Auteur Topic: Vijfde muzikale aanwijzing in Schiffers.fm(deel 2)  (gelezen 28419 keer)

aggie

• Gast
Re: Vijfde muzikale aanwijzing in Schiffers.fm(dee
« Reactie #60 Gepost op: 13-03-2002, 22:51:16 »
Han13, natuurlijk verwijs ik ook naar andere topics.
Maar bij het vinden naar de mol gaat het om combineren van feiten.
De muzikale aanwijzing is een belangrijke om Prince aan te wijzen, naast andere theorien.
Moet ik dan mijn mond houden over die bewijlasten in deze topic ??? Terwijl er verfrissende alternatieven komen rond de fragmenten?

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 13-03-2002, 22:57:24 »
Je begrijpt mij geloof ik niet goed. Ik vraag me alleen af welke winnaar/verliezer theorie jij bedoeld. Ik val je totaal niet aan dat jij 't hier daar over hebt. Ik dacht alleen dat die winnaar/verliezer theorie waar je 't over hebt iets te maken had met de muzikale aanwijzingen, omdat je 't hier gepost hebt. Dus nog een keertje, bedoel je met de winnaar/verliezer theorie de theorie die ik in m'n vorige post heb beschreven?  ??? Dan begrijpen we elkaar misschien ietsjes beter.  :)

aggie

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 13-03-2002, 23:19:55 »
Han13. Sorry dat ik je verkeerd begreep. :-[
Ik bedoelde inderdaad het afwijkende scherm van Prince.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 13-03-2002, 23:51:43 »

Citaat

Ik bedoelde inderdaad het afwijkende scherm van Prince.

Aha nu begrijpen we elkaar.  :)

Offline konijn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #64 Gepost op: 14-03-2002, 11:24:38 »

Citaat

Ik heb het nog eens op de off. site nagelezen omdat ik me ook afvroeg met die muzicale hints, en daar maak ik uit op dat het om aanwijzingen over wie de mol IS gaat. Hierin zullen ze toch wel betrouwbaar zijn??

Blackmollie, waar op de off. site staat het door jou geciteerde. Ik kan alleen dit vinden:
De afvallers hebben een muzikale aanwijzing meegekregen, die na afloop van het gesprekje wordt gedraaid. Dit muziekfragment geeft een extra aanwijzing.
En als daar ergens anders staat, dat het een extra aanwijzing over 'wie de mol IS' is, dan kan het volgens mij nog zijn dat deze aanwijzing slaat op de molactie in de aflevering.

Verder, de interviews kunnen toch best op Schiphol zijn opgenomen? Om wat vragen over de opdrachten te weten hoeven ze alleen maar wat inlichtingen van de redactie te krijgen. Wel denk ik nog steeds, dat de geluidsfragmenten er later bij gezocht zijn. (Wie zet ze nou op een bandje?) Maar dat wordt misschien wel duidelijk als we weten waar ze op slaan.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline demolis

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 14-03-2002, 12:23:00 »
De hint van Robin ( the hooded man ) kan ook best over Jantien gaan.
Als je vroeger naar de serie hebt gekeken weet je dat het intro van de serie begon met Robin die door het bos rent, afgelopen vrijdag zie je Jantien ook door het bos rennen en ze zegt het ook nog eens : ik ren als een kip zonder kop door het bos.

Bovendien droeg Robin in de serie ook wel een kap(mantel )-----Jantien draagt een jasje met KAPUCHON. ;D

Ze heeft vrijdag met de liedjes opdracht dan weinig verpest maar dat ging ook moeilijk met George op de lip maar ze zette wel even aan mijn moeder vragen veel te langzaam in en er was nog een liedje die met een te lage toon inzette.

Met de kidnappingsopdracht gaf ze dingen die Kerstin zei niet of niet goed door. :-X

A purr is music played to the heart!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #66 Gepost op: 14-03-2002, 12:27:19 »

Citaat

Verder, de interviews kunnen toch best op Schiphol zijn opgenomen? Om wat vragen over de opdrachten te weten hoeven ze alleen maar wat inlichtingen van de redactie te krijgen. Wel denk ik nog steeds, dat de geluidsfragmenten er later bij gezocht zijn. (Wie zet ze nou op een bandje?) Maar dat wordt misschien wel duidelijk als we weten waar ze op slaan.

Volgens mij heb je gelijk Konijntje. De interviews kunnen best op Schiphol opgenomen zijn, waarom niet? Men kan makkelijk ff vanuit Portugal bellen met instructies over wat HS aan de kandidaat moet vragen, en wat er zoal gebeurd is.

Of de aanwijzing zelf ook echt op dat bandje staat? Dat vind ik een andere vraag, want dat zou dan betekenen dat die aanwijzing toch vrij algemeen moet zijn. Dat men 's-avonds na de 'aflevering' in Portugal nog bandjes gaat zitten opnemen geloof ik namelijk niet.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline demolis

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 14-03-2002, 12:32:27 »

Citaat

Of de aanwijzing zelf ook echt op dat bandje staat? Dat vind ik een andere vraag, want dat zou dan betekenen dat die aanwijzing toch vrij algemeen moet zijn. Dat men 's-avonds na de 'aflevering' in Portugal nog bandjes gaat zitten opnemen geloof ik namelijk niet.

Ik denk dat de kandidaten een nepbandje meekrijgen ( alleen voor de kijkers, zodat we zien dat ze een bandje krijgen )
En dat het daadwerkelijke bandje later naar Hans Schiffers wordt opgestuurd.
Omdat als het bandje over de mol gaat, ze ook precies van te voren moeten weten wat de mol die dag doet ook omdat ze bij sommige opdrachten zelf mogen kiezen wie wat doet.

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 14-03-2002, 12:38:01 »

Citaat

Mocht de aanwijzing op de mol slaan, dan kunnen de fragmenten al bedacht zijn voor de afleveringen (Prinsengrachten, zonen van Queen's e.d). Dus dan kan er wat op de bandjes staan. Mochten ze op de opdrachten waarin gemold is slaan, dan kunnen ze ook van te voren bedacht zijn. Gewoon zorgen voor een tip bij iedere opdracht en dan na afloop bepalen of en waar de mol heeft toegeslagen en dat bandje meegeven.

Wat ik me trouwens afvraag: Is er niet een kandidaat geweest, die nieuwsgierig was naar wat er op het bandje stond en dit even in z'n walkman heeft gestopt?

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 14-03-2002, 12:40:20 »
Nou goed dan....dan zijn we 't nu er over eens dat de interviews wel echt opgenomen worden op Schiphol (ik heb eerder beweerd van niet, omdat ik vond dat de interviewer wel erg veel wist van de opdrachten. Maar 't zou idd wel kunnen dat er eerst met de WIDM-ploeg wordt overlegt welke vragen er gesteld moeten worden) en de bandjes zijn gewoon nep en de muzikale hints worden pas later (lees: misschien pas 'n paar dagen voordat de muzikale hint wordt uitgezonden) naar Schiffers.fm gestuurd. Iedereen 't mee eens? Oke, goed zo!  :)

Offline zimba

• Forumlid
  • alles komt goed
« Reactie #70 Gepost op: 14-03-2002, 13:08:29 »

Citaat
en de bandjes zijn gewoon nep en de muzikale hints worden pas later (lees: misschien pas 'n paar dagen voordat de muzikale hint wordt uitgezonden) naar Schiffers.fm gestuurd. Iedereen 't mee eens? Oke, goed zo!  :)

helemaal en volkomen ;D
groet van zimba

we plaren verder...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #71 Gepost op: 14-03-2002, 19:31:06 »
voor RR een uitleg van alle aanwijzingen op schiffers die naar prince zouden leiden
1. Mission Impossible: Prince seilt in één minuut ab, op z'n australisch, als dat geen mi is...
2. Bycicle Race van Queen: Prince moest een fiets uitzoeken en Prince is de zoon van Queen
3. Bycicle Race van Queen: Prince was de kopman bij het fietsen en Prince is de zoon van Queen
4. Aan de Amsterdamse Grachten: een van de bekendste amsterdamse grachten is de Prinsengracht
5. Robin the Hooded Man van Clannad: soundtrack van de film Prince of Thieves

zie je nu dat ze allemaal naar Prince leiden, ook al is het wel erg duidelijk...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #72 Gepost op: 14-03-2002, 19:38:06 »

Citaat

voor RR een uitleg van alle aanwijzingen op schiffers die naar prince zouden leiden
1. Mission Impossible: Prince seilt in één minuut ab, op z'n australisch, als dat geen mi is...
2. Bycicle Race van Queen: Prince moest een fiets uitzoeken en Prince is de zoon van Queen
3. Bycicle Race van Queen: Prince was de kopman bij het fietsen en Prince is de zoon van Queen
4. Aan de Amsterdamse Grachten: een van de bekendste amsterdamse grachten is de Prinsengracht

zie je nu dat ze allemaal naar Prince leiden, ook al is het wel erg duidelijk...

Doris, maar je kan er met zeker zovveel reden andere namen op kleven :
1. MI. Dat was het wel voor George bij het abseilen met zijn hoogtevrees.
2. Akkoord
3. John was ook kopman en op zijn website hangt een uithangbordje met daarop een fiets
4. Dat wel, maar woont er niemand van de kandidaten in Amsterdam aan de grachten ? Ik dacht ergens dat gelezen te hebben.
5. Van "Prince of Thievs ???". Ik dacht dat het iets van Bryan Adams was ipv. Clanned. Hier zie ik meer heil in "Harry's Game" welke als een rode draad door het repertoire en carriere van Clannad loopt.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #73 Gepost op: 14-03-2002, 19:44:37 »
okee rr, leuk gevonden, maar volgens mij kan je beter toegeven dat prince beter klopt. en wat betreft robin the hooded man: prince of thieves ligt veel meer voor de hand, en waarom zou je dan verder zoeken naar harry's game? de meeste hints zijn wel naar een paar mensen te linken, maar prince is de enige op wie alle aanwijzingen van toepassing zijn...

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #74 Gepost op: 14-03-2002, 19:54:36 »
Sorry voor de late reactie Konijn, ik las je vraag daarnet pas . Het staat op de avro site waar je via de off. site terecht komt als je op Schiffers klikt..ik heb er een gedeeltevan gecopieerd:

Johan van Slooten staat elke maandag- middag om 14:45 uur op Schiphol om de afvaller van afgelopen vrijdag te ontvangen. Die neemt ook een muzikale aanwijzing mee om de mol op te sporen :o... In Schiffers.fm van vrijdag wordt het fragment herhaald en met

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #75 Gepost op: 14-03-2002, 20:31:52 »

Citaat

Johan van Slooten staat elke maandag- middag om 14:45 uur op Schiphol om de afvaller van afgelopen vrijdag te ontvangen. Die neemt ook een muzikale aanwijzing mee om de mol op te sporen :o...

als ik dit lees, en ik weet niet of het eerder opgemerkt was, staat johan van slooten er alleen op maandag middag, maar er valleen natuurlijk iedere twee dagen mensen af en dus zou hij 3 of 4 keer per week op schiphol moeten staan... de interviews zijn dus echt pas opgenomen na de afleveringen op tv...  8)

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #76 Gepost op: 14-03-2002, 21:46:14 »
Doris, je wordt met de dag slimmer!!!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline demolis

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 14-03-2002, 21:50:32 »

Citaat

Nogmaals Robin (the hooded man) van Clannad was de songtitel van de serie Robin of Sherwood met Michael Praed, is er 2 x voor geweest op nederland, in 1990 en een paar jaar geleden nog.
I do it for you van Bryan Adams was de songtitel van Robin Hood "prince of thieves" met Kevin Costner. ;) ;)

Offline demolis

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 14-03-2002, 21:57:52 »
De hint van Robin ( the hooded man ) kan ook best over Jantien gaan.
Als je vroeger naar de serie hebt gekeken weet je dat het intro van de serie begon met Robin die door het bos rent, afgelopen vrijdag zie je Jantien ook door het bos rennen en ze zegt het ook nog eens : ik ren als een kip zonder kop door het bos.

Bovendien droeg Robin in de serie ook wel een kap(mantel )-----Jantien draagt een jasje met KAPUCHON.  ;D

Wat vinden jullie van deze theorie??

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #79 Gepost op: 14-03-2002, 22:01:06 »

Citaat

als ik dit lees, en ik weet niet of het eerder opgemerkt was, staat johan van slooten er alleen op maandag middag, maar er valleen natuurlijk iedere twee dagen mensen af en dus zou hij 3 of 4 keer per week op schiphol moeten staan... de interviews zijn dus echt pas opgenomen na de afleveringen op tv...  8)

Ja leuk bedacht maar er kunnen ook 2 mensen tegelijk op het vliegtuig gezet worden... ( ze zijn dan weliswaar niet echt duidelijk met deze info en verzwijgen iets maar liegen niet echt) Even kijken op schiphol info hoeveel vluchten er per week gaan Portugal/Nederland....

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos