Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 98494 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #440 Gepost op: 12-03-2022, 00:37:49 »
Frank Evenblij mis ik nog, Peter Heerschop, Chantal Janzen, en Steven Brunswijk.

Het maffe is dat er ook een foto cirkuleert van Carolina Dijkhuizen met Ellie Lust, op een trap, die wel lijkt op de trap van Kasteel Erenstein. Maar die zou niets te maken hebben gehad met De Verraders.

Ik begreep een tijd geleden dat dat van Carolina en Ellie op die trap bij opnames van een sinterklaasfilm was die deze Sinterklaas in de bioscoop te zien was. Nu ben ik niet thuis in dit genre films :P dus ik weet niet 100% zeker of dit klopt hoor.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #441 Gepost op: 1-04-2022, 21:13:00 »
Zijn jullie nu het begin van De Verraders vergeten, of is er een apart forum dat ik gemist heb?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #442 Gepost op: 1-04-2022, 21:47:41 »
Ik heb in ieder geval wel gekeken en vond het een heel sterk begin! Zit er meteen weer in! Heel tof dat de verraders konden zorgen voor zilver. Dat mag van mij wel vaker terugkomen dit seizoen, zodat slimme getrouwen ook tijdens de opdrachten de mogelijkheid hebben om verraders te kunnen ontdekken, in plaats van alleen in het gedrag.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #443 Gepost op: 1-04-2022, 23:09:19 »
Zijn jullie nu het begin van De Verraders vergeten, of is er een apart forum dat ik gemist heb?
Ik keek eerst naar Flikken Maastricht en heb zojuist De Verraders teruggekeken ;) Vanaf volgende week ga ik weer 'live' naar De Verraders kijken.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #444 Gepost op: 1-04-2022, 23:19:14 »
Mooie eerste aflevering. Het format is echt al verbeterd door de mogelijkheid om verraders ook op andere manieren te ontmaskeren. Ik had van tevoren wat twijfels bij Stefano als verrader. Hij wilde te graag, maar speelt het spel heel slim. Ortal is onopvallend dus prima. Jamie is echt niet lekker bezig. Hij heeft zich al erg verdacht gemaakt, iets wat zeker niet minder wordt als ze Babette elimineren. Slimme spelers zullen zeker naar hem (en Ortal) gaan kijken. De groep vind ik erg leuk, goede variatie qua leeftijd, beroep etc. Hierdoor zullen er minder kliekjes ontstaan zoals vorig jaar wel het geval was.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #445 Gepost op: 1-04-2022, 23:42:17 »
Toch zie ik Esmee, Carolina en Babette al min of meer met zijn drieën een bondje vormen en zelfs hardop uitspreken dat het niet uit maakt of 1 van hun 3 een verrader is en dat ze elkaar tot het einde blijven steunen. Het is te hopen dat de verraders die 3 snel uit elkaar gaan spelen want anders krijg je zo'n zelfde soort vriendjespolitiek als vorig jaar met Samantha, Chatilla, Loiza en Francis.
When life knocks you down, fight back!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #446 Gepost op: 1-04-2022, 23:50:20 »
Heel fijn begin ja, genoten!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Verraders
« Reactie #447 Gepost op: 2-04-2022, 01:11:10 »
Ik vond het ook een sterk begin, zeker met de proef waarbij de Verraders voor zilver konden zorgen (beetje widm - voorkennis vibes kreeg ik daarvan). En ik moest ook denken aan een opdracht die Toine ooit nog eens gespeeld heeft jaren geleden ;) (iets met een diner en opdrachten).

De groep Verraders geeft me een andere vibe qua personen dan die van vorig jaar. Stefano's lip zag je gewoon helemaal trillen op beeld. Ze worden ergens al een beetje verdacht en toch ook weer niet. Sterk begin van de serie verder wel  ::ok:: Er zijn overigens wel al een paar mensen waarvan ik hoop dat ze er snel uitliggen, die ik nu al een beetje irritant vind in hun gedrag.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #448 Gepost op: 2-04-2022, 12:10:53 »
Leuke eerste aflevering. Leuke groep ook, toch aardig wat mensen die ik ken, dat was bij de Videoland editie wat anders.  :P Inderdaad een leuke toevoeging dat de verraders een extra opdracht kregen zodat de getrouwen extra kans krijgen de verraders te ontdekken. Na het moeilijke begin waarin Stefano echt heel zenuwachtig was, begint hij nu wel goed tactisch te denken. Jamie is idd minder lekker bezig, ik vrees dat die al snel verbannen gaat worden.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #449 Gepost op: 3-04-2022, 13:42:17 »
Wel een hele leuke groep qua mensen. Heel divers en lekker fanatiek. Heb wel idee dat het dit jaar echt op de spits gespeeld gaat worden door diverse social media dingen die ik voorbij zag komen. Al kan dat ook opgedirkt zijn  ::rofl::

En Stefano als verrader dikke prima. Die is daar wel geschikt voor. Zonde dat Jamie zich soort van versprak en Ortal ken ik niet. Maar zag wel dat ze heel opmerkzaam was, dus dat komt ook wel van pas.

En opdracht binnen de opdracht vind ik super altijd. Dus wel een goede aanvulling als ze dat vaker doen.

En binnen de getrouwen zitten inderdaad een aantal flink oplettende puzzelaars. Al vind ik bondjes van maakt niet uit wat je bent als we maar met 3en in de finale staan dan niet fijn.

Ik wil eigenlijk Verraders België nog wel zien. Maar iemand idee of die ergens zonder VPN ofzo te bekijken is via internet.
Edit: Al gevonden  ::love::
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 14:01:32 door Syllie10 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Verraders
« Reactie #450 Gepost op: 3-04-2022, 14:59:43 »

Ik wil eigenlijk Verraders België nog wel zien. Maar iemand idee of die ergens zonder VPN ofzo te bekijken is via internet.
Edit: Al gevonden  ::love::
Heel erg de moeite waard  ::jaja::

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #451 Gepost op: 3-04-2022, 20:28:23 »
Al vind ik bondjes van maakt niet uit wat je bent als we maar met 3en in de finale staan dan niet fijn.

Dit dus. Vorig jaar een groot minpunt voor veel kijkers richting de finale. De makers hebben daarna de regels aangepast zodat een getrouwe en een verrader de pot niet meer kunnen delen maar blijkbaar is bij sommigen de bedoeling van het spel nog steeds niet duidelijk. Het mag er niet om draaien met wie je het meeste hebt of wie je het meeste mag maar het moet echt gaan draaien om de verraders te ontmaskeren. Met bondjes kijk je nooit meer objectief naar situaties. Het zou mooi zijn als de verraders dit soort bondjes snel uit elkaar kunnen halen door 1 of 2 van hen te 'vermoorden' s'nachts.
When life knocks you down, fight back!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #452 Gepost op: 7-04-2022, 10:05:44 »
Heel erg de moeite waard  ::jaja::
Die was zekers de moeite waard. Wel jammer hoe het onder de verraders gelopen is.
En wel mooier dat ze niet zelf voor het zilver spelen, maar voor een kijker die mee kan spelen.

En dan toch weer het bondjes maken  ::rofl::

Offline NLTVWIKI

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #453 Gepost op: 7-04-2022, 14:02:02 »
Er wordt al een nieuw seizoen van De Verraders opgenomen! Waarschijnlijk weer een Videoland-editie, omdat de locatie hetzelfde is als de vorige editie van Videoland. Waarschijnlijke kandidaten zijn: Dave Roelvink, Dennis Weening, Hugo Kennis en Soundos El Ahmadi.

https://meppelercourant.nl/meppel/De-Havixhorst-vormt-opnieuw-het-decor-voor-kijkcijferhit-De-Verraders.-En-dit-zijn-de-eerste-namen-27590916.html

Aan de hand van Instagram followings zijn andere mogelijke namen: Airen Mylène, Heleen van Royen, Bastiaan Ragas, Gwen van Poorten, Famke Louise, Boer Ayoub, Frits Wester, Iris Rulkens
« Laatst bewerkt op: 7-04-2022, 14:29:08 door NLTVWIKI »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #454 Gepost op: 8-04-2022, 22:24:25 »
Hele fijne aflevering weer, mooi nieuw element "De Wapenkamer" toegevoegd. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #455 Gepost op: 8-04-2022, 22:49:32 »
Esmee was echt verschrikkelijk deze aflevering. Wat een vies achterbaks spel speelt zij zeg. Had het niet verwacht van haar. Stevens overleden moeder is geen onderwerp om over te roddelen en dan nog over de rug van Stefano. Hoop dat ze snel ‘vermoord’/verbannen wordt.
When life knocks you down, fight back!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #456 Gepost op: 8-04-2022, 23:07:47 »
Esmee heeft inderdaad niet het beste van zichzelf laten zien. Ik snap dat Steven oprecht geraakt was. Hiermee heeft hij zich volledig ontmaskerd als getrouwe, dus ik gok dat hij nog een keer verbannen wordt.

Irene: ontregelt de boel, op het irritante af
Sylvia: mooie nieuwe kant van haar gezien
Joep: onafhankelijke denker, gevaarlijk voor de verraders
Ortal: speelt haar rol onopvallend, misschien wel te rustig
Jamie: is te opvallend uitgesproken, dit gaat nog een keer verdenkingen opleveren
Stefano: is gewoon Stefano, ben benieuwd hoe lang hij het vertrouwen houdt

Het format is overigens echt verbeterd. Mooie opdracht (met hilarische biecht van Ortal) en goede toevoeging van de wapenkamer. Leuk dat ook de verraders niet weten wie het schild heeft!
« Laatst bewerkt op: 8-04-2022, 23:10:23 door joligmolletje »

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #457 Gepost op: 8-04-2022, 23:43:46 »
Ik vond het ook nogal over het randje van Esmee. Je raakt er Steven mee en Stefano wordt verdachter door iets wat hij niet zelf doet. Overigens denk ik dat zij niet snel vermoord zal worden, omdat zij nu nog goede afleiding is voor de verraders. Het kan wel zijn dat ze snel verbannen wordt omdat ze zich behoorlijk verdacht heeft gemaakt. Ik vind het wel een heel interessante groep met veel verschillende karakters. Overigens werd de wapenkamer ook al in de videolandserie gebruikt. Dat vond ik zelf een goed seizoen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #458 Gepost op: 9-04-2022, 09:26:10 »
Steven gebruikte het wel om een ronde verder te komen. Maar het raakte hem ook, dat wel. Ik zag dat hij zich heel alleen voelde ...de 'rouwdienst' in de Sint-Janskerk had van hem niet gehoeven. Kwam er nog bij. 

Maar wat een stelletje schapen dit seizoen(!) Allemaal op het buitenbeentje van de groep. Bijna niemand die Stella echt verdacht, maar maakt niet uit, weer een ronde verder.

Ortál (Tijl spreekt haar naam nu wel goed uit ... het duurde even) was inderdaad te stil aan de ronde tafel. De vooruitblik naar volgende week vond ik interessant wat dat betreft. Mensen die het 1e seizoen hebben gezien weten dat ze daarop moeten letten. Maar ik denk dat ze eventuele verdenkingen wel om kan buigen, zo vroeg in het spel. Ik mag haar wel.

Jamie (is heerlijk vals) speelt het verfrissend met z'n grote Haagse bek.

Stefano is opvallend scherp en lijkt stiekem ook de leider van de verraders te zijn. Bepaalde de 1e keer wie er zou worden vermoord ...en ik denk nu ook weer. Redenaarstalentje. Dat-ie manipulatief is weten nog van ER. Had de traantjes toen paraat.

Jammer dat Stefano al zo veel wordt verdacht. Hij zorgt altijd voor goede tv  ::jaja::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #459 Gepost op: 9-04-2022, 13:32:03 »
Dat Stefano een verrader zou worden zat er dik in. Schat ook in dat hij snel verbannen gaat worden, net als Jamie. Ortàl doet het wat mij betreft wel goed als verrader.
Wel een stelletje lafaards om steeds maar weer dezelfde naam te noemen. Ja, als ik zelf maar niet verbannen wordt. Ook weinig lef van de verraders om tegen de tijd dat één deelnemer al veel / genoeg stemmen heeft een andere naam te noemen.
Jammer dat sommige kandidaten niet het verschil lijken te zien tussen dit spel en Expeditie Robinson, waar gekonkel hèt middel is om zelf te overleven. Bij de verraders vergroot dit je kans om vermoord te worden aanzienlijk.
Volgens mij is de beste tactiek om zo min mogelijk verdenkingen uit te spreken. Sterker nog, ik zou tegen zoveel mogelijk deelnemers zeggen dat ik de persoon waarvan ik denk dat die wel eens een verrader zou kunnen zijn, er vrij zeker van ben dat hij geen verrader is. Aangezien er 3 verraders zijn zal deze informatie bij het trio terecht komen en zouden ze wel gek zijn om jou te vermoorden. Een variant op "keep your friends close, but your enemies closer".
« Laatst bewerkt op: 9-04-2022, 13:36:11 door MartinJ »