Auteur Topic: Pandora  (gelezen 3808 keer)

Offline domol2

• Forumlid
Re: Pandora
« Reactie #80 Gepost op: 17-02-2026, 21:40:50 »

Die Medusa staredown opdracht snapte ik niet goed. Waarom die laserstralen. Mochten die niet in jouw ogen schijnen? Lijkt me ook niet erg handig om een laserstraal rechtstreeks in je ogen te krijgen. Moesten ze alleen hun gezicht van Medusa afwenden? Konden ze ook nog af zijn als de laserstraal via de spiegel hun gezicht zou raken?
Die snapte ik ook niet echt helemaal. Dacht wat is überhaupt het nut van die laserstraal. Nu was het gewoon ze snel mogelijk met zijn 2e de andere kant halen. En die vloek van deze aflevering vond ik ook wat zwak. Het zal best stinken maar als je dan een handschoentje aan mag doen om je rol te pakken vindt ik meteen de vloek niet meer zo erg. Sowieso vindt ik over het algemeen het programma nog steeds niet heel sterk.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2026, 18:09:03 »
Ik ben eindelijk helemaal bij. Mijn oordeel in plussen en minnen:

+ Cast. Goede cast, paar leuke nieuwe namen ook gezien waaronder Jack. Michiel en Kira. Sowieso het gekonkel in de eerste afleveringen was vermakelijk.
+ Geld uit de pot voor openen van de doos, maar niet met hele sloten tegelijk en dan ook een beloning voor dichtlaten (Wie is de mol.. kijken jullie mee, zo kan het ook zonder pot leeg te trekken ;D)
+ De locatie. Mooie omgeving, prima locatie. Pluspunten voor sommige settings: de sterrenbeeldenopdracht, de opdracht met het orakel en de Medusa
+ Presentatie van Ruben. Ruben doet veel, heel veel tegenwoordig, maar hij heeft die rol heel goed ingevuld. Deels een beetje de vriend van de kandidaten, maar ook een o nee.. hij weer, dat belooft niet veel goeds gehalte. Ruben heeft zich goed aangepast aan wat een presentator in mijn ogen voor zo'n programma vraagt t.o.v zijn rol in Te Land ter Zee en in de Lucht, Masked Singer of Ik weet er alles van.
+ Thematiek. De uitleg van Ruben van de Griekse vloeken en verhalen eromheen, prima uitgewerkt.
+ De briefjes die soms andere info gaven, levert leuke dynamiek op.
+ Loting bij de quests om teams te bepalen.

- De twist waar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, voelde een beetje als een noodgreep. Die quest was
- De beproevingen waren maar matigjes. Die eerste tussen
  ???. Het stenen bouwen was wel leuk. Klein pluspuntje is wel dat de andere kandidaten dat menselijk gedrag steeds mochten kiezen.
- Sommige vloeken sloegen ook nergens op. Hoezo mocht Tanja ineens binnen slapen? Die vloek met die potten vond ik ook maar mwah. Ik vraag me bij de tonnen af of ze echt een uur erin gezeten hebben ;D (zo wel, chapeau!)
- Voorspelbaarheid van het spel. De bondjesvorming zorgt voor meerdere kampen, daar zit voor mn gevoel iets niet helemaal lekker in het spelmechanisme.
-De montage voelde soms een beetje langdradig door het gekonkel, terwijl je eigenlijk soms al kon uittekenen wat er zou gebeuren (en oké soms ook niet :P ).

Ik ben heel benieuwd hoe de finale gaat uitpakken en hoe ze nu een winnaar gaan bepalen  ::vergroot::

Overall zeer vermakelijk programma, vernieuwend qua thema en deels qua spel, maar ook weer niet. Ik zou het een tweede seizoen gunnen met wat veranderingen wordt het vast beter. Alleen qua kijkcijfers vrees ik een beetje...
« Laatst bewerkt op: 20-02-2026, 19:35:39 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: Gisteren om 22:03:43 »
Leuke finale-aflevering, al vond ik het eindspel wel erg langdradig.

Online MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: Vandaag om 01:09:18 »
Het eindspel werd inderdaad langdradig getrokken door Ruben. Grappig dat er 2 keer een variant van het beroemde Monty Hall probleem voorbij kwam, ook wel het Quizmaster Dilemma genoemd.
Om niets onder de spoiler te hoeven zetten duid ik de kandidaten maar aan met nummers en letters.
Kandidaat A mocht als laatste de doos van Pandora openen. Hij wist dat kandidaat B oorspronkelijk in de doos zat en een random kandidaat uit A, C en D. Kandidaat B zat in de doos dus A kon er vanuit gaan dat B de doos niet zou openen, want B zou zichzelf dan uit de doos moeten halen. De kans dat A oorspronkelijk in de doos zat is 1/3. De kans dat A oorspronkelijk niet in de doos zat 2/3. De kans is dus 2 keer zo groot dat A er oorspronkelijk niet in zat, dus moet A de doos openen om zichzelf er in te stoppen.

De finale met de muntjes aan het eind is nog grappiger. A en B moeten hun eigen muntje onder 1 van de beelden van alle 12 kandidaten leggen. Daarna mogen ze om de beurt een beeld optillen om te zien of hun eigen muntje eronder ligt. Degene die het eerst zijn eigen muntje vindt is de winnaar. Blijkbaar is het ook mogelijk dat beide spelers toevallig hun muntje onder dezelfde kandidaat hebben gelegd. Nu wil het toeval dat bij de laatste 2 beelden nog steeds geen muntje gevonden is. A en B weten natuurlijk van elkaar onder welke kandidaat ze hun muntje hebben gelegd en zullen tijdens het spel nooit het beeld van deze kandidaat optillen.
Als er nog 2 beelden, 1 en 2, over zijn is A aan zet. A heeft zijn muntje onder kandidaat 1 gelegd en B kennelijk onder kandidaat 1 of 2. Welk beeld moet A optillen, 1 of 2?
In eerste instantie lijkt dit lood om oud ijzer te zijn want B kan ook voor 1 zijn gegaan of voor 2. 50% kans zou je zeggen. Maar is dit wel zo? De kans dat A en B toevallig hun muntje onder hetzelfde beeld hebben gelegd is maar 1 : 12. De kans dat ze een ander beeld hebben gekozen dus 11 : 12. De kans dat ze een ander hebben genomen is dus 11 keer zo groot! Dus moet A ervan uitgaan dat B het muntje onder een ander beeld heeft gelegd en moet hij dus kiezen voor het beeld waar hij zelf niet het muntje onder had gelegd. 11 keer zoveel kans op winst.