Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 94229 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #700 Gepost op: 10-03-2023, 22:40:01 »
Wat een spektakel bij de ronde tafel, wow! En Sander gaat dit keihard spelen denk ik. ;D

Jammer voor Irene!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #701 Gepost op: 10-03-2023, 22:41:32 »
Ja dat was spannend en de verraders hadden elkaar wel wat uit te leggen. Zo zie je dat iedereen er anders tegenaan kijkt. Ik vind Maria juist leuk en ik hoop dat ze er lang in blijft.
Sander heeft zichzelf in deze situatie gebracht door zijn gedrag direct na het aanwijzen van de verraders. Veel kandidaten vonden hem toen al direct verdacht. Wel denk ik dat de dames hem te snel onder de bus hebben gegooid. Ik denk dat het beter was om eerst nog wat meer af te tasten. Anderzijds zag ik ook niet helemaal aankomen dat er zoveel kandidaten op Irene zouden stemmen. Ik dacht dat er meer op Sander zouden stemmen. Dan kun je als verraders natuurlijk beter meegaan.

Overigens was ik het deze aflevering wel met Selma eens over het stemgedrag. Een beetje raar om op iemand te stemmen waarvan je denkt dat hij geen verrader is. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2023, 22:43:36 door Feodora »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #702 Gepost op: 11-03-2023, 10:06:50 »
De tweede aflevering was gelukkig al teveel at interessanter dan de eerste aflevering. De missie vond ik een beetje gek. Als een team een fout maakte, was het voor de andere teams meteen onmogelijk om het goede antwoord te kiezen. Eigenlijk moesten alle teams samenwerken om deze missie tot een goed einde te brengen.

Dat Maria en Katinka Sander kwijt willen snap ik. Hij is totaal door de mand gevallen en handelt totaal niet tactisch. Dan kun je maar beter de aanval inzetten. Niemand van de getrouwen verwacht immers dat de verraders al in aflevering twee iemand verraden, dat is in alle edities die ik heb gezien nog nooit gebeurd.

Van de stemming snap ik niets. Waarom stem je op iemand die het siwieso niet is? Denk dat Pernille gauw door Maria geloosd wordt, dat wordt haar niet in dank afgenomen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #703 Gepost op: 11-03-2023, 10:55:32 »
Ze stemmen toch al alle seizoenen voornamelijk op wat de grote groep kiest of dat nu een verrader is of niet, je volgt gewoon de kudde en wil zo lang mogelijk niet je kop boven het maaiveld hoeven te steken .

Selma heeft nu weer een target op zichzelf geplaatst.

Sander is te opvallend als verrader en moet zo snel mogelijk geofferd worden door de verraders . Maar ook een Maria is veel te veel aanwezig in het complotten smeden, neemt te vaak het voortouw om nog een keer Sander te benoemen ( in de missie, na de missie, bij de ronde tafel ).

Hoewel ik de valsheid van katinka niet mag persoonlijk, is zij wel de verrader die het tot nu toe het beste speelt .

De missie was raar vond ik, tegen elkaar en toch ook weer niet.
Geheel verbaasd was ik over de actie tegen Irene , had vorige week vernomen dat Jordi en Georgio iets zeiden over dat ze wat bleek zag na de bekendmaking verraders, maar dat daar zo in mee gegaan werd door de rest had ik niet echt verwacht.

Tot nu toe is de groep te groot om veel te zien van de gesprekken naast de missie en rinde tafel en dus moeten we maar uitgaan van het feit dat Jordi en/of georgio waarschijnlijk heel goed in de groep liggen .

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #704 Gepost op: 11-03-2023, 11:53:52 »
Vanochtend teruggekeken.
Zit er nog niet in. Ik vind de groep te groot, er zitten best leuke kandidaten bij, maar sommige mensen heb ik echt niks mee.
Ik snap de keuze van Katinka en Maria om voor Sander te gaan, maar ze zitten nu wel in een lastig parket, ze kunnen nu niet meer Sander openlijk aanvallen want dan leggen ze zichzelf op het hakblok. Dus het moet echt vanuit de groep komen.

Eerste stemming was weer typisch kudde gedrag.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #705 Gepost op: 11-03-2023, 13:18:14 »

Eerste stemming was weer typisch kudde gedrag.

Lelijk om naar te kijken, vond ik. Arme Irene. Viel me tegen van een aantal getrouwen.

Selma en Jan Slagter (nooit gedacht dat ik dat van hem zou zeggen, zo zie je maar) meer m'n type mensen.

Goed dat Sander zei dat hij z'n mede verraders voor de bus had gegooid als hun actie was gelukt. Dat dwingt hen tot creatief denken. Dit was niet slim.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #706 Gepost op: 11-03-2023, 13:22:12 »
En geloven we dat Maria en tinkebell zomaar het plan om Sander te offeren gaan opgeven ?  Ik geloof daar helemaal niks van , zolang ze een groot genoeg groepje vinden om mee te gaan op Sander zullen ze volgen en zich verdedigen met kuddegedrag en niet opvallen , maar hun doel blijft, denk ik, Sander eruit werken

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #707 Gepost op: 11-03-2023, 15:36:36 »
Toffe start, leuke kandidaten, en nu er schilden etc. te winnen zijn, wordt de opdracht ook interessant. In eerdere seizoenen skipte ik dat stuk vaak.

Als je een medeverrader voor de bus wil gooien moet het wel in één keer lukken. Toen de pijlen naar Irene gingen had Maria niet zo uitvoerig doch 'vrijblijvend' Sander verdacht moeten maken, het was vrij zwakjes, er stond al een hele sterke verdenking op Irene. Nu heeft ze heel wat uit te leggen en dan kan je bij het conlaaf wel een heel verhaal ophangen, maar ik kan me voorstellen dat Sander nu zijn eigen weg gaat, en terecht

Ik snap de angst niet van Maria en Katinka om Sander, hij kan ze toch nooit 'meetrekken' als hij het slecht doet? Dat hij zichzelf verraadt oké, maar ik zie niet in hoe dat de vrouwen zou verraden. Het is immers verboden om als verrader je andere verraders te verraden in de zin van: 'ik ben een verrader, en die en die ook'. In een buitenlandse versie had een verrader toegegeven een verrader te zijn en die persoon werd toen gediskwalificeerd.

Kan iemand me misschien die angst uitleggen? 


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #708 Gepost op: 11-03-2023, 18:51:23 »
Hij kan gewoon zichzelf outen als verrader en sterk gaan hinten naar katinka en Maria . En als hij dan weggestemd wordt  en zich openbaar als verrader moet melden , gaat zijn verdachtmaking dan wel bij menigeen een belletje doen rinkelen .

Zeker omdat zijn broer in het spel ook meedoet , vind ik een scheve verhouding binnen de verraders een tricky situation .

Het zou niet de eerste serie van de verraders zijn waar verraders in openbaar hun rol verklappen en als ik de non verbale tekenen van boosheid bij Sander zag , zie ik hem er ook nog toe in staat ook.  Bij het conclaaf was de poging van Maria om het te lijmen niet heel sterk , maar wie weet was het net genoeg
« Laatst bewerkt op: 11-03-2023, 18:53:15 door Tarbozan »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #709 Gepost op: 12-03-2023, 10:13:26 »
Hij kan gewoon zichzelf outen als verrader en sterk gaan hinten naar katinka en Maria . En als hij dan weggestemd wordt  en zich openbaar als verrader moet melden , gaat zijn verdachtmaking dan wel bij menigeen een belletje doen rinkelen .

Het zou niet de eerste serie van de verraders zijn waar verraders in openbaar hun rol verklappen en als ik de non verbale tekenen van boosheid bij Sander zag , zie ik hem er ook nog toe in staat ook.  Bij het conclaaf was de poging van Maria om het te lijmen niet heel sterk , maar wie weet was het net genoeg

is in de Vlaamse editie ook gebeurd, die persoon is na de ronde tafel dat die overleefde ook gediskwalificeerd. ls hij dat doet, gaat hij er zelf uit
klaar voor de strijd

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #710 Gepost op: 12-03-2023, 13:33:06 »
is in de Vlaamse editie ook gebeurd, die persoon is na de ronde tafel dat die overleefde ook gediskwalificeerd. ls hij dat doet, gaat hij er zelf uit

In de Engelse versie echter heeft een verrader die weggestemd werd door zijn medeverraders net vóór het verlaten heel duidelijke hints gegeven over de identiteit van één van hen. Woorden als afscheidscadeau en in de rug gestoken, en toen een stem op die verrader. Het was nog net niet een complete biecht maar alle kandidaten hadden meteen door wat hij aan het doen was. Vond ik zelf erg teleurstellend want de verraders moeten een eed zweren dat ze elkaars identiteit niet vrij mogen geven en dit was dat in feite wel.

De Engelsen vonden het prachtig echter, dus ben benieuwd hoe dit in de Nederlandse versie gaat uitpakken en of we iets soortgelijks gaan zien hier. (Maar ik denk dat het op straffe van boete verboden moet zijn voor de verraders).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #711 Gepost op: 12-03-2023, 23:39:21 »
is in de Vlaamse editie ook gebeurd, die persoon is na de ronde tafel dat die overleefde ook gediskwalificeerd. ls hij dat doet, gaat hij er zelf uit
Wouter dat maakt voor Sander toch niks uit, hij gaat er of uit door Maria en katinka, of doordat hij zichzelf out als verrader en hen ook bij naam en toenaam noemt .

Ik hoop echt dat hij het verhaaltje van Maria gaat geloven en misschien is het ook echt zo dat de dames hem niet direct gaan elimineren .  Want als ze wel weer bij de ronde tafel op hem stemmen , gaat hij in het defensief dat merk je aan alles

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #712 Gepost op: 13-03-2023, 17:15:05 »
Als je als verraders samen een mede-verrader wilt slachtofferen, dan moet dat overtuigender dan Maria en Katinka deden. Om helemaal zeker te zijn hadden ze 9 medestanders nodig, zoveel zaadjes hebben ze niet geplant.
Dit was de eerste ronde tafel, dan weet je dat de kudde meegaat met de eerste naam die genoemd wordt. Ook dat hadden ze nog kunnen aangrijpen maar dat lot trof nu Irene.
Zo lang mogelijk stilzitten en geschoren worden, dat geldt voor verraders en getrouwen.
Sander gaat het niet al te lang volhouden, zoveel is duidelijk. Er zitten overigens wel meer types in die het spel niet helemaal lijken te begrijpen.

Offline ws4041

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #713 Gepost op: 14-03-2023, 21:45:30 »
Er wordt een nieuw seizoen gemaakt bij de Havixhorst.

Katja Schuurman en Bertie Steur zijn daar gespot.
Hoe leuk!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #714 Gepost op: 14-03-2023, 21:47:48 »
Wat een heerlijk inkijkje in de menselijke psyche is dit spel toch.

Inderdaad, mensen zijn kuddedieren. En in dit spel is er altijd belang bij strategisch stemmen, simpelweg zodat je zelf overleeft. Dus het is te snappen, maar fraai is het niet. Dat maakt dit zo'n goed spel. Heerlijk hoe de regels zo simpel zijn - eigenlijk doe je niet veel meer dan een groep in 2en splitsen - en er zo'n complex spel uit komt.

Vind het leuk dat Selma het spel anders bekijkt en vraagtekens zet bij het stemgedrag. Hou ik van :)

Ik was bang dat ik dit een heel stom seizoen zou vinden vanwege de actie van de dames-verraders om hun broeder te verraden, maar voor het spel en de spanning is het denk ik goed dat het niet gelukt is. Dit kan nog interessant worden. Sander - ik weet het nog steeds niet zo, ik vind hem nog steeds aan alle kanten "verrader" uitstralen. Maar misschien gaat het over. In elk geval hebben de dames nu wel een argument - mócht Sander er uit gestemd worden ooit, dan kunnen de dames zeggen, "we hebben het in aflevering 2 al gezegd, dus wij staan aan de getrouwe kant". :)

Wat ik nou niet helemaal begrijp is die dodenlijst. Hoe lang is die "geldig", m.a.w. hoe veel nachten zijn de andere spelers veilig? Het lijkt mij niet dat dit gewoon de mensen zijn die de komende 4 nachten gaan afvallen, toch? Of is het maar 1 nacht, en kunnen de verraders volgende week gewoon weer iedereen kiezen?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #715 Gepost op: 15-03-2023, 07:49:40 »
Ik merk dat ik wat uitgekeken begin te raken. De lengte van de afleveringen begint me tegen te staan en de groep “BN-ers” vind ik ook een stuk minder leuk/interessant dan voorgaande seizoenen. De nieuwigheid is er ook wel van af, dat de verraders elkaar gaan verraden heb ik nu ook wel gezien.
🜃

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #716 Gepost op: 15-03-2023, 11:55:26 »
Ik vond het in de Engelse versie niet kunnen dat een verrader die weggestemd wordt alsnog een hint mag geven naar een andere verrader.

Ook als een getrouwe er uit gestemd wordt, zou die geen theorie meer mogen uiten, maar alleen aangeven dat die getrouwe was en vertrekken.
Dit om juist spelbederf / alsnog iemand verraden tegen te gaan.

De spellen vind ik ook minder nog steeds om te kijken. Die skip ik vaak redelijk vlot door. Ik vind het bespreken met elkaar veel belangrijker om te zien en de ronde tafel.

In het begin is het altijd nog makke schapen gedrag geweest. Zou ook niet weten hoe dat te veranderen, want iedereen wil in het spel blijven, dus gaan al snel mee op een persoon.

Wel leuk dat de dolk toegevoegd is nu. Dat kan nog wel iets aan spanning toevoegen bij het stemmen.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #717 Gepost op: 15-03-2023, 15:32:37 »


Wel leuk dat de dolk toegevoegd is nu. Dat kan nog wel iets aan spanning toevoegen bij het stemmen.

De dolk zat ook in de videoland editie toch? maar is daar volgens mij niet veel gebruikt?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Verraders
« Reactie #718 Gepost op: 15-03-2023, 15:53:18 »
Het lijkt allemaal wat zwakker te worden, maar toch blijf ik wel kijken. De dolk kan een welkome toevoeging zijn! En ik ben heel benieuwd naar het verdere gedrag van Katinka... ik had wel verwacht dat zij Verrader zou worden, ik vond haar een paar jaar terug in De Slimste Mens al aardig rebels...

En... ik ben heel benieuwd naar wat Ferri geflikt zou hebben waardoor hij veel tegenstemmen gaat krijgen??

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #719 Gepost op: 15-03-2023, 19:42:11 »
Het nieuwe is eraf, sommige spelers hebben uit vorige seizoenen afgekeken hoe ze een beetje moeten spelen. Misschien dat het daarom wat zwakker overkomt? Ook vind ik het niet de allerbete groep kandidaten maar dat is persoonlijk.
Ben toch wel benieuwd hoe zich dit verdergaat ontwikkelen maar een supersterke/interessante speler heb ik nog niet gezien (kan nog komen).