Auteur Topic: Million Dollar Island  (gelezen 3005 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Million Dollar Island
« Gepost op: 6-03-2022, 22:45:49 »
Vanavond was de eerste aflevering van Million Dollar Island, een combinatie van Expeditie Robinson, Big Brother en Utopia. Wat gebeurt er als je 100 Nederlanders op een eiland zet zonder regels? Iedereen plundert de gehele voedingsvoorraad, waardoor 1 kamp bulkt van het eten en andere kampen niets hebben.

Hebben meer mensen de aflevering gezien?

Ik weet nog zo goed wat ik ervan vind. Het is nog weinig overleven en vooral veel onderling kletsen en gedoe (nu al, nog wel respectvol trouwens). Wel zie ik veel oude bekenden, mensen die eerder aan andere reality programma's hebben meegedaan. Daisy deed in 2011 mee aan het BNN-programma Flashback. Dok deed mee aan I Spy (ook BNN). En zo zag ik nog meer bekende gezichten.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2022, 09:38:49 »
Ik heb gisteren ook gekeken en we et ook nog niet wat ik ervan moet vinden.
Krijg het idee dat het alleen maar is overleven op een eiland en dat je na 2 of 3 dagen kunt aangeven of je naar huis wilt.

Ik weet natuurlijk niet hoe het met de regels is, mag je anderen bedreigen zodat die weg gaan.
Aflevering 1 was idd van pakken wat je pakken kunt, zorg dat je in een groep komt die veel heeft en denk 'de rest zoekt het zich maar uit'.

mDatzelfde geldt voor de machetes, bijlen e.d., die pak je toch gewoon. Behalve de dingen die verborgen zijn, daar moet je eerst naar zoeken. Maar dat kun je doen door het kamp te observeren.

En ja binnen no time is het voedsel op en dan moeten ze zelf op zoek, dan is een team wel weer handig.
Zonde trouwens dat sommigen liever onrijpe bananen en annanassen meenamen dan dat ze het lieten hangen om te rijpen, maar met het risico dat een ander het dan had.

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2022, 21:56:08 »
Heb het vanavond terug zitten kijken en ook geen idee wat ik er eigenlijk van moet vinden. Meteen dat opsplitsen in die kleinere kampen kan speltechnisch wel verstandig zijn, maar ik mis toch wat structuur in een basiskamp. Als je iedereen gelijke kansen wilt geven op dat geldbedrag zou een centrale keuken of iets dergelijks erg welkom zijn.
Verwacht komende afleveringen veel ruzies..

Hadden ze Dennis geen ander shirt aan kunnen trekken? Zo te zien was het erg warm.
Leuk dat ze eens iemand anders wat laten presenteren maar vond hem totaal niet overtuigend. Bezweet tegen de zon in kijken hielp ook niet natuurlijk.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2022, 01:32:48 »
Ik vond het wel vermakelijk. Ik ben benieuwd hoe bepaalde mensen het gaan volhouden. Ik denk toch dat er een soort opdrachtjes zijn om misschien rivalen weg te spelen?
Så hva gjør vi nå?

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #4 Gepost op: 8-03-2022, 10:42:11 »
Eens, in het voorstukje zag je wel wat opdrachten. Had ergens ook de hoop dat het in de eerste aflevering al zou zitten. Vond nu in die arena een beetje slapjes met dat mensen konden aangeven of ze wilden opgeven of niet. Waarom moest dat perse daar?

Ben erg benieuwd hoe het spel zich 'sociaal' ontwikkelt de komende afleveringen. Wordt interessant  ::vergroot::

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #5 Gepost op: 23-03-2022, 16:00:40 »
Inmiddels  ik de eerste 3 afleveringen gezien. Maar ik vind het nogal saai.
Er gebeurt  vrij weinig. Pas in afl 3 een opdracht met 4 personen. t
Voor de rest is het kijken naar mensen die zich aan elkaar ergeren.
Of groepjes die het oh zo gezellig en leuk hebben.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2022, 21:57:10 »
Ik vind het ook nog niet veel soeps. Ook de opdracht in de laatste aflevering vond ik weinig boeiend. Ik weet niet of ik dit seizoen nog af ga kijken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2022, 20:37:18 »
Ik heb het 3 afleveringen geprobeerd, maar ik vind het slaapverwekkend, er gebeurt niks. Voor de mensen daar is het vast heel leuk en interessant, maar voor mij als kijker is er niks aan. Ik denk dat ik afhaak.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2022, 19:32:44 »
Ik vind het wel weer eens verfrissend. Alleen die introtune, alsof het een langlopende Amerikaanse soapserie is...
🜃

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Million Dollar Island
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2022, 20:45:13 »
Ik vind het ook niet heel interessant. 100 mensen is erg veel, ik heb geen idee wie wie is.

kandidaat 27 geeft armbandje aan kandidaat 54. Ok, maar ik weet niet wie kandidaat 27 is en ook niet wie kandidaat 54 is, en ik heb nooit iets gezien van hun interactie. Dus het boeit me niet.
Roulettespel was ook erg random en voegt weinig toe.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2022, 21:09:04 »
Zelf blijf ik gemixte gevoelens houden over dit programma. Ik ben zelf vooral heel benieuwd hoe het spel gaat worden als er véél minder mensen zullen zijn en die nieuwsgierigheid zorgt er voor dat ik blijf kijken. Ik kijk daardoor enorm uit naar de dag dat heel veel mensen zullen aangeven weg te willen (zoals uit een voorstukje tijdens een aflevering bleek). Hopelijk worden de proeven iets meer 'survivalwaardig' in plaats van zo'n stom kansspel en het stapelen van blokken. Eigenlijk hoop ik ook dat op den duur ook mensen moeten vertrekken bij het verliezen van een proef of iets anders, en het niet alleen maar op basis van vrijwillig vertrek zal zijn.

O ja, en de intromuziek vind ik heel lelijk  ::rofl::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2022, 10:12:02 »
Ik kijk daardoor enorm uit naar de dag dat heel veel mensen zullen aangeven weg te willen (zoals uit een voorstukje tijdens een aflevering bleek).

Aflevering 5
Een zware storm teistert MDI. Vloedgolven spoelen door de kampen en zorgen voor chaos en vernielingen.
Ook binnen de kampen dondert het en meer dan ooit willen bewoners hun spullen pakken en naar huis.
Maar tussen al dat leed bloeit er ook liefde op en krijgen de eerste bewoners een halve ton om hun pols hangen.

Bron KPN gids.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2022, 14:05:19 »
Dat klinkt als een boeiende aflevering! Ik was ook al blij aan het voorstukje te zien dat de komende aflevering inderdaad de aflevering is dat veel mensen weg willen.

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2022, 20:52:03 »
Aflevering 5
Een zware storm teistert MDI. Vloedgolven spoelen door de kampen en zorgen voor chaos en vernielingen.
Ook binnen de kampen dondert het en meer dan ooit willen bewoners hun spullen pakken en naar huis.
Maar tussen al dat leed bloeit er ook liefde op en krijgen de eerste bewoners een halve ton om hun pols hangen.

Bron KPN gids.

Kijk, daar zaten we op te wachten!
Iets te saai nog tot nu toe zoals anderen ook al aangaven.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2022, 13:40:14 »
Vond dit oprecht een boeiende aflevering! Ik hou enorm ervan als mensen hun kwetsbaarheid laten zien. En hoe minder mensen er overblijven, hoe meer je de overblijvers kan leren kennen (al had ik stiekem gehoopt dat er nog wat meer dan 15 mensen zouden opgeven). En volgende week de aankondiging voor D-Day, dus die zal dan over twee weken wel zijn. Ik denk dat dit programma elke week een stukje boeiender gaat zijn doordat er minder mensen overblijven.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2022, 20:00:39 »
Ik vond het nog steeds niet super interessant. Je ziet gewoonweg te weinig van wat er onderling gebeurt, waardoor de deelnemers nog steeds grotendeels onbekend zijn. Wat had ik de storm willen zien (ipv alleen de omgewaaide kookplek) en ook de persoonlijke verhalen van de deelnemers (graag eerder dan als ze weggaan). Ik merk dat het me nog steeds maar matig boeit, aardig tijdverdrijf maar er had zoveel meer in dit idee gezeten!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #16 Gepost op: 25-04-2022, 20:54:29 »
Zijn er nog mensen die dit kijken?

Ik ben zelf wel steeds meer positief verrast. Vond het al best oké en steeds wat leuker worden, maar sinds D-Day is geweest, is het veel spannender, tactischer, leer je mensen meer kennen en gaan er gegarandeerd elke aflevering 5 mensen uit. Het begon wat mij betreft met 100 mensen wel echt met teveel, maar inmiddels is het redelijk te overzien en daardoor leuker. Het systeem wat ze nu na D-Day hebben, hadden ze eigenlijk vanaf het begin moeten doen om de vaart erin te houden. Ik blijf het zeker volgen tot het einde!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #17 Gepost op: 25-04-2022, 21:11:26 »
Ja, ik vind het nu ook wel echt leuk worden! Zou het wel echt mooi vinden als Devon wint. ::cheerleader::
🜃

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Million Dollar Island
« Reactie #18 Gepost op: 25-04-2022, 22:07:27 »
Ik kijk ook nog, maar vraag me nog steeds waarom (elke keer denk ik ' ik geef het nog een kans'). Het programma boeit me nog steeds matig. Het tactische spel is oké, maar snap nog steeds niet waarom ze zo nodig op een eiland moeten zitten. Er gebeurt gewoonweg nauwelijks iets en de spelletjes zijn niet zo denderend dat ze me echt enorm boeien.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Million Dollar Island
« Reactie #19 Gepost op: 25-04-2022, 22:38:01 »
Ja, ik vind het nu ook wel echt leuk worden! Zou het wel echt mooi vinden als Devon wint. ::cheerleader::

Ik vind hem ook echt leuk inderdaad! Vraag me wel af of er 1 winnaar gaat zijn of meerdere, omdat steeds wordt gezegd: "tot er op de laatste dag nog maar een paar mensen overblijven" of iets dergelijks.

Ik kijk ook nog, maar vraag me nog steeds waarom (elke keer denk ik ' ik geef het nog een kans'). Het programma boeit me nog steeds matig. Het tactische spel is oké, maar snap nog steeds niet waarom ze zo nodig op een eiland moeten zitten. Er gebeurt gewoonweg nauwelijks iets en de spelletjes zijn niet zo denderend dat ze me echt enorm boeien.

Het idee van een eiland is misschien toch een soort 1 gemeenschap creëren, ook al zijn er verschillende kampen. Het overleefaspect komt er niet lekker uit de verf waardoor je je de meerwaarde van het eiland kan afvragen, dat ben ik met je eens. Dat heb ik zelf geaccepteerd, net als dat de spelletjes inderdaad niet denderend zijn. Het is bij mij vooral de opzet van het spel sinds D-Day dat me aanspreekt.