Auteur Topic: Ik voel me nu....  (gelezen 2617696 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23740 Gepost op: 20-02-2021, 08:58:12 »
Indrukwekkende verhalen allemaal ::hug:: ::hug:: ::hug:: En Daisy, ik kan me helemaal in jouw verhaal vinden.

Misschien dat het op deze site anders naar voren komt, maar ik kan me in al jullie verhalen goed vinden. En probeer met iedereen mee te leven en voelen, al lijkt dat misschien niet altijd zo.

Zelf begin ik me de laatste tijd echter ook steeds vaker moe en uitgeblust te voelen. Ja, ik 'mag' nog gewoon iedere dag naar mijn werk en ga nog iedere maandag naar mijn ouders (waar ik samen met mijn zus tevens mantelzorger ben) maar toch... Dat laatste geeft gelukkig weer energie, maar vooral met het werk wordt ik moe en steeds vaker wat uitgeblust. Zoals de meesten weten werk ik 'verplicht-vrijwillig' bij de plaatselijke kringloopwinkel. En dat met veel plezier.

Echter door de verloop van coronamaatregelen begint het ook bij mij (en zoals ik merk bij verschillende collegae zijn tol te eisen. Eerst het feit dat we een maximaal aantal klanten in de winkel mochten hebben. Perfect natuurlijk, als we daarmee een bijdrage kunnen leveren aan de situatie. Helaas dachten veel klanten daar anders over. We hadden exact het aantal mandjes staan voor het maximale aantal klanten. Helaas vond een deel van de klanten het onnodig om een mandje mee te nemen. Aangezien ik op mijn werk een van de weinigen was die tegen klanten durfde te zeggen dat ze een mandje moesten meenemen heb ik ook het nodige qua woorden naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
Vervolgens kwam er het verlichte mondkapje bij. En van dat moment werd het nog erger. Scheldpartijen, persoonlijke bedreiging (de scheldwoorden met ziekten en nog erger vlogen me helaas om de oren), gooien met mandjes of andere items... Dat hakte er zelfs bij mij in. En het erge: het merendeel van de klanten met zulk gedrag waren de senioren die mijns inziens toch ook tot de meer bedreigde doelgroepen zouden horen.

Dat ik echt op mijn tandvlees begon te lopen begon eigenlijk pas bij de totale lockdown. De winkel moest dicht, maar onze plek waar spullen afgegeven kunnen worden mocht wel open blijven. En daar maken de mensen graag gebruik van. Nu na 2 maanden kunnen we gewoon niks meer kwijt in de winkel. En de brengers? Die zijn nog meer op hun teentjes getrapt als je ze vertelt dat ze bij ons een mondkapje moeten dragen op ons terrein... of als je iets weigert aan te nemen omdat het er niet uitziet. Zouden we, zoals het er nu naar uitziet nog langer dicht moeten blijven, weet ik het ook niet meer. Zeker ook, omdat ons bedrijf ook steeds meer problemen krijgt. Meerdere contracten zijn al niet verlengt of dreigen niet verlengt te worden. Hoewel ik slechts via de gemeente werk doet mij dat ook wat.

Dan werkt ook de situatie met mijn vader niet mee. Hij behoort zeker in de risicogroep met grote nierproblemen e.d.  Maar sinds het begin van (en ook mede door) de coronasituatie gaat hij ook geestelijk achteruit, wat niet had gehoeven. (althans, niet in die mate) Hij zou staaroperaties krijgen, maar helaas, die gingen pas maanden later door. Hij ging eindelijk naar een mannensoos om er even uit te zijn. Maar helaas, die is niet meer open geweest. Men was bezig met een plaats op de dagopvang voor een paar maal per week. Maar helaas... En het wordt zeker zuur als je van de thuiszorg hoort dat de dagopvang wel gewoon open is en dat zij horen dat anderen wel gewoon daarnaartoe kunnen.

Zo, dat lucht op!
Trouwens, wat mij helpt en wat ik ook iedere dag probeer te doen: lezen! Als ik van mijn werk terug kom ga ik als het even kan op een bankje vlakbij het station zitten. Ik heb dan mijn leesboek bij me, en ook vaak wat te drinken. Lekker nog een half uurtje lezen, af en toe ene trein die voorbij komt. En ook in het weekend probeer ik 's middags lekker op een bankje wat te lezen! Mij helpt het in ieder geval!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23741 Gepost op: 20-02-2021, 17:49:45 »
 ::hug:: ::hug:: ::hug:: aan iedereen die het nodig heeft.

(mijn neutraal gevoel dat ik eerder postte slaat overigens soms ook wel om naar bleughhh en soms ook naar happy, maar ik denk dat de 2 elkaar opheffen en ik me dus neutraal voel)

@Daisy: ik herken me in je situatie (alleenwonend en het héél goed en fijn kunnen hebben met jezelf... op zich is dat al heel goed. If you can't love yourself...). Ik had vooral veel contacten met mensen uit spelgroepen etc, waar ik nu heel veel online dingen mee afspreek. Soms zelfs een beetje te veel, dat ik elke avond iets te doen heb en denk pffff het is leuk enzo, maar de dag is alweer om. Luxe probleem, I know.
En het Zap organiseren houdt me ook heel erg bezig (iets met een vork en de hoeveelheid hooi die ik daar op gelegd heb).

Maar ja, ik heb het dus heel erg opgevuld met mijn hobby. Maar gelukkig is die hobby sowieso al een sociale hobby én ken ik mensen die hetzelfde willen en doen we dat dus online. Als ik dat niet had, zou ik het ook een pak moeilijker vinden inderdaad. Hopelijk krijg je toch iets van een projectje of ding gevonden waar je je ei in kwijt kan.


@Aapje:  ::hug:: ::hug:: ::hug:: ik weet niet wat zeggen, behalve dat ik, als ik je naam lees altijd automatisch het woord "lief" in mijn hoofd krijg en je een knuffel of 3 wil geven.  ::hug::

@D*N: Pffff echt niet leuk, zeker als je het niet zag aankomen is het helemaal schrikken. Hopelijk vind je snel iets nieuws! Het valt inderdaad niet mee in deze periode, maar mocht het hoop geven: ik ken een paar mensen die tijdens de Corona periode werk hebben gezocht en waarbij het gelukt is, dus ik hou m'n fingers crossed voor je.

@LDH: Ik snap mensen gewoonweg niet. Waarom zo boos worden op winkelpersoneel? Of op eender wie for that matter. Moet alles een strijd zijn dan? Dat ze gewoon niet zeuren, elkaar met respect behandelen en gewoon geen klein kind zijn. Er zijn mensen die weetikveel, verlamd raken na een ongeval en niet meer makkelijk buiten kunnen komen zonder een hoop gedoe. Of mensen die nog steeds omkomen van de honger. Of geen dak boven hun hoofd hebben. Dat ze zich in een hoekje diep gaan schamen dat ze zo'n furore maken omdat ze ach wee een mondmaskertje moeten dragen.


Op sommige dagen hoop ik echt dat Darwin's theorie zijn werk doet nadat de sane people gevaccineerd zijn...  :-X

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23742 Gepost op: 21-02-2021, 10:08:57 »

@Aapje:  ::hug:: ::hug:: ::hug:: ik weet niet wat zeggen, behalve dat ik, als ik je naam lees altijd automatisch het woord "lief" in mijn hoofd krijg en je een knuffel of 3 wil geven.  ::hug::


Op sommige dagen hoop ik echt dat Darwin's theorie zijn werk doet nadat de sane people gevaccineerd zijn...  :-X

Aaahw das echt lief  ::love::
Knuffels terug!!!

(En over dat tweede: dat noemen ze eugenetica en that's frowned upon ;D )


I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23743 Gepost op: 21-02-2021, 19:19:40 »
Iedereen bedankt voor de reacties, zowel hier, als via andere kanalen. Kan er weer even tegen.  :) ::hug::

Ik heb mijn bericht verwijderd (omdat ik niet wil dat het hier voor altijd blijft staan), maar mocht toch om wat voor reden dan ook iemand nog willen weten wat er stond, ik heb het bewaard, PMen mag altijd. ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23744 Gepost op: 21-02-2021, 20:06:16 »
Ik voel me soms zelf schuldig, omdat ik wel naar buiten kan en mag. Maar ook voor mij zijn er risico's, omdat ik soms in een ruimte ben, waar teveel mensen (en dan ook nog eens zonder mondkapje) rondlopen. Ieder heeft zijn/haar eigen excuus om het kapje niet te dragen.

Buiten werken, voelt dan als een voorrecht. Vorig jaar rond deze tijd liep ik, ongeacht de temperatuur, met handschoenen aan. Op een gegeven ogenblik zelfs met dunne, maar wel stevige huishoudhandschoenen. Totdat ik vernam dat het voor mij geen toegevoegde waarde had, sinds die tijd draag ik alleen handschoenen als het te koud is. Binnen draag ik mijn kapje, en zorg ik dat ik anderen uit de weg kan gaan waar nodig en mogelijk.

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen (hier en buiten het forum), die op zich niets mankeren, niet tot een risicogroep behoren, zich langzamerhand geen raad meer weten. Als je wel tot een risicogroep behoort, moet het  een hel zijn. Meer dan iedereen een hart onder de riem steken, kan ik niet. Begrip tonen is het minste wat ik kan doen in die gevallen.

Tot vorig jaar was het zó: ik had zin om een dag met de trein weg te gaan, en onderweg pas te besluiten waar ik precies naartoe ging. 25 januari 2020 is de laatste keer dat ik een trein van binnen heb gezien, en ergens naar op weg was. Dat mis ik, en vooral het gevoel om nergens verantwoording voor af te leggen waarom ik die dag iets ging ondernemen. Nu is het zo dat ik zorgvuldig mijn keuze moet bepalen: OF naar de supermarkt, OF naar de slager, OF naar de bakker.

Dat laatste leek zo vanzelfsprekend tot begin 2020. Maar inmiddels is niets meer vanzelfsprekend.

Dan heb je een dag zoals vandaag, 21 februari. Tegen de 20 graden hier, en dan voel je je een dief van jezelf als je na al die tijd NIET profiteert van het lekkere weer buiten. Zo dachten er dus meer mensen om me heen. En wat tot vorig jaar geen probleem was: nu schrik je ervan als meer dan 2 personen je tegemoet komen. Ik krijg daar dan toch een ongemakkelijk, onbehagelijk, gevoel bij.

Moet ik me schuldig voelen omdat ik door de aard van mijn werk wél naar buiten kan en mag?

Het voelt niet goed, allemaal. Maar wat kan ik doen, behalve mezelf beschermen (in acht nemen). Om me heen zie ik heel veel (te veel) mensen die zich gewoon niet aan de maatregelen houden. Vanmiddag nog, ik liep door het station en de voetgangersbrug vanaf het station richting mijn broer. Die brug is NS-terrein, waar mondkapjesplicht geldt. Moet ik er iets van zeggen als vrijwel niemand zich eraan houdt? Ik kreeg een paar keer een grote mond toen ik dat deed. Uit een soort zelfbescherming deed ik dat dan toch maar niet, hoewel ik daar volgens de overheid alle recht toe heb, ze zeiden immers: spreek elkaar aan, let een beetje op elkaar.

Maar dat laatste voelt niet goed. Mensen moeten toch iets kunnen zeggen zonder erop te worden afgerekend?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23745 Gepost op: 21-02-2021, 20:12:40 »
Verslagen omdat ik in de Bezoeken naar mijn vader steeds minder mijn vader zie maar steeds vaker een zoekende nietsbegrijpende persoon die duidelijk steeds minder begrijpt van wat er nu van hem verwacht wordt.
Vandaag was het hebben van een sleutel al onduidelijk wat hij daar nu mee moest .


Enigszins gelukkig dat hij ook niets van covid of covid maatregelen meekrijgt.

Gefrustreerd omdat het alweer maanden geleden is dat ik mijn vriendin weer in het echt heb kunnen zien.

Blij( en tich ook vermoeid ) over werken, blij omdat we gewoon heel lekker draaien financieel en thuiswerk bevalt me eigenlijk best goed. Vermoeid over de steeds toenemende hoeveelheid werk en het feit dat er komend kwartaal geen verandering zal zijn en da5 het iedereen steeds meer tijd en effort kost om het werk te kunnen doen.

Uiteindelijk super blij met eindelijk een weekje verlof. Op afstand spellen spelen. Series kijken en wat boeken lezen en vooral fietstochtjes maken met m’n hond in de rugzak of voor in de mand in een lekker voorjaarszonnetje. Helaas zonder persoon naast me om het risico op covid voor mijn pa zo klein mogelijk te houden.




Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23746 Gepost op: 22-02-2021, 21:01:44 »
Ik lees dit nu pas allemaal, dus alsnog even een knuffel voor iedereen  ::hug::

OT: helaas gaat het met mij ook niet zo perfect. Afgelopen weekend heb ik te horen gekregen dat mijn overgrootmoeder is overleden. Ze heeft altijd gezegd dat ze een mooi leven heeft gehad en dat in combinatie met dat ze 98 jaar is geworden is voor mij toch een beetje een troost.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23747 Gepost op: 22-02-2021, 21:12:45 »
Gecondoleerd ::hug::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23748 Gepost op: 22-02-2021, 21:31:17 »
Bodejos, je in ieder geval niet schuldig voelen dat je mag werken enz.

Tarzobanz wat zuur dat je je vader zo achteruit ziet gaan.

Vermiljoen gecondoleerd.

OT
Al vanaf donderdag ontzettend veel pijn en dus fysio / oedeem therapie kunnen vervroegen naar morgen .

En stiekem wel wat zenuwachtig aan het worden.
Morgen controle op de borstpoli.
Hopelijk voelt alles toch goed en hebben ze tips nog tegen de pijn ook, aangezien oedeem wel weg gaat, maar de pijn wel erger wordt.
Kost teveel energie zo en die kom ik al tekort  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23749 Gepost op: 23-02-2021, 20:09:23 »
Gecondoleerd, Vermiljoen.

Mijn moeder zou nu ook 98 jaar zijn geweest, maar toevallig vandaag is het 4 jaar geleden dat ze is overleden.


OT: het is ook een soort ''plaatsvervangend'' schuldig voelen, hoewel ik weet dat ik het zo niet zou moeten voelen. Ik maak met het op straat zijn (neem ik aan) niemand ziek, ik blijf op afstand. Maar het zal op bepaalde momenten niet altijd lukken.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23750 Gepost op: 23-02-2021, 20:49:15 »
Opgelucht
Controle mamma verpleegkundige was helemaal prima. Littekens zijn door fysio soepeler geworden, vocht is goed weg aan het gaan en even aankijken of beweeglijkheid/pijn arm met fysio beter gaat worden. Anders aan de bel trekken

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23751 Gepost op: 23-02-2021, 20:50:31 »
Gelukkig syllie.

 ::hug::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23752 Gepost op: 23-02-2021, 20:53:16 »
Wat fijn Syllie!
Keep calm and eat chocolates!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23753 Gepost op: 23-02-2021, 21:27:08 »
Ikzelf zit er ook een beetje doorheen, ik slaap enorm slecht en mn moeder ligt weer in het ziekenhuis naar dat ze in het revalidatiecentrum was. Ze hadden een wit vlekje op haar hersenen gevonden :o Gelukkig geen K! En als het goed is is het wat weggegaan. Ze gaan morgen een test doen in een keuken kijken of ze een bord kan pakken, thee kan zetten etc etc En als dat goed gaat, MAG ZE NAAR HUIS! ::feest:: ::feest:: ::feest::
chipsverslaafde <3

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23754 Gepost op: 23-02-2021, 21:48:50 »
Fingers crossed chipie

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23755 Gepost op: 23-02-2021, 23:26:05 »
Gaat goed, Syllie10!  ::bravo::

Hopelijk gaan de testen morgen goed, Chip  ::hug::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23756 Gepost op: 25-02-2021, 12:43:32 »
Weer wat beter (ook namens jullie lieve knuffels en berichtjes  :-* )

Ik heb besloten dat als Nederland niet boeit wat er met me gebeurt ik maar extra goed voor mezelf ga zorgen als protest ;D

Dus ik heb een heerlijke uitgebreide brunch gemaakt en ben op mijn balkon in de zon gaan zitten. En nu zit ik daar nog steeds lekker met mijn katten te knuffelen  ::love::

Lekker voor jullie, validisten en fascisten  ::zwaai::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23757 Gepost op: 25-02-2021, 18:26:50 »
En groot gelijk héb je, mevrouw Aapje.....die bontjassen op pootjes zorgen tenminste voor wat vrolijkheid.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23758 Gepost op: 11-03-2021, 11:41:52 »
Moedeloos :( op dit moment weet ik het allemaal even echt niet meer, dus moet het even van me af schrijven.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23759 Gepost op: 11-03-2021, 16:51:18 »
 ::hug::