Auteur Topic: Race Across the World  (gelezen 1847 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Race Across the World
« Gepost op: 16-03-2023, 15:44:43 »


Reisprogramma wat gisteren is begonnen op RTL waarbij 5 BN'ers met een partner door Latijns Amerika racen.

Deelnemers zijn:
Bastiaan Ragas & zoon Sem
Howard Komproe & vriend Dre
Olga Commandeur & echtgenoot Frank
Dominic Seldis & dochter Katy
Hugo Kennis & Eva Cleven
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2023, 16:22:21 »
Op zich wel aardig, maar ik had er meer van verwacht denk ik. We zien weinig van het reizen zelf, maar misschien komt dat later in het programma nog. Ik vind de kandidaten wel erg leuk. Alleen Bastiaan Ragas viel me een beetje tegen, maar zijn zoon doet het juist wel heel top. En ergens snap ik ook wel dat het super frustrerend is als je haast hebt en er dan lang gepraat wordt terwijl je geen idee hebt wat er wordt gezegd.  :P

Ik vond het wel grappig hoe volkomen chaotisch team Seldis was.  Ik denk dat Dominic Seldis degene van dit gezelschap is die het meeste reist voor zijn werk, maar ja dat wordt dan waarschijnlijk allemaal erg goed voor m geregeld.  ::rofl::

Oh en Hugo die helemaal vrolijk werd van het koken was wel erg mooi.  :)

Ik vond het leuk genoeg om volgende week weer te kijken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2023, 18:19:26 »
Ik vond het vrij traag in beeld gebracht. Competitie element kwam, behalve de laatste 5 minuten - niet echt goed over (behalve een zeurende mr Ragas  :-X)

Wel eens met Loezel over de keuze vd duo's. ::ok::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2023, 22:18:39 »
Onbedoeld ging ik toch wat vergelijken met Peking Express, en dan vooral de editie van 2008 die ook in Mexico City begon. Wat me verbaasde was dat er (behalve de laatste momenten) niet gelift werd en ook niet werd gevraagd aan mensen om bij hun thuis te slapen, maar dat meteen het budget ertegenaan gesmeten werd. Is dat misschien omdat het nog onwennig is of omdat (wederom) deels BN'ers (en BB'ers) te zien zijn die wat luxe gewend zijn?  :-X Als ze verstandig zijn, gaan ze wel allemaal wat Spaans leren.

Ik blijf (voorlopig) zeker kijken, al is het maar om al die landen te zien. En ben benieuwd hoe ze de overtocht van Panama naar Colombia zonder vliegtuig voor elkaar gaan krijgen met de haast ondoordringbare Darien gap. Volgens mij is dat zelfs met een boot behoorlijk lastig.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2023, 22:55:43 »
In de BBC-versie is bijna dezelfde route afgelegd, toen was dat geen probleem.

Ik moet nog een beetje in dit seizoen komen. De deelnemers zijn leuk, alleen Bastiaan irriteert me (maar dat had hij zelf ook ontdekt, klaarblijkelijk wordt het beter).

Jammer is alleen dat we zo weinig zien van de reis. Ook de uitjes komen maar schaars aan bod, erg jammer. Ik herinner me dat heel anders van de BBC-versie, waar de deelnemers bewust kozen om even om te reizen om te genieten van iets. Contact met de lokale bevolking was veel belangrijker dan snelheid. Hier kwam bij dat de checkpoints hotels waren, waar de deelnemers elk moment konden inchecken (geen 'gesloten' checkpoint zoals nu). Soms zat er dagen verschil tussen de aankomst van de deelnemers.

Maar ik ben toch benieuwd naar hoe het verdergaat.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Race Across the World
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2023, 03:25:11 »
Sorry Maar voor sloeg deze eerste aflevering de plank totaal mis. Ofwel had ik iets compleet anders verwacht,ofwel klopte de aankondigingen niet bij wat we te zien krijgen .  Ik had verwacht dat de deelnemers zouden moeten reizen maar van de daadwerkelijke reus zien we , zoals hier al meer aangegeven, bijna niets

Verder heet het race …… ook dat competitieve element kwam totaal niet aan bod .

Verder weer duo’s die nul voorbereid lijken zijn en eigenlijk klungelen van a naar c . Nee. Voor mij is dit hebben we al gezien en in betere uitvoeringen , zal afl 2 nog kijken om te zien of het verbeteren gaat.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Race Across the World
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2023, 12:20:39 »
Weet iemand trouwens of er ergens in de week een herhaling van het programma op tv is? Ik heb helaas op woensdagavond mijn repetitieavond...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lunagirl82

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dont dream your life, live your dream
Re: Race Across the World
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2023, 13:46:39 »
Weet iemand trouwens of er ergens in de week een herhaling van het programma op tv is? Ik heb helaas op woensdagavond mijn repetitieavond...

Volgens mij niet. Maar mocht je videoland hebben daar staat hij ook op


Verder weinig aan te merken op wat hier boven allemaal al genoemd is. Ben benieuwd of we in de volgende aflevering wel wat meer gaan zien
The strength of a family, like the strength of an army, lies in its loyalty to each other.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2023, 16:03:04 »
Weet iemand trouwens of er ergens in de week een herhaling van het programma op tv is? Ik heb helaas op woensdagavond mijn repetitieavond...
Donderdag 's middags rond 15:30 en zaterdag 's avonds rond 22:45 (RTL4)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Race Across the World
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2023, 17:54:09 »
Donderdag 's middags rond 15:30 en zaterdag 's avonds rond 22:45 (RTL4)
Ah, mooi, zaterdagavond!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2023, 18:32:23 »
Ook via https://www.rtlxl.nl/gemist kun je het een week terugkijken.

Ik vind het een aardig programma, maar helaas weinig van de race/landen te zien. Hopelijk wordt dat nog beter.

Martijn als presentator vind ik niet zo best, het komt soms wat matig over wat hij vertelt.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Race Across the World
« Reactie #11 Gepost op: 18-03-2023, 20:06:01 »
Ik heb me vermaakt! Misschien vergelijk ik het teveel met mijn all time favoriete programma Peking Express, maar prima woensdagavondvermaak.

De race komt idd wat weinig in beeld. Mede doordat de kandidaten écht mega grote afstanden afleggen. De route via Belize is bv echt heel erg om (weet ik uit ervaring). Caye Caulker is dan wel weer een paradijsje.

Extra leuk dat ze door veel landen komen waar ik geweest ben. Maar een route van pakweg Mexico City naar Bogota met kortere afstanden was ook prima geweest.

Fan van Olga en Frank  ;D
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #12 Gepost op: 19-03-2023, 12:09:30 »
Woensdag start ook op de BBC een nieuwe versie van Race across the world. In die serie reizen ze van Vancouver naar Alaska.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Race Across the World
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2023, 12:28:21 »
Ik heb zaterdagavond gekeken, en ik heb genoten van de eerste aflevering! Over het algemeen leuke kandidaten (alleen team Ragas was mij een tikje te fanatiek...), mooie landen tot heden... Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als de budgetten echt krap gaan worden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Race Across the World
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2023, 14:18:53 »
Ben groot fan van dit soort reisprogramma's, heb alle BBC afleveringen gezien en ook alle The Amazing Race seizoenen. Altijd gehoopt dat Nederlandse TV dit concept ook zou oppakken, al is TAR wel heel duur om te produceren, en is het juist dat hysterische moordende tempo van de Amerikanen en de hypercompetitieve aard van veel deelnemers daarzo wat het programma leuk maakt. De Canadese versie was al een heel stuk minder bijvoorbeeld. En met de jaren is dat programma ook minder extreem geworden: het mooist waren de eerste 20 seizoenen, waar mensen nog hun eigen vluchten boekten en soms overstappen misten en zo uit het spel lagen, of juist slimme tijdswinst verkregen door creatief hun vluchten te boeken.

Maar dit Race across the World concept past wel en is ook niet zo godsgruwelijk duur om te maken. Bij de Engelsen was er geloof ik meer vrijheid wat betreft detours maken en uitjes inbouwen. Om te voorkomen dat de regie vooral businterieurs en hotelkamers kon tonen, zullen ze nu dit als een verplichting hebben ingebouwd. De incheck zou gewoon 24/7 moeten zijn inderdaad, dat is toch wel een misser. Maar ik hoop wel dat de etappewinnaars eerder mogen vertrekken de volgende keer, en dat ze vasthouden aan de inchecktijden.

Hopelijk nog een boel mooie reisbeelden te gaan. De 1e aflevering was ook een beetje een kennismaking. Hele leuke kandidaten, idd opvallend hoe verstandig zoon Ragas overkomt. Moest erg lachen om Olga en haar man, die overal overvallers en boeven verwachten 😆

EDIT:
De BBC versie, seizoen 3 (door Canada) is ook net weer begonnen vanavond. Tot nu toe geweldige natuur en leuke teams.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 22:44:58 door Nat007 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2023, 23:22:41 »
Ik vond de tweede aflevering al wat interessanter dan de eerste. Jammer genoeg zien we nog steeds weinig van de omgeving. En Dominic zien we al helemaal amper, erg jammer.

Mooi om nu wat meer tijdsverschil te zien tussen de teams!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2023, 12:23:14 »
Ik weet het nog niet zo goed met dit programma. Vind het fantastisch om al die landen te zien in een deel van de wereld dat me heel erg aanspreekt! Maar ik ben het eens met sommigen dat je heel weinig van die landen ziet. In de vorige aflevering hebben we bijvoorbeeld van Honduras en Nicaragua volgens mij helemaal niks gezien. Bij bijvoorbeeld Peking Express was ik juist altijd fan van lange etappes, maar misschien ook omdat daar het race-element belangrijker was. Hier racen de teams wel, maar het race-element voelt niet als interessant genoeg. Ik denk dat dat vooral is omdat er weinig op het spel staat als je een etappe wint of verliest. Dus feitelijk heb je een race-element, maar zonder dat je (vooralsnog) kan afvallen en zie je ook weinig van de omgeving. Voelt voor mij toch een beetje als verlies-verlies. Ik vraag me dan af of je niet beter óf kan kiezen voor geen race-element en meer van de omgeving zien óf wel voor een race-element kan kiezen waarbij dat gedeelte juist voor de kijkcijfers moet zorgen. Of misschien een derde variant, waarbij je in elke etappe maar 1 land doet, zodat mensen daar meer van kunnen zien, en je de totale reis inkort.

Los hiervan (maar ik vergelijk misschien toch te veel met Peking Express) verbaast het me dat niemand lift en dat ze niet vragen bij mensen te overnachten om zo geld uit te sparen. Ook daardoor zie je weinig van de omgeving, omdat je veel momenten ziet van kandidaten in bussen of in hotels, terwijl je bij het liften vaker over moet stappen en daardoor vanzelf meer van het land ziet, en door bij mensen thuis te overnachten krijg je ook meer van de cultuur mee. Ook vind ik dat je nog weinig moeite doen om Spaans te leren daar. Zelf zou ik daar zo enorm fanatiek worden en dan zo veel mogelijk proberen van de taal te leren. Dat geeft zo'n voorsprong!

Het is leuk genoeg om nog te blijven kijken in ieder geval!

Stiekem hoop ik dat Peking Express ooit nog terugkomt. Ik heb voor mezelf al behoorlijk wat interessante routes uitgedacht  ::tandpastasmiley::.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 12:29:27 door Joey94 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2023, 12:51:47 »
Deze week is ook de Britse versie weer gestart op de BBC. Hier zie je alles wat de vorige poster Joey om vraagt: een race, een deadline (halen ze de boot niet, moeten ze een week wachten op de volgende boot), contact met lokale bevolking, liften, koppels die kiezen voor bepaalde ervaringen en baantjes wat potentieel kan zorgen voor een latere aankomst en fantastisch mooie beelden. Een presentator en bekende deelnemers hebben ze thuisgelaten 😉.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2023, 13:02:09 »
Dat klinkt veelbelovend! Dank!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2023, 13:38:28 »
Op rtl.nl is een webserie Race across the world unseen waarin de deelnemers kijken naar extra niet uitgezonden beelden. Wat jammer dat deze beelden niet in de aflevering te zien zijn geweest! Je ziet Dominic in een hotel werken ziet meer van het snorkelen en het raften. Ook Olga en Frank zijn aan het werk geweest in een gekke kapsalon. Ook zie je meer van de kookcursus.