Auteur Topic: Run for the Money  (gelezen 717 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Run for the Money
« Gepost op: 15-12-2022, 21:26:42 »
Paar dagen geleden begonnen aan Run for the Money op Netflix. Een Japanse reality tv show waarbij 29 runners (Japanse celebrities) uit de handen moeten blijven van een resem hunters. Ze rennen rond in volgens mij het Hollandse attractiepark waar ze met WIDM10 ook geweest zijn. En er zitten verschillende puzzels en plot twists in om de runners adhv geld uit hun tent te lokken, waardoor ze echter risico lopen door een hunter gespot en gepakt te worden.



Ik vind het best entertainend. Het werd door een Belgische site omschreven als een mix van De Mol en Klopjacht (Hunted).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Run for the Money
« Reactie #1 Gepost op: 15-12-2022, 21:43:43 »
Oeh grappig Robbie, ik heb de serie dus ook van de week ontdekt. Ik heb de eerste 20 minuten gekeken ongeveer (meer tijd had ik dat moment niet) en het beviel me enorm. Helaas zijn het maar 4 afleveringen, ziet er echt tof uit  ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Run for the Money
« Reactie #2 Gepost op: 15-12-2022, 22:19:11 »
Ik was aan aflevering 3 begonnen toen ik dit topic postte en gooi aflevering 3 er nu ook  gelijk achteraan.  ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Run for the Money
« Reactie #3 Gepost op: 17-12-2022, 11:11:05 »
Halfweg afl 2 van deze mooi gefilmde achtervolgingswaanzin .

Heb wat moeite met het idee van het verstoppen want hoe kun je je verstoppen in een verder leeg “attractiepark” met een cameraman naast je . ( je ziet die mannen regelmatig in beeld ), maar als ik daar doorheen kijk, zie ik een compleet geflipt formaat van tikkertje, de verraders en de traditionele boze drijfveren van hebzucht verraad en jaloezie die er in veel Aziatische series/Films zitten en die zelden het beste in mensen naar voren brengen .

Het is de sfeer die ik in veel Koreaanse films zo tof vind die hier goed in terug komt. Soms te flashy en over the top en dan weer enorm stijlvol en ingetogen ( zie bv hunters tov de Androids ) ( dit is bv ook de stijl die in de finale de mol Vietnam voor mij terugkwam )

Benieuwd hoe het verder gaat

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Run for the Money
« Reactie #4 Gepost op: 18-12-2022, 00:12:55 »
Afl 2 ten einde.   Leuke missie  en hoe gaaf dat het park nu opent voor gasten en  er ook gewoon normale mensen lopen , maakt de paranoia compleet .  Wel slim gespeeld van shibatar , en past ook wel bij een mma fighter om het dirty te spelen.
Sommige voortvluchtigen zie je wel wat meer dan anderen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Run for the Money
« Reactie #5 Gepost op: 18-12-2022, 01:52:09 »
Zo alle 4 afleveringen gezien .  Echt geschift  . Dit is hunted maar dan next level en tegelijkertijd zit er zoveel in wat het Aziatisch maakt, hebzucht, verraad, het spijt naar elkaar om op iemand gestemd te hebben .

Mag van mij zeker vaker op een streamingdienst of op tv komen .

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Run for the Money
« Reactie #6 Gepost op: 18-12-2022, 13:23:29 »
Ja van mij ook. Er zijn blijkbaar oudere seizoenen in Japan, maar heb nog niet gezocht of die online staan en zo ja Engels ondertiteld zijn.

Ik heb dat verstoppen met een cameraploeg op je neus vaak ook, máár ik had het gevoel dat ze er hier heel veel van die crew mannetjes ingegooid hadden om het niet op te laten vallen. En ook dat de jagers instructies hebben gekregen dat ze pas mogen rennen als ze de speler zelf zien en niet de crew.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Run for the Money
« Reactie #7 Gepost op: 18-12-2022, 15:02:45 »
Ja idd, je zag wel vaak mensen lopen zonder dat de jagers meteen gingen rennen .  En ik schrok enorm toen voor de eerste keer een vermomde jager opsprong. 

Had wel gehoopt dat de gevangenen nog een rol kregen of evt bevrijd konden worden of zo .

En snap niet zo goed waarom je jezelf niet ging overgeven voor 4 miljoen of zo , zaten daar nog restricties op?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Run for the Money
« Reactie #8 Gepost op: 19-12-2022, 08:27:14 »
Ja idd, je zag wel vaak mensen lopen zonder dat de jagers meteen gingen rennen .  En ik schrok enorm toen voor de eerste keer een vermomde jager opsprong.
Haha ja ik ook, ik roep in m'n eentje niet vaak naar m'n tv, maar toen ontsprong er toch een 'oh my god!' uit m'n mond.  ;D

Citaat
En snap niet zo goed waarom je jezelf niet ging overgeven voor 4 miljoen of zo , zaten daar nog restricties op?
Ja daar was ik ook niet zo in mee.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Run for the Money
« Reactie #9 Gepost op: 20-12-2022, 21:10:11 »
Voor fans van Aziatische series, as donderdag op Netflix Alice in borderland season 2.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Run for the Money
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2023, 20:42:42 »
Ik heb alle afleveringen gezien, ja dit was echt heel tof. Paar kleine minpuntjes:
1. De constante voice-over herhalingen (maar dat is denk ik Japanse stijl van maken en daar reclame ertussen)
2.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
3. De gevangenen inderdaad, hadden een rol mogen krijgen

Maar dat alles weegt niet op tegen de vele pluspunten van deze serie. Verder echt hele leuke diverse proeven (hunter die ook gewoon water in springt), leuke gevarieerde groep kandidaten, constante spanning ook met het verrader element. Echt erg genoten, keek lekker weg  ::ok::

En er komt een  vervolg denk ik gezien het einde. (die oudere seizoenen inderdaad op Youtube, maar geen of nauwelijks ondertiteling).

Zou dit ook iets zijn voor de Nederlandse tv?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Run for the Money
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2023, 18:12:28 »
Ik weet niet of de Nederlandse tv kijker het verschillend genoeg vindt van hunted.  Persoonlijk vind ik run leuker wegkijken dan hunted , maar hunted is gewoon al een tijd op de Nederlandse tv en heeft een vrij stabiele “fanbase”.

Misschien dat de makers van hunted eens zouden kunnen kijken of ze iets met de proeven van run kunnen doen om een nieuw element in te voeren .

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Run for the Money
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2023, 21:28:13 »
HDD en ik hebben net de eerste aflevering gezien, was leuk! Maar die voice-over die constant dezelfde informatie zit te herhalen is inderdaad wel een beetje vervelend :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"