Auteur Topic: Vijfde muzikale aanwijzing in Schiffers.fm(deel 2)  (gelezen 28336 keer)

Offline el_topo

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vijfde muzikale aanwijzing in Schiffers.fm(dee
« Reactie #100 Gepost op: 17-03-2002, 15:14:47 »
Dank je Han13, klinkt inderdaad heel geloofwaardig.

ALs de mol in deze opdrachten gesaboteerd kan ik dat voor George zo uitleggen:

Afl1 MI --> abseilen, George heeft met zijn hoogtevrees de boel op lopen houden.
Afl2 BR --> Joop Zoetemelk of op de waterfiets, George heeft in de denkers-doeners-dromers opdracht gesaboteerd door "koptelefoon" te roepen
Afl3 BR --> fietsen op de berg, George slingerde, hield ook hier weer de boel op.
Afl4 AG --> paralellen? (Hoog boven het verkeer...? Blijft een rare aanwijzing) George ging tegen de verwachtingen in TOCH parllellen.
Afl5 RTHM --> kidnapping van Kerstin. Hier kom ik niet echt verder, hoe heeft George hier gesaboteerd?

Wie past deze theorie toe op de andere deelnemers??

mollig

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 17-03-2002, 15:16:48 »
dankzij de theorie van Rose zijn de muziekjes nu ook aan George te linken ,dank u vriendelijk hiervoor  :)

groeten aan de voeten
vlaming  

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 17-03-2002, 15:30:25 »

Citaat

Wie past deze theorie toe op de andere deelnemers??

Ik zal 't proberen bij Prince:

1. Prince was een van de drie kandidaten die de belangrijkste spullen uit de rugzakken van de anderen bij elkaar moesten zoeken. Prince is de laatste die abseilt en doet dit wel in 'n erg ongeloofwaardige tijd (1 minuut!)
2. Prince zit in de groep van doeners en moet 'n fiets zoeken, maar men neemt 'n fietsenwiel mee.
3. Prince is kopman van een van de fietsploegen.
4. Prince moest samen met John bij het paralellen beslissen hoeveel kanidaten de opdracht zouden doen. Ze 'gokten' op 5, 't werden er 6.
5. kidnapping: Prince heeft de hele tijd de telefoon en communiceert met Kerstin en de andere groep. Niet alle info die Kerstin geeft wordt goed overgebracht. Bovendien hebben we Prince zien goochelen met de 2 telefoons bij de receptie van 't hotel.

Ja en dan aflevering 6: waar zou Prince gesaboteerd kunnen hebben? Ach ja, de vliegopdracht waarbij hij 't waarschijnlijk was die 'n letter 'gemist' heeft. Dus dan gok ik op 'n liedje dat iets met vliegen te maken heeft morgen. ('Vlieg met me mee naar de regenboog' van Paul de Leeuw, 'Vlieg met me mee' van Trijntje Oosterhuis, 'I believe I can fly' van R. Kelly ?)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 17-03-2002, 15:37:33 »
Waar ik net zo aan zit te denken, was de aanwijzing van deenigeechtemol over Elevation van U2 niet al 'n verwijzing naar de vliegopdracht?

En dat liedje uit Robin Hood? Die steelt toch geld van de rijken? Deze aflevering kwam men erachter dat er 5000 euro weg was uit de pot. Zal 'Robin Hood' (lees: de mol!) dat gestolen hebben? En zal deze aanwijzing niet daar op slaan dan?  ???

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 17-03-2002, 15:38:59 »
Citaat

1. Prince was een van de drie kandidaten die de belangrijkste spullen uit de rugzakken van de anderen bij elkaar moesten zoeken. Prince is de laatste die abseilt en doet dit wel in 'n erg ongeloofwaardige tijd (1 minuut!)

je kunt dat toch geen molactie noemen? dit lijkt me eerder een super-onmolse aktie (wel niet slecht om er zo ééntje te hebben aan 't begin ve serie), maar we gingen toch linken naar molakties?

Citaat

2. Prince zit in de groep van doeners en moet 'n fiets zoeken, maar men neemt 'n fietsenwiel mee.

werd goedgekeurd door angela (fiets was te duur)

Citaat

3. Prince is kopman van een van de fietsploegen.

lijkt me ook geen molaktie  

Citaat

4. Prince moest samen met John bij het paralellen beslissen hoeveel kanidaten de opdracht zouden doen. Ze 'gokten' op 5, 't werden er 6.

dit is ook geen molactie, zoals je zelf schrijft was dit een gok , 5 leek me een betere gok dan 6 eigenlijk. maar achteraf bleek het wel een actie te zijn die geld koste

al bij al vind ik het voor Prince logischer de geluidjes te linken aan hem, maar niet aan z'n molakties....

groetjes
vlaming

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 17-03-2002, 15:52:31 »

Citaat

al bij al vind ik het voor Prince logischer de geluidjes te linken aan hem, maar niet aan z'n molakties....

Vind ik eigenlijk ook, ik had 't maar geprobeerd om er wat van te maken bij Prince. Als de muzikale aanwijzingen betrekking hebben op molacties zie ik meer in George als mol.

Maar ik geloof gewoon eigenlijk niet echt dat ze met die muzikale aanwijzingen de identiteit van de mol willen prijs geven. De afleveringen van WIDM blijven 't belangrijkst en de aanwijzingen bij Schiffers.fm zijn gewoon 'n 'extraatje'. Daarom denk ik dat die maar heel vaag gelinkt zijn aan 'n aantal opdrachten uit de afleveringen en niet rechtstreeks naar 'n persoon. Maar ja, zo denk ik er nou eenmaal over en niemand zal 't wel weer met me eens zijn...... :-/

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 17-03-2002, 15:56:27 »

Citaat

Maar ja, zo denk ik er nou eenmaal over en niemand zal 't wel weer met me eens zijn...... :-/
Ik wel hoor! ;)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 17-03-2002, 16:02:21 »
Citaat

Vind ik eigenlijk ook, ik had 't maar geprobeerd om er wat van te maken bij Prince.

't was een goeie poging!....maar zoals ik eerder schreef, als je moet linken naar een molactie bij het abseilen dan kom je toch bij george uit? ik geloof niet echt dat de mol zich zou bezig houden met het saboteren van de bagage? welk nut heeft dit?

Citaat
Maar ik geloof gewoon eigenlijk niet echt dat ze met die muzikale aanwijzingen de identiteit van de mol willen prijs geven. De afleveringen van WIDM blijven 't belangrijkst en de aanwijzingen bij Schiffers.fm zijn gewoon 'n 'extraatje'. Daarom denk ik dat die maar heel vaag gelinkt zijn aan 'n aantal opdrachten uit de afleveringen en niet rechtstreeks naar 'n persoon. Maar ja, zo denk ik er nou eenmaal over en niemand zal 't wel weer met me eens zijn...... :-/

no worries...ik ben het weer met je eens ;).....ik denk ook dat die links maar heel vaag aan de Mol gekoppeld zijn, vandaar dat ik de theorie van Rose ook wel zag zitten. de links naar Prince lijkt me een beetje te simpel??

ik hoop ook dat ze op 't eind vd serie de verklaring gaan geven van al die geluidfragmentjes?

cheers
vlaming

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 17-03-2002, 16:07:56 »

Citaat
ik geloof niet echt dat de mol zich zou bezig houden met het saboteren van de bagage? welk nut heeft dit?

Geen, maar de kandidaten zagen dit ook als mogelijkheden voor de mol om iets uit te halen. Was 't niet Harry die we hoorde zeggen dat Karen de mol zou zijn omdat vergeten was zijn toilettas mee te nemen? :-/

Citaat
ik hoop ook dat ze op 't eind vd serie de verklaring gaan geven van al die geluidfragmentjes?

Ik betwijfel eigenlijk of dit in de uitzending van WIDM wordt gedaan, misschien hebben ze daar 'n half uurtje van Schiffers.fm voor gereserveerd op de maandag na de laatste uitzending.

Maar ik heb liever de uitleg in de aflevering van WIDM: dus bij deze kijk ik Angela of een ieder ander van de WIDM-ploeg lief aan om te vragen of dit in de uitzending kan komen?  :)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 17-03-2002, 16:13:07 »
Citaat

Was 't niet Harry die we hoorde zeggen dat Karen de mol zou zijn omdat vergeten was zijn toilettas mee te nemen? :-/

yep, leek me een heel domme uitspraak van harry (zo dom dat het zelfs een beetje verdacht is) ....het was ook haar énige molactie volgens hem? en hij stemt er al van 't begin op ?????  tsja, 't is nu eindelijkgebleken dat ze de Mol niet is.

cheers
vlaming

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 17-03-2002, 16:19:14 »
ik zie het nut er ook niet echt van in om met iemands bagage te knoeien. lijkt me niet echt mols? maar ik kan me wel herinneren dat hugo (belgie mol twee) een deel van iemands bagage had verstopt...
erg vervelend voor de betreffende persoon, maar geen manier om een opdracht te saboteren en geld te verliezen lijkt me :-/

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 17-03-2002, 16:21:27 »
Wordt het inmiddels niet eens tijd voor een deel 3 van dit topic? En wie kan/wil/doet dit?

mollig

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 17-03-2002, 16:40:20 »
Ikke heb al 'n nieuwe gemaakt! Hier kunnen we verder discussieren over de vijfde muzikale aanwijzing!  :)