Auteur Topic: De Miljonair  (gelezen 17930 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De Miljonair
« Gepost op: 21-09-2004, 13:58:16 »
De Miljonair leugen begint

De zoveelste nieuwe real-life soap gaat vanavond van start. De grote leugen rondom 'De Miljonair' gaat beginnen. Twintig single vrouwen strijden in een romantisch kasteel in Noord-Frankrijk om een vermeende miljonair. De uiteindelijke vraag is natuurlijk of de uitverkoren dame hem nog steeds als de man van haar dromen beschouwt als hij haar vertelt dat hij helemaal geen miljonair is. Danny is dan wel knap en leuk, maar is helaas slechts in het bezit van een modale bankrekening. En van dat feitje zijn de twintig belangstellende dames nu net even niet op de hoogte. De liefhebber kan dus vanavond het eerste deel zien.



(Bron: Mediawatchers)

Vanavond dus om 20.30 uur op SBS6!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2004, 14:07:08 »
Het geweten van een nepmiljonair

Vanavond start SBS6 met hun ‘kijkcijferkanon’ Danny de Miljonair, waarin een nepmiljonair 20 vrouwen voorliegt, er uiteindelijk één kiest en de leugen opbiecht. In het AD een gesprek met de 27-jarige nepmiljonair Danny Hemminga.
Hemminga werd via een castingbureau benaderd om een soort Bachelor voor SBS6 te doen. Ik twijfelde. Het was een avontuur natuurlijk, maar Roderick, de eerste Bachelor, was bepaald geen voorbeeld. Zijn presentatie was goed, maar hij kwam vervelend en erg arrogant over. Hij speelde met de vrouwen. Ook kwam er allemaal rottigheid uit z'n verleden naar boven. De roddelbladen zullen ook op mij gaan jagen, maar ik heb niets te verbergen.
* Pas vlak voordat ik mijn handtekening zou zetten onder het contract, tijdens een etentje, kreeg ik te horen dat ik niet de Bachelor, maar de Nederlandse Joe Milionaire zou worden. Dat ik een rol moest gaan spelen. Dat maakte het voor mij alleen maar interessanter.
* Ik merkte al snel: dit wordt geen vakantie, maar is gewoon hard werken. Omdat je constant aan het liegen bent. Geestelijk is dat wel dodelijk.
* In het begin zie je het als een spel, maar op een bepaald moment merk je dat het menens wordt. Dat sommige vrouwen echt verliefd op je worden. En dan wordt het echt erg. Je wilt dat ze een leuke tijd hebben, maar je zit ze gewoon voor te liegen.
* Ik ben iemand die er moeite mee heeft om mensen te kwetsen. Maar op een gegeven moment moet je wel. En ja, dan gaat je geweten opspelen. Ondertussen is het tussen de dames onderling ook oorlog omdat ze jaloers worden op elkaar. Daar had ik van tevoren allemaal nog niet zo over nagedacht. Dat ging me daar pas opspelen.
* Morele bezwaren? Natuurlijk, je weet op dat moment dat je 20 vrouwen gaat belazeren, maar ik dacht: die vrouwen hebben ook zo hun redenen om mee te doen. Die vinden de aandacht leuk. Net als ik. En zij zouden ook zes weken lang leven als een miljonair en geweldige dingen meemaken. Nee hoor, ik had totaal geen medelijden met ze.
* Na drie weken opnamen, wilde Hemminga er mee stoppen: Ik zat er helemaal doorheen. Ik was die avond uit geweest met een vrouw, die ik echt heel leuk vond. We hadden gezoend en waren ook intiemer geweest. Zij vertelde haar levensverhaal. Echt, ze werd heel persoonlijk. En ik had natuurlijk weer de hele avond zitten liegen. Over mijn penthouse, mijn dure auto en wat ik met de erfenis zou gaan doen. Ik kon er niet meer tegen, wilde even rust. Toch werd ik gedwongen de volgende dag met een andere vrouw op pad te gaan. Maak er wat van, kreeg ik te horen. Ik dacht: hallo, ik ben geen pop. Met mijn gevoel werd geen rekening gehouden. Ik zei: ik kan dit niet meer. Waarop de produktie zei: je kán dit niet meer? Man, daar bén je hiervoor. En je weet waaraan je bent begonnen.
* Aan het eind moet hij zijn leugen opbiechten. Het is echt zenuwslopend. Dan moet je dus vertellen dat je nooit eerlijk bent geweest, dat je echt alles gelogen hebt. Ondanks het feit dat je al de hele tijd hebt geacteerd, is dat laatste moment killing. Je moet iemand zo zwaar teleurstellen. Echt klote.
* Ik mag de afloop natuurlijk niet vertellen, maar je kunt wel raden hoe dat gegaan is. Nederlandse vrouwen zijn nuchter. Niemand vindt het leuk om te worden voorgelogen. Dat was een grote teleurstelling uiteraard.


(Bron: Medialog)
« Laatst bewerkt op: 21-09-2004, 14:09:46 door Han13 »

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2004, 14:15:08 »
Ik ga kijken..... ::jaja::
That's all

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #3 Gepost op: 21-09-2004, 14:28:05 »
Ik ook! Of ja eik ga ik 't opnemen omdat ik moet trainen, maar dan kijk ik 't erna wel.  ::ok::

Ik ben echt benieuwd of dit programma veel op de Bachelor lijkt. En natuurlijk ben ik erg benieuwd hoe die dames gaan reageren als ze horen dat hij geen miljonair is. Ik vraag me ook af wat die dames wisten toen ze zich opgaven. Hadden zij ook 't idee dat ze aan de bachelor mee gingen doen, waarbij de bachelor toevallig 'n miljonair was? 't programma is namelijk al in andere landen heel succesvol geweest, dus eik hadden ze kunnen verwachten dat Danny geen miljonair blijkt te zijn.   :-\\

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #4 Gepost op: 21-09-2004, 18:00:54 »
Danny de Miljonair stopte bijna
 
Vanavond gaat het programma Danny de Miljonair van start als onderdeel van SBS6' gloednieuwe avond (zie eerder). De productie van het programma was voor hoofdrolspeler Danny Hemminga (foto) een hels karwei.

Na drie weken, net over de helft van de opnamen, stond Danny Hemminga (27) op het punt te stoppen met Danny de Miljonair van SBS 6. Als niemand hem had tegengehouden, had hij zo zijn ultra-luxe leven in het Noord-Franse chateau weer verruild voor zijn echte leven: zijn huisje in Zaandijk, zijn baan in de automatisering en zijn eigen voetbalcluppie WSV 30.

"Ik zat er helemaal doorheen. Ik was die avond uit geweest met een vrouw, die ik echt heel leuk vond. We hadden gezoend en waren ook intiemer geweest. Zij vertelde haar levensverhaal. Echt, ze werd heel persoonlijk. En ik had natuurlijk weer de hele avond zitten liegen.

"Over mijn penthouse, mijn dure auto en wat ik met de erfenis zou gaan doen. Ik kon er niet meer tegen, wilde even rust. Toch werd ik gedwongen de volgende dag met een andere vrouw op pad te gaan. Maak er wat van, kreeg ik te horen. Ik dacht: hallo, ik ben geen pop. Met mijn gevoel werd geen rekening gehouden. Ik zei: ik kan dit niet meer. Waarop de produktie zei: je kán dit niet meer? Man, daar bén je hiervoor. En je weet waaraan je bent begonnen." Hemminga - met zijn salaris van ruim 3000 euro bruto per maand geen sloeber, maar ook lang geen miljonair - heeft achteraf nergens spijt van. Toch moet hij toegeven dat de periode die hij afgelopen zomer als nep-miljonair doorbracht een stuk zwaarder was dan hij had gedacht.

The Bachelor van SBS6
Een castingbureau waarvoor hij wel eens wat modellenwerk had gedaan, benaderde hem in het voorjaar onder valse voorwendselen: of hij mee wilde doen aan een soort The Bachelor van SBS 6. "Ik twijfelde. Het was een avontuur natuurlijk, maar Roderick, de eerste Bachelor, was bepaald geen voorbeeld. Zijn presentatie was goed, maar hij kwam vervelend en erg arrogant over. Hij speelde met de vrouwen. Ook kwam er allemaal rottigheid uit z'n verleden naar boven. De roddelbladen zullen ook op mij gaan jagen, maar ik heb niets te verbergen. Bovendien kreeg ik de garantie dat ik, als ik mezelf zou blijven, de sympathie van de kijker zou winnen. Ik had dus niets te verliezen. Pas vlak voordat ik mijn handtekening zou zetten onder het contract, tijdens een etentje, kreeg ik te horen dat ik niet de Bachelor, maar de Nederlandse Joe Milionaire zou worden. Dat ik een rol moest gaan spelen, dat het één groot spel was om erachter te komen of het de dames om mij of mijn geld te doen was. Dat maakte het voor mij alleen maar interessanter."

Moreel geen bezwaar
Morele bezwaren had hij niet. "Natuurlijk, je weet op dat moment dat je 20 vrouwen gaat belazeren, maar ik dacht: die vrouwen hebben ook zo hun redenen om mee te doen. Die vinden de aandacht leuk. Net als ik. En zij zouden ook zes weken lang leven als een miljonair en geweldige dingen meemaken. Nee hoor, ik had totaal geen medelijden met ze."

Dat kwam later. Hemminga lacht een beetje besmuikt om de naïviteit waarmee hij het programma instapte. "Ik merkte al snel: dit wordt geen vakantie, maar is gewoon hard werken. Omdat je constant aan het liegen bent. Geestelijk is dat wel dodelijk. Ik heb bijna zes weken in Frankrijk gezeten. En dan leer je de meiden toch best goed kennen. Er gaan dingen gebeuren. Je zoent met vrouwen. En ik ben met een aantal dames ook intiemer geweest. Die zijn overigens op een hand te tellen hoor, maar toch. Je krijgt gevoelens voor elkaar. Het zijn een soort vakantieliefdes. In het begin zie je het als een spel, maar op een bepaald moment merk je dat het menens wordt. Dat sommige vrouwen echt verliefd op je worden. En dan wordt het echt erg. Je wilt dat ze een leuke tijd hebben, maar je zit ze gewoon voor te liegen."

"Ik ben iemand die er moeite mee heeft om mensen te kwetsen. Maar op een gegeven moment moet je wel. En ja, dan gaat je geweten opspelen. Dan denk je: ik heb een leuke date met haar, zij vertelt over haar leven. Ik over het mijne. Met dit verschil dat ík aan een stuk door zit te liegen en zij alles voor zoete koek slikt. En als ze erachter komt ben ik de klootzak natuurlijk. Ondertussen is het tussen de dames onderling ook oorlog omdat ze jaloers worden op elkaar. Daar had ik van tevoren allemaal nog niet zo over nagedacht. Dat ging me daar pas opspelen."

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2004, 18:01:25 »
vervolg...

"Ik ben geen miljonair"
Danny de Miljonair beleeft zijn slotstuk in de laatste aflevering als Hemminga aan de vrouw van zijn keuze moet opbiechten dat hij geen echte miljonair is. Dat moment zal hij niet snel vergeten. "Het is echt zenuwslopend. Dan moet je dus vertellen dat je nooit eerlijk bent geweest, dat je echt alles gelogen hebt. Ondanks het feit dat je al de hele tijd hebt geacteerd, is dat laatste moment killing. Je moet iemand zo zwaar teleurstellen. Echt klote."

Joe Milionaire
In Amerika, waar Joe Millionaire (foto) een enorme kijkcijferhit was, bleef de vrouw ondanks de teleurstelling toch bij de man en kreeg het paar als beloning alsnog een enorm geldbedrag. Hoe de Nederlandse versie eindigt? "Ik mag de afloop natuurlijk niet vertellen, maar je kunt wel raden hoe dat gegaan is. Nederlandse vrouwen zijn nuchter. Niemand vindt het leuk om te worden voorgelogen. Dat was een grote teleurstelling uiteraard. Ik wist het van tevoren en daar zaten we met zijn allen natuurlijk ook op te wachten."

(Bron: Algemeen Dagblad)

Offline anjou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #6 Gepost op: 21-09-2004, 23:55:48 »
ik heb het niet gezien vanavond, maar als ik alles hierboven zo lees betwijfel ik of ik het een leuk programma zal vinden.... ::ohno::
greetings
Anjou

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #7 Gepost op: 22-09-2004, 14:36:07 »
De Miljonair geen kijkcijferkanon

SBS omschreef 'De Miljonair' als een nieuw kijkcijferkanon maar dat valt in praktijk toch wat tegen. Gisteren was dan de eerste uitzending te zien en met 530.000 kijkers zagen we Danny in zijn nepmiljonairsrol. Danny liegt 20 vrouwen voor en kiest uiteindelijk één van de dames die hij vervolgens gaat vertellen dat hij alles gelogen heeft. Het geheel lijkt erg op de Bachelor met het verschil dat er gelogen word. Een kijkcijferskanon zal het volgens ons niet worden. Kijkers worden overspoeld met reality programma's, misschien is dat ook een reden dat minder mensen gaan kijken. We wachten af wat Danny in de toekomst gaat brengen. Vanavond is Danny Hemminga te gast bij Barend & van Dorp.

(Bron: Mediawatchers)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #8 Gepost op: 22-09-2004, 14:45:27 »
Niemand hier gekeken?  ???

Ik heb 't gezien en ik moet zeggen dat ik 't leuker vind als De Bachelor. Dit zijn echt van die schijnheilige vrouwen allemaal. Eerst zeggen dat ze niks om geld geven en dan later, als ze te horen hebben gekregen dat Danny miljonair is, verkondigen dat 't toch wel fijn is als je vriend 'n aardige zakcentje heeft.  ::)

't lijkt eik wel heel veel op de Bachelor. Alleen wordt dus beweerd dat Danny miljonair is en zijn de rozen bij de ceremonie, waarbij Danny moet kiezen welke vrouwen er door gaan, vervangen door halssierraden. En ook hier jaloerse vrouwen, die elkaar niets gunnen. Dat begon al bij 't verdelen van de kamers en kwam deze aflevering tot 'n hoogtepunt bij 't verdelen van de jurken voor 't feest. 'n meisje dat effe naar de wc was, had dus gelijk geen jurk meer. En twee moesten gewoon in 'n broek met eenvoudig topje gaan. Vraag me af waarom die niet gewoon dan iets leuks van zichzelf hebben aangetrokken.

Ik vind de rol van de butler trouwens wel leuk. Hij is eik meer de presentator van 't programma, maar doet dat in de rol van butler. Dat geeft wel 'n leuk effect!  ::ok::

Ze hebben trouwens wel weer echt bepaalde type vrouwen gevonden voor dit programma. Vrouwen die dingen verkondigen als "tall, dark and handsome. Dat is mijn type!" en gelijk aan de miljonair gaan vragen hoeveel geld hij op zijn bankrekening heeft staan. Waar vinden ze dit soort vrouwen toch?  ;D

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #9 Gepost op: 22-09-2004, 18:33:19 »
Jaaaaaa... ik heb het ook gezien.....Danny  ::love::

Ik vind het een leuk programma!! Enne die vrouwen ja...ik had wel het idee dat er sommige gewoon ingehuurde actrices zijn ofzo. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je aan zo'n programma mee gaat doen. Alhoewel...als ik geweten had dat ie er zo uit zou zien  ::tandpastasmiley::

Volgende week kijk ik weer!!  ::ok::
That's all

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #10 Gepost op: 23-09-2004, 11:40:15 »
Ik heb het alleen moeten doen met de voorstukjes maar ik had maar één gedachte na het zien: wat bezielt je in vredesnaam om aan zo'n programma mee te doen??? Ben je dan zo wanhopig.. of hoop je dat je optreden op tv een springplank is naar één of andere carriere????? fotomodel, actrice, dom blondje ::)

Programma's zoals deze komen dus echt niet in mijn rijtje voor van favoriete tv-programma's.... ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #11 Gepost op: 29-09-2004, 10:44:57 »
Iemand gekeken gisteren? Ik vond 't weer erg leuk! Ik begin dit echt leuker te vinden als De Bachelor, maar dat komt voornamelijk doordat ik Danny leuker vind dan PP geloof ik.  ;)

Bovendien is hier de sfeer tijdens de dates veel leuker dan bij De Bachelor. Danny geeft iedereen echt evenveel aandacht tot nu toe en hij laat dus niet zoals PP al heel duidelijk z'n voorkeur blijken. (Danny heeft ook nog met niemand gezoend of nog niemand apart genomen) Zo blijft 't tenminste ook wat spannender wie er uiteindelijk gaat winnen.  ::ok::

De dames zijn nog niet echt jaloers op elkaar en nog niet zo zeer concurrenten heb ik 't idee. Wel zijn er veel spanningen in 't huis, omdat sommige dames 't gewoon niet goed met elkaar kunnen vinden. Ik denk dat volgende week de jaloersheid veel meer toeslaat als de helft van de dames mee naar Parijs mag en de rest niet. Dan zou ik ook jaloers worden!  ;D

Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat! Volgens mij gelooft bijna iedereen momenteel dat Danny ook echt miljonair is. Hij speelt 't goed, omdat hij er gewoon absoluut niet mee te koop loopt. En dan willen de dames 't ook wel geloven. Ik denk dat dit de juiste strategie voor Danny is.  :)

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #12 Gepost op: 30-09-2004, 13:38:09 »
Ik vond het dinsdag juist tegenvallen. Ik had het opgenomen omdat ik weg was en had me verheugd op een leuke aflevering met veel roddels, intriges en andere zaken. Maar ik vond het me toch een partij suf  ::ohno::
Tijdens die voorstukjes en vooruitblikken zie Danny al zoenend met verschillende dames en daar hebben we nog helemaal niks van gezien. Het blijft allemaal nog erg braafjes. En ook is het jammer dat de dames die weg moeten niet te horen krijgen dat hij de boel bij elkaar liegt.
Ik geef het volgende week nog een kans, maar als het dan weer zo is dan kijk ik niet meer  ::ohno::
That's all

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #13 Gepost op: 30-09-2004, 15:04:08 »
't was idd wel wat braafjes, maar ik kan 't wel waarderen dat die Danny niet gelijk met iedereen zit te kussen. En omdat hij netjes z'n tijd verdeeld tussen de dames worden ze ook nog niet echt jaloers op elkaar. Vandaar dat 't nog 'n beetje suf is ja. Ben er zeker van dat dit wel gaat veranderen, want Danny gaat straks toch z'n voorkeuren laten blijken. En dan krijg je fijn geroddel en jaloezie tussen de dames.  >:D

Ik vond trouwens dit bericht:

Miljonair mag zijn liefje niet zien

Danny de Miljonair mag zijn gekozen liefde niet zien. De nep miljonair ging in het tv programma op zoek naar de liefde van zijn leven. SBS6 heeft hem verboden in het openbaar te verschijnen met de winnares. "De makers van het programma zijn bang dat anders net zoals bij de Bachelor de winnares van het programma al bekend wordt gemaakt," zo vertelt Danny. Hij was niet van te voren op de hoogte van deze regel. Danny de miljonair is volgende week dinsdag weer te zien op SBS6.

(Bron: Noordzee FM)

Ik vroeg me af of we hieruit kunnen concluderen dat Danny en de gekozen vrouw nog bij elkaar zijn en dat de vrouw er dus niet veel moeite mee had dat hij geen miljonair blijkt te zijn.  :-\\

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #14 Gepost op: 30-09-2004, 15:16:22 »
Ik vroeg me af of we hieruit kunnen concluderen dat Danny en de gekozen vrouw nog bij elkaar zijn en dat de vrouw er dus niet veel moeite mee had dat hij geen miljonair blijkt te zijn.  :-\\

Dat denk ik wel dan..... ::jaja:: Gokje: Iris??  :D
That's all

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #15 Gepost op: 21-10-2004, 20:17:06 »
Ik hoop echt dat hij voor Jouette gaat. Ik vind alice echt een vrouw in alle slechte opzichten: bezitterig, bitchy en vals. Barbara is mij een beetje té overdreven met spulletjes en gericht op rijkdom en dat soort dingen. En Danny zelf... tja... ::love:: *zucht*

Mijn prinsje is chriz!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #16 Gepost op: 21-10-2004, 20:53:14 »
Ik vind Alice echt 'n aansteller. Wil al gelijk vertrekken, omdat Danny geen zwak voor haar blijkt te hebben en wel voor twee andere dames.  ::)  Joette speelt echt 'n spel heb ik 't idee en wil volgens mij niet serieus iets met hem beginnen, maar vind 't gewoon leuk om 'm te 'veroveren'. Barbera vind ik wel leuk, zegt tenminste precies wat ze denkt, maar is idd wel erg materialistisch.

Mijn conclusie: alle overgebleven vrouwen zijn niet goed voor Danny. Maar deze 3 dames zorgen wel voor veel leuke televisie met al die jaloezie onderling.  ;D

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #17 Gepost op: 21-10-2004, 21:01:29 »
hahahaha ja joh dat geruzie van die wijven ::rofl:: Ze zetten zichzelf echt voor ***
En Joette... Denk je dat echt? Volgens mij vind ze m inmiddels wel echt erg leuk en terecht
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #18 Gepost op: 22-10-2004, 14:59:00 »
hahahaha ja joh dat geruzie van die wijven ::rofl:: Ze zetten zichzelf echt voor ***

Ja, vooral die Alice. Die moet zichzelf toch nu echt wel voor de kop slaan als ze alles terug ziet. Krijgt echt nooit meer 'n man hierna.  :-X

Citaat
En Joette... Denk je dat echt? Volgens mij vind ze m inmiddels wel echt erg leuk en terecht

Tja, zou kunnen natuurlijk. Maar ik ze komt er niet echt voor uit wat ze denkt en daardoor twijfel ik eraan of ze 't wel echt om Danny doet of gewoon om 't programma te winnen.  :-\\

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Miljonair
« Reactie #19 Gepost op: 23-10-2004, 19:33:32 »
Krijgt echt nooit meer 'n man hierna.  :-X
::rofl:: hahahhaha nee idd, gooit haar eigen glazen hahaha
Mijn prinsje is chriz!!