Auteur Topic: De Invasie van België  (gelezen 1153 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
De Invasie van België
« Gepost op: 21-11-2022, 21:47:26 »
De eerste aflevering van De Invasie van België was net op tv. Het nieuwe programma van Anton Jongstra (WIDM, Hunted)

Van de website:

De Invasie van België: BN’ers vallen België binnen

In het nieuwe programma ‘De Invasie van België’ gaan tien Bekende Nederlanders een bijna onmogelijke uitdaging: België binnenvallen en het land inlijven bij Nederland. Bekende Vlamingen komen in verzet en roepen de hele Vlaamse bevolking op de Nederlanders aan te geven.

In opdracht van een mysterieuze opdrachtgever ‘De Kolonel’ vallen ze België binnen. Hun doel is de Nederlandse vlag te hijsen en het land te claimen. Die vlag kunnen ze verdienen door zware opdrachten uit te voeren, waarbij ze de Belgen op de kast jagen. De Nederlanders zijn tijdens hun missie afhankelijk van de Vlaamse bevolking voor onderdak en vervoer. Maar die zijn opgeroepen mee te doen als spion tegen de Nederlanders. Wie kunnen ze vertrouwen? En kunnen ze België uiteindelijk veroveren?

Met onder andere Olcay Gulsen, Anouk Hoogendijk, Jasper Demollin, en Rapper Dio.

https://www.npo3.nl/de-invasie-van-belgie-bn-ers-vallen-belgie-binnen


Ik vond het een leuke eerste aflevering. Het is een beetje Hunted met wat meer humor; althans ik vermoed dat het nog wel grappiger gaat worden met ludieke opdrachten. :D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Invasie van België
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2022, 21:56:41 »
Ik vond het nog niet zo interessant als ik eerlijk ben. Het concept is fantastisch, maar van de uitvoering ben ik nog niet overtuigd, vond het erg rommelig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Invasie van België
« Reactie #2 Gepost op: 21-11-2022, 22:10:02 »
Ja, het is nog een beetje afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Ik hoop de meer humoristische kant op.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Invasie van België
« Reactie #3 Gepost op: 21-11-2022, 22:16:05 »
Ik heb een klein stukje gezien voor The Genius, vond het er wel vermakelijk uitzien! Wat een zooitje al meteen bij Team Gulsen ::rofl:: Ik vond het een beetje lijken alsof er werd ingefluisterd dat ze weg moesten bij het radiostation omdat ze anders te snel gepakt zouden worden ::rofl:: Ik denk dat ik de eerste aflevering nog wel in zijn geheel terug ga kijken om te zien wat ik ervan vind.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Invasie van België
« Reactie #4 Gepost op: 22-11-2022, 22:21:47 »
Deze was wel leuk en opmerkelijk dat toen er naar ze gezocht werd op straat er gevraagd werd naar twee mooie dames en een cameraman  ::rofl::

Dat gaat bij hunted iets subtieler  ;D
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Invasie van België
« Reactie #5 Gepost op: 23-11-2022, 11:56:26 »
Heel subtiel, ongemerkt, met een camera erbij.

Maar inderdaad: leuk genoeg om ook aflevering 2 (en wellicht méér) te willen zien.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: De Invasie van België
« Reactie #6 Gepost op: 24-11-2022, 17:32:38 »
Mooi om het gat tussen hunted en hunted vips te vullen  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Invasie van België
« Reactie #7 Gepost op: 24-11-2022, 17:46:26 »
'als je niemand kunt vertrouwen, waar kun je dan nog heen?' is hier wel meer van toepassing dan op Hunted eigenlijk  ;D

Ik vind het wel leuk dat nu juist de hele bevolking je kan tegenwerken. Ik denk ook wel dat het begin extra moeilijk is, het 'nieuws' is nog vers en iedereen let wat extra op. Aan de andere kant zijn wel steeds meer mensen op de hoogte van het bestaan van het programma.

Leuk om direct al verschillende tactieken te zien. Het ene team doet alsof ze geen Nederlands spreken of een liftserie maken, het andere team geeft gewoon toe wat ze doen en hopen op Belgen die er de humor wel van inzien om hun land te 'verraden'.

Lastig concept om vooraf uit te testen of het spannend genoeg zou zijn. Hoe bekend zou het concept worden in België, hoeveel mensen willen er meewerken en hoeveel blijven er over, zodat de Nederlanders niet kansloos zijn? Maar het wordt uitgezonden, dus het zal vast niet helemaal gefaald zijn.  ;)
(oké, je kan natuurlijk altijd een beetje sturen of ingrijpen dat kandidaten niet te snel gepakt worden, maar ik hoop dat dit niet is gebeurd)

Ik heb toch wel hoge verwachtingen van de jongens van Streetlab, die kunnen praktisch gewoon doen wat ze altijd doen. Ze moeten alleen niet te veel pech hebben om verraden te worden.

De zusjes Gulsen daarentegen... Vooraf radiostation bellen, niet zo handig. En zichtbaar een invasietasje dragen is wel heel gedurfd.

Ik vind het wel een leuk programma.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Invasie van België
« Reactie #8 Gepost op: 24-11-2022, 23:46:43 »
Volgens mij is de hele duur van het programma ook van belang, volgens mij was het maar een week of zo .  Mnm wordt vrij goed beluisterd , peter vd Veire is echt wel populair . Dus ik denk de mobilisatie graad om Belgen te laten uitkijken naar wat “ollanders” hoog zal zijn.


Dus lijkt het mij vrij lastig om ongestoord plannen te maken . Het lastige zal Voor slongs, kaat, William en sieg om op het juiste moment op de juiste plek te komen .

Dus voor de teams zal het zaak zijn hun opdrachtjes te doen om te weten hoe de vlag te verkrijgen en waar ze hem moeten hijsen . Voor de hunters om die info te hebben om ze daar op te wachten .

Ongezien rondlopen zal er niet bij zijn en dat was vooraf ook al te verwachten .

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Invasie van België
« Reactie #9 Gepost op: 28-11-2022, 21:43:17 »
Deze aflevering was al heel wat leuker, vooral de Streetlan-jongens doen het suoer. Tess en Simon zijn wel heel slecht bezig trouwens.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Invasie van België
« Reactie #10 Gepost op: 5-12-2022, 22:01:01 »
Afl 3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Invasie van België
« Reactie #11 Gepost op: 6-12-2022, 21:47:45 »
Tess en Simon waren echt niet handig bezig. Zij waren de enigen die hun radiomissie niet eens volbracht hadden, dus echt rauwig ben ik niet om hun exit. Van Dolshe en Olcay zien we überhaupt niets, dus ik voorspel weinig goeds voor hem. Ook Anouk en Gers zijn niet echt bezig met het programma, door constant met hun 'eigen' chauffeur rond te rijden. Alleen Dio en Geza en de Streetlabbers doen het echt goed.

Ik vind de missies trouwens redelijk flauw. Het was toch mogelijk om wat minder oppervlakkige opdrachten te bedenken, los daarvan is de pakkans per opdracht erg wisselend. Gers en Anouk konden ongestoord hun gang gaan in dat minigrensdorpje, terwijl de comedyclub echt gevaarlijk was.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Invasie van België
« Reactie #12 Gepost op: 6-12-2022, 22:27:33 »
Tess en Simon hebben ook wel redelijk wat pech gehad. Radio bij grensdorp was gesloten en in Antwerpen was de radio op de hoogte. Al is het niet zo handig om in het hol van de leeuw op de radio te willen, maargoed.
En vervolgens worden ze gevonden, omdat de fixers op zoek zijn naar Streetlab.

Beginnen in Antwerpen is natuurlijk een enorm risico, omdat de fixers bijna direct ter plekke kunnen zijn. Aan de andere kant kan je er beter beginnen dan later nog langskomen als er minder teams over zijn.

De opdrachten zijn wel een beetje flauw inderdaad. nogal saaie clichés. Gelukkig komt het niet al te ongemakkelijk uit de edits.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Invasie van België
« Reactie #13 Gepost op: 10-12-2022, 10:55:02 »
Het is juist die cliché verschillen tussen Vlamingen en ollanders waar dit programma op zou draaien. Ik vind het per aflevering eigenlijk minder en minder uit de verf komen en van sommige duo’s zie je helemaal niks en ook wat de fixers doen is totaal onderbelicht .

Soms bekruipt me zelfs het gevoel dat ik zit te kijken naar een volledig geënsceneerd programma . Twee mensen met slecht vermomming met een camera man in the middle of een gehucht als Zwijndrecht dat moet keihard opvallen .

Het is wel zo dat er vrij kort zat tussen de intro van het spel en het uitvoeren zodat de mobilisatie van de Vlamingen ( nog) niet optimaal was .

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Invasie van België
« Reactie #14 Gepost op: 10-12-2022, 12:17:41 »
Wat ik online heb kunnen terugvinden is dat het programma in een week is opgenomen (in oktober 2021). Het was dus aan de fixers om het land korte tijd te mobiliseren middels media-aandacht. Aan de ene kant kan dit zorgen voor een extreme focus op de Nederlanders, aan de andere kant kan het inderdaad zijn dat veel mensen (nog) niet op de hoogte waren.

Over je opmerking dat het volledig geënsceneerd lijkt te zijn. Ja, dat gevoel heb ik ook. De kandidaten vallen enorm op, zowel door hun slechte vermommingen als door de aanwezigheid van een cameraman. Je kunt ze bij wijze van spreken op een kilometer afstand al herkennen.

Kortom voor mij was het idee spannender en origineler dan de uitvoering.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Invasie van België
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2023, 22:05:34 »
'We' hebben gewonnen! België is nu dus weer een provincie van Nederland ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Invasie van België
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2023, 22:13:07 »
'We' hebben gewonnen! België is nu dus weer een provincie van Nederland ;D

dus eindelijk hebben jullie lekker eten en goed bier
klaar voor de strijd

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Invasie van België
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2023, 22:50:40 »
Mooi einde van een leuke serie, heb er van genoten. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Invasie van België
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2023, 23:12:44 »
Mooi einde van een leuke serie, heb er van genoten. 8)

Inderdaad een mooi einde, de mooiste aflevering van het seizoen als je het mij vraagt. Vond die helikopter wel een stomme truc, weg kans voor de Belgen!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Invasie van België
« Reactie #19 Gepost op: 10-01-2023, 08:44:39 »
Vond die helikopter wel een stomme truc, weg kans voor de Belgen!

De Belgen hebben genoeg kansen gehad, een beetje luxe mocht wel voor deze 4 toppers. >:D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...