Ik ben eindelijk helemaal bij. Mijn oordeel in plussen en minnen:
+ Cast. Goede cast, paar leuke nieuwe namen ook gezien waaronder Jack. Michiel en Kira. Sowieso het gekonkel in de eerste afleveringen was vermakelijk.
+ Geld uit de pot voor openen van de doos, maar niet met hele sloten tegelijk en dan ook een beloning voor dichtlaten (Wie is de mol.. kijken jullie mee, zo kan het ook zonder pot leeg te trekken

)
+ De locatie. Mooie omgeving, prima locatie. Pluspunten voor sommige settings: de sterrenbeeldenopdracht, de opdracht met het orakel en de Medusa
+ Presentatie van Ruben. Ruben doet veel, heel veel tegenwoordig, maar hij heeft die rol heel goed ingevuld. Deels een beetje de vriend van de kandidaten, maar ook een o nee.. hij weer, dat belooft niet veel goeds gehalte. Ruben heeft zich goed aangepast aan wat een presentator in mijn ogen voor zo'n programma vraagt t.o.v zijn rol in Te Land ter Zee en in de Lucht, Masked Singer of Ik weet er alles van.
+ Thematiek. De uitleg van Ruben van de Griekse vloeken en verhalen eromheen, prima uitgewerkt.
+ De briefjes die soms andere info gaven, levert leuke dynamiek op.
+ Loting bij de quests om teams te bepalen.
- De twist waar
, voelde een beetje als een noodgreep. Die quest was
onmogelijk om te winnen door de kandidaten. Dat hij het orakel was, was wel leuk!
- De beproevingen waren maar matigjes. Die eerste tussen
Mark en Murad.. met dat overtuigen...

. Het stenen bouwen was wel leuk. Klein pluspuntje is wel dat de andere kandidaten dat menselijk gedrag steeds mochten kiezen.
- Sommige vloeken sloegen ook nergens op. Hoezo mocht Tanja ineens binnen slapen? Die vloek met die potten vond ik ook maar mwah. Ik vraag me bij de tonnen af of ze echt een uur erin gezeten hebben

(zo wel, chapeau!)
- Voorspelbaarheid van het spel. De bondjesvorming zorgt voor meerdere kampen, daar zit voor mn gevoel iets niet helemaal lekker in het spelmechanisme.
-De montage voelde soms een beetje langdradig door het gekonkel, terwijl je eigenlijk soms al kon uittekenen wat er zou gebeuren (en oké soms ook niet

).
Ik ben heel benieuwd hoe de finale gaat uitpakken en hoe ze nu een winnaar gaan bepalen

Overall zeer vermakelijk programma, vernieuwend qua thema en deels qua spel, maar ook weer niet. Ik zou het een tweede seizoen gunnen met wat veranderingen wordt het vast beter. Alleen qua kijkcijfers vrees ik een beetje...