Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96808 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #780 Gepost op: 1-04-2023, 18:02:26 »
Nou, ik geloof dat ik dit seizoen beetje klaar ben met hoe het nu gaat.

Snap dat dit spel vaak fel gespeeld kan en mag worden. Maar je hebt fel en je hebt schoolplein niveau.
Dit is meer van het laatste.

Vindt het leuker om te zien dat iemand via zijn boekje laat zien hoe hij mensen tegen elkaar weg heeft gestreept.

Maar dat afblaffen aan de ronde tafel en ook niemand die daar wat van zegt vind ik echt te erg. ::oink::



Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #781 Gepost op: 1-04-2023, 19:55:06 »
Maar dat afblaffen aan de ronde tafel en ook niemand die daar wat van zegt vind ik echt te erg. ::oink::

Ik vind ook dat het productieteam moet ingrijpen, het is wel heel extreem dit seizoen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #782 Gepost op: 1-04-2023, 22:05:30 »
Dit is spel en we kunnen zeggen dat selma mensen moet laten uitpraten maar dat gold eerder ook al voor Maria en voor nog wel wat anderen. Het is om de een of andere reden dat ze het allemaal heel persoonlijk lijken te nemen om verdacht te zijn . 

Als je getrouwe bent en iemand verdenkt je waarom zou je dan zo reageren als Sander doet. Het is als getrouwe een taak om een verrader te zoeken , niet het kindje te slaan dat jou net heeft geslagen . Erg domme zet van Sander .

Ik krijg een beetje het idee dat er een pact is dat we eigenlijk nog niet vaak zien als pact maar dat volgens mij wel hun stem met elkaar doorspreekt,Billy, Saďd, Ferry en evt nathan .

ik denk niet dat Jan accoord gaat met een switch naar verrader omdat hij slimmer is en weet dat hij dan enkel een soort afleiding is voor de originele verraders .

Ik hoop dat jessy nog in het achterhoofd heeft de verspreking van katinka  eerder bij het ontbijt .en dat selma ook door heeft dat katinka een verrader is. 
Als we nu selma verliezen ks het echt een kudde schapen tegen een paar matige verraders .

Ik snap dat velen selma te agressief vinden en ik deel die mening ook wel voor een deel ( het zit regelmatig op het randje en er overheen) . Maar de rest zegt of doet bijzonder weinig

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #783 Gepost op: 1-04-2023, 22:52:57 »
Als Jan nee zegt ligt ie er de eerstvolgende nacht uit.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #784 Gepost op: 2-04-2023, 00:43:33 »
Tsja dan houden we maar een kudde schapen en een paar slechte verraders over. Er is voor mij een grens en voor mij is Selma die grens meerdere keren overgegaan. Ik hou van spannende tv, maar niet ten koste van alles.
Ik denk dat er wel meer gertouwen zijn die een verrader kunnen ontmaskeren. Een Billy houdt bijvoorbeeld alles heel goed bij. En een Pernille, Betty, Ferry zie ik ook nog wel verraders ontmaskeren. Overigens vond ik het wel fijn om te zien dat Betty deze keer in greep en het overnam. Ik vond haar echt heel rustig beargumenteren waarom Maria volgens  haar een verrader was.

Overigens heb ik de UK versie ook gezien en die vond ik geweldig. Het is dus echt niet zo dat ik niet tegen heftigheid kan. Maar bij Selma voelt het anders dan bij de Uk versie, maar ik kan niet precies uitleggen waarom.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2023, 00:53:23 door Feodora »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #785 Gepost op: 2-04-2023, 02:00:07 »
Als Jan nee zegt ligt ie er de eerstvolgende nacht uit.
Als Jan ja zegt ook want dan zorgt katinka wel voor het duwtje waardoor Jan van verdacht naar hoofdverdachte gaat .

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #786 Gepost op: 2-04-2023, 02:19:05 »
Het is een spelletje, maar toch ben ik Maria nu anders gaan bekijken. Dat is toch wel een risico wat je loopt  :-\\  Ik vond het schokkend dat ze Sander ineens noemde , om zichzelf misschien nog te kunnen redden?
...maar soms even niet :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #787 Gepost op: 2-04-2023, 08:43:13 »
Ik ben inmiddels al twee weken afgehaakt. Ik vind gewoon geen van de drie verraders sympathiek, dat helpt niet mee. Af en toe kijk ik nog wel stukjes en ik lees hier mee wat er gebeurd, maar echt de hele aflevering kijken daar boeit het seizoen me niet genoeg voor.  ::ohno::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #788 Gepost op: 2-04-2023, 12:32:18 »
Als Jan ja zegt ook want dan zorgt katinka wel voor het duwtje waardoor Jan van verdacht naar hoofdverdachte gaat .

Volgens mij wil ze juist met Jan Sander proberen weg te spelen (tenminste dat is blijven hangen ??? )

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #789 Gepost op: 2-04-2023, 17:30:51 »
Ik meen dat ze tegen Sander iets zegt in de zin van Jan is al verdacht dus die is Morgen de pineut.

Ook ik vind dat er wel eens leukere mensen aan de verraders hebben meegedaan , maar het psychologisch  spel blijft gewoon wel interessant genoeg om naar te kijken voor mij persoonlijk

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #790 Gepost op: 2-04-2023, 17:59:07 »
Ik vind het heerlijk dat iedereen zo fel is, het is toch cool dat een groep het spel zo serieus neemt.., ik vind het schoolplein niveau juist iets heel moois hebben.

En opmerkingen als ‘jokertje dat je bent’ is allemaal vrij onschuldig toch. Ik vind het heel grappig dat Selma het de verraders kwalijk neemt dat ze verraders zijn. Leuk al die persoonlijkheden bij mekaar, de een nog gekker dan de ander

Katinka VS Sander ook iconisch

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #791 Gepost op: 2-04-2023, 18:59:52 »
Ik vind het heerlijk dat iedereen zo fel is, het is toch cool dat een groep het spel zo serieus neemt.., ik vind het schoolplein niveau juist iets heel moois hebben.

En opmerkingen als ‘jokertje dat je bent’ is allemaal vrij onschuldig toch. Ik vind het heel grappig dat Selma het de verraders kwalijk neemt dat ze verraders zijn. Leuk al die persoonlijkheden bij mekaar, de een nog gekker dan de ander

Katinka VS Sander ook iconisch

Smaken verschillen hierin, maar ik vind het gedrag van Selma allesbehalve onschuldig. Ze toont absoluut geen respect voor haar medespelers in haar houding en manier van praten. Ze zet Maria weg met bepaalde scheldwoorden en geeft haar geen kans zich hier goed tegen te verweren. Ze wil zelf graag uitpraten, maar vindt dat ze anderen om de haverklap mag onderbreken met een negatieve opmerking. (Let wel: ze wist niet of Maria inderdaad een verrader zou zijn. Ik denk dat we er heel anders tegenaan zouden kijken als ze dit tegen een getrouwe had gezegd. Nu blijkt ze per ongeluk gelijk te hebben.) Ikzelf zou hier helemaal op vastlopen. Maria geeft in haar interview na afloop ook aan dat ze dit gedrag veel te ver vond gaan en er daardoor niet op een goede manier op in kon gaan.

De discussie tussen Katinka en Sander is voor mij hetzelfde laken een pak. Katinka vertoont ook 'pestgedrag'. Gelukkig kan Sander zich hier goed tegen verweren en is het een 1-op-1-situatie. Katinka had zich duidelijk verkeken op Sander. Ze dacht dat ze hiermee weg kon komen en dat hij als een mak schaap met haar mee zou doen.

Voor mij bederven dit soort situaties het kijkplezier. Ik heb er niets op tegen als het spel hard wordt gespeeld of als er complotjes/verdachtmakingen zijn, maar er is nog wel een basis van respect. Je gaat op een normale manier met elkaar om. Dit soort verbaal geweld (want dat is het!) voegt niets toe.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #792 Gepost op: 2-04-2023, 19:32:45 »
Grappig. Ik vind dat dit soort situaties het programma juist ‘maken’. Het hoeft van mij niet allemaal zo lighthearted te zijn zoals bij Wie is de Mol.
🜃

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #793 Gepost op: 2-04-2023, 22:19:37 »
Mijn sympathie voor Katinka in dit spel is nu wel echt weg, want niet alleen gaat ze blijkbaar full blown op Sander, maar voor mij belangrijker: ze heeft wat mij betreft gewoon ongelijk. Het is niet Sander die Maria eruit speelt, het is Maria die de aanval op Sander (her)opent. Vanuit Maria te begrijpen - niet slim, maar te begrijpen vanuit haar benarde positie - maar dat Katinka dat op Sander betrekt is gewoon onjuist.

Als de verraders nu elkaar gaan tegenwerken, dan heb ik daar maar 1 woord voor: spelbederf. Je kunt een hekel hebben aan hoe iemand speelt, prima, maar je bent wel beide aanwezen als verrader en bent dus een team. Of je je teamgenoot nu goed vindt spelen of niet. Katinka speelt niet het spel "De Verraders", ze bedenkt haar eigen regels. Dat vind ik fout en bederft voor mij het programma. In elk ander spel noemen we dat valsspelen.

Het probleem bij dit seizoen is dat veel mensen dingen persoonlijk nemen. Het is een spel en ik vind de wereld in dit spel en de wereld buiten het spel gescheiden werelden. Wie die werelden aan elkaar verbindt, snapt het concept "spel" niet. Het woord "spel" betekent zelfs (ook) "doen alsof" (denk "toneelspel").

In dit spel is het voor de spelers die de rol "getrouwe" hebben gekregen de bedoeling om de spelers die de rol "verrader" hebben gekregen te vinden. Wat mij betreft is de manier om dat te doen op basis van argumentatie. Wat nu veel te veel gebeurt, en vooral bij Selma, is dat er emotie wordt gebruikt (misbruikt?) om situaties door te drukken.

Dat Selma een fel karakter heeft, is haar goed recht, maar maakt nog niet dat zij méér te zeggen zou moeten hebben. Dat zij zóveel meer podium krijgt dan anders spelers, is wat mij betreft óók spelbederf, want dit spel gaat volgens mij net zo goed over al die andere spelers.  Dat andere spelers niet ingrijpen, en vooral, dat bij deze ronde tafel de presentator niet heeft ingegrepen, vind ik echt wel een probleem. Er zijn mensen heel veel aan het woord, en er zijn mensen bijna nooit aan het woord, en dat is een probleem voor de balans van het spel, want er wordt nu te veel Selma's spel gespeeld.

En voor mij bederven deze beide zaken het kijkplezier. Ik zie graag spannende tv, net zoals velen hier, maar spannende tv gaat over iets dat erom spant. Die zie ik niet. Ik zie emo-tv, ik zie valse tv, gemene tv, in dit geval van Selma en Katinka čn van de spelleiding. Spannende tv is dat de ene kandidatengroep aardappels moet schillen en de andere kandidatengroep met een patattenkanon in de weer gaat en subtiel wordt verleid om geld weg te spelen, wat de anderen op tijd moeten verhinderen. Dán spant het erom. In deze ronde tafel was het vooral moddergooien, en een heleboel kandidaten die het gewoon laten gebeuren.

Een interessant inkijkje in de menselijke psyche, dat is het absoluut. Met die bril op is het prima te kijken.

Maar ik ben nu wel team Sander :) (althans, binnen de verraders. Eigenlijk ben ik team getrouwen) Dat is namelijk nog de enige verrader die het spel speelt.

« Laatst bewerkt op: 2-04-2023, 22:23:42 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #794 Gepost op: 3-04-2023, 01:08:56 »
Dat Selma een fel karakter heeft, is haar goed recht, maar maakt nog niet dat zij méér te zeggen zou moeten hebben. Dat zij zóveel meer podium krijgt dan anders spelers, is wat mij betreft óók spelbederf, want dit spel gaat volgens mij net zo goed over al die andere spelers.  Dat andere spelers niet ingrijpen, en vooral, dat bij deze ronde tafel de presentator niet heeft ingegrepen, vind ik echt wel een probleem. Er zijn mensen heel veel aan het woord, en er zijn mensen bijna nooit aan het woord, en dat is een probleem voor de balans van het spel, want er wordt nu te veel Selma's spel gespeeld.

Maar vergis je niet: spelers die zich zo op de vlakte houden zijn niet per definitie ondergesneeuwde of onderdrukte slachtoffers van Selma. Hun methodiek is ook een tactiek in feite. In vrijwel alle Verraders seizoenen zie je dat juist dat soort spelers onder de radar blijven en heel lang in het spel kunnen blijven. Ogenschijnlijk door geen donder uit te voeren. De Selma's van deze wereld missen dan zelfcontrole en het is waar dat ze een buitenproportionele rol opeist aan die ronde tafels, maar dat soort spelers lopen ook vol het risico om afgeschoten te worden. Zowel aan tafel als 's nachts. Terwijl de stillen gewoon in het spel blijven, want zo'n horde doet aan Groupthink en kan heel dierlijk reageren: er hoeft maar iemand uit de pas te lopen en op te vallen, of aangevallen te worden, en de meute gaat er uit zelfbehoud in mee. Dat maakt dit ook programma zo fascinerend om naar te kijken.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #795 Gepost op: 3-04-2023, 10:31:08 »
Dat Samantha Steenwijk dat deed snapte ik wel, maar Jan? Dat kan leden kosten...
Als dat zo is, dan zegt dat vooral iets over die leden.
Jan doet mee aan een spel en speelt daarin een rol. Als je daarom je lidmaatschap van Omroep Max zou opzeggen dan denk je wel heel weinig na.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #796 Gepost op: 3-04-2023, 11:53:45 »
Als dat zo is, dan zegt dat vooral iets over die leden.
Jan doet mee aan een spel en speelt daarin een rol. Als je daarom je lidmaatschap van Omroep Max zou opzeggen dan denk je wel heel weinig na.
Er is heel veel commercie die er op gericht is om mensen die heel weinig nadenken, geld afhandig te maken. ::)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #797 Gepost op: 3-04-2023, 12:15:25 »
 ::tandpastasmiley::
Ja, dat denk ik ook. Maar dan nog, je lidmaatschap opzeggen omdat de voorzitter in een spel een bepaalde rol speelt...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #798 Gepost op: 3-04-2023, 14:16:19 »
Ik ben echt niet tegen felle discussies aan de ronde tafel, maar je laat elkaar wel uitpraten en je behandeld elkaar met respect. Daarom noem ik dit schoolplein gedrag. Noëlle werd letterlijk weggepest door Selma en Maria probeerde nog wat tegengas te geven, maar kreeg ook weinig kans bij haar. Gelukkig dat er nog iemand een onderbouwing richting Maria gaf waarom ze op haar stemde.

Inderdaad zit daar ook een taak qua spelleider om zulke discussies in te dammen en andere kandidaten aan het woord laten.

En ook tussen verraders onderling hoort het niet zo te gaan. Maar dat is ook kwestie van regels om de eindstreep te halen. Nu is het ook makkelijk om als verrader een bond te sluiten met twee getrouwe en achteraf geld delen. In dit seizoen al dat de broers elkaar zo helpen  ::rofl::


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #799 Gepost op: 4-04-2023, 20:48:15 »
Als ik het goed lees heeft Tijl wel ingegrepen, maar is dit uit de uitzending gehouden. Jammer, had best uitgezonden mogen worden:

https://www.ad.nl/show/rtl-had-de-ingreep-van-tijl-beckand-bij-de-verraders-moeten-uitzenden~adb1a269/