Auteur Topic: De Stamhouder  (gelezen 751 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
De Stamhouder
« Gepost op: 1-01-2023, 22:32:57 »
Lang naar uitgekeken: de Stamhouder.

Nederlands historisch drama over een duistere familiegeschiedenis.

De wereldvreemde Alexander wordt hals over kop verliefd op de vrijgevochten Ellen. Wanneer zij ontdekt dat Alexanders familie een duister verleden verborgen houdt, breekt ze resoluut met hem.

Geschokt door de afwijzing zoekt Alexander contact met zijn vader om te achterhalen wat die tijdens de Tweede Wereldoorlog als SS-soldaat  deed.

Met Sallie Harmsen en Matthijs van de Sande Bakhuyzen.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: De Stamhouder
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2023, 22:57:06 »
Ik heb de eerste aflevering gekeken! Leuk dat er weer eens zo'n serie van Nederlandse bodem komt. Ik ga het zeker kijken komende weken!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Stamhouder
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2023, 00:44:10 »
Goede eerste aflevering, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Een deel van de serie is, al een hele tijd geleden, letterlijk bij mij om de hoek gefilmd, wel bijzonder om dat nu zo te zien.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2023, 06:45:02 door edgomo »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Stamhouder
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2023, 10:38:27 »
Ja, die lag al een hele tijd op de plank. Daarom begon ik mijn bericht ook met "lang naar uitgekeken".

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Stamhouder
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2023, 18:15:53 »
Goh dan kan edgomo nooit ver bij mij vandaan wonen, het restauratie gedeelte van de opnames stond letterlijk op 250 meter van mijn flat ( Tilburg west ). Mijn hondje is nog meegenomen geweest door een mw van de opname en zou mogelijk in een shot voorbij kunnen lopen .   

Ik was deze hele serie al vergeten omdat dat al zo lang geleden was.  Heb ook niet gekeken tot nu toe

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Stamhouder
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2023, 21:39:09 »
Tarzans tv-debuut aanstaande?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Stamhouder
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2023, 06:09:27 »
Goh dan kan edgomo nooit ver bij mij vandaan wonen, het restauratie gedeelte van de opnames stond letterlijk op 250 meter van mijn flat ( Tilburg west ). Mijn hondje is nog meegenomen geweest door een mw van de opname en zou mogelijk in een shot voorbij kunnen lopen .   
Als jij in Tilburg West woont, dan wonen we inderdaad erg dicht bij elkaar :-).
Overigens is de serie op veel verschillende locaties opgenomen, maar het grote landhuis aan de Bredaseweg in Tilburg was er daar één van.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Stamhouder
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2023, 00:27:35 »
Dat was de locatie waar de catering ook was opgezet en waar ik dus vaak met mijn hondje loop. Geen idee of de beelden ook daadwerkelijk in de serie komen .    Was wel tof om die opbouw van die catering ruimte en wat van de opname apparatuur te kunnen zien zo dicht in je eigen buurt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Stamhouder
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2023, 22:45:12 »
Tweede aflevering gekeken. Hoge niveau van acteren en van de montage blijft gehandhaafd.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Stamhouder
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2023, 11:14:57 »
Dat was de locatie waar de catering ook was opgezet en waar ik dus vaak met mijn hondje loop. Geen idee of de beelden ook daadwerkelijk in de serie komen .    Was wel tof om die opbouw van die catering ruimte en wat van de opname apparatuur te kunnen zien zo dicht in je eigen buurt
Het landhuis aan de Bredaseweg in Tilburg komt in de serie terug als het huis in Voorburg waar de jonge Alexander op zolder de koffer van zijn vader vindt (allereerste scéne). Later zitten de jonge Alexander en zijn vader op een bankje buiten (net nadat vader de koffer begraven heeft). Dat bankje (met zonnewijzer) was vroeger vanaf de Bredaseweg heel goed zichtbaar. Het huis in Voorburg ko tin de eerste twee afleveringen regelmatig voor.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Stamhouder
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2023, 00:41:32 »
Lol edgomo ik ken villa marienhof en weet hoe het eruitziet. Met of de beelden ook in de serie voorbijkomen, doel ik op het feit dat iemand van de catering aan mij gevraagd had , toen ik met mijn hondje bij de kasteel doowerthstraat liep , of ze even mijn hondje kon lenen voor een overzichtshot .   Dus ik ben niet zeker of mijn hondje in de serie komt of niet, ze is er een paar keer mee voor de villa heen en weer gelopen  ::trots::

Ze hebben de villa eigenlijk voornamelijk “gecast” op het vrijwel onaangetaste interieur van de villa
« Laatst bewerkt op: 12-01-2023, 00:43:20 door Tarbozan »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Stamhouder
« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2023, 12:09:47 »
:-) Duidelijk.
Ben benieuwd of we je hondje nog gaan zien dan.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Stamhouder
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2023, 23:11:08 »
Langzaam maar zeker wordt het duidelijk hoe de familie van Alexander in elkaar zit.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: De Stamhouder
« Reactie #13 Gepost op: 13-02-2023, 23:16:36 »
Ik ben nog steeds erg positief over deze serie  ::love::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'