Auteur Topic: Het Zwaard van Damocles  (gelezen 1645 keer)

Offline Brtdm

• Global Moderator
Re: Het Zwaard van Damocles
« Reactie #20 Gepost op: 12-12-2025, 18:16:55 »
Probeer het hier een beetje respectvol te houden svp.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 14-12-2025, 23:50:52 »
Interessante opdracht weer met die stembiljetten. Het lukt natuurlijk never nooit om precies op 8 uit te komen. Dus moet je je afvragen wat de strafexercitie zal zijn als niemand precies 8 stempunten krijgt. Degene die ze proberen eruit te werken door precies 8 punten hem of haar te zetten kan je dan heel mooi wraak laten nemen door degene met het meeste stempunten 2 kandidaten te laten nomineren voor een afvallers duel.

*** Hallo, reageert hier nog iemand ***
Ik vind het best wel een vermakelijk spelletje.
Voor degenen die benieuwd zijn wie er het blufpoker spelletje tussen Rob en Gaby gaat winnen, ik heb even een simulatie gedaan van de mogelijke afloop na de eerste 4 zetten die we zagen.
De kans dat Rob dit gaat winnen is:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-12-2025, 15:33:42 door MartinJ »

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 1-01-2026, 21:29:38 »
Ben wel benieuwd wie gaat winnen.
Gaby heeft al veel punten maar haar hoge zijn weg en Rob heeft die wel nog behalve de 11.

Ik denk wel dat het interessanter is als Rob eruit gaat. Want welke hondjes bestaan dan nog.

Von Rob trouwens niet zo'n leuke kandidaat. Snap dat hij liever niet risico loopt. Maar hij was toch degene die het hardste schreeuwde dat het onsportief was als je  zorgde dat de pot leger raakte.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: Gisteren om 12:04:42 »
Ben wel benieuwd wie gaat winnen.
Gaby heeft al veel punten maar haar hoge zijn weg en Rob heeft die wel nog behalve de 11.
Die 11 is wel cruciaal, want wat ze nog niet hebben verteld is wat er gebeurt als beide spelers dezelfde kaart neerleggen. Wie wint er dan, of gaan de kaarten dan de prullenbak in. Ik vermoed dat ze dan nog een kaart moeten spelen in die beurt en dat degene met de hoogste kaart beide kaarten wint. Dan is zo'n 11 wel handig.

Als Gaby met haar 11 kaart de 9 of de 10 van Rob weet te pakken dan kan Rob niet meer winnen.
In het gunstigste geval voor Rob dat de 11 van Gaby de 1 van Rob pakt, heeft Gaby toch nog de meeste kans om te winnen, dus ik vrees het ergste voor Rob.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:07:40 door MartinJ »