Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96652 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #640 Gepost op: 3-12-2022, 21:37:22 »
Ik kijk het en ben aangenaam verrast tot dusverre.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #641 Gepost op: 7-12-2022, 21:42:30 »
Vanaf 12 januari begint de US versie.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #642 Gepost op: 8-12-2022, 13:43:08 »
Wow, het is ineens all over the place  ::jaja::

Op social media lees ik mee over de programma's en het wordt goed ontvangen volgens mij. Het is eens wat nieuws omdat veel nieuwe Realityspellen vaak lijken op een al bestaande klassieker (Expeditie/Survivor, The Mole, Amazing Race). Ik dacht eerst dat het heel erg op WIDM zou lijken maar het is echt totaal anders.

Kritiekpunt blijft wel dat de opdrachten gewoon niet zo boeiend zijn omdat iedereen hetzelfde doel heeft. De 'onbekenden' gaan wellicht meer voor het geld, maar of dat nou zo interessant is? Ik vind van niet

Met schilden en dolken wordt het wel interessanter omdat dit invloed heeft op het gedrag van verraders, je hebt er als speler speltechnisch wat aan.

Als programmamaker zou ik meer het originele weerwolven verwerven in het spel. Hierbij hoort bijvoorbeeld dat er een burgemeester wordt gekozen, bij gelijkstand telt de stem van de Burgemeester dubbel. Het idee is dan altijd dat er een verkiezing wordt gehouden met verkiezingspraatjes etc. Zou echt leuk zijn. Anyhow, er zijn meer dan 30 verschillende rollen te vervullen bij het kaartspel Weerwolven, daar zouden ze echt veel inspiratie uit kunnen halen ::jaja::

Eerlijk, vaak skip ik de opdrachten gewoon, en ik kan alles 100% volgen  ::)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #643 Gepost op: 8-12-2022, 19:33:08 »
De suggestie om er meer rollen in te stoppen uit het originele spel, is al eens gedaan. Maar gezien de manier waarop de meeste spelers het spel tot nu toe hebben opgepikt: ze zorgen zélf wel voor die dynamiek.

Dan zou een extra rol het spel nóg lastiger maken, mijns inziens. Neemt niet weg dat ik daar dus eerst wél een voorstander van was.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #644 Gepost op: 12-12-2022, 21:07:10 »
Kijkt er iemand naar The Traitors op BBC? Ik heb nu twee afleveringen gezien en het valt me absoluut niet tegen. De deelnemers zijn onbekend en doen mee voor het geld. Dat maakt het echt anders. Ook zij de verraders minder op het eerste gezicht beter gekozen dan in de Nederlandse versie (geen obvious verdachte als een Diederik of Stefano). De sfeer is ook anders door de andere proeven en de warme presentatie van Claudia (ze doet wel hard, maar helpt de kandidaten ook tijdens de proef).

Ik had de 1e week gemist, maar heb afl. 4 gekeken en zit er meteen in.  Echt heel leuk. Wat een emotionele types. En/of ze zijn nogal extra. De meesten toch. Ik hou ervan.

Claudia vond ik niet hard doen in deze aflevering. Maar ook niet een klein beetje. Verder deed ze het prima, zoals ik al had verwacht. Maar er mag van mij iets meer peper bij.

Jammer dat ze niet voor een kasteel in de echte Hooglanden hebben gekozen. De setting had mysterieuzer gekund, maar ik kijk natuurlijk vooral voor het spel en het drama.   


Kritiekpunt blijft wel dat de opdrachten gewoon niet zo boeiend zijn omdat iedereen hetzelfde doel heeft. De 'onbekenden' gaan wellicht meer voor het geld, maar of dat nou zo interessant is? Ik vind van niet

Eerlijk, vaak skip ik de opdrachten gewoon, en ik kan alles 100% volgen  ::)

Gelukkig duren de opdrachten bij The Traitors UK niet zo lang, lijkt het. Nou ja, hopelijk was afl. 4 geen uitzondering. Maar is idd het zwakke punt aan dit format.

Snap nog steeds niet wat het nut ervan is. Ze kunnen in die tijd beter verbondjes en gekonkel laten zien, vind ik. In NL kunnen de afleveringen veel korter.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2022, 21:15:58 door Amethyst »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #645 Gepost op: 16-12-2022, 17:18:34 »
Hoe verder het seizoen komt, hoe beter het seizoen wordt. Telkens zijn er onverwachte twists, ook voor de gekozen verraders. Ik ben echt super enthousiast!

EDIT: Het seizoen is inmiddels afgelopen. Wauw, wat een seizoen! Alle negatieve punten van hoe het spel in Nederland en België werd gespeeld hebben ze aangepakt. Denk bijvoorbeeld aan de regel dat als er een verrader in het spel is, die automatisch wint (om zo een Samantha-situatie te voorkomen). Ook waren er twists in hoe het schild verdiend kon worden (niet elke keer) en hoe er gemoord moest worden (verraders die op een feest iemand moesten vermoorden, waardoor het overleg onder de ogen van iedereen georganiseerd moest worden). Ook een ultimatum aan een deelnemer, of je wordt verrader of je ligt eruit. Telkens gebeurde er weer iets waardoor ook de verraders verrast werden. Geen moment konden zij 'lui' worden en achterover leunen. Echt een mega-aanrader (ook om te zien hoe het Nederlanders spel verbeterd kan worden!).

Ik ben net ook begonnen aan de Australische versie en daar ben ik heel wat minder enthousiast over. Totaal geen sfeer (oud hotel is toch wat anders dan een middeleeuws hotel), weinig interessante deelnemers. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
« Laatst bewerkt op: 27-12-2022, 17:18:51 door joligmolletje »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #646 Gepost op: 31-12-2022, 11:04:28 »
De laatst overgebleven verrader speelde het tot afl. 10 redelijk briljant, vond ik. Daarna af en toe ook nog wel. Het viel mij op dat Claudia de verraders helemaal niet leek te coachen. Misschien even in het begin, maar op het laatst? Nee, echt niet. Volgens mij is de NLse versie meer hands-on.

« Laatst bewerkt op: 31-12-2022, 11:22:03 door Amethyst »

Offline ws4041

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #647 Gepost op: 3-01-2023, 10:57:45 »
Maria Fiselier doet ook mee aan het nieuwe seizoen van De Verraders in Frankrijk

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #648 Gepost op: 3-01-2023, 21:53:53 »
dus dan klopt dat eerdere lijstje niet? Wie doet er uit dat overzicht dan NIET mee?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #649 Gepost op: 3-01-2023, 22:07:04 »
Omdat het bericht boven jou over de Franse versie gaat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #650 Gepost op: 3-01-2023, 22:46:53 »
Nou, we hebben het denk ik over het reguliere seizoen 3. Een paar weken terug werd een lijstje met 18 namen geplaatst. En daarin komt de naam Maria Fiselier niet voor.

Dus ik ben benieuwd waar haar naam dan vandaan komt. En of er misschien meerdere namen niet kloppen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #651 Gepost op: 3-01-2023, 23:01:13 »
Ik denk dat je het woordje ook weg moet denken, of iig niet moet interpreteren als ze doet aan twee versies mee.

(Ik ken trouwens de hele naam Maria Fiselier niet, maar dat terzijde)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #652 Gepost op: 4-01-2023, 08:02:42 »
Maria deed mee in De Beste Zangers van enkele jaren terug.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #653 Gepost op: 4-01-2023, 17:11:58 »
Dit zijn de kandidaten en locatie van het nieuwe seizoen van De Verraders 2023:

Locatie:
Château de Béguin

Kandidaten:
Billy Dans
Chahid Charrak
Ferri Somogyi
Giorgio Hokstam
Herman den Blijker
Irene van de Laar
Jan Slagter
Jessie Maya
Jordy Huisman
Nathan Rutjes
Noël van Kleef
Noor Omrani
Pernille La Lau
Sander Huisman
Selma Omari
Sunny Bergman
Thomas Cammaert
Tinkebell

Klopt niet, dit zijn de deelnemers:

Foto:


Bron:
https://www.mediacourant.nl/2023/01/rtl-4-hit-de-verraders-mogelijk-terug-met-onbekende-nederlanders/
« Laatst bewerkt op: 4-01-2023, 17:15:35 door Pierce_Brosnan »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #654 Gepost op: 4-01-2023, 17:29:01 »
Op die foto staan de deelnemers van het Halloween seizoen dat al uitgezonden is
I will follow my inner gold

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #655 Gepost op: 4-01-2023, 20:25:03 »
Ik wilde al zeggen: Airen Mylene is te herkennen. Frits Wester en een paar anderen eveneens.

Bovendien lijkt het me sterk, en dus onmogelijk, dat RTL erover nadenkt om met onbekenden te komen, terwijl ze tegelijk al een seizoen met onbekenden opgenomen hebben.

Er is immers nergens een inschrijvings-ronde geweest.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #656 Gepost op: 5-01-2023, 18:10:01 »
Dat lijkt me nu nog eens goed nieuws dat ze voor een programma als de verraders terug zouden grijpen op onbekende Nederlanders ( al geloof ik er niets van ), en het zou zeker ook een opening geven voor een widm met onbekende Nederlanders

Offline ws4041

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #657 Gepost op: 12-01-2023, 08:18:23 »
Bij Jinek is er gisteravond bekend gemaakt dat er 20 kandidaten meedoen aan het derde seizoen en dat het 3 maart te zien zal zijn op Rtl4 en de locatie in Frankrijk is ook bekend.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #658 Gepost op: 12-01-2023, 18:11:27 »
En dan zou Maria Fiselier er toch bij kunnen zitten. Maar er ontbreekt in dat geval een naam.

Is het lijstje uit jouw eerdere bericht correct, aangevuld met die 2 extra namen?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #659 Gepost op: 12-01-2023, 22:54:38 »
Ow ... is het nieuwe seizoen in Frankrijk opgenomen? Dat had ik niet begrepen.