Auteur Topic: Race om de Ringen  (gelezen 946 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Race om de Ringen
« Gepost op: 4-06-2022, 08:55:05 »
Vooraf wist ik niet wat ik ervan moest verwachten, maar er zijn nu twee afleveringen geweest en ik vind het leuk programma om te volgen.

Er doen zes verloofde stellen mee die door Jordanië reizen elk stel krijgt twee ringen. In de race van de dag moet een opdracht worden uitgevoerd, wie de race van de dag wint, is verzekerd van de volgende aflevering, de verliezers van de dag moeten een duel met één of meerdere andere koppels spelen. Dit wordt bepaald aan de hand van stemmen door alle koppels: kiezen ze voor de voorlaatste koppel of spelen ze tactisch door een sterk koppel (die de race van de dag niet gewonnen heeft) naar het Ringenspel te sturen. Ieder koppel heeft aan het begin van het spel een kistje met vijf goudstaven gekregen. Deze goudstaven zijn elk € 5.000,- waard als je de race uiteindelijk wint, maar deze goudstaven zijn ook inzetbaar als extra stemmen waarmee je je concurrenten mogelijk kunt uitschakelen (door ze naar het Ringenspel te stemmen).

Het verliezende koppel van de dag en het koppel met de meeste stemmen (is er ex aequo, dan doen alle koppels met hetzelfde aantal stemmen mee) moeten het Ringenspel spelen. Het winnende koppel van het Ringenspel mag de ringen die ze nog in bezit hebben behouden, alle verliezers moeten één ring inleveren. Heb je geen ringen meer? Dan lig je definitief uit het spel en ga je terug naar Nederland.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race om de Ringen
« Reactie #1 Gepost op: 4-06-2022, 09:22:40 »
Ik vind dit echt een leuk programma. Het brengt weer een beetje de Peking Express-vibes terug, zoals de deelnemers proberen te racen door Jordanië. Wat ik minder vind, is de manier van elimineren. Dat achterbaks gedrag eigenlijk beloond wordt, past niet bij de verder erg positieve insteek van het programma.

De races zijn leuk en ook de opdrachten vind ik niet tegenvallen. Leuk die huwelijksweetjes! Dat ze de deelnemers ruim 2,5 uur (of was het nog langer?) hebben laten zoeken naar die sleutel! De deelnemers worden niet met zachte handschoentjes aangepakt. Beau doet het ook leuk; ik vind hem prettig presenteren.

Wel goed trouwens dat dat rolkofferduo de smaak te pakken heeft. In de eerste aflevering dacht ik echt 'waar zijn die aan begonnen?' maar ze deden het in de tweede aflevering echt verrassend goed!

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: Race om de Ringen
« Reactie #2 Gepost op: 4-06-2022, 13:38:08 »
Ik vind het juist leuk dat het stemmen een sequentieel gevangenendillema is, maakt het juist spannender en geeft diegene die sneller racet meer voordeel. De toevoeging van extra stemmen van je eigen prijzengeld maakt het ook interessant.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Race om de Ringen
« Reactie #3 Gepost op: 7-06-2022, 09:39:11 »
Moet heel eerlijk zeggen, dat ik nooit bewust Peking Express gezien heb, maar er hier en daar wel wat van meegepikt heb. Dit programma is eigenlijk goed vergelijkbaar.

Vond de eerste aflevering nog een beetje langdradig, met Beau die 35x uitlegt hoe het ringenspel werkt, maar anders dan dat was het een goede eerste aflevering. De 2de aflevering was een stuk beter qua wegkijken en uitleg, zeker omdat de basis al gelegd is.

Beau is echt een spelleider. Helpt niet met de opdracht maar geeft wel advies. Hij doet het gelukkig ook niet op een sarcastische en botte manier waarop hij af en toe aan zijn talkshowtafel reageert, maar juist met een goed tembre en ook duidelijk. (Is misschien deels de Boulevard ervaring die hij meeneemt.) Waarom hij niet meer spelshows presenteert op rtl is mij een raadsel.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race om de Ringen
« Reactie #4 Gepost op: 7-06-2022, 14:51:28 »
Waarom hij niet meer spelshows presenteert op rtl is mij een raadsel.

Hij presenteert ook Weet ik Veel, doet hij veel beter dan Linda de Mol.

Race om de Ringen is een vermakelijk programma, beetje een kruising tussen Peking Express en De Pelgrimscode.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race om de Ringen
« Reactie #5 Gepost op: 7-06-2022, 15:16:44 »
Race om de Ringen is een vermakelijk programma, beetje een kruising tussen Peking Express en De Pelgrimscode.

Aah kijk, ik ben dus niet de enige die ergens ver weg iets van De Pelgrimscode erin herkent. Weet niet precies waar dat aan ligt, misschien door de goudstaven die bij de Pelgrimscode te verdienen waren in het laatste seizoen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Race om de Ringen
« Reactie #6 Gepost op: 8-06-2022, 10:08:34 »
Die vergelijking kwam bij mij ook meteen op. Ik denk ook vanwege de omgeving waar het spel zich afspeelt. Niet alleen geografisch gezien maar ook het type locaties waar de opdrachten zich afspelen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Race om de Ringen
« Reactie #7 Gepost op: 8-06-2022, 11:12:11 »
Pelgrimscode... dan noem ik ook nog even Atlas.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Race om de Ringen
« Reactie #8 Gepost op: 16-06-2022, 21:48:27 »
Jammer dat ze de stellen die het fout hadden bij het eindspel van de etappe niet nog eens lieten duelleren om de juiste wagon om zo de ranking te bepalen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Race om de Ringen
« Reactie #9 Gepost op: 7-07-2022, 21:36:54 »
Dat het in elkaar zetten van een IKEA-kastje een van de stellen heeft genekt  ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race om de Ringen
« Reactie #10 Gepost op: 24-07-2022, 11:46:10 »
Erg leuk programma en weer een mooi visitekaartje voor Jordanië. ::ok::
🜃

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race om de Ringen
« Reactie #11 Gepost op: 28-07-2022, 16:22:54 »
Gisteravond de laatste twee afleveringen gekeken, erg leuk programma. In mijn ogen de verdiende winnaars.

Complimenten ook voor Beau! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...