Auteur Topic: Million Dollar Island  (gelezen 3004 keer)

Offline luplay2

  • Forumlid
Re: Million Dollar Island
« Reactie #20 Gepost op: 12-05-2022, 07:44:52 »
interesting discussion thread

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Million Dollar Island
« Reactie #21 Gepost op: 14-05-2022, 11:24:07 »
Ik vind het wel grappig om mensen naar huis te zien gaan die bij voorbaat al wisten dat ze het roulettespel gingen winnen en hun vriendjes al een deel van de buit hadden beloofd. Ook spreekt het tactische spel met de getallen mij wel aan.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #22 Gepost op: 14-05-2022, 11:33:47 »
Eigenlijk is er maar één manier om dit spel te spelen, onopvallend te zijn en weinig bandjes te hebben. Zodra je op wat voor manier dan ook je kop boven het maaiveld uitsteekt ben je een doelwit. Ik zou zelf nooit willen spelen, want de kans dat je verliest is levensgroot. Ik snap dan ook niets van mensen die zich vrijwillig aanmelden én vrienden meenemen het strijdveld in. Tegelijkertijd zal er ook wel wat verveling ontstaan en zien mensen het spel als een mooie manier om óf door te gaan óf lekker naar huis te gaan (zonder op te geven).

Klaarblijkelijk is het format al verkocht aan veel andere landen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er in Nederland ooit nog een tweede editie komt. Daarvoor is het spel en zijn de afleveringen echt te saai (en bovendien hebben ze nu al zo'n beetje alle reality sterretjes al wel in de cast zitten, want bijna iedereen heeft al eerder meegedaan aan andere reality programa's).

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #23 Gepost op: 16-05-2022, 16:19:51 »
Snap ook die verontwaardiging van mensen (Daisy) niet als ze worden aangewezen voor dat duel. Je weet aan welk programma je mee doet en dat deze spellen er zijn. Zeggen dat je er nog niet klaar voor bent en zo geniet.. alsof er anderen zijn graag met lege handen naar huis willen.

Sinds mensen na het verloren duel naar huis moeten is het wel wat leuker maar merk dat ik vooral 'kijk' om te zien hoe het afloopt in plaats van dat het me echt interesseert.
Ben nu vooral benieuwd naar het eindspel hoe dat in z'n werk gaat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Million Dollar Island
« Reactie #24 Gepost op: 30-05-2022, 01:39:25 »
Ik heb voor de grap even gekeken welke woorden je zou kunnen maken met de 7 letters HIJKLMN die worden goedgekeurd voor WORDFEUD. Dat zijn (in alfabetische volgorde):
hi hij hik hil hink
ijk ijl ijm ik in ink
kil kim kin klim
li lij lijk lijm lijn lik link
mi mij mijl mijn mik mil milk min mink
nik nil
In totaal dus 33 woorden. Ze hadden dus nog wel wat hoger kunnen inzetten

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #25 Gepost op: 30-05-2022, 19:59:51 »
Wat een held die Remy. Ik gun het hem nu het meest! ::love::
🜃

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #26 Gepost op: 30-05-2022, 22:51:36 »
Ik heb voor de grap even gekeken welke woorden je zou kunnen maken met de 7 letters HIJKLMN die worden goedgekeurd voor WORDFEUD. Dat zijn (in alfabetische volgorde):
hi hij hik hil hink
ijk ijl ijm ik in ink
kil kim kin klim
li lij lijk lijm lijn lik link
mi mij mijl mijn mik mil milk min mink
nik nil
In totaal dus 33 woorden. Ze hadden dus nog wel wat hoger kunnen inzetten

Ze hadden juist geen woord extra in kunnen zetten, dan de 16 die nu ingezet zijn. de tijd was precies om bij het laatste woord.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Million Dollar Island
« Reactie #27 Gepost op: 31-05-2022, 00:12:40 »
Bij hoger inzetten hoort natuurlijk ook dat ze sneller de woorden maken. Wat daarbij ook helpt is dat je systematisch te werk gaat. Heb je bijvoorbeeld IJK gemaakt dan maak je daarna IJL. Na MIJ komt MIK, MIL en MIN etc. Eén letter vervangen en hup weer een nieuw woord. Zo maak ik je in no time minstens 20 woorden.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #28 Gepost op: 1-06-2022, 15:23:19 »
Bij hoger inzetten hoort natuurlijk ook dat ze sneller de woorden maken. Wat daarbij ook helpt is dat je systematisch te werk gaat. Heb je bijvoorbeeld IJK gemaakt dan maak je daarna IJL. Na MIJ komt MIK, MIL en MIN etc. Eén letter vervangen en hup weer een nieuw woord. Zo maak ik je in no time minstens 20 woorden.

Zo zou ik het ook aangepakt hebben. het ging inderdaad niet echt systematisch. had wel het idee dat de "leesplank" telkens leeg moest zijn voor een nieuw woord, want anders had hij inderdaad beter steeds 1 letter moeten veranderen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Million Dollar Island
« Reactie #29 Gepost op: 28-06-2022, 22:08:27 »
Hoe zo million dollar island als je bij lange na geen miljoen kan winnen. De 3 finalisten hebben gemiddeld 33 bandjes. Niemand zal meer dan 50% van de kistjes openmaken want dan wordt de kans 50% dat je alles kwijt bent (op die 10000 na dan). Dus meer dan ruwweg anderhalve ton zul je niet snel winnen.
Waarom niet de finalisten opdrachten laten doen om kistjes open te mogen maken. Hoe meer geslaagde opdrachten, hoe meer geld. Weg met die bom.
Een beetje een anti-climax die afgeraffelde finale.

Online Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #30 Gepost op: 29-06-2022, 09:34:34 »
Eens! Dit was een waardeloze finale. Heb nog geen positieve reactie gelezen, waar dan ook. Sowieso vind ik spellen waarbij je alleen maar kan gokken en alles afhangt van geluk niks aan. De hele serie was tactiek maar bij het verzilveren is het opeens dom kistjes openmaken. Had inderdaad opdrachten laten doen of in ieder geval aanwijzingen laten verdienen waar de bom in ieder geval niet lag. Hopelijk gaan ze deze finale grondig aanpassen voor seizoen 2.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #31 Gepost op: 30-06-2022, 10:54:51 »
Inderdaad wel een behoorlijke anti-climax als finale. Maar aan de andere kant ook wel logisch, de programmamaker zou in 1 keer failliet gaan als er echt een miljoen euro moet worden uitgekeerd.
Ik vroeg mij overigens pas in de finale waarom het programma Million Dollar Island heet en niet Million Euros Island…
🜃

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #32 Gepost op: 30-06-2022, 19:10:14 »
Ik vroeg mij overigens pas in de finale waarom het programma Million Dollar Island heet en niet Million Euros Island…

Vanwege de verkoopbaarheid. John de Mol heeft nu een totaalplaatje in de aanbieding, inclusief logo's. Het format is nu al aan allerlei landen verkocht (met dezelfde naam en hetzelfde logo).

Ik vind de finale aflevering prima passen bij het seizoen, weinig soeps dus. Er gebeurde gewoon niet zoveel en de kandidaten waren niet zo interessant. Elke aflevering wachtte ik af tot er iets spannends zou gebeuren, maar dit gebeurde telkens niet. Ik heb de serie afgekeken, maar ik vraag me nog steeds af waarom. Ik had ook niets gemist als ik niet had gekeken.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #33 Gepost op: 1-07-2022, 01:38:07 »
Toch 2 van de 3 kandidaten die ik het gunde van de laatste 20 haalden de finale. Wat een anticlimax met die bom. Op momenten heb ik wel kunnen genieten van de serie en mensen.
Så hva gjør vi nå?

Online Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #34 Gepost op: 17-04-2023, 12:41:48 »
Zijn er mensen die het tweede seizoen een kans gaan geven? Ben zelf net begonnen met aflevering 1 en zie meteen een grote bekende voor hen die er bij het eerste uur van Expeditie Robinson bij waren: de bijzondere Björn uit 2003!  ::oink::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #35 Gepost op: 17-04-2023, 18:23:40 »
Ik heb de eerste aflevering gisteren gezien. Ik had gehoopt dat het format echt zou verbeteren, maar ik zie weinig verschil met de eerste editie. Weer is er veel geruzie over materialen en eten, ook de spelletjes zijn nog steeds supersimpel. Ook blijft er een te groot verschil tussen de overlevers en vechtsporters / reality sterren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Million Dollar Island
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2023, 14:00:36 »
Ik heb zojuist ook de eerste 2 afleveringen teruggekeken. Man, man, man. Ik hoop niet dat dit een representatieve steekproef uit de Nederlandse en Belgische bevolking is. Ik had die Bjorn nog niet eerder gezien en had gehoopt dat dit ook zo zou blijven.
Ik hoop zo dat die aso's die zo nodig het huis moesten slopen eens flink nat worden en/of snel naar huis gaan. En dat graaien onder het motto als ik het niet doe doet een ander het wel. Zo hou je dit wel in stand.
Ook vraag ik mij af waarom ze voor dit programma 60 plussers casten en daarbij een eerste opdracht bedenken waar de meesten al gelijk hun bandje kwijt zijn. Als je al zo'n opdracht bedenkt, zeg dan tenminste niet van tevoren welke skills je hiervoor moet hebben.

Kortom ik zie het programma meer als een mogelijkheid om me eens lekker te kunnen ergeren en hopelijk ook af een toe wat leedvermaak te hebben als er een paar aso's naar huis mogen.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2023, 14:02:34 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Million Dollar Island
« Reactie #37 Gepost op: 15-05-2023, 13:36:21 »
Ben benieuwd of het oefenen van het zwakke team (met Bjorn) gaat helpen om 10 woorden te maken in 2 minuten met de volgende letters:
IGHCEJFD
De volgende woorden zou iedereen redelijk vlug moeten kunnen vinden:
die, dij, gij, hij, hei, gif
dief, hief, hijg, chef
Met 5-letterwoorden wordt het al wat moeilijker:
fiche, gifje
Dat zijn 13 woorden. Langere woorden heb ik niet kunnen vinden en die zijn er volgens mij ook niet.
Andere woorden die blijkbaar ook zouden kunnen:
cif, fij, ijf, jig, ice, jid, gei, dei, dije, gedij
Ik weet ook niet of ze zoveel woorden mogen noemen en dat foute woorden dan gewoon niet meetellen of dat het bij het eerste foute woord stopt. Schat hun kansen laag in.
Zou ik het erg vinden als Bjorn naar huis moet? Neuh
« Laatst bewerkt op: 22-05-2023, 10:22:21 door MartinJ »