel zó goed. Ortal en Jamie die gewoon onder ogen van de anderen hun tactiek bespreken, Stefano die de ronde tafel opent als 'onafhankelijk denkende' en daarmee lekker stuurt zonder dat duidelijk is dat hij een verrader is (want de verraders stemmen immers niet op dezelfde persoon). Wauw, ik ben echt aan het genieten! Ik hoop dat ze dit vol kunnen houden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #490 Gepost op: 23-04-2022, 17:10:05 »
Misschien is het aaan de orde gekomen, kan het niet zo snel terugvinden:

Wat gebeurt er als de verraders de naam opschrijven van iemand die het schild heeft? Of kan dat niet omdat ze wellicht vooraf worden ingelicht over de bezitter van het schild?


Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #491 Gepost op: 23-04-2022, 17:59:50 »
Misschien is het aaan de orde gekomen, kan het niet zo snel terugvinden:

Wat gebeurt er als de verraders de naam opschrijven van iemand die het schild heeft? Of kan dat niet omdat ze wellicht vooraf worden ingelicht over de bezitter van het schild?

De verraders weten niet wie het schild heeft, behalve als diegene het zegt of 1 van hun heeft het.
Als ze degene met het schild vermoorden dan mislukt dat en gaat er die nacht niemand dood.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #492 Gepost op: 23-04-2022, 19:18:09 »
Ik denk dat Bodejos zich vergist.
Met een schild kan je aan de ronde tafel gewoon vermoord worden. Dus stel, Robbie had het schild gepakt en niet Sylvia, was het schild nu uit het spel geweest voor deze nachtelijke ronde (maar dat hadden de verraders dan niet geweten).

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #493 Gepost op: 23-04-2022, 19:24:01 »
Het valt zo erg op dat de Nederlandse verraders zoveel meer doen met de mogelijkheden van de spellen.

Dit komt denk ik ook vooral doordat het in België het eerste seizoen was en er in Nederland al één televisieseizoen en één Videoland-seizoen zijn geweest, dus meer vergelijkingsmateriaal. Toch vind ik zelf de Vlaamse versie absoluut een aanrader!

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #494 Gepost op: 24-04-2022, 11:58:26 »
Ik denk dat Bodejos zich vergist.
Met een schild kan je aan de ronde tafel gewoon vermoord worden. Dus stel, Robbie had het schild gepakt en niet Sylvia, was het schild nu uit het spel geweest voor deze nachtelijke ronde (maar dat hadden de verraders dan niet geweten).

Aan de ronde tafel kan men worden verbannen, inderdaad ook als men een schild heeft. In de nacht wordt er gemoord en kan degene met het schild niet worden vermoord. Het argument van Sylvia ‘ik heb een schild, dus nu kan ik van alles zeggen aan de ronde tafel’ lijkt dan ook niet helemaal op te gaan, omdat ze wel verbannen had kunnen worden voordat de verraders überhaupt een kans krijgen haar te vermoorden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #495 Gepost op: 24-04-2022, 12:21:33 »
Ik denk dat ze dat meer bedoelde in de trant van, ik kan gewoon echt zeggen wie ik verdenk, en als ik goed zit kunnen de verraders me er 's nachts niet op afrekenen. Ik had het idee dat ze dacht dat ze aan de ronde tafel geen gevaar liep (wat ook zo bleek te zijn).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #496 Gepost op: 24-04-2022, 12:53:03 »
Ik denk dat Bodejos zich vergist.
Met een schild kan je aan de ronde tafel gewoon vermoord worden. Dus stel, Robbie had het schild gepakt en niet Sylvia, was het schild nu uit het spel geweest voor deze nachtelijke ronde (maar dat hadden de verraders dan niet geweten).

Wat ik bedoel: de verraders kunnen 's nachts iemand vermoorden. Overdag aan de ronde tafel wordt iemand verbannen. In principe komt het op hetzelfde neer: verbannen worden of worden vermoord is ''einde oefening''.

Maar stel nou dat de verraders een naam opschrijven , en Tijl gaat met de envelop naar de gekozen persoon, wat gebeurt er als die dan zij  of haar schild toont? Dan kun je aan de mimiek van de verraders (behalve aan de grimassen van Stefano, natuurlijk....) toch aflezen: die hadden wij toch vermoord, en nu loopt ie vrolijk de ontbijtzaal binnen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #497 Gepost op: 24-04-2022, 14:51:20 »
Daarom zullen de verraders dat risico niet nemen. Ze hebben nu twee deelnemers waaruit ze niet kunnen kiezen, nog genoeg anderen over. Alleen als degene die het schild heeft zijn mond voorbij praat zullen de verraders iemand uit die groep kiezen. (Als deelnemer dus slim om daarover je mond te houden of glashard te liegen!).

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #498 Gepost op: 24-04-2022, 18:45:08 »
Wat ik bedoel: de verraders kunnen 's nachts iemand vermoorden. Overdag aan de ronde tafel wordt iemand verbannen. In principe komt het op hetzelfde neer: verbannen worden of worden vermoord is ''einde oefening''.

Maar stel nou dat de verraders een naam opschrijven , en Tijl gaat met de envelop naar de gekozen persoon, wat gebeurt er als die dan zij  of haar schild toont? Dan kun je aan de mimiek van de verraders (behalve aan de grimassen van Stefano, natuurlijk....) toch aflezen: die hadden wij toch vermoord, en nu loopt ie vrolijk de ontbijtzaal binnen.
Als de verraders iemand vermoorden die het schild heeft, gebeurt er niks, de vermoorde blijft in het spel en gaat er niemand die nacht naar huis. Het schild is dus eigenlijk hetzelfde als het levenselixer van de heks bij het spel Weerwolven ;)

In de Belgische versie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #499 Gepost op: 24-04-2022, 23:25:45 »
Er waren maar 3 mensen in de wapenkamer geweest. Ortal is er daar 1 van. Robbie ook, en die was zojuist verbannen. Dan blijft alleen Sylvia over met 50% kans op een schild, en die staat toch niet op het 'to kill' lijstje van de verraders, dus in principe hebben de verraders weer vrije keuze, net als vorige keer.