Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96408 keer)

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: De Verraders
« Reactie #740 Gepost op: 20-03-2023, 01:06:00 »
Dit zijn een aantal kandidaten die meedoen met het nieuwe Halloween-seizoen van De Verraders:

André Dongelmans
Bente Fokkens
Bertie Steur
Bokoesam
Eva Koreman
Jay-Jay Boske
Katja Schuurman
Monica Geuze
Rob Goossens
Tim den Besten

Jay-Jay en Bertie herenigd!  ::love::
Er is geen Mol meer...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #741 Gepost op: 20-03-2023, 10:39:15 »
Van Bertie en Katja had ik het gelezen, de andere genoemde namen kende ik nog niet, in deze context.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #742 Gepost op: 24-03-2023, 21:36:23 »
Selma begint hu toch wel op de zenuwen te werken. Lijkt rechtstreeks uit de bajes te zijn gelopen. Dit is wel een beetje té. Groep moet dan toch ingrijpen zou je denken, maar nee. Weer een collectief offer van een vertrouweling.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #743 Gepost op: 24-03-2023, 21:45:32 »
Spannend einde.. Maria's naam wordt eindelijk eens genoemd.

Selma mag er van mij snel uit zeg, maar denk niet dat ze er snel uit zal worden gestemd omdat een verrader er niet zo hard en duidelijk in zou gaan.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #744 Gepost op: 24-03-2023, 23:22:40 »
Selma begint hu toch wel op de zenuwen te werken. Lijkt rechtstreeks uit de bajes te zijn gelopen. Dit is wel een beetje té. Groep moet dan toch ingrijpen zou je denken, maar nee. Weer een collectief offer van een vertrouweling.
Anders mij wel. Wat een naar mens.
Begrijp niet dat het geheugen van de meeste getrouwen zooo slecht is. Sander was toch al vanaf het moment dat de blinddoeken afgingen gemarkeerd als verrader.
Ook snap ik niet dat ze niets doen met de informatie die ze krijgen tijdens de ronde tafel. Nu ze bijvoorbeeld weten dat Noel een getrouwe was, dan weet je 100% zeker dat degenen die andere kandidaten opwerpen om te verbannen, per definitie getrouwen zijn. De verraders zullen het prima vinden als het hoofd van een getrouwe op het hakblok ligt.
Overigens, wat een aardig persoon die Noel. Heel anders dan de rol die ze in GTST speelde. Prima actrice dus. Jammer dat ze eruit is.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2023, 23:25:57 door MartinJ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #745 Gepost op: 25-03-2023, 00:31:55 »
Goh gaat Maria zelf door krijgen dat ze het spel super slecht speelt, ze is veel te sturend aanwezig en zegt bij de ronde tafel helemaal niets. Of je staat voor wat je zegt tijdens de rit naar de proeven en komt dat ook nog eens verduidelijken bij de ronde tafel ( zoals een selma ) of houdt je gewoon overal afzijdig ( zoals een Billy, Betty).

Maria plant zaadjes om vervolgens weg te kijken bij het moment van oogsten , dat moet opvallen .

Zoals het niet zinvol is om bepaalde mensen nu te vermoorden is het misschien ook nog tactisch niet zinvol om vol op een verrader te gaan. Ik denk dat er echt al wel paar mensen zijn die een goede gedachte hebben bij in elk geval 2 verraders .

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #746 Gepost op: 25-03-2023, 01:16:51 »
Selma mag er van mij snel uit zeg, maar denk niet dat ze er snel uit zal worden gestemd omdat een verrader er niet zo hard en duidelijk in zou gaan.
Hoezo dat? Van mij mag ze er snel uit en als ik verrader was zou ik dat ook gewoon doen. Zo veel mensen zijn klaar met Selma (zeker na haar totaal ongefundeerde tirade tegen Noël) dat het net opvalt als Selma er nu ut zou gaan. De opmerking dat wanneer ze Selma zouden vermoorden alle pijlen op Katinka zouden gaan snap ik dan ook helemaal niet.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #747 Gepost op: 25-03-2023, 01:17:38 »
Selma ging wat mij betreft te ver vandaag. Je mag best iemand verdenken en er dus uit proberen te werken. Maar je kunt je argumenten ook netjes verwoorden zonder zo heftig een persoonlijke aanval te plaatsen. Nathan deed dat bijvoorbeeld heel netjes. Ik had echt met Noel van doen. Overigens kan het best zijn dat dit bij mij harder binnenkomt om dat ik vrij introvert ben en een pestverleden heb.

Maria heeft denk ik haar hand overspeelt. Zal ze dan toch eerder ontmaskerd worden dan Sander. Ze is toch te aanwezig gewest denk ik.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #748 Gepost op: 25-03-2023, 02:56:17 »
Goh gaat Maria zelf door krijgen dat ze het spel super slecht speelt, ze is veel te sturend aanwezig en zegt bij de ronde tafel helemaal niets. Of je staat voor wat je zegt tijdens de rit naar de proeven en komt dat ook nog eens verduidelijken bij de ronde tafel ( zoals een selma ) of houdt je gewoon overal afzijdig ( zoals een Billy, Betty).

Precies. Verbaast me na zoveel seizoenen die al gespeeld zijn, dat de kandidaten zo totaal naïef lijken in dat opzicht. Maria veels te opzichtig, veels te hyperdepieper en nadrukkelijk 'zaadjes aan het strooien'. En dan tevreden stilzijn aan de ronde tafel inderdaad. Dat had al veel eerder moeten opvallen. Maria hopelijk eruit volgende week, ik trek haar zelfingenomen confessionals ook niet meer. In de vooruitblik zien we Selma weer lekker losgaan, dus wie weet. Dan doet Tinkebell het nog het beste van de verraders.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 03:11:10 door Nat007 »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #749 Gepost op: 25-03-2023, 10:37:29 »
Hoezo dat? Van mij mag ze er snel uit en als ik verrader was zou ik dat ook gewoon doen. Zo veel mensen zijn klaar met Selma (zeker na haar totaal ongefundeerde tirade tegen Noël) dat het net opvalt als Selma er nu ut zou gaan. De opmerking dat wanneer ze Selma zouden vermoorden alle pijlen op Katinka zouden gaan snap ik dan ook helemaal niet.

Ik had het over de stemronde, niet het vermoorden 's nachts. Als verrader had ik haar nacht 1 al vermoord.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #750 Gepost op: 25-03-2023, 11:06:04 »
Op de een of andere manier komt het seizoen voor mijn gevoel nog steeds niet goed op gang. Er gebeurt gewoonweg te weinig. Misschien ben ik verwend geraakt door de internationale versies die ik heb gezien, maar het spel blijft wat doorkabbelen. De opdracht is leuk maar niet fysiek inspannend. Het gooien vervolgens mislukt geheel. De ronde tafel draait nog steeds op kuddegedrag. Selma is zeer heftig, maar de rest doet niet echt iets.

Maria speelt het spel nog steeds te sturend. Ze springt overal op in en bemoeit zich met alles. Dit kan een uitvergroting zijn van haar echte persoonlijkheid (daarvoor ken ik haar niet genoeg), maar is niet heel slim in het spel. Katinka lijkt verdacht te worden, maar dit wordt uit de edit gehouden. Sander lijkt mede door de eerste aanval vergeten te worden, dus heeft misschien wel de beste papieren om ver te komen.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #751 Gepost op: 25-03-2023, 12:01:36 »
Vond dit zelf een heerlijke aflevering! Kuddegedrag is inderdaad nog altijd wel redelijk aanwezig, maar er durven toch ook echt mensen een andere koers te varen. Er zijn in de aflevering vier verschillende mensen opgeschreven, en dat is fijn!

Wat me aan het format het meest stoort is de wapenkamer. Het is er al eens eerder over gegaan dat het eigenlijk niet uitmaakt of je wel of geen schild hebt. Zolang je naar de wapenkamer mag, ben je veilig voor de nacht. Ook als er een verrader tussen zit die zelf het schild heeft, gaat die verrader niet iemand uit de wapenkamer vermoorden, want dan snapt iedereen dat er een verrader in de wapenkamer is geweest. Ik heb hier wel eens een voorstel gelezen dat je eigenlijk iets moet bedenken zodat de kandidaten niet weten wie er in de wapenkamer zijn geweest, dat lijkt me een goed idee!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #752 Gepost op: 25-03-2023, 12:41:57 »
Ik kon er vorige week niet goed naar kijken. Maar deze keer sprong er 1 opmerking uit, die eigenlijk in een "grappige momenten"-topic thuishoort:

"Let goed op je ballen, want stúk is stuk".

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #753 Gepost op: 25-03-2023, 17:35:42 »
Er zitten gewoon nog veel teveel mensen in die echt te weinig belicht worden , dus waarvan we als kijker het idee krijgen dat ze nauwelijks iets bijdragen . 
Wat me wel een keer een leuke toevoeging lijkt is dat alle getrouwen in het geheim hun gok 3 verraders mogen noemen als een verrader een x aantal keer genoemd is ( percentage van aantal af te geven stemmen ) zijn zij autimatisch de klos bij de ronde tafel .   Daardoor krijg je dat je echt actiever op zoek gaat naar een verrader ipv gewoon met de kudde meedrijven

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #754 Gepost op: 26-03-2023, 12:12:18 »
Ook als er een verrader tussen zit die zelf het schild heeft, gaat die verrader niet iemand uit de wapenkamer vermoorden, want dan snapt iedereen dat er een verrader in de wapenkamer is geweest.

Ik denk dat het een hele goede zet van de verraders zou zijn om als geen van hun in de wapenkamer geweest is dan te gokken en iemand te vermoorden die in de wapenkamer geweest is.
Dan wordt van de anderen in ieder geval 1 verdacht.
Enige risico: als ze kiezen voor degene met het schild, dan is het duidelijk dat in deze groep niet een verrader zit. Maar ook dat kun je weer mooi uitspelen.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #755 Gepost op: 26-03-2023, 16:03:04 »
Ik heb bij Selma een dubbel gevoel. Aan de ene kant zorgt zij wel voor chaos en spanning in het spel en dus is het wat dat betreft interessant dat ze er nog in zit.

Aan de andere kant irriteert ze mij en de mensen in mijn kring zo mateloos dat we echt hopen dat zij er heel snel uit vliegt. Ze was fel over het feit dat Irene eruit vloog maar was ook fel over Noell en dat terwijl zij een getrouwe was. Ik kan mij niet voorstellen dat de andere kandidaten zich niet kapot ergeren aan haar. Ik denk dat ze er nog wel even in blijft maar ik zie haar niet bij de laatste 5 eindigen.
When life knocks you down, fight back!

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: De Verraders
« Reactie #756 Gepost op: 26-03-2023, 16:08:11 »
Unpopular opinion: Ik kan stiekem wel genieten van het spel van Selma!  ;D
Er is geen Mol meer...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #757 Gepost op: 26-03-2023, 16:25:56 »
Ik voel het nog niet echt dit seizoen. Ik vind dit jaar de groepsdynamiek (nog) niet leuk. De groep begon ook te groot, langzaamaan wordt het weer wat overzichtelijk. Het is tot nu toe erg voorspelbaar.

Maar wie weet moet dit seizoen nog wat ontwikkelen en wordt het nog top voor mij.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #758 Gepost op: 26-03-2023, 16:33:24 »
Ik weet niet meer wie het zei, maar die persoon zei precies hetzelfde wat ik hier eerder schreef: er zitten (te)veel haantjes in de groep.
Mensen die veel roepen worden gehoord. En dat gaat ten koste van de introverte. Had best te doen met Noël.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #759 Gepost op: 26-03-2023, 16:59:54 »
Zelfde mening hier. Seizoen komt nog niet echt goed op gang, ondanks een vrij extreme Selma die reuring in de tent brengt. Was wel een fan van haar tot afgelopen aflevering, dat soort bullebakgedrag richting Noël is gewoon niet leuk meer om te zien. Maar uiteindelijk zijn de anderen aan de tafel, die allemaal bangelijk hun mond houden, dan nog het meest storend. Pak die Selma eens aan joh. Geen goede groupsdynamiek. Kon voorgaande seizoenen (ook de Britse en Amerikaanse) echt bingewatchen, maar dit Nederlandse seizoen is vrij saai tot nu toe. Helpt ook niet dat ik geen van de verraders sympathiek vind.