Toen Tanja en Kira mochten bepalen wie er vervloekt gingen worden kon ik al voorspellen dat ze 2 mannen zouden kiezen en zo geschiedde.
Uiteraard, want maar liefst zes mannen waren vanuit spelopzicht een optie deze week tegenover één vrouw

Ze kiezen natuurlijk niet hun groepje van de proef dus Kira kon überhaupt alleen maar Tatum of een van de zes mannen kiezen en had vanaf het begin een pact met Marijn, Devran en Giel. Tanja had vervolgens ook een heel logische reden om Morad te kiezen, dat hij een man is was daarbij niet relevant.
Andersom vind ik het ook een ding dus dat klopt niet.
Ik had het niet over jou hoor, gewoon hoe het vaak wordt neergezet in programma's

Als een aantal vrouwen met elkaar samenwerkt en/of een man eruit werkt wordt het al snel een girl power verhaallijn, terwijl die focus op gender er andersom vaak minder is in de montage.
Ik vind het gewoon jammer in dit soort programma's dat de kandidaten zelf de grootste invloed hebben op wie er in blijft en wie niet. Bij Wie is de Mol en No Way Back gaat het veel eerlijker bijvoorbeeld. Maar goed het blijft een spel dus ik moet er niet te moeilijk over doen maar het maakt het wel minder leuk en minder verrassend.
Ja verschillende programma's hebben natuurlijk verschillende eliminatieprocessen. Zelf vind ik het sociaal-strategische vaak juist interessanter en minder voorspelbaar dan 'de sterkste wint', mits er een goed gebalanceerde groep is samengesteld natuurlijk. Wel mee eens dat er tegenwoordig wel heel veel van dit soort programma's zijn die het niet altijd even goed uitvoeren

Gelukkig voor jou komt No Way Back bijna terug!

En natuurlijk Bestemming X