Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96786 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #380 Gepost op: 13-12-2021, 20:04:07 »
Ik denk zoiezo niet dst er hier veel mensen komen lezen die de afl niet gekeken hebben dus van mij mag het singer spoilers. Is er iemand die daar anders over denkt ?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #381 Gepost op: 13-12-2021, 21:49:28 »
Ik denk dat Thijs alsnog zijn koffers kan pakken volgende week. Jay heeft hem volop in het vizier, zoals in het voorstukje te zien is. ::zwaai::
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #382 Gepost op: 13-12-2021, 22:39:53 »
Leuk bedacht, maar niemand trapt daar in ::ohno::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #383 Gepost op: 14-12-2021, 00:07:45 »
Ik denk zoiezo niet dst er hier veel mensen komen lezen die de afl niet gekeken hebben dus van mij mag het singer spoilers. Is er iemand die daar anders over denkt ?
Helemaal mee eens maar dat was al duidelijk  ;D.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #384 Gepost op: 14-12-2021, 00:09:07 »
Ik denk dat Thijs alsnog zijn koffers kan pakken volgende week. Jay heeft hem volop in het vizier, zoals in het voorstukje te zien is. ::zwaai::
Of Jay graaft zijn eigen graf, dat kan ook.
Als hij Thijs verbant dan is hij daarna sowieso de klos.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #385 Gepost op: 14-12-2021, 23:45:40 »
Slimste zet voor de verraders is nu om bij de corvee en de missie te kijken of ze wat stemmen weg kunnen sturen van Thijs. Als dat niet blijkt te lukken ( wat ik vermoed) dan bij de ronde tafel mee te gaan met elimineren van Thijs en blij te zijn dat er eindelijk een verrader weg is.

Vervolgens indien mogelijk jay vermoorden en dan gaat het in afl 5 weer opnieuw bekeken worden wie er geëlimineerd moet worden .

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #386 Gepost op: 15-12-2021, 12:29:30 »
Thijs moet vol in de aanval op Jay. Jay praat meer dan goed voor hem is en daar kan Thijs gebruik van maken. Als Jay de "truc" van Thijs met het schild niet door heeft dan gaat hem dat nog lukken ook, er zijn er nog genoeg die beïnvloedbaar zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #387 Gepost op: 15-12-2021, 17:12:49 »
Ik twijfel of een Romana, jay, Henk en In misschien wat mindere mate Ellen en Shelley het spel van Thijs niet door gaan hebben .  Ik denk dat een iliass moeilijk nu ineens zou kunnen switchen van Thijs naar jay, dus zit je met de eerste drie en Iliass al op 4 stemmen Thijs.   We zullen het gaan zien hoe het uitpakt .

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #388 Gepost op: 15-12-2021, 21:31:31 »
Iliass moet niet alleen de fout maken dat ie Jay wil gaan redden bij de nachtstemming, onder het mom van 'ik zit in een bondje'. Dan gaat ook iedereen nadenken, waarom gaat hij er niet uit? Is één van de verraders close met hem? Ik kan me niet voorstellen dat mensen nog denken dat hij een verrader is.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #389 Gepost op: 16-12-2021, 12:52:57 »
Ik twijfel of een Romana, jay, Henk en In misschien wat mindere mate Ellen en Shelley het spel van Thijs niet door gaan hebben .  Ik denk dat een iliass moeilijk nu ineens zou kunnen switchen van Thijs naar jay, dus zit je met de eerste drie en Iliass al op 4 stemmen Thijs.   We zullen het gaan zien hoe het uitpakt .
Daarom moet Thijs ook vol in de aanval op Jay. Als hij "voor de bühne" Ilias overtuigt en Ellen en Shelley gaan er in mee (al is het uit lijfsbehoud) dan slaan de verraders een megaslag.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Verraders
« Reactie #390 Gepost op: 17-12-2021, 21:54:38 »
Het zou enorm dom zijn als de Verraders de meest verdachte persoon zouden willen vermoorden. Alleen daar al om is Thijs door deze zet direct extra verdacht. Slechte keuze om het zo aan te pakken. Had dan niets gedaan, dan was de kans groter dat de pijlen op iemand anders gericht worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #391 Gepost op: 19-12-2021, 22:56:06 »
Lol die Thijs had gedacht dat hij er misschien een 4-4 uit kon trekken bij de ronde tafel.


Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #392 Gepost op: 20-12-2021, 07:10:54 »
Zoals ik al schreef, Thijs had vol n de aanval moeten gaan en dat heeft hij niet gedaan Daarmee was zijn lot aan de tafel bezegeld.

Ik kan de tactiek van Ilias nog niet helemaal volgen door nu één van de dames eruit te gooien. Tenzij hij weet op wie Jay nu zijn pijlen gaat richten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #393 Gepost op: 20-12-2021, 12:57:16 »
Ilias haakt mogelijk in op dat wat Thijs aan de ronde tafel suggereerde, dat het blok jay, Henk, ilias na hem een voor een de dames eruit werkt.  Door die lijn te volgen hoopt Ilias misschien dat Ellen en Romana mogelijk naar Henk en jay als verraders gaan kijken.

Aan de andere kant heb ik het gevoel dat weer het bondje belangrijker is dsn is het een verrader of niet.zo stemmen Ellen en Shelly niet op Britt, terwijl ze haar wel blijken te verdenken .

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #394 Gepost op: 20-12-2021, 16:49:29 »
Ja, maar zo vestigt Ilias ook de aandacht op zichzelf, want hij is ook onderdeel van dat bondje.

Ik had verwacht dat hij Jay eruit zou werken. Jay zit in zijn bondje dus als die vermoord zou worden, dan zou de aandacht niet (meteen) naar hem gaan. Als hij vervolgens, via Britt, de aandacht op Henk kan richten, dan gaat het de goede kant voor hem op.

Na de volgende moord zijn er nog 4 getrouwen over die Ilias eruit moet werken dus hij moet daar verdeeldheid zaaien.


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #395 Gepost op: 20-12-2021, 21:56:23 »
Thijs was kansloos. Zijn enige kan was Shelly én Henk onder de bus te gooien, als dit zogenaamd beiden verraders waren, hadden ze kunnen weten dat hij het schild had, en dan door hem te vermoorden (terwijl dat niet kan), verwarring te zaaien. Maar zelfs daarvan acht ik de kans klein dat dat had gewerkt (want niemand verdenkt Shelly heb ik het idee).

Ik had verwacht dat hij Jay eruit zou werken. Jay zit in zijn bondje dus als die vermoord zou worden, dan zou de aandacht niet (meteen) naar hem gaan. Als hij vervolgens, via Britt, de aandacht op Henk kan richten, dan gaat het de goede kant voor hem op.

Als ze Jay zouden vermoorden, zou dat aangeven dat de verraders zouden weten wie het schild had (want je gaat niet blind gokken dat ie 'm niet heeft, kans 1 op 3 zonder voorkennis). Dan was Ilias direct enorm verdacht geweest.

Wat als er volgende week weer een verrader weggestemd wordt? Dan kunnen ze geen meerderheid meer halen voor de finale? Moet er dan weer iemand van kant wisselen zoals seizoen 1 (ik hoop het niet)?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #396 Gepost op: 21-12-2021, 01:31:38 »
Ik hoop niet dat we een switch van rollen krijgen. Vond dat vorig seizoen zo n slechte zet


Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #397 Gepost op: 21-12-2021, 06:59:41 »
Als ze Jay zouden vermoorden, zou dat aangeven dat de verraders zouden weten wie het schild had (want je gaat niet blind gokken dat ie 'm niet heeft, kans 1 op 3 zonder voorkennis). Dan was Ilias direct enorm verdacht geweest.
Maar Henk nog veel meer. En je moet iets. Door één van die twee meiden te vermoorden leg je Britts hoofd nagenoeg op het hakblok. En Ilias heeft Britt nodig om de finale te kunnen spelen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #398 Gepost op: 23-12-2021, 13:29:06 »
Na deze moord zijn er nog 6 deelnemers , waarbij 2 verraders.
Als Ilias en Britt niet teveel herrie schoppen in de volgende aflevering, wordt de ronde tafel Henk waarschijnlijk de dupe .
Dan heb je jay, Romana en zeg shelly over ( kan ook ellen zijn ).

Dan zou een moord op jay, zelfmoord zijn voor Ilias en een moord op Shelly zou Britt’s positie zwak maken, dus kom je automatisch uit bij Romana .

Als je dan echt in de situatie 2 tegen 2 staat , jay-Ilias tegenover shelly/Ellen-Britt. Gaat het om slim spel. Als jay en Shelly dan allebei anders stemmen , kunnen Britt en Ilias samen de meerderheid pakken  en zouden verraders de finale spelen.   
De vraag is dus hoe sterk de bondjes zijn ?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #399 Gepost op: 23-12-2021, 14:34:23 »
Na deze moord zijn er nog 6 deelnemers , waarbij 2 verraders.
Als Ilias en Britt niet teveel herrie schoppen in de volgende aflevering, wordt de ronde tafel Henk waarschijnlijk de dupe .
Dan heb je jay, Romana en zeg shelly over ( kan ook ellen zijn ).

Dan zou een moord op jay, zelfmoord zijn voor Ilias en een moord op Shelly zou Britt’s positie zwak maken, dus kom je automatisch uit bij Romana .

Als je dan echt in de situatie 2 tegen 2 staat , jay-Ilias tegenover shelly/Ellen-Britt. Gaat het om slim spel. Als jay en Shelly dan allebei anders stemmen , kunnen Britt en Ilias samen de meerderheid pakken  en zouden verraders de finale spelen.   
De vraag is dus hoe sterk de bondjes zijn ?

Romana zit niet echt in een bondje die kan nog wel eens rare sprongen maken. Zou ook kunnen dat zij er uit gaat volgende ronde tafel in plaats van henk