Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 95931 keer)

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #760 Gepost op: 26-03-2023, 21:38:20 »
Hier ben ik het wel mee eens. De groepsdynamiek is niet goed. Dat er niemand ingreep toen Selma zo tekeer ging was net zo erg of misschien wel erger. Ik heb net de hele Uk versie gezien en de dynamiek vond ik daar echt veel beter. Daar ging het er ook hard aan toe, maar voor mijn gevoel nooit eroverheen. En werd er ook getroost als dat nodig was. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik had ondanks de heftigheid daar wel het gevoel dat het steeds weer in balans kwam.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2023, 21:40:09 door Feodora »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #761 Gepost op: 29-03-2023, 14:54:36 »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #762 Gepost op: 29-03-2023, 15:40:19 »
De vooruitblik met Maria die zegt: ik ben het echt niet... ik ben het echt niet... en dan een soort gaat nephuilen? Echt een musicalactrice  ::rofl:: als dit haar niet verraadt weet ik het ook niet meer hoor

Betreffende Selma: het komt er vrij agressief uit maar inhoudelijk was haar betoog tegen Noël wel sterk. Het kwam eruit alsof het een persoonlijke aanval richting Noël was, alsof ze het kwalijk nam dat ze een verrader was.

Ik snap niet waarom de groep Noël zo verdacht, ondanks het betoog van Selma. Noël was verbaal echt niet sterk, zei ze zelf ook al. Ze had eigenlijk nergens een antwoord op. Als kandidaat zou ik echt wel doorzien dat de productie nooit zo'n verrader zou kiezen, zeker omdat je ook allerlei psychologische tests moet doorstaan. Noël zou echt een verrader zijn die zodra de pijlen even op haar staan, zich als een vlieg in een spinnenweb gelijk vast praat. Gebeurde dus ook. Maar als outsider is het makkelijk te oordelen natuurlijk, als je al weet wie het wel zijn.

Tof hoe Sander zich heeft herpakt na een zwak begin!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #763 Gepost op: 30-03-2023, 15:34:20 »


Betreffende Selma: het komt er vrij agressief uit maar inhoudelijk was haar betoog tegen Noël wel sterk. Het kwam eruit alsof het een persoonlijke aanval richting Noël was, alsof ze het kwalijk nam dat ze een verrader was.


Ik vond het betoog inhoudelijk juist niet zo sterk, ze wordt gevolgd omdat het zo agressief en daardoor overtuigend is. En het is kudde gedrag wat je elke keer weer ziet.

Selma leek wel geschrokken van het feit dat ze mis zat, misschien ze iets rustiger wordt nu.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #764 Gepost op: 30-03-2023, 20:02:14 »
Er zat helemaal geen inhoud in, het was één waterval van vermoedens die nergens op gebaseerd waren. En ja, in deze fase van het spel volgt de kudde wel.
Jammer dat niemand Selma geconfronteerd heeft. Als ze haar lot had moeten verbinden aan dat van Noël (dus, als Noël een getrouwe zou blijken, dat ze dan de dag erna verbannen mocht worden, zoals Sinan ooit deed) dan had ik nog wel eens willen zien wat ze dan met die onnadenkende snelle babbel gedaan had.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #765 Gepost op: 31-03-2023, 21:20:56 »
Met alle respect, maar wat werd de missie ontzettend dom gespeeld! Steeds alleen maar benoemen waar je op dat moment bent, heeft natuurlijk geen nut als je daarna meteen weer doorrijdt. Sander leek dit wel als enige te begrijpen. De rest rende steeds lekker naar de plekken waar de bus dan alweer weg zou zijn. Dat ze gevonden zijn, was meer geluk dan wijsheid.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #766 Gepost op: 31-03-2023, 21:41:02 »
Jammer dat Maria zo slecht is gaan spelen. Anders was Selma er hier denk ik makkelijk uitgegaan. Maar ook wel leuk voor de getrouwen om eens een win te hebben.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #767 Gepost op: 31-03-2023, 21:41:27 »
Voor het eerst dat ik deze serie kijk en bijna juich dat een verrader (of meer precies dat Maria) weg is. Dat ze haar al niet veel eerder doorzagen, met dat overacteren. En dat ze dan ook nog aan de ronde tafel Sander noemt op het laatst... hoe onhandig kun je zijn? Selma maakte ondanks haar felheid een goede beurt. Al blijft het een ongeleid projectiel  ::rofl::

GO SANDER, goede revenge. Kattentas eruit nu.
Edit : maar met Jan er potentieel bij zal Katinka wel met hem gaan samenspannen om Sander te lozen.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 21:46:38 door Nat007 »

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #768 Gepost op: 31-03-2023, 22:00:44 »
Het was wel echt heel dom van Maria  om Sander nog even voor de bus te gooien. Ze is te veel zaadjes gaan planten en te veel gaan overacteren. Ik vond haar in het begin wel leuk, maar met iedere keer overacteren was ik ook wel klaar.

Ja Selma zat wel juist, maar haar manier van doen trek ik echt niet. Keer op keer door iemand heen praten. En als Maria 1x door haar heen praat is het gelijk hou je bek. En haar toon komt op mij gewoon heel agressief over.

Overigens denk ik dat Sander te veel is gaan zweven. Hij denkt dat hij een beter e verrader is dan dat hij daadwerkelijk is. Ook niet fraai van Katinka om zo uit te vallen. Maar ze had wel min of meer gelijk dat na de eerste raad zij wel de aandacht hebben verlegd (met name Maria). Sander had er echt wel bijna uitgelegen, maar dat heeft hij gewoonweg niet door.

Eigenlijk moet ik tot de conclusie komen dat dit jaar geen enkele verrader leuk of goed vind.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 22:02:44 door Feodora »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #769 Gepost op: 31-03-2023, 22:25:01 »
Wat een domme actie van katinka om nog even te huggen met selma.  Maria gaat niet alleen Sander nog voor de bus tijdens de ronde tafel ,( waarna Sander zich gewoon moet inhouden en niet zo dom fel reageren ) maar geeft ook in haar afscheidsrede nog even een zaadje richting selma met haar “kill them “ alsof selma een verrader is .  Dit wordt echt wel gehoord en gezien door de groep en als je dan als verrader gaat huggen met die persoon is dat verdacht .
Laat de groep lekker denken dat Maria hier selma out als een verrader .


Selma ja je mag haar te fel vinden en echt ronduit arrogant overkomend soms, maar ze speelt het spel snoei en snoei hard en persoonlijk zie ik dat liever als bv een Billy en Betty die vanuit de luwte meedrijven .


Het verspreken van Maria is niet wat haar verraadde als verrader maar wat ik al eerder zei het plaatsen van zaadjes en er dan niet op doorgaan en het doorspelen van door anderen geplaatste zaadjes naar de persoon zelf, iets wat Saïd perfect door had .

Wat katinka doet in het conclaaf is zo not done in mijn boekje, alsof zij en Maria Sander hebben gered, ze hebben hem juist willen lozen maar toen dat niet lukte, hebben zij het als hun werk geclaimd dat Sander weer goed kwam te liggen bij de mannen, maar dat is wel erg makkelijk gezegd .

Tuurlijk maakt Sander fouten ( nog steeds ), maar ook katinka is niet foutvrij door continue bij een mede verrader te zitten in een groepje/auto etc en door versprekingen .  Erg slechte verraders dit keer maar dat zorgt weer wel voor verhitte strijd en dus interessante tv


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #770 Gepost op: 31-03-2023, 22:29:57 »
Mwah, Katinka blufte wel heel onhandig en fel in het torentje hoor, vond ik. Ze doet alsof Maria en zij Sander een of andere dienst hebben bewezen, maar laten we niet vergeten dat ze hem eerst zonder goede aanleiding voor de bus hadden gegooid. In aflevering 2 al, echt ongehoord. En nu deed Maria weer hetzelfde. Weer vanuit het niets, want ze wist niet dat Sander al van plan was om mee te gaan in haar wegstemmen. Hij is misschien wat sloom, maar niet gek. Was wel onhandig van Katinka om zo van leer te trekken, terwijl Sander net en plein public door Maria verdacht was gemaakt, wederom. Sander zal wel even klaar zijn met die twee dominante dames.

En het klopt toch wel dat Sander zichzelf heeft herpakt, en weer goed in de groep ligt? Katinka doet wat dat betreft bijzonder weinig, behalve wat hugs uitdelen en van de zijlijn wat meeloeren?

Vind Selma een prima, felle deelneemster. Heeft weinig geduld en tact, maar is welde smaakmaker in deze verder heel erg suffe, volgzame en kleurloze groep..
« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 22:33:06 door Nat007 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #771 Gepost op: 31-03-2023, 23:07:33 »
Ik trek de manier waarop Selma het spel speelt echt niet. Ze gaat roepen, laat anderen niet uitpraten en is gewoonweg gemeen.

Maria had zich denk ik nog prima kunnen redden. Toen ze Sander erin gooide aan de ronde tafel was het klaar. Dat sloeg echt helemaal nergens op. Er was geen reden om dat te doen en het was ook niet logisch.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #772 Gepost op: 31-03-2023, 23:17:07 »
Heel het spel van Maria was niet logisch. Als verrader moet je niet zo profileren en zaadjes planten . Je luistert eens hier en deelt wat daar en kijkt wie er in de groep actief is en mensen mee probeert te krijgen en op basis daarvan maak je je hitlijst om te vermoorden .
Zolang iemand je de wind uit de zeilen kan houden, mag die persoon blijven .

Maria was veel te aanwezig in het spel en behoorlijk bezig met overacting en no way dat Ze zich nog eruit had kunnen redden bij deze ronde tafel.

Tuurlijk zullen er misschien nog  wat mensen extra op haar gestemd hebben na de uitval richting Sander , maar ook zonder die stemmen was ze eruit gedaan denk ik

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #773 Gepost op: 31-03-2023, 23:25:10 »
Ik denk dat Maria potentiëel Sander nog wel een dienst bewezen kan hebben. Door Sanders stem op Maria wordt ie wel minder verdacht. Ik denk niet dat deze groep (iig niet in deze fase) doordenkt. Wellicht Billy met al zijn aantekeningen, maar die zie ik nog wel een keer 's nachts geslachtofferd worden.

Wat Katinka zei klopte gewoon niet. Sander zat zo in een Maria groep, die kon niet anders. En zonder zijn stem was er nog steeds een meerderheid op haar geweest. Dus het is eigenlijk wel goed zo, de verraders die gespreid hebben gestemd.

Als Jan ja zegt tegen het verraderschap, blijft Selma er sws in (ik neem aan dat er dan niemand dood gaat), dan krijgen we weer oorlog volgende week. Want dan wordt het Selma vs Jan. Tenzij Jan en Katinka Sander gaan proberen te lozen (maar ik denk niet dat Jan daarin mee wil, iig niet direct al.)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #774 Gepost op: 31-03-2023, 23:46:09 »
Ik denk dat Maria potentiëel Sander nog wel een dienst bewezen kan hebben. Door Sanders stem op Maria wordt ie wel minder verdacht. Ik denk niet dat deze groep (iig niet in deze fase) doordenkt. Wellicht Billy met al zijn aantekeningen, maar die zie ik nog wel een keer 's nachts geslachtofferd worden.



Billy's aantekeningen zullen laten zien dat Maria op Sander stemde, en Sander op Maria. Volgens die data is het niet logisch dat Sander een verrader is.
Maria's aanval op Sander kan hem wel eens goed van pas komen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #775 Gepost op: 1-04-2023, 00:00:56 »
Wat een vuurwerk zeg, niet normaal! ::oink::

Maar deze exit zag iedereen aankomen, het vervolg in het Torentje weer niet.

Ben benieuwd naar volgende week, doet ie het of doet ie het niet?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #776 Gepost op: 1-04-2023, 00:05:34 »
Hoop dat dit Sander in een onschuldig daglicht plaatst voor de groep en dat Katinka nu juist verdacht wordt. Selma volgende week als het even kan op Katinka en Sander zelf ook volle patat op haar. Ga maar subtiel rondbazuinen hoe dik zij met Maria was. Ben wel klaar met die hypocriete arrogante toon van d'r. Sloeg echt nergens op hoe ze zich opstelde. Blij dat Sander nu wel voor zichzelf opkwam.

Maar denk dat het een misser is van Sander om mee te gaan met Jan als nieuwe verrader (mocht hij dit aanbod accepteren). Cynische Katinka weet wat ze doet daarmee, die gaat Jan inpalmen en tegen Sander opzetten in 3..2.1...
Maar goed, dit seizoen had even een oppepper nodig, in dat opzicht was het een prima aflevering.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #777 Gepost op: 1-04-2023, 00:35:31 »
Ik trek Selma ook niet.
Gaat nu waarschijnlijk rondbazuinen dat zij het altijd goed heeft. Is vergeten dat ze eerst 4 keer fout zat.

En Sander die denkt dat hij zichzelf gered heeft. Die was bij afl 2 weggestemd als de anderen niet anti zaadjes geplant hadden. Belachelijke reactie trouwens voor een getrouwe dat je meteen op iemand stemt omdat die zegt dat jij ook verdacht bent. Deed hij de vorige keer ook niet. Slimme spelers zouden dat moeten doorzien.

Ik snap die over emotionele uitbarstingen ook niet als iemand verdacht wordt als verrader en niet geloofd wordt dat hij het niet is.
Er zijn 3 man aangewezen als verrader en die kunnen moeilijk zeggen dat zij ook niet te vertrouwen zijn.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #778 Gepost op: 1-04-2023, 11:53:18 »
Ik vond en vind Selma ook bloedirritant, zeker omdat ze respectloos door een betoog heen zit te tetteren  ::niet-ok::

Je mag het zeker met iemand oneens zijn en jezelf verdedigen, maar laat de ander wel eerst uitspreken.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #779 Gepost op: 1-04-2023, 13:36:56 »
Helemaal mee eens. Ik zat tijdens de ronde tafel te wachten op zo'n hamstertje dat dan roept "tweede gratis".
Ik vrees dat we nu nog niet zo snel van haar af zijn omdat zij per slot van rekening zo fel van leer trok tegen een verrader. Begrijp ook niet waarom ze toch niet kozen voor Selma en Maria er als gemarkeerde verrader toch nog even in lieten. Want nu komt er misschien een nieuwe verrader bij die hoe dan ook moeilijker eruit gepikt kan worden dan Maria zelf.
Ik hoop zo dat Jan vriendelijk bedankt voor de eer. Kan me ook niet voorstellen dat hij ja zal zeggen.
Dat Samantha Steenwijk dat deed snapte ik wel, maar Jan? Dat kan leden kosten...
« Laatst bewerkt op: 1-04-2023, 13:38:37 door MartinJ »