Auteur Topic: CSC 2: De Afleveringen  (gelezen 34053 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #20 Gepost op: 26-11-2004, 15:33:05 »
BattleIsle:
De Baron: ‘Welkom Cobra’s, Angels en Extreme Survivors. De proef vandaag is een lastige. Jullie moeten een lied uitkiezen dat het gevoel van de CSC weergeeft voor jullie! Dit lied gaan jullie op geheel eigen wijze performen. Jullie krijgen nu een uur de tijd om de performanc voor te bereiden.

Een uur later: De Baron: ‘Goed, ik hoop dat jullie er helemaal klaar voor zijn. Natuurlijk gaat er ook iemand jullie performance beoordelen en dat is HAN 13 van de Popstars.nu-jury! Ik wens jullie veel succes en wil eerst het team van Test zien performen.

Test komt het podium op, gekleed als Frank uit ER 5 en begint het nummer ‘going back to my roots’ van Odyssey te zingen. Vol overgave presenteert hij het nummer.
Han13: ‘Dank je wel, Test. Going back to my roots. Ben jij op het strand geboren ofzo?’
Test: ‘Nee, maar terug de natuur in, back to the nature, back to basics.’
Han13: ‘Gaap! Wat afgezaagd. Het hele nummer gaat daar eigenlijk over en dus stelt het niet veel voor. De CSC is veel meer dan terug keren naar de natuur. Het hele spelelement hebben jullie er niet in verwerkt. Maar je ziet er wel sexy uit met die 2 lapjes hoor!’
Dan is het de beurt aan de Cobra’s.
Grace komt op met 3 slangen op haar hoofd vastgebonden. Ze beweegt zich op de achtergrond, terwijl Molcrazy dreigend fluisterend UB40’s Madame Medussa zingt.
Han13: ‘Jullie geven heel goed het gevoel van dreiging weer en ik ken de tekst van dit nummer. De dreiging, de spanning en de onderlinge strijd is goed verwerkt, maar ik kon Molcrazy nauwelijks horen. Zingen is niet fluisterend een versje opzeggen. Jammer!’
Als laatste komt voor de Angels Gerard op. Met enorme plankenkoorts staat hij met trillende knieën, dan opeens slaat hij zijn hand voor de borst en begint het Wilhelmus te zingen. Alle andere kandidaten lachen hem uit. Wat een wanvertoning!
Han13 komt lachend van het rollen weer bij en gaat op haar stoel zitten: ‘Dat sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Je dacht toch niet serieus dat je hiermee kon winnen? Echt waar, zoiets slechts heb ik nog nooit gezien. Angels, jullie mogen trots op jezelf zijn. Wederom een domme daad. Voor straf gaan jullie voedsel serveren aan het winnende team en dat is het team van TEST. De Cobra’s waren beter, maar ik vond het jammer dat ik zelf de songtekst moest opzoeken. Naast een maaltijd mag teamleider Test een geluksvogel weggeven aan iemand van zijn team. De maaltijd zal zijn na de volgende eilandraad.’

De Mangrove:
De spanning is voelbaar in de Mangrove. Iedereen voelt aan dat de Baron snel zal langskomen. Er wordt onderling veel geroddelt over wie er weg moet gaan en veel mensen doen moeite om bij anderen in een goed daglicht te komen. Intikker voelt zich nog steeds verdrietig om bertha’s vertrek. Groenenman is hevig ondervoed en Elmar heeft geen aansluiting kunnen vinden. Dan verschijnt de Baron en geeft Lola een hand. Lola: ‘Welkom Baron.’ De Baron: ‘Terug in de Mangrove. Ik geef eerlijk toe, ik kom hier niet graag. Ik ruik de ranzige blubber en ben blij dat ik over enkele minuten weer weg kan. Het is tijd om een gezamenlijke beslissing te maken, wie er moet gaan.’ Lola kan niet kiezen en roept iedereen bijeen. Lola: ‘Groenenman, eerlijk gezegd, dacht ik aan jou.’ Groenenman: ‘Nee, ik wil nog niet weg. Ik kan nog veel voor het kamp betekenen.’ Kim: ‘Je staat al een paar dagen te zwalken. Hoe lang houd je het nog vol?’ Groenenman: ‘Ik heb het gevoel dat het nog niet over is. Ik heb nog steeds de droom om bij die laatste 10 te komen en te vechten voor mijn plaats.’ Lola: ‘Intikker?’ Intikker: ‘Ik denk dat mijn tijd gekomen is. Sinds bertha’s vertrek ben ik niet meer dezelfde. Het is mooi geweest.’ Cora: ‘Och arme.’ In Cora’s armen komen de tranen naar boven. Tijgertje kijkt op een afstandje toe en ziet de strenge verhoudingen in het kamp. Dan pakt Intikker z’n spullen en vertrekt nog één keer draait hij zich om en zegt zacht: ‘Het is mooi geweest.’

Battle-Isle:
De strijd tussen de Angels, De Cobra’s en TEST gaat onverstoord door. Opnieuw moeten de 3 teams tegen elkaar strijden en een team zal naar de eilandraad moeten. De Baron: ‘Welkom bij een nieuwe proef. We gaan vandaag 1 tegen 1 touwtrekken. Uit 2 teams zal een finalist komen en het team dat geen finalist levert, moet naar de eilandraad. Het is dus belangrijk om te bepalen wie tegen wie speelt. Veel succes!’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #21 Gepost op: 3-12-2004, 13:33:44 »
Aflevering 7

Barons Mansion:
De Baron: ‘8 mannen en 8 vrouwen, na een aantal weken is er een prachtig evenwicht ontstaan. Nu zowel TEST en de Cobra’s 1 expeditielid zijn verloren onderweg lijken de Angels een kleine voorsprong hebben opgebouwd. Vorige week moest Tijgertje voor de eerste keer naar de eilandraad toe en het was ook gelijk de laatste keer. De voormalige rode, blauwe, groene en gele teams hebben nu allemaal 1 krijger verloren. In de Mangrove was het Intikker die moest gaan, vorig jaar was Intikker nog de henchman van bertha531, Ultieme CSC-er 2003. Zonder bertha bleek hij geen poot te hebben om op te staan. De strijd gaat verder, 4 teams en de Mangrovetiers vechten samen het spel der spellen: het spel der overleving!

Battle-Isle
Het touwtrekavontuur gaat beginnen en de 3 leiders hebben bepaalt wie tegen wie speelt:
Test-Molice
Grace-Dorine
Molcrazy-D**n
EIDM-Daisy
Giorgio-LC
Lorelei-Linda
Kolko-Gerard
Ville-Nelis

De eerste touwtrekronde gaat van start en het wordt erg spannend. De eerste wedstrijd begint al gelijk goed. Test en Molice meten elkaar en zijn even sterk, maar Test weet te winnen. Grace weet niet te winnen van Dorine. Dan moet Molcrazy tegen D**n, in een geweldige krachtinspanning bewijst Molcrazy zich. EIDM neemt het op tegen Daisy, maar Daisy blijkt te sterk. Giorgio en LC lijken even sterk en dan is de één weer aan de overhand, dan weer de andere. Uiteindelijk geeft Giorgio op en gaat LC door. Lorelei en Linda lijken echte krijgers, maar Lorelei is te sterk voor Linda. De grote Gerard heeft weinig moeite met de kleine Kolko en in de laatste match wordt het weer spannend. Nelis wint nipt. De tweede ronde ziet er als volgt uit:

Test-Gerard
Dorine-Nelis
Molcrazy-LC
Lorelei-Daisy

De halve finales gaan van start en vol enthousiasme gaan Test en Gerard het duel aan. Met een flinke ruk wint Test te winnen. Nelis weert zich kranig, maar Dorine blijkt te sterk. Molcrazy neemt het op tegen LC. LC heeft al veel kracht verloren en het wordt een eitje voor Molcrazy. In de laatste match bewijst Lorelei zich opnieuw. Daisy kan niet tegen haar op. De halve finales gaan van start:

Test-Molcrazy
Lorelei-Dorine

Test en Molcrazy bewijzen zich in de halve finale als de ware krachtpatster van het spel. Molcrazy wil absoluut niet naar die gehate eilandraad en zet alles in. Met succes. Test verliest. De Cobra’s zijn vrijgesteld van Eilandraad. Desondanks begint Lorelei gemotiveerd aan haar battle met Dorine. Dit is haar kans om de machtige Angels een trap na te geven. Zij moeten naar de eilandraad. Lorelei vecht voor wat ze waard is, maar ook Dorine doet moeite om de finale te halen. Tevergeefs, Lorelei is te sterk. Met gejuich worden de twee helden Lorelei en Molcrazy onthaald door de andere Cobra’s. De Baron: ‘Dat betekent dat Test en Dorine tegen elkaar moeten strijden. Wie verliest moet naar de eilandraad.’

Lorelei-Molcrazy
Test-Dorine

In de finale doet Molcrazy van zich spreken. Ook z’n laatste partij wint hij. Maar de andere partij tussen Test en Dorine is veel spannender. Met de aanmoedigingen van beide teams trekken en zweten Dorine en Test zich kapot. Test weet uiteindelijk te winnen. Wederom bewijst de leider zich. De Baron: ‘De Cobra’s hebben zich vandaag meer dan eens bewezen en ook de Angels moeten er nu echt aan geloven. De eilandraad.’

Eilandraadeiland:
De Baron: ‘Welkom Angels, voor jullie de eerste keer dat jullie als team naar de eilandraad moeten. Voor Molice, Giorgio, Dorine en Ville is het zelfs de eerste keer. Gerard is er al geweest met Team Blauw en EIDM met Team Geel. Molice, jij hebt een zwarte stem, EIDM een wraakstem en Giorgio een meesterstem. Gebruik hem als je denkt dat je hem nodig hebt. Jullie gaan straks de Dark Room in en maken in willekeurige volgorde je stem bekend. Ik wens jullie veel succes met stemmen.’


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #22 Gepost op: 3-12-2004, 13:34:03 »
Kandidaat 1: ‘Heej, dat van die wraakstem had ik wel even eerder willen weten, dan stem ik natuurlijk Giorgio.’
Kandidaat 2: ‘Ik stem op EIDM’
Kandidaat 3: ‘In ieder geval stem ik deze week op Giorgio.’
Kandidaat 4: ‘Giorgio’
Kandidaat 5: ‘Giorgio’
Kandidaat 6: ‘……..’

De Baron: ‘Goed het is weer zover. De 5de afvaller van de CSC gaan we nu bekend maken. Stem 1: Giorgio Stem 2: Giorgio Stem 3: EIDM Stem 4: Giorgio Stem 5: Giorgio. Giorgio, omdat je al 4 stemmen hebt, zal je Meesterstem niks meer uitmaken. De laatste stem hoeft niet meer bekend te worden gemaakt. Giorgio, jij vertrekt naar de Mangrove. Je mag afscheid nemen van de anderen.’ Giorgio loopt gelijk naar Molice en ze geven elkaar een omhelzing. Molice: ‘Het was tof met jou.’ Ook EIDM krijgt een stevige knuffel. Ville, Dorine en Gerard krijgen niet meer als een hand. De Baron: ‘Je dacht waarschijnlijk dat je het zwaar had op het eiland, maar nu ga je Mangrove in waar een nieuw avontuur zal beginnen en waarbij je vorige bestaan nog een luxe leventje was.’ Giorgio wordt afgevoerd in een bootje die hem naar de Mangrove zal brengen. De Baron: ‘En jullie gaan met z’n 5-en verder. Molice, jij mag 2 mensen kiezen die als bedienden gaan dienen bij de maaltijd voor TEST.’ Molice: ‘Eeeuh…dan kies ik Gerard en Ville.’

De Mangrove
Giorgio: ‘Weet je, stiekum heb ik me hier een beetje op verheugd. De Mangrove is ook een avontuur op zich.’ Lola: ‘Welkom in de Mangrove.’ Elmar loopt op Giorgio af: ‘GIORGIO!!!’ Giorgio: ‘ELMARRRR!!!’ Elmar: ‘Het is goed om je weer te zien.’ Giorgio: ‘Inderdaad, maar ik verheug me er al op om de anderen beter te leren kennen.’

De teamleden van The Extreme Suvirvors Team zijn inmiddels uitgenodigd in de Barons Mansion. De Baron: ‘Welkom mensen, jullie krijgen vandaag een geheel verzorgde maaltijd aangeboden door Gerard en Ville van de Charlie Angels. De maaltijd zal bestaan uit een voorafje: ‘Een vruchtenpunch met allerlei soorten vruchten van het eiland, gevolgd door een rosbief met gebakken aardappeltjes en als toetje krijgen jullie allemaal een sorbet en wees gerust. Er is genoeg voor iedereen.’ Dan komen Gerard en Ville binnenlopen met de vruchtenpunch en de leden van TEST juichen. Vol genoegen stortten ze zich op de punch en binnen 5 minuten is het verorbert. De Baron doet rustig aan en eet rustig de vruchtjes op. Vol ongenoegen wachtten de TEST’ers op de volgende gang. Dan wordt de rosbief binnengebracht. LC snijdt gelijk een groot stuk af en het verdwijnt in zijn mond. Zonder enige schaamte likt Linda het vet van haar bord af. Bunkeren. Ville komt binnenlopen met een schaal vol aardappelen. 1x knipperen met de ogen en de schaal is leeg. De TEST’ers gaan helemaal los en dan komt het slotstuk….de sorbet. Daisy vergeet even weer hoe koud ijs is en begint helemaal te shaken na een flinke hap ijs.  Dan zijn de buikjes helemaal vol. De Baron: ‘Ach wat jammer dat jullie vol zijn, ik had nog een laatste verrassing.’ Gerard en Ville komen binnen met een MEGA-chocoladetaart. Linda valt op haar knieën: ‘Chocoladetaart! Haar favoriet.’ Linda: ‘Yes! Cho-co-la-de!’ De Baron: ‘Wat een heerlijke maaltijd was dat. De buikjes zijn vol en kijk eens naar die arme Gerard en Ville, graatmager. Test, jij als leider, gun jij zij de taart.’ Test kijkt de tafel rond en enkele expeditieleden geven hem een goedkeurend knikje. Test: ‘Ja, Gerard en Ville mogen die taart wel hebben.’ Gerard begint te huilen van deze dankbare schenking en Ville geeft Test spontaan een kus op de mond. Dan storten Gerard en Ville zich op de taart. Dat zal smaken!

Gerard, Ville en de Testers zijn misschien blij, maar ook bij de Cobra’s heerst een feeststemming. Ze hebben zich eindelijk bewezen in een immuniteitsproef en Lorelei en Molcrazy worden als helden binnengehaald. Grace: ‘Ik ben zo blij. We hebben het ‘m eindelijk geflikt!’ Lorelei: ‘Als we nu verloren hadden, was de kans groot dat we naar de volgende immuniteitsproef uit elkaar werden gehaald.’ Kolko: ‘We hebben bewezen echte Survivors te zijn.’

Molice zit op het eiland met Dorine en EIDM. Molice: ‘Stil zo he? Met zijn 3-en.’ EIDM: ‘Ik vind het wel zielig voor ze. Al dat eten serveren en dan zelf niks mogen eten.’ Dan opeens komt er een bootje aan met daarop Gerard en Ville. Molice: ‘Hoe was het?’ Gerard: ‘Het was geweldig. Test is zo’n lieve man.’ Ville: ‘Ze kregen een dilemma voorgeschoteld of ze niet wat aan ons wouden afstaan en WE HEBBEN EEN CHOCOLADETAART MOGEN OPETEN!’ Gerard: ‘Het voelt zo goed.’ Gerard en Ville vertellen honderuit, maar of Dorine, EIDM en Molice er blij mee zijn. Ze zijn erg stil en af en toe zie je een jaloerse blik. 

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #23 Gepost op: 3-12-2004, 13:34:21 »
De Mangrove:
In de Mangrove is het weer saai zoals altijd….dan worden de Mangrovers opeens opgeschrikt. ‘Zijn er hier nog brave kindertjes?’ Stormpies ogen beginnen te flikkeren: ‘Sinterklaas!’ Inderdaad in een kleine boot (Pakjesboot past er natuurlijk niet) komt Sinterklaas met z’n wegwijspiet en hoofdpiet aan. Lola: ‘Hoe heeft u ons gevonden?’ Wegwijspiet: ‘Recht zo die gaat.’ Hoofdpiet: ‘Wij slaan niemand over en ook deze Belgische en Nederlandse kindertjes verdienen een gepast cadeautje.’ De 2 pieten delen pepernoten uit en nu alle Mangrover zo hongerig zijn is dat natuurlijk een godgeschenk. Iedereen eet snel zijn pepernoten op, behalve Groenenman. Hij is slim en verstopt een paar van z’n pepernoten voor later. Annuh mag nog even bij Sinterklaas op schoot zitten, maar dan verdwijnt Sinterklaas weer. Hij heeft andere dingen te doen.’

Battle-Isle:
De Baron: ‘Voor de proef van vandaag hebben we een gast uitgenodigt. Op het eiland zullen jullie er weinig van hebben gemerkt, maar in Nederland is er alweer volop Sinterklaassfeer. Mag ik jullie voorstellen aan……Sinterklaas! Sinterklaas zet zijn voeten neer op het eiland en gelijk stormpt Nelis er op af en geeft volledig onder de indruk Sinterklaas een hand. Molice duikt weg in een hoekje, zeker niet braaf geweest dit jaar. De Baron: ‘Sinterklaas heeft dit jaar weer aardig wat cadeautjes bij zich. Jullie krijgen een half uur de tijd om een geschikt cadeau te verzinnen voor een ander team. De Angels voor de Cobra’s. De Cobra’s voor TEST en TEST voor de Angels. Sinterklaas en ik horen graag wat jullie verzonnen hebben. Sinterklaas en de Baron, oude vrienden, zonderen zich even af en laten de kandidaten bedenken. Na een half uur komen de 3 teams met een idee op de proppen.

Test: ‘"Charlies Angels" krijgen van ons een telefoon. En niet zo maar één, maar één met heel veel functies. De telefoon waarom het gaat is de Sony Ericsson Z1010, ter waarde van €849,=. Dit is het allereerste exemplaar uitgegeven van deze telefoon! Exclusief voor het team van Charlies Angels! Maar aan een telefoon alleen heb je niks, hij moet ook nog wel wat functies hebben. Bij deze telefoon zit voor 1 maand een UMTS bundel (kosten: €75,=  exclusief BTW). Hiermee kan team Charlies Angels filmpjes bekijken en maken. Om het cadeau extra leuk te maken, hebben we van elk teamlid een thuisblijver gevraagd iets in te spreken en dat kunnen ze bekijken. Ook kan het team zelf hun eigen beltoon kiezen, wij hebben voor hun de Tune van Charlies Angels erop gezet.

Grace: ‘Wij willen de T.E.S.T.-en het volgende cadeau aan bieden: Twister en waarom? Ze zijn ons net ietsje te populair en ze winnen iets teveel proeven naar onze bescheiden mening. Tijd dus om ze even een beetje af te remmen. Door ze het spel Twister te geven hebben ze een beetje afleiding, komen ze wat dichter bij mekaar  Zul je denken lekker goedkoop, maar daden doen meer dan geld.’

Molice: ‘Ons cadeau voor de sinterklaas opdracht is een camera. Dan kunnen wij/ze lekker filmpjes voor het thuisfront maken. De overgebleven euro geven we symbolisch cadeau.’

Sinterklaas: ‘Dat zijn hele mooie cadeautjes. Goed, dan krijgen jullie deze cadeautjes uiteraard van Sinterklaas.’ De Baron: ‘Niet zo snel, ouwe. Dit spel wordt via mijn regels gespeeld. Het is tijd voor de proef. De winnaar van de proef krijgt van Sinterklaas het bijbehorende cadeautje. Daarnaast kunnen ze een zwarte stem winnen. Jullie cadeautjes hangen in een mast op een vlot in het eiland. Als jullie met zijn allen op een weegschaal gaan staan op dat vlot, dan zal het cadeautje van jullie team naar beneden vallen.  De tijd gaat nu in!’ De 16 kandidaten rennen als gekken het water in en zetten het op een zwemmen. De drie teams gaan gelijk op, maar het is D**n die als eerste aankomt. Hij is gebrand om het Twisterspel te winnen. Snel trekt hij ook Daisy het vlot op. Ook van de andere teams weten mensen het vlot te bereiken, maar D**n en Daisy slepen de kandidaten één voor één het vlot op. Het wordt nog spannend, want LC moet nog een aardig eindje zwemmen. Net als Kolko en Dorine. D**n en Test springen het water in en slepen LC mee. De vrouwen trekken hen weer het vlot op en ze gaan samen op de weegschaal staan. Zij winnen! Even later verzameld iedereen zich weer op het strand, waar Sinterklaas op hen wacht. Sinterklaas: ‘Niet getreurd, in jullie schoentjes thuis in Nederland en België zal ik voor een ieder het cadeautje in de schoen doen, maar het team TEST wint het spel Twister. Veel plezier ermee.’ De Baron: ‘En uiteraard zal iemand de zwarte stem krijgen.’
« Laatst bewerkt op: 3-12-2004, 14:01:51 door De Baron »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #24 Gepost op: 3-12-2004, 13:34:39 »
De Mangrove
Er is oorlog losgebroken in de Mangrove. Voedsel is erg belangrijk en dat is ook waarom de oorlog is losgebroken. Groenenman: ‘Ik had 5 pepernoten verstopt onder mijn bed en nu zijn ze verdwenen. Ik weet zeker dat iemand ze gestolen heeft. Jij was het of niet, Elmar!’ Elmar: ‘Ik weet van niks.’ Lola: ‘Hmmm, dit gaan we tot de bodem uitzoeken.’ Groenenman ligt inmiddels in de armen van Cora Bora. Hij moet nu even getroost worden. Hij was al zo verzwakt en nu zijn pepernoten ook nog eens gestolen. Lola roept iedereen bij elkaar. Lola: ‘Dit is de laatste kans om het op te biechten. Wie was het?’ Kim doet een stapje naar voren: ‘Goed, ik was het. Het spijt me Groenenman. De honger knaagde zo en ik zag dat je ze verstop had. Stiekum heb ik ze één voor één opgesnoept.’ Groenenman is woedend en loopt weg. Lola: ‘Groenenman, zo doen we dat hier niet. Bied je excuses aan!’ maar Groenenman weigert. Binnen de kortste keren is het kamp verdeeld in voorstanders van Kim en voorstanders van Groenenman. Dan komt de Baron langs. De Baron: ‘Hoi Mangrovers. Het is tijd om iemand te kiezen die de Mangrove moet verlaten. Lola, heb jij al enig idee?’ Lola: ‘We zullen zien.’ Lola en alle Mangrovers op Giorgio na gaan samen vergaderen. Al snel blijkt dat het tussen Kim en Groenenman zal gaan. Lebon Simon: ‘Eten is heel belangrijk hier en eten stellen van een andere Mangrover is in mijn ogen één van de ergste dingen die je kunt doen.’ Annuh: ‘Dat kan wel zo zijn, maar Kim heeft haar excuses aangeboden. Groenenman zorgt voor de slechte sfeer hier.’ Lola: ‘Goed, laten we gaan stemmen. Wie is er voor Kim weg?’ 6 handen gaan omhoog. ‘Wie voor Groenenman?’ 6 handen gaan omhoog. Lola: ‘Goed, dan moet ik als leider een beslissing nemen. Het is tijd voor Kim om te gaan.’ Dan loopt Lola weg. De volgelingen van Kim kijken vol onbegrip toe. Het strenge leiderschap van Lola wordt voor de eerste keer niet goed ontvangen. De Baron: ‘Kim, je mag je spullen pakken. Voor jou zit het avontuur erop.’ Iedereen neemt afscheid van Kim en Eck roept de groep bij elkaar: ‘De sfeer is dusdanig zo dat er 2 kampen zijn ontstaan. Om een frisse wind door het kamp te laten gaan, stel ik voor dat Xmoix de nieuwe leider wordt. Wat vind je er van Lola?’ Lola: ‘Jullie hebben gelijk. Het is tijd voor een nieuwe leider. Xmoix, je hebt mijn zegen.’

Battle-Isle:
Wederom is het erg spannend op Battle-Isle. De volgende proef bepaalt niet alleen welk team naar de eilandraad moet, maar ook wel team zal verdwijnen en welke leider immuniteit verliest. De Baron: ‘Welkom bij een nieuwe proef. In deze proef strijden de 3 teamleiders tegen elkaar in een kano-race door de Mangrove. De teamgenoten van de leiders mogen tijdens de route obstakels plaatsen. Wie als laatste de route aflegt, zal zijn/haar immuniteit verliezen en zijn/haar team zal naar de eilandraad moeten. Test, Grace en Molice; het is tijd dat jullie jezelf gaan bewijzen.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #25 Gepost op: 10-12-2004, 13:10:58 »
Aflevering 8

Barons Mansion:
De Baron: ‘De eerste 5 afvallers zijn bekend, de eerste kwart is afgevallen. Vorige week zagen we hoe de Angels verrassend verloren en daardoor waren alle teams weer in evenwicht: 5 om 5 om 5. Giorgio viel af en was de volgende die naar de Mangrove vertrok. 2 fases in het spel zijn bijna gespeeld. Een laatste eindstreep breekt aan, op weg naar die allerlaatste samensmelting. In de Mangrove gaat het spel gewoon door, Lola trad voor de laatste keer streng op en dat zorgde voor verdeeldheid in de groep. Kim vertrok en Xmoix nam de leiding over. 3 teams vechten nog 1x tegen elkaar en 1 Survivor zal nog moeten vertrekken voor er uiteindelijk 2 teams overblijven. There’s no escape now…..

Battle-Isle:
Test, Grace en Molice hebben een kano’s klaar liggen voor vertrek en dan vertrekken de 3 kandidaten. Het is Molice die al snel het voortouw neemt, hij peddelt snel vooruit. Test en Grace blijven duidelijk achter, maar al vroeg in de race staat daar opeens LC in het water. Hij gooit een enorme grote tak voor Molice in het water. Daardoor krijgen Test en Grace de kans om weer dichterbij te komen. Molice gooit de tak aan de kant en hij weet zijn voorsprong te behouden. Het eerste deel van het parcours is afgelegd en de leiders komen nu in de donkere Mangrove door een smal pad moeten ze nu verder. Maar wie zitten daar in de boom? Het zijn de Gracious Cobra’s. Met bananen en kokosnoten bekogelen Molcrazy, Nelis, Lorelei en Kolko de boot van Molice en die van Test. Lorelei maakt een voltreffer en de boot van Molice slaat om. Alleen is het niet Grace, maar Test die daar dankbaar gebruik van maakt. Hij gaat er snel langs en hij heeft nog meer mazzel, want daar staan zijn kampgenoten die een dam van takken hebben gebouwd. Natuurlijk helpen ze Test erover heen. D**n en Linda geven hem zelfs nog een extra zetje. Even later moeten Molice en Grace er zelf over klimmen, maar ze laten zich niet uit het veld slaan. Op een lang stuk komen ze langzaam maar zeker bij Test en wie staat daar opeens in het water? Het is Gerard. Hij flipt eventjes de boot van Test om, zodat Molice en Grace weer dichterbij kunnen komen. Test blijft het voortouw houden, maar dan ziet Test dat de Angels alle Mangrovers hebben opgetrommeld. Samen vormen ze een lange ketting in het water en niemand kan er langs. Test moet veel moeite doen om zich er doorheen te wurmen. Molice haalt hem in en samen met Grace probeert hij er doorheen te komen. Als Molice voorsprong groot genoeg is, laten de Mangrovers en de Angels los. Grace en Test mogen het samen uitvechten. Molice komt als eerste over de finish en gaat uit zijn dak. Test en Grace zetten aan voor een eindsprint, maar Test lijkt onverslaanbaar. Met krachtige slagen laat hij Grace ver achter zich. Test wordt tweede en Grace eindigt als laatste. Iedereen van de 3 teams wordt bij elkaar gehaald. De Baron: ‘Het was een spannende race. Molice, gefeliciteerd. Je hebt het geflikt. Grace, helaas. Binnenkort zullen de Cobra’s niet meer zijn. Jij zal je immuniteit verliezen, maar voordat gebeurt moeten jullie nog 1x als team optreden bij de eilandraad.’

Eilandraadeiland:
De Baron: ‘Welkom, Cobra’s. Het is voor jullie de tweede keer dat jullie hier als team samenkomen. Het is tijd om jullie stemmen bekend te maken. Jullie gaan één voor één de Dark Room in. Daarna zullen we weten wie als laatste de volgende samensmelting niet haalt.

In de Dark Room:
Kandidaat 1: ‘Ik stem op Kolko, ik vind het een aardige jongen, maar hij is te afwezig in het geheel.’
Kandidaat 2: ‘Mijn stem gaat uit naar Kolko. Hij is degene met wie ik het minste heb.’
Kandidaat 3: ‘Hij is de jongste en ik voel dat hij daarom het minste oplevert. De tijd voor Kolko is gekomen.’
Kandidaat 4: ‘……….’
Kandidaat 5: ‘……….’

De Baron: ‘De tijd is aangebroken om de stemmen bekend te maken. Wie zal er naar de Mangrove moeten vertrekken. Stem 1: Kolko Stem 2: Kolko Stem 3: Kolko. Dat betekent dat we de laatste 2 stemmen niet meer bekend hoeven te maken. Het is duidelijk. Kolko is de volgende die de weg naar de Mangrove zal maken. Je mag nu afscheid nemen van de anderen. Kolko: ‘Jammer dat jullie me weg wilden hebben.’ Grace: ‘Misschien tot na de laatste samensmelting.’ Als Kolko van iedereen afscheid heeft genomen, pakt hij zijn spullen en wordt hij afgevoerd naar de diepe duistere Mangrove.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #26 Gepost op: 10-12-2004, 13:11:29 »
De Mangrove:
Kolko: ‘Hallo.’ Xmoix: ‘Ah, jij moet de nieuwe afvaller zijn. Welkom bij Team Zwart. Wij zijn de Mangrovers!’ Elmar: ‘Weer een Cobra!’ Annuh: ‘Dat betekent dat Grace haar leiderschap kwijt is.’ Tijgertje: ‘Inderdaad.’ Lebon Simon: ‘Hoe is het met de anderen?’ Kolko: ‘Bij ons ging het niet zo goed. Ik denk dat voor de Cobra’s de samensmelting net op tijd komt. Jammer dat het voor mij te laat is.’ Heinz: ‘Ha, dan ken je ons nog niet. Wij hebben meer wilskracht in onze kont dan al die andere teams bij elkaar.’ Mangrovers allen tezamen: ‘Mangrove! Woeka! Woeka! Weeeeeeee!’

De Angels zijn uitgelaten en relaxen op het eiland. Molice: ‘Hehe, wij hebben het ‘m geflikt.’ Dorine: ‘Wat een opluchting!’ Gerard: ‘Jullie moeten niet te vroeg juichen. Er komt een samensmelting aan en we worden waarschijnlijk uit elkaar gerukt.’  EIDM: ‘Verhip! Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht.’ Dorine: ‘Ach, het is maar voor een paar weken. We zijn toch Angels? Ik ben er van overtuigd dat wij met z’n 5-en bij de laatste 10 komen.’

Ook bij TEST zijn de mensen blij, maar er zijn problemen. Het visnet is weggespoeld. LC: ‘Verdorie, wat moeten we nu zonder visnet?’ Linda: ‘Dat visnet is zo lomp. Het kan nooit ver weg zijn afgedreven. Kom op! Laten we het gaan zoeken.’ Daisy en Linda, de babes van TEST duiken samen het water in en gaan op zoek naar het net. Ondertussen praat D**n met Test. D**n: ‘Nog gefeliciteerd. De laatste samensmelting is voor jou niet ver weg meer.’ Test: ‘Tsja, het ziet er goed uit. Maar er komen nog een paar lastige rondes aan.’ Linda en Daisy komen ondertussen terug met het visnet. Linda: ‘Een haai had het meegenomen, maar kijk hij is erin blijven zitten.’ Test: ‘Awwww! Geweldig. Dat wordt een fantastische eindmaaltijd.’

Bij de Cobra’s is de sfeer flink gedaalt. Molcrazy: ‘Geef niet op dames! Laat de kopjes niet hangen. Er komen nieuwe kansen aan en wij hoeven in geen geval op elkaar te stemmen.’ Grace: ‘Molcrazy heeft gelijk. De Cobra’s zijn dan ten onder gegaan, maar wij zijn er nog steeds.’ Nelis: ‘Laten we de laatste dagen er een gezellige boel van maken.’

In de Mangrove heeft Xmoix veel kopzorgen. Groenenman is na het pepernotenincident mentaal ingestort en ligt ziek op bed en Elmar is vermist. Tot overmaat van ramp worden de voormalige Kim-aanhangers: Cora Bora, Annuh, Heinz en Nostradamus steeds opstandiger. Ze willen een gewaagde expeditie ondernemen om het kamp van de Cobra’s compleet leeg te roven, omdat het kamp toch wordt opgeheven. Eck en Lebon Simon zijn druk op zoek naar de vermiste Elmar. Xmoix gaat kijken bij Giorgio en Lola die moeite doen om de verzwakte Groenenman te verzorgen. Lola: ‘Het kan echt niet langer zo. Hij moet dringend voedsel hebben of hij moet de Mangrove uit.’ Xmoix: ‘Ik snap het.’ Xmoix roept Cora Bora, Annuh, Heinz, Nostradamus en ook Tijgertje bij zich. Xmoix: ‘We gaan in 2 groepen van 3 op pad. We moeten snel voedsel proberen te regelen, anders moet Groenenman de Mangrove verlaten.’


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #27 Gepost op: 10-12-2004, 13:12:07 »
Battle-Isle:
De Baron: ‘Het is bijna tijd voor de volgende samensmelting en om deze fase af te sluiten kan ik snappen dat jullie je verheugen op een feestelijke eindmaaltijd. Deze kans krijgen jullie aangeboden. Daarnaast kunnen jullie een wraakstem winnen. De leider bepaalt wie deze stem gaat krijgen. Ik heb een MissRobinsonverkiezing georganiseerd. Jullie mogen gaan wedden op de kandidaten. Als extra verrassing zullen alle vrouwelijke kandidaten ook meedoen. Als team bepalen jullie je favoriet en geven dit aan me door. Uit die 3 kandidaten zal ik dan de winnaar kiezen. Jullie krijgen een uur overlegtijd.

Een uur later…
De Baron: ‘Goed, laat maar horen, wie jullie gekozen hebben.’

Test bijt het spits af: ‘Wij hebben gekozen voor onze eigen Robinson-babe Linda! Linda straalt Robinson uit, is mooi en heeft alles wat een miss moet hebben.’
De Baron: ‘Hmm, mooi is ze zeker. Maar ik vind Linda veel te gracieus om MissRobinson te zijn. Teveel klasse, het gebrek aan luxe is bij Linda niet af te zien.’

Molice: ‘Wij hebben gekozen voor Tiffani Thiessen, zij straalt echt Robinson uit.’
De Baron: ‘Tiffani is ongetwijfeld een mooie vrouw, maar kijk nu zelf: een leren broek en een sprankelend witte beha. Dat is geen Robinson! Tiffani is meer MissBaron dan MissRobinson.’

Grace: ‘Wij hebben gekozen voor Brooke Shields. Brooke Shields is natuurlijk de ideale island babe door de film Blue Lagoon!’
De Baron: ‘Daar kan ik me helemaal in vinden. Brooke Shields schitterde in deze film en bewees zich als een echte Robinson. Jullie winnen de proef.’

De Cobra’s juichen hartelijk. De proef is binnen en daarbij ook de maaltijd.

Die avond vieren de 3 teams het einde van hun kamp elk op hun eigen manier. De Angels nemen een nachtelijke duik. Test en zijn mannen eten samen van de haai en de Cobra’s….de Cobra’s feesten als nooit tevoren. Ze hebben een heerlijke maaltijd voorgeschoteld gekregen en eten hun buikjes heerlijk rond. Als laatste wordt er een heerlijk ijstoetje geserveerd. Maar dan opeens komt de Baron aan met een boot: ‘Laat het ijs maar staan. Het is tijd voor de volgende samensmelting.’ Lorelei neemt nog vlug een flinke hap ijs. Op de boot blijken alle andere kandidaten ook al aanwezig. De overgebleven 14 kandidaten beginnen gelijk met het uitwisselen van ervaringen.

De 6 Mangrovers zijn inmiddels met hun rooftocht begonnen. Van de ene kant komen Heinz, Tijgertje en Cora Bora aansluipen en van de andere kant komen Xmoix, Annuh en Nostradamus aansluipen. Nostradamus fluistert: ‘Volgens mij zijn ze weg.’ Heinz, Tijgertje en Cora Bora hadden dit allang door en staan al zwaaiend te gebaren dat de kust veilig is. Xmoix, Annuh en Nostra rennen ook het kamp in. De party kan los breken! Met veel geweld wordt het kamp grondig doorzocht. Cora Bora: ‘Owww! Kijk eens wat die oenen hebben laten staan: ijs!’ Xmoix: ‘Mjammie…’  Tijgertje: ‘Maar voor de rest valt het vies tegen. Die schrokoppen hebben alles, maar dan ook alles al opgevreten.’ Xmoix: ‘Naja, dan moeten we dat ijs maar meenemen.’ Heinz: ‘Meenemen? HALLO!!! Dit is ijs. Dat gaat smelten. Het is wel een uur lopen terug naar de Mangrove.’ Cora Bora: ‘Hmmm, dit kunnen we nooit op tijd terugbrengen bij Groenenman.’ Annuh: ‘Als we Groenenman nou eens hier heen brengen en ondertussen het ijs in een zak koel houden onder het zeewater.’ Tijgertje: ‘Dan komen de Cobra’s misschien al weer terug.’ Nostradamus: ‘We moeten het ijs hier opeten. Groenenman hierheen halen duurt te lang en we kunnen het ijs niet vervoeren.’ Heinz: ‘De keuze is aan Xmoix.’ Xmoix twijfelt. Tijgertje: ‘Xmoix, voor Groenenman is het voorbij. We moeten nu aan onszelf denken.’ Xmoix: ‘Goed, we eten het ijs op.’ Vol overgave gaan de 6 Mangrovers aan het ijs zitten. Het feestmaal van de Cobra’s wordt afgesloten door de 6 Mangrovers die zich het ijs wel laten smaken. Toch voelt Xmoix zich schuldig. Die arme Groenenman….

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #28 Gepost op: 10-12-2004, 13:12:37 »
Op de boot…
De Baron: ‘Goed, nu we hier toch allemaal zijn, is het tijd voor de nieuwe samensmelting. Grace, wil je even komen?’ Grace stapt naar de Baron toe. De Baron: ‘Grace, je hebt dapper gestreden en je team kan trots op je zijn, maar vanaf dit moment verlies je je leiderschap. Je mag weer naar je team gaan.’ De Baron loopt wat heen en weer: ‘Test en Molice, jullie mogen hier komen.’ Test en Molice stappen naar voren. De Baron: ‘Inmiddels hebben jullie 2 kampen geleid en jullie staan nu op het punt een derde kamp te leiden. Jullie teams heten vanaf nu ‘Kamp Molice en Kamp Test’.  Test…..je kent je teamgenoten van TEST inmiddels wel een beetje. Welke 2 teamgenoten zijn voor jou gevoel de echte uitblinkers?’ Test: ‘Daisy en LC.’ De Baron: ‘Molice? En in jouw kamp, als je 2 teamgenoten moet noemen, wie waren de uitblinkers?’ Molice: ‘Dat zijn Dorine en Gerard.’ De Baron: ‘Dorine, Gerard, Daisy en LC. Jullie mogen naar voren komen. Daisy en LC jullie gaan naar kamp Molice en Dorine en Gerard gaan naar Kamp Test. Dan wil ik nu graag dat Linda, D**n, EIDM en Ville naar voren komen. Jullie blijven bij je oude leider. EIDM en Ville blijven dus bij Molice en D**n en Linda blijven bij Test. Dan blijven er nog 4 kandidaten over; de voormalige Angels. Test, jij mag als eerste 1 iemand kiezen, daarna mag Molice 2 anderen uitkiezen.’ Test: ‘Dan kies ik Lorelei.’ Molice: ‘Ik kies voor Molcrazy en Grace.’ De Baron: ‘Goed, dan blijft Nelis over, die mag naar Test.’ Test: ‘Dat is mooi, ik wou haar ook erbij hebben.’ De Baron: ‘Dan wil ik jullie voorstellen aan de nieuwe teams:

Kamp Molice
Leider Molice: Molice bewees zich 2maal als een sterke leider. Hij wist 4 vrouwen onder de duim te houden en met de machtige Angels wist hij bijna elke week te overleven.
Ville: Ville ontpopt zich na mate het spel vordert zich meer als een sterke krijger. Ala Shandinella bewijst ze haar kracht, layback, maar slaat toe wanneer het moet.
EIDM: De jonge EIDM weet zich in deze editie lang staande te houden. Op de achtergrond ontpopt ze zich tot een ware concurrent voor de eindstrijd.
Molcrazy: Zeer krachtige strijder die af en toe persoonlijk de Cobra’s er doorheen wist te slepen. Het lijkt wel alsof deze Belgische knaap geen vijanden heeft.
Grace: De gracieuze leidster van Team Groen en de Cobra’s wist haar zwakke team vaak van de eilandraad te redden. Ze weet precies wat ze doet.
Daisy: Daisy wordt volop geprezen vanwege haar inzet en valt zeker niet te onderschatten. Moet het nu proberen zonder maatje Test.
LC: De verpersoonlijking van low profile. Op de achtergrond zet hij de lijnen uit, tactisch sterk, want onderschatting ligt op de loer.

Kamp Test
Leider Test: Kan een team een beter leider wensen? Test voert al weken de populariteitspoll aan en bewijst wekeliijks waarom.
D**n: Voormalige leider van het Blauwe Team, bewees zich als teamgenoot snel aan te passen. Lijkt zich beter aan te passen zonder de verantwoordelijkheden.
Linda: Eenling die goed in de gaten houdt wat er gebeurt. Met een intuitie kan je ver komen!
Dorine: Wat Daisy was voor Test, was Dorine voor Molice. Deze Rode Angel lijkt fluitend naar de laatste samensmelting te gaan.
Gerard: De sterke krijger uit het Angelkamp staat symbool voor het machtige Angels-team. Wie kan hem nu nog stoppen?
Nelis: Overleefde de zware periode met de Angels, zag 2 teamgenoten gaan, maar zag haar eigen positie nooit wankelen.
Lorelei: De mysterieuze Lorelei staat nog steeds sterk. Ze zat meestal niet in de sterkste teams en overleefde al 3 eilandraden.

De Baron: ‘Kamp Test zal zich legeren aan de noordzijde van het eiland en Kamp Molice aan de zuidzijde van het eiland. Ik geef jullie een paar uur de tijd om elkaar beter te leren kennen, dan is het tijd om jullie als team te presenteren in een proef.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #29 Gepost op: 10-12-2004, 13:13:08 »
De Mangrove:
De 6 Mangrovers zijn teruggekeerd, maar er heerst een sombere sfeer in de Mangrove. Elmar is nog steeds vermist en het is nu al meer dan 24 uur. Stormpie begint te huilen: ‘Het zit hier vol met slangen en dergelijke, wie weet wat hem overkomen is.’ Kolko: ‘Wat moeten we doen? We hebben overal gezocht….’ Eck: ‘De Baron zal zou wel komen. We moeten hem inlichten.’ Dan opeens stapt Elmar het kamp binnen: ‘Hallo!’ Annuh stapt woedend op Elmar af: ‘Waar zat je?’ Elmar: ‘Ik had even wat tijd alleen nodig.’ Lebon Simon: ‘En dat kon je niet even zeggen? We maakten ons doodongerust.’ Lola: ‘Zo’n actie kan echt niet door de beugel, Elmar!’ Elmar: ‘Nou….eeeuh…sorry!’ Dan stapt de Baron ook het kamp binnen. Xmoix: ‘Jee, hoe doe je dat toch? Je zoekt je momenten wel uit.’ De Baron: ‘Er zijn 14 mensen in de Mangrove en zoals altijd is dat er 1 teveel. Jullie gaan bepalen wie deze week de afvaller wordt. Ik hoor het graag van jullie. Uiteraard kunnen jullie Kolko niet wegstemmen.’ Xmoix neemt haar team apart. Xmoix: ‘Iemand voorkeuren?’ Lola: ‘We kunnen Groenenman hier niet langer houden, hij is te ver heen.’ Elmar: ‘Als jullie me willen straffen dan snap ik dat volkomen hoor.’ Iedereen kijkt Elmar verbaasd aan. Wil Elmar weg? Xmoix: ‘Nee, Elmar. We geven je een tweede kans. Groenenman is het zwakst. Het is beter als hij het spel verlaat.’ De keuze wordt aan de Baron verteld en de Baron neemt Groenenman apart: ‘Groenenman, je hebt dapper gevochten en je doorzettingsvermogen is prijzenswaardig. Helaas houdt het spel hier voor je op.’ Groenenmans spullen worden verzameld en dan vertrekt Groenenman.

Battle-Isle:
De Baron: ‘Kamp Molice en Kamp Test. Het is tijd om je voor de eerste keer als team in te spannen en dat gaan we doen in een spelletje waterpolo. We spelen 6 tegen 6 en de leiders zullen optreden als scheidsrechters. Ik wens jullie veel succes!’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #30 Gepost op: 17-12-2004, 14:14:43 »
Aflevering 9

Barons Mansion:
De Baron: ‘Welkom beste kijker, bij de 9de aflevering van de CSC. De messen zijn geslepen, de concurrentiestrijd wordt harder. Nu er nog maar 2 teams over zijn, is de kans dat een kandidaat naar de eilandraad moet 50%. Steeds krachtiger en harder proberen de CSC-ers hun positie veilig te stellen. Wie gaan er door naar de laaste 9? In de Mangrove wordt het spel ook harder en tactischer gespeeld. Niet verwonderlijk, ook zij zijn niet ver weg meer van die laatste 10de beslissdende plek. Xmoix maakt als een leider een grote kans, maar ook Lola ex-aanvoerder maakt een aardige kans of wordt het Nostradamus met z’n onvermoeibare fitheid, Stormpie, die als een moeder zich bekommert over de anderen of maakt Lebon Simon een verrassende comeback? Kamp Molice en Kamp Test staan voor een eerste krachtmeting. Wie zal er naar de volgende eilandraad moeten?

Battle-Isle:
Het startsein klinkt en de teams beginnen. Kamp Test heeft Nelis in het doel gezet en aan de andere kant staat Molcrazy in het doel. De eerste grote kans is voor Daisy. Koeltjes gooit ze de bal naast Nelis in het doel. 1-0. Dan wordt het aan de andere kant spannend, maar met een prachtige save weet Molcrazy de inzet van Linda te stoppen. LC krijgt de bal en geeft een prachtige pass aan Ville. Ville schiet maar net over. Kamp Test krijgt weer een kans. Dorine passt naar D**n, D**n schiet…..maar weer die deksele Molcrazy. Hij lijkt onpasseerbaar. Snel gooit Molcrazy de bal diep in het water. Grace pakt de bal, maar gooit zwakjes de bal recht op Nelis af, maar de bal glipt uit haar handen. 2-0! Dan wordt er afgefloten. De Baron: ‘Het was een spannende wedstrijd, maar Kamp Molice heeft bewezen de sterkste te zijn. Kamp Test zal helaas voor hen naar de eilandraad moeten. Kamp Molice, omdat jullie deze proef hebben gewonnen mag ik jullie een voorstel doen. De Mangrovers hebben ervoor gekozen om een stem uit te brengen op de komende eilandraad. Jullie kunnen hen terug pakken door ook 1 van de Mangrovers weg te sturen.’ Molice: ‘Nee, dat doe ik niet. Met de Mangrove hebben we niks te maken en zij zoeken zelf maar uit wie ze er wel en niet bij willen hebben.’ De Baron: ‘Goed, dan zie ik Kamp Test straks op de eilandraad.’

Eilandraadeiland:
De Baron: ‘Welkom Kamp Test. Jullie zijn nog niet lang als 1 team bij elkaar en toch zal er 1 iemand moeten afvallen. Test, hoe lastig is het om een keuze te maken?’ Test: ‘Tsja, zeer lastig. Nieuwe mensen beoordelen is altijd lastig en de zekerheden van het vorige kamp zijn weg.’ De Baron: ‘Dorine, ben jij zenuwachtig nu de laatste samensmelting dichterbij komt?’ Dorine: ‘Natuurlijk, iedereen wil bij die laatste 9 komen en als er nog 5 mensen moeten afvallen, dan is dat best wel veel.’ De Baron: ‘Gerard, vrees je voor je positie?’ Gerard: ‘Ik heb eerlijk gezegd geen idee.’ De Baron: ‘Zoals ik al zei heb ik de Mangrovers de keus gegeven om ook invloed uit te oefenen op de eilandraad. Hier is Xmoix, leider en woordvoerder van de Mangrove. Zij zal ook haar stem uitbrengen.’ D**n: ‘Ik hoop dat ze er goed over heeft nagedacht.’ De Baron: ‘Dan mogen jullie nu in willekeurige volgorde de Dark Room in om jullie stem uit te brengen.’

Kandidaat 1: ‘Ik stem op Nelis, ik denk dat zij de reden is dat wij de vorige proef hebben verloren. De consequenties moet ze maar dragen.’
Kandidaat 2: ‘D**n is het geworden, omdat hij kan worden gezien als een groot concurrent.
Kandidaat 3: ‘Ik stem op D**n, hij is te rustig, teveel op de achtergrond.’
Kandidaat 4: ‘Mijn stem gaat uit naar Nelis. Ze heeft totaal nog niet laten zien waarom zij van meerwaarde kan zijn voor ons team.’
Kandidaat 5: ‘Met pijn in mijn hart stem ik op Nelis, maar ik wil met een zo sterk mogelijk team verder.’
Kandidaat 6: ‘Ik stem op Lorelei, ze is moeilijk te doorgronden en heeft verzaakt om uit haar schulp te kruipen.’
Kandidaat 7: ‘Nelis heeft aangetoond in de laatste proef dat zij de minste is, ondanks dat ze heel lief is.’
Kandidaat 8: ‘………..’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #31 Gepost op: 17-12-2004, 14:15:04 »
De Baron: ‘Goed, de stemmen zijn geteld. Er zijn 8 stemmen inclusief de stem van Team Zwart; de Mangrove.  Stem 1: Nelis Stem 2: Nelis Stem 3: Lorelei Stem 4: D**n Stem 5: D**n 2 stemmen voor Nelis, 2 stemmen voor D**n, 1 voor Lorelei. Stem 6: Nelis Stem 7: Nelis. Helaas, Nelis. Het is over. Jij bent de volgende kandidaat die naar de Mangrove vertrekt. Nelis: ‘Dat is jammer, maar ik merkte al dat ik verzwakt was, misschien is het beter zo.’ Lorelei, voormalig ploeggenoot is de eerste die Nelis een knuffel geeft. Test: ‘Misschien ze we elkaar nog wel weer terug.’ De Baron: ‘Je mag met Xmoix mee naar de Mangrove.’ Xmoix geeft Nelis gelijk een hand: ‘Welkom in Team Zwart.’ Nelis glimlacht: ‘Dank je wel.’

In de Mangrove krijgt Nelis gelijk een knuffel van Tijgertje. Tijgertje: ‘Jou had ik hier echt niet verwacht, jij was een kanshebber op de titel.’ Nelis: ‘Ow, dat ben ik nog steeds hoor. Vergis je niet.’ Ook de andere Mangrovers maken kennis met Nelis. Lebon Simon: ‘Het werd weleens tijd dat een vrouw ons team kwam versterken.’

Molice is tevreden teruggekeerd met zijn team. Opnieuw heeft hij het geflikt. 6 van de 7 keren heeft hij één van zijn teams weten te redden van de eilandraad. Ville: ‘Dat was een leuk potje.’ Daisy: ‘Nou, Molcrazy, je was echt in vorm in dat doel.’ Molcrazy: ‘Ach, ik heb gewoon veel gekeken naar Jean-Marie Pfaff.’ Grace: ‘Ja, die Belgen weten wel wat keepen is.’ Daisy: ‘Ik ben benieuwd wie er van het andere team vertrokken is.’ Molice: ‘Dat blijft inderdaad spannend.’

Bij Kamp Test is de sfeer bedrukt. D**n is bang dat Kamp Test zal blijven verliezen en dat er nog 3 mensen uit het kamp verdwijnen: ‘Als Kamp Molice blijft winnen, dan zijn we ten dode opgeschreven. Zij kunnen ons na de eilandraad 1 voor 1 wegstemmen.’ Dorine: ‘Dus we moeten dat proberen te voorkomen.’ Gerard: ‘Inderdaad, ze hebben weliswaar 1x gewonnen, maar de sterkste krijgers zitten altijd nog in dit team.’ Test en Lorelei zijn verderop bezig. Ze maken een vlot zodat ze kunnen proberen wat verderop in zee, in een warme golfstroom kunnen vissen. Het kost ze veel inspanning, maar de voorbereidingen zijn goed.

In de Mangrove zijn er weer eens problemen. Het dagenlang rondbrengen op een klein vlotje met weinig mensen doet de Mangrovers niet erg goed. Steeds meer kandidaten beginnen de moed te verliezen. De pas gearriveerde Kolko doet niet veel anders dan slapen. Elmar heeft heimwee en is naar z’n vertrek vorige week erg in zichzelf gekeerd. Het lijkt erop dat Annuh aan het doordraaien is en Cora Bora heeft het helemaal gehad in de Mangrove: ‘Pffft! Hoelang zitten we hier nu al en waarvoor?’ Giorgio: ‘Voor de uitdaging, dat hebben ze mij wijs gemaakt.’ Cora Bora: ‘Nou, ik ken het zo langzamerhand hier wel. Het is mooi geweest.’ Stormpie: ‘Je gaat toch niet opgeven nu he?’ Cora Bora: ‘Wie weet….’ Heinz; ‘Cora heeft gelijk, we moeten wat verzinnen om de verveling tegen te gaan.’ Xmoix: ‘Gaan we weer een team overvallen?’ Heinz: ‘Nee, dat kost zoveel inspanning. Wij gaan gewoon zelf een proef spelen.’ Cora Bora: ‘Dat is goed, maar dan gaan we het wel spannender spelen. Degene die gaat vertrekken moet uit het team komen dat verloren heeft.’ Iedereen stemt in met Cora’s plan en eindelijk gaat er iets spannends gebeuren in de Mangrove.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #32 Gepost op: 17-12-2004, 14:16:00 »
Battle-Isle:
De Baron: ‘Welkom beste kandidaten, bij een volgende krachtmeting. Wat kunnen jullie winnen? Een meesterstem en 2 minuten bellen naar het thuisfront. De kandidaten kijken gelijk elkaar blij aan. De Baron: ‘Maar er is maar 1 kandidaat die mag bellen naar het thuisfront.  Jullie gaan pleidooien houden voor een andere kandidaat. Na 2 pleidoois zal ons jurylid bepalen welk pleidooi het beste was. Degene met het allerbeste pleidooi wint de meesterstem. Molice, jij moet 1 iemand uit je team kiezen die niet mee mag strijden voor deze prijs.’ Molice begint te zweten, wat een nare beslissing, wie sluit hij uit van de strijd. Molice: ‘Ik kies voor mezelf.’ De Baron: ‘Degene die de pleidoois gaat beoordelen is een vakkundig jurylid, winnaar van vorig jaar: bertha531. Jullie mogen gaan beginnen.’  

Daisy: ‘de allersterkste kandidaat in ons team is toch wel Molcrazy, hij stond vanaf dag 1 bovenin de pop.poll en de geruchten gaan dat hij Gerard van zijn troon wil stoten. En geef hem eens ongelijk. Hij heeft de capaciteiten ervoor. Hij bekijkt het geheel analytisch, kiest zijn tactiek, en zal overleven. Zonder meer een geweldige kandidaat. Maar dat is niet alles; Molcrazy is without a doubt de beste CSC-kok die ooit de tropische stranden heeft bevolkt!’
Test: ‘D**n, Dit wonderkind met vele talenten levert zijn bijdrage vooral op het intelectuele vlak. De hele dag bedenkt hij vallen, vangconstructies, driedimensionale visnetten en voor ons comfort zelfs complete hoogslapers. Razend creatief, houdt alleen zijn inspanningen niet langer dan een kwartier vol. Maar dat is waar de anderen het overnemen. Daan moet je niet vermoeien met concepten als ‘continuïteit’ en ‘duurzaamheid’. Hij is ‘de man’ van de ingevingen. Zijn afstamming van Mozart is een van de slechts bewaarde geheimen van het eiland.’

Bertha531: ‘Ik vond de aanprijzing van Daisy heel sterk. Ik zie in waarom ze Molcrazy als één van de belangrijkste teamgenoten zien, terwijl ik bij Test vooral twijfels had. D**n wordt gepresenteerd als een perfect wonderkind waarbij ik al snel twijfelt aan de geloofwaardigheid.

Ville: ‘Een van de belangrijkste dingen in CSC is het vinden van voldoende voedsel, daarvoor is LC voor meer dan 70% verantwoordelijk. Verbazend eenvoudig klimt hij in de hoogste palmen om de lekkerste kokosnoten naar beneden te halen. Desondanks loopt hij niet naast zijn schoenen, maar blijft hij rustig op de achtergrond. Een stille kracht.’
Dorine: ‘Linda, Deze lieve zachtaardige, heilige vrouw heeft iedereen in het kamp voor zich gewonnen. Mede dankzij haar serene vreedzame uitstraling blijft er een goede sfeer in de ploeg. Deze rechtstreeks afstammeling van moeder Theresa (al praat zij daar in al haar bescheidenheid niet graag over) is erg zorgzaam, ze is de stille kracht in ons team. Ze doet niet mee om te winnen maar voelt CSCII als haar roeping. Ze kan haar ogen maar niet sluiten voor het leed van een ander. Zelfs Test is te betrappen op een glimlach als zij in de buurt is en haar aureool heeft als frisbee al voor de nodige ontspanning ‘on the beach’ gezorgd.’

Bertha531: ‘afstammeling van moeder Theresa….pffft! Ik vond Villes pleidooi erg kort en ondanks dat gezever geeft Dorine meer redenen waarom Linda een goed krijger is.’

Molcrazy:’ Ville is de steun en toeverlaat in bange dagen. Iedereen kan goed met haar overweg en als het dan eens een keertje niet zo heel erg goed gaat weet zij de rest weer te motiveren. Zij heeft de kwaliteit om op het juiste moment in te grijpen als er even wat ruis op de lijn ontstaat.’
Gerard: ‘Zijn natuurlijke leiderscapaciteiten heeft hij te danken aan zijn afstamming van Machiavelli. Ook bij hem heiligt het doel de middelen. In het Louvre in Parijs hangt een portret en de gelijkenis met onze leider is sprekend; alleen weet Test zijn doel uitstekend te verbergen voor de anderen. Test is emotioneel stabiel, onverschrokken; een man van wind en water. Het verstandelijk tekort van een eeuw, dat gecompenseerd wordt in één man! Hij wordt door de teamleden op handen gedragen, vooral door zijn vlotte visvangst en krachtige autistische uitstraling. Een sterk leider maar altijd een gentleman: een man die zijn hoed afneemt als hij een vrouw slaat.’

Bertha531: ‘Hmm, die laatste zin, ik heb de neiging om die heel serieus te nemen. Het pleidooi van Gerard staat bol met tegenstellingen, terwijl ik denk dat Molcrazy dichter bij de kern zit. Bovendien betwijfel ik of er een schilderij van een baviaan hangt er in het Louvre.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #33 Gepost op: 17-12-2004, 14:16:15 »
Grace: ‘EIDM is ook zo'n motiverend type, zij word gedreven door wraakgevoelens na het debacle van vorig jaar. Winnen is voor haar het allerbelangrijkste en ze is bereid ver te gaan om haar doel te bereiken.’
D**n: ‘Deze egocentrische man is de tacticus van de ploeg. Hij probeert zichzelf te verkopen, maar krijgt het prijsje er niet van af. Behalve dan bij de toeschouwers, die vallen bij bosjes voor zijn innemende glimlach, hetgeen er voor kan zorgen dat zijn team niet naar de eilandraad hoeft. Onder het motto: ‘God dwingen is je eigen gebed verhoren’ probeert hij iedereen om te kopen, uiteraard allemaal in het ploegbelang. Dat hij diep in zijn hart eerlijk is blijft hij glashard ontkennen, maar de ploeg weet wel beter. Ze weten van zijn vuile zaakjes, maar zolang ze onuitgesproken blijven en de ploeg verder brengen kunnen ze er om glimlachen.’

Bertha531: ‘Zo zie ik ze graag. D**n legt me haarfijn uit waarom Gerard een titelkandidaat is, maar helaas geeft hij ook Gerards zwakke punten aan. Toch is het beter dan het pleidooi van Grace.’

EIDM: ‘Molice wordt in zijn zware taak bijgestaan door niemand minder dan Daisy. Daisy weet als geen ander hoe het is om leider te zijn. Ook in moeilijke situaties houdt ze het hoofd koel en doorziet complotten al voordat ze gemaakt zijn. Bovendien boezemt ze -na haar exceptionele optreden in de CSC1- de tegenstander angst in.’
Linda: ‘Lorelei, Deze intelligente gevoelsrijke zeemeermin beweegt zich over het eiland alsof ze een of ander etherisch maanwezentje is. Ze is introvert, lijkt in zichzelf gekeerd en bekijkt het gebeuren op het eiland met een haast meditatieve afstand. Lorelei is belangrijk voor het relativeringsvermogen van de ploeg. Dat ze nu nog elke nacht zittend op een rots de schepen tegen de klippen zingt neemt niemand haar kwalijk. Iedereen heeft immers recht op een hobby.’

Bertha531: ‘Introvert zijn is volgens mij geen goede eigenschap voor een CSC-er. Het pleidooi voor Daisy is kort en bondig, maar ook sterk.’

LC: ‘Grace dan... de enige teamleider zonder CSC ervaring, en toch zonder een krimp te geven een ervaren surviver als D**n als teamleider het nakijken geven. Petje af! Haar geheim? Haar schijnbaar onuitputtelijke aanpassingsvermogen dat haar telkens weer in staat stelt een waardevolle teammember te zijn.’
Lorelei: ‘Dit geheime 7e kind van prins Bernhard, resultaat van de banden van ons koninklijke huis met de siciliaanse maffia, is de eerste onder gelijken bij de vrouwen op het eiland. Uiteraard geniet ze een status aparte in ons kamp. Een schatje-brand-mijn-gatje-niet in de goede zin van het woord. Haar kwaliteiten komen vooral tot z’n recht bij de (het) proeven; een ware keukenprinses. Fysiek blinkt ze uit. Ze is tactisch erg sterk; ze bewaart haar tranen tot er een man in de buurt is. Mede door haar grote populariteit en doordat ze zich tegen de macht aan schurkt is zij een favoriet voor de eindoverwinning.’

Bertha531: ‘LC geeft met veel woorden weinig aan, terwijl Lorelei meer redenen aangeeft.’

De Baron: ‘Goed, het is tijd je keuze bekend te maken, bertha.’
Bertha 531: ‘Ik vond de teams eigenlijk allebei even goed. Daarom geef ik uit allebei de teams 3 kandidaten de prijs. Uit het team van Molice zijn dat Daisy, Molcrazy en EIDM en in dat andere team zijn dat Dorine, D**n en Lorelei.’
De Baron:  ‘En het beste pleidooi was van…?’
Bertha531: ‘Ik vond meer pleidoois erg goed, maar de enige die me echt heeft weten te overtuigen is Daisy. Zij krijgt de meesterstem.’ 
De Baron: ‘Goed, na de eerstvolgende proef krijgen de 6 kandidaten hun prijs. Daisy krijgt nu alvast de meesterstem.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #34 Gepost op: 17-12-2004, 14:16:38 »
De Mangrove:
De Baron is uitgenodigd bij de proef. De 2 teams beginnen een hardloopwedstrijd, het ene team met Xmoix als leider zal vanaf het strand aan de oostzijde van het eiland starten en het team van Nelis zal beginnen aan de westzijde. Wie als eerste met het hele team weer terechtkomt in het Mangrovekamp heeft gewonnen. Xmoix heeft Cora Bora, Kolko, Stormpie, Lebon Simon, Lola en Heinz in haar team. Nelis start met Giorgio, Tijgertje, Nostradamus,  Annuh, Elmar en Eck. De race gaat van start en het is Heinz die gelijk het tempo gaat bepalen. De anderen proberen zijn tempo te volgen. Aan de andere kant is het team van Nelis van start gegaan Nelis benut gelijk de mogelijkheid om de anderen beter te leren kennen. Ze kletst met Giorgio en met Annuh. Al snel blijkt dat ze niet goed op haar team heeft gelet en dat Tijgertje en Nostradamus al vooruit zijn gegaan. Als ze ongeveer halverwege zijn, blijkt dat Cora Bora achter blijft. Lebon Simon besluit om even te wachten, terwijl de anderen vast doorgaan, maar als ze achterblijven, zegt Xmoix de anderen even te wachten. Nelis’ team loopt in, maar komt dan ook in de problemen. Annuhs zonnesteek steekt de kop weer op en Annuh begint te ijlen. Ze waant zich in de Efteling en denkt dat Giorgio, Repelsteeltje is. Zonder enige gene geeft ze Giorgio een zoen. Snel verteld Eck Annuh dat ze door moet lopen, omdat anders de Python gesloten wordt en Annuh loopt dan gestaag door. Met veel gepuf en gekucht heeft Cora de aansluiting met de groep weer gevonden en beide teams zijn zo’n 300 meter bij de finish verwijderd. Dan zegt Elmar even te willen zitten. Hij is doodop. Nelis en haar team zijn hier niet blij mee. Elmar neemt veel te veel tijd. Tijgertje en Nostradamus zijn als eerste in het kamp, maar moeten wachten op de anderen. Er is geritsel in de struiken en daar verschijnt……het team van Xmoix en ze zijn volledig. Het team van Xmoix wint. Even later is iedereen terug in het kamp. De Baron: ‘Gefeliciteerd, Xmoix met je team. Een puike prestatie. Maar nu is het echt zover. Iemand zal het spel moeten verlaten.’

Xmoix neemt haar groep apart. Xmoix: ‘Wie gaan we eruit stemmen.’ Eck: ‘Ik denk dat we verloren hebben door het gebrek aan instelling van Elmar.’ Giorgio: ‘Mee eens, maar ook Annuh kostte ons veel tijd. Ze is het kwijt.’ Xmoix: ‘Nog andere kandidaten?’ Elmar: ‘Ik kan wel één van mijn teamgenoten noemen, maar ik zie in dat ik de zwakste was bij de proef.’ Xmoix: ‘Goed, dan ga jij.’ Nostradamus: ‘Dat meen je niet, Annuh is het kwijt! Wat moeten we nog met haar aan?’ Xmoix: ‘Met Annuh komt het hopelijk wel weer goed. Met Elmars instelling niet meer.’ Hij moet gaan. Een enkeling heeft er onvrede mee, maar de beslissing is genomen. Elmar valt af. De Baron: ‘Elmar, jij bent de volgende afvaller in de CSC. Je maakt geen kans meer op de titel. Je mag afscheid nemen van de groep.’ Elmar neemt kort afscheid en stapt dan bij de Baron in de boot. Uitgezwaaid door de anderen vertrekt hij.

Battle-Isle:
De Baron: ‘Beste kandidaten, een volgende proef om te bepalen wie er moet gaan. Kamp Test, een volgend verlies kan fataal zijn voor je team en Kamp Molice, ook jullie zullen er alles aan willen doen om als team bij elkaar te blijven. De proef van vandaag is een hindernisbaan. Jullie beginnen met z’n 6-en aan de proef met een klimwand. 5 kandidaten moeten daarover heen en de 6de kandidaat mag daarbij helpen. Daarna sprintten jullie 500 meter door. De eerste 4 kandidaten mogen aan de volgende hindernis beginnen. Een puzzelkubus. De eerste 3 kandidaten die hem oplossen mogen door. Wederom volgt er een sprint van 500 meter. De beste 2 kandidaten gaan verder en graven onder de klimwand door. De kandidaat die als snelste erdoor heen is, slaat op de gong. De gong bepaalt wie er gewonnen heeft. Molice, wie van jouw team blijft aan de kant?’ Molice: ‘EIDM.’ De Baron: ‘Okee, dan wens ik de rest veel succes.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #35 Gepost op: 24-12-2004, 10:26:33 »
Aflevering 10

De Baron: ’13 kandidaten en 13 Mangrovers strijden nog om die begeerde titel: “Ultieme CSC-er 2004”. Vorige week kwam Nelis erachter dat ze niet langer gewenst was,  zonder pardon werd zij doorverwezen naar de Mangrove. In de Mangrove kwam voormalig Team Groen en Cobra-teamgenoot Elmar erachter dat hij niet langer gewensd was in het Mangrove-kamp. De strijd om te overleven in de Mangrove wordt harder en al helemaal omdat de concurrentie begint toe te nemen. Maar 1 iemand kan het maken naar de laatste 10, 12 afvallers in 1x dat is niet mis. Dan hebben Kamp Molice en Kamp Test het makkelijker. Zij moeten nog 4 afvallers weten kwijt te raken.

Battle-Isle:
De proef begint, zowel Kamp Test als Kamp Molice gaat gelijk aan de slag. Gerard dient als steuntje voor de anderen bij Kamp Molice. Met veel gemak weet hij anderen over de muur te wippen. Kamp Test gaat als een speer, maar helaas moeten ze wel sterke man Gerard achterlaten. Kamp Molice heeft meer moeite, maar de leider doet er alles aan om dit goed te krijgen. Hij helpt zijn team over de muur heen en blijft achter. Test, Linda, D**n en Lorelei zijn de 4 eersten die de sprint halen en de 4 beginnen aan de volgende proef. Dorine blijf achter. Maar met de puzzelkubus hebben ze veel moeite. Kamp Molice mag ook aan de puzzel beginnen. Alleen LC blijft achter. Ville zegt de kubus te snappen en prutst er mee aan. Alleen snapt ze het helemaal niet. De anderen staan machteloos toe te kijken. Lorelei weet de puzzel wel in elkaar te zetten en zegt de 3 anderen door te gaan. Met Linda voorop volgt er weer een sprint. Test loopt D**n eruit. Daisy heeft inmiddels de kubus ook opgelost en zegt de anderen door te lopen. Linda en Test zijn inmiddels begonnen met het graven van een gat onder de volgende klimwand. Molcrazy en Grace zijn van Kamp Molice als eerste bij de klimwand, maar te laat. Linda is er al doorheen en slaat op de gong! Kamp Test gaat er vandoor met de zege! De Baron: ‘Kamp Test, gefeliciteerd met jullie overwinning. Zo blijft er een mooi evenwicht tussen de beide teams. Kamp Molice, jullie raken vandaag een kandidaat kwijt. Ik wens jullie veel succes bij de volgende eilandraad.’

Eilandraadeiland
De Baron: ‘Welkom, Kamp Molice. Ongetwijfeld zullen jullie gehoopt hebben dat jullie met z’n 7-en naar de laatste eilandraad gingen. Helaas, dat zal niet door gaan. Vandaag gaan jullie beslissen wie jullie er niet langer bij willen hebben. Molice, hoe voelt deze nederlaag aan?’ Molice: ‘Ik verlies niet graag en ik zit hier niet graag, maar het hoort erbij.’ De Baron: ‘Molcrazy, EIDM, met de wraakstemmen in jullie bezit, lijken jullie veilig te zijn.’ EIDM: ‘Laten we het hopen.’ Molcrazy: ‘De wraakstem kun je zomaar kwijt zijn, dus dan kan het volgende keer verkeerde boel zijn.’ De Baron: ‘Met die wraakstemmen wordt het voor jou een lastiger verhaal, Ville. Hoe schat je je je kansen in?’ Ville: ‘Nooit zeker ben je nooit, maar ik heb mijn best gedaan en het spel altijd op mijn manier gespeeld.’ De Baron: ‘LC, jij bent één van de jongere kandidaten, maakt dat je angstig?’ LC: ‘Nee, het gaat niet om leeftijd, maar om je skills. Daarop moeten we beoordeeld worden.’ De Baron: ‘Goed, dan is het nu tijd om je stem uit te brengen. Jullie mogen 1 voor 1 naar binnen in de Dark Room.’

Kandidaat 1: ‘Ik stem op Ville. Ze is erg aardig, maar ook een beetje lui. Ze doet te weinig in het kamp.’
Kandidaat 2: ‘Mijn stem gaat uit naar LC. Ik mag hem graag, maar hij is ook nog erg jong. Ik zie in hem geen mogelijke titelkandidaat.’
Kandidaat 3: ‘Ik heb geruchten gehoord over dat meerdere mensen op mij stemmen en om haar terug te pakken zeg ik: Daisy.’
Kandidaat 4: ‘Ik stem op Ville. Killerqueen zonder killerinstint, wat moet je ermee?’
Kandidaat 5: ‘Tactische zet: Ville.’
Kandidaat 6: ‘Met pijn in mijn hart zeg ik Ville. Ze was een maatje van me, maar ik wil verder komen en daarvoor moet ik dit doen.’

De Baron: ‘De stemmen zijn geteld, het is tijd om bekend te maken wie de 8ste afvaller in de CSC gaat worden. Stem 1: Ville Stem 2: Daisy Stem 3: Ville Stem 4: Ville Stem 5: LC Stem 6: Ville. Met 4 stemmen is het al beslist. Ville, jij bent de volgende afvaller.’ Ville knikt: ‘Dat is zeer spijtig, ik had er graag meer van gemaakt en ik had graag deze keer wel de samensmelting willen halen.’ De Baron: ‘Je hebt nog een kans in de Mangrove.’ Ville knikt: ‘Ik ga er alles voor doen.’ Grace is de eerste die afscheid neemt van Ville. Na Nelis en Tijgertje is de derde KillerQueen van het scherm verdwenen. Molice is volledig in tranen. Al die weken heeft hij met Ville doorgemaakt en nu zijn ze uit elkaar gerukt. Ville troost hem: ‘Niet huilen, Molice. Alles komt goed.’ De Baron: ‘Goed, dan is het tijd om Kamp Molice af te sluiten en je aan te sluiten in de Mangrove.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #36 Gepost op: 24-12-2004, 10:26:52 »
Mangrove:
In de Mangrove wordt Ville onstuimig binnengehaald door Nelis en Tijgertje. Ville: ‘Wat leuk om zoveel bekenden en ook zoveel nieuwe gezichten te zien.’ Xmoix: ‘Welkom bij Team Zwart: De Mangrove.’ Ville: ‘Jeetje, hoeveel man zit hier wel niet?’ Heinz: ‘13’. Lebon Simon: ‘En met jou erbij 14!’

In Kamp Test is er een echte Hosanna-sfeer. Iedereen is blij met de overwinning. Gelukkig zijn ze deze week niemand kwijt geraakt. Het visnet is uit het water gehaald en Linda en Test hebben het opgehangen als volleybalnet. Ze spelen een partijtje tegen elkaar. D**n en Dorine liggen te zonnen en Gerard is samen met Lorelei schelpjes aan het zoeken. Er lijkt niks aan de hand te zijn, maar dan opeens komt de Baron aan op het eiland. De Baron: ‘Welkom. Test, ik zou je graag even alleen willen spreken.’ Test kijkt verbaasd maar loopt dan met de Baron mee. De andere kandidaten kijken nieuwsgierig toe naar wat er aan de hand is. Zo te zien zijn Test en de Baron druk in discussie. Dan komen Test en de Baron terug. De Baron: ‘Goed, zoals beloofd mogen Dorine, D**n en Lorelei vandaag naar huis bellen. D**n belt met z’n moeder en barst gelijk in tranen uit: ‘Moekie!!!’ Lorelei belt met een goede vriendin en weet het ook niet droog te houden. Dorine belt gelijk haar vriend op. 

Op het andere eiland worden EIDM, Daisy en Molcrazy op een telefoontje naar huis getrakteerd. Daar waren ze net aan toe. Als de Baron weer weg is, vragen de anderen zich af waar Molcrazy is. LC: ‘Ik weet het niet, ik heb hem al een tijdje niet gezien.’ Grace: ‘Vreemd, het is niets voor hem om er zomaar vandoor te gaan.’ Opeens worden de kandidaten opgeschrikt. Het is Daisy die in haar blote kont aan komt rennen: ‘Wat zijn dat voor een grappen, wie heeft mijn broek gestolen?’ Molice: ‘Je broek? Wat moet ik nou met je broek, we hebben toch al een zeil als dak.’ Daisy: ‘Ach flauwe.’ EIDM: ‘Als wij hem niet hebben, dan moet Molcrazy het wel geweest zijn.’ Grace: ‘Zou er nog meer missen?’ Er wordt even gezocht en er blijken ook wat rode vruchten weg te zijn  Grace: ‘Wat is dit? Een broek, rode vruchten en Molcrazy zijn gestolen?’ Opeens out of the blue springt er een aapje in het kamp en wat heeft hij in zijn handen? Daisys broek! Daisy: ‘Mijn broek! Vang die aap!’ Het is een komisch gezicht om 5 CSC-ers achter een aap aan zien te gaan. Maar uiteindelijk weten ze hem te pakken. Daisy: ‘Hehe!’ Niet veel later komt Molcrazy terug. LC: ‘Waar was jij zolang?’ Molcrazy: ‘Och even een luchtje scheppen.’

De dag gaat voorbij, de CSC-ers hebben al geen benul meer van de tijd, maar het wordt donker. Het is kerstavond, een heldere nacht en 1 ster straalt wel heel erg helder. Alle kandidaten inclusief de Mangrovers zijn naar het eiland gebracht waar de Barons Mansion staat. Op het grote strand voor het huis verzamelt iedereen zich rond het kampvuur. De Baron: ‘Jullie zullen het wel niet weten, maar het is kerstavond. In Nederland is het nu heel erg koud, er wordt winter voorspelt en ik wou jullie toch wat kerst geven.’ Op de achtergrond begint opeens ‘Jinglebells’ te spelen. D**n: ‘Oh! Muziek.’ De Baron: ‘Hier een kopje chocomel voor een ieder van jullie.’ De kandidaten ontvangen dankbaar de chocomel. De Baron: ‘Maar kerst is niet compleet zonder een mooi kerstverhaal.’ Opeens veranderd de Baron van toon: ‘Het is tijd voor de volgende proef. Kamp Molice en Kamp Test. Jullie mogen gaan ons overtuigen met een kerstverhaal. Het team dat wint, mag blijven zitten en blijft voor de slotmaaltijd; een echte kerstkalkoen en daarnaast ook nog eens een zwarte stem! Jullie krijgen een half uurtje om je voor te bereiden terwijl de Mangrovers mogen kijken naar de speciale kerst-aflevering van mr.Bean. Heinz: ‘TV! Oh, wat heb ik dat gemist.’ Kamp Molice en Kamp Test gaan hard aan het werk om een goed kerstverhaal in elkaar te flansen en na een half uur zijn ze klaar. Terwijl de Mangrovers eindelijk weer eens hebben kunnen lachen, zijn de verhalen afgerond. D**n van Kamp Test begint:

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #37 Gepost op: 24-12-2004, 10:27:45 »
Tropische sneeuw
Een normaal kerstverhaal speelt zich natuurlijk niet af op een exotisch eiland. Die keuze zou onlogisch zijn, bij een kerstverhaal hoort immers bittere kou, sneeuw en het vroege donker. Toch gebeuren wonderen, want daar gaan kerstverhalen meestal over, ook buiten Europa en Amerika. Dit verhaal is zo'n alternatief kerstverhaal. Het gaat over Gerard Robinson,die met een groep andere verstekelingen op zo'n eiland zat te survivallen. Als survivaller heb je meestal geen besef van de tijd die je doorbrengt op een eiland maar toch voel je het als kerst eraan komt. Je begint een beetje melancholisch te worden en terug te kijken naar je afgelopen jaar. Dus Gerard wilde een kerstfeest organiseren. Toen hij dit voorstelde aan de leider van zijn team, lachtte die hem echter vierkant uit. "Maar jongen toch. Een kerstfeest is iets voor mensen die kalkoenen hebben en kerstverlichting. Dat is toch niets voor ons? We hebben niet eens een kerstboom, de enige ballen die hier in een boom hangen zijn kokosnoten. Ik vind het lief bedacht van je, maar het is gewoon niet praktisch".
Toch wilde Gerard het hier niet bij laten. "Ik moet en zal doorgaan. Kerstmis zit in je hart en gaat helemaal niet om snacks of materiële waarde." Dus begon Gerard zijn voedsel achter te houden. Hij had niet zo makkelijk honger en voor een kerstdiner had je toch eten nodig? Hij stond vroeg op om te vissen en ging pas laat in de avond weer in zijn hangmat liggen als iedereen al naar bed was.
Hij zocht voor iedereen een passend cadeau. Voor de modebewuste verstekelinge vond hij een bessensoort waar je cyclaamroze verf mee kon maken en voor de jongste maakte hij een mens-erger-je-niet spel. De cadeaus stelde allemaal niet zoveel voor, maar het ging om de gedachte.
Toen was het zover. Kerstavond. Nadat iedereen moe terugkwam van het vissen had Gerard het diner gemaakt. Van versteende slakken had hij kaarsen gemaakt en van palmbomenhout had hij een tafel in elkaar geknutseld. Al het eten wat hij opzij had gelegd, of had gevangen, had hij klaargemaakt en op tafel gezet. Hij was diep de mangrove in gekropen om daar de enige dennenboom die er stond te kappen en hier neer te zetten. Die had hij behangen met vissengraten.
Onder de kerstboom lagen de cadeaus. Ingepakt in groene palmboomnbladeren. Iedereen was blij en de leider besefte dat kerstmis om de kerstgedachte ging. Dat was de eerste keer dat het sneeuwde op dat eiland. Want kerstmis zit in je hart en niet om je heen.


En dan is het aan de beurt aan kamp Molice. Daisy komt op het toneel verkleedt als Hagar van het Mangrove-kamp.

Het kerstdrama van Hagar en zijn Krappie

Het was kerstochtend 1961
Ik weet 't nog zo goed, het hok van krappielief was leeg
Bertha zei dat ik niet bij het vuur mocht komen
En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg
Eck wist ook niet waar Krappie uit kon hangen
Hij zou 't Lola vragen, maar omdat ze bezig was
Bij het eetensvuurtje moest ik maar een uurtje goed naar Krappie zoeken
Hij liep vast wel ergens op het gras

Maar ik had 't hok toch goed dichtgedaan, zoals ik dat elke avond deed
Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan
Ik weet ook niet waarom ik dat deed, 'k had heel lang voor 't hok gestaan Alsof ik wist wat ik nu weet

Het was eerste kerstdag 1961
Wij naar Krappie zoeken, Bertha die zocht gewoon mee
Bij de bomen en 't water, maar niet bij ons eigen kampvuurtje
Want daar kon 'ie toch niet zitten? En ik schudde nee
We zochten samen, samen in de jungje
Met z'n allen in de jungle, maar we vonden 'm niet
Ik dacht aan Krappie en dat 't 's nachts zo koud kon vriezen
M'n hoofdje stil gebogen, dikke tranen van verdriet

Maar ik had 't hok toch goed dichtgedaan, zoals ik dat elke avond deed
Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan
Ik weet ook niet waarom ik dat deed, 'k had heel lang voor 't hok gestaan Alsof ik wist wat ik nu weet

Het was eerste kerstdag 1961
Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zoveel
Ik dacht aan Krappie, m'n eigen kleine Krappie
Waar zou die lopen? Geen hap ging door me keel
Toen na de rijst het hoofdgerecht zou komen
Sprak 531 uiterst grappig: Kijk Haag, daar is Krappie dan!
Ik zie de zilv'ren schaal nog en daar lag 'ie in 10 stukken
Voor 't eerst zag ik Bertha, als 'n vreselijke man

En ik ben gillend en stampend naar bed gegaan
Heb eerst een uur liggen huilen in de wei
Nog een keer scheldend bij het vuur gestaan
En geschreeuwd: Krappie was van mij!
'k Heb heel lang bij de zee gestaan
Maar 't hok stond er maar verlaten bij

Het was tweede kerstdag 1961
Lola weet 't nog zo goed, Bertha's bed was leeg
En ik zei dat zij niet bij het vuur mocht komen
En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #38 Gepost op: 24-12-2004, 10:28:12 »
De Baron: ‘Haha, gebaseerd op het Hagarverhaal. Ik vond het beiden hele mooie verhalen, maar het verhaal van Kamp Molice heeft gewonnen. Kamp Test heeft heel goed de CSC erin verwerkt en het kerstgevoel weten op te roepen, maar Kamp Molice overtreft dit met een vlaag humor. Kamp Molice mag blijven voor de kerstkalkoen en krijgen een zwarte stem. Terwijl de anderen worden afgevoerd naar hun eiland, vieren De Baron en de leden van Kamp Molice samen nog even kerstfeest.

De volgende ochtend wordt Grace vroeg wakker, wat ziet ze daar? Het is Molcrazy en wat doet hij daar bij de kookpot. Hij haalt er wat uit. Snel stoot Grace EIDM wakker: ‘Kijk, Molcrazy.’ Molcrazy verdwijnt in het struikgewas. EIDM: ‘Komop erachteraan.’ Er volgt een lange achtervolging. EIDM: ‘Waar zijn we?’ Grace: ‘Volgens mij zijn we vlak bij de Mangrove.’ EIDM: ‘He, hij stopt. He? Hij legt daar wat vissen neer.’ Grace: ‘What the….? ‘ Molcrazy loopt weg. Grace en EIDM wachten even en lopen dan naar de vruchten toe. EIDM: ‘Er ligt een briefje bij.’ EIDM leest op: ‘Lieve Lola. Dank voor al je steun. Ik hoop dat ik hiermee iets heb kunnen terugdoen voor het welzijn van de Mangrove.’ Grace: ‘Naja! Hij gebruikt gewoon ons voedsel om aan te pappen met die Lola.’ EIDM: ‘Grrr! Hij hoopt gewoon in een goed blaadje te komen bij de Mangrovers!’ Grace: ‘Wacht maar, we pakken we hem nog wel terug.’

De Baron is weer teruggekomen in Kamp Test. De Baron: ‘Zoals jullie weten ben ik een paar dagen terug langs geweest om met Test te praten. Ik heb Test een voorstel gedaan. Ik heb hem als leider het voorstel gedaan om de extra stemmen die jullie hebben gekregen te herverdelen. Test, het is tijd om te zeggen wat je gedaan hebt.’ Test: ‘Ik heb goed nagedacht en heb besloten alle stemmen zelf te nemen. Niet dat ik zelf die stemmen nou zo graag wil hebben, maar ik wil graag dat bij het stemmen geen onzuivere zaken als speciale stemmen een rol spelen. Zeker een wraakstem vind ik een veel te sterk wapen.
Ik wil zelfs het dilemma zodanig veranderen dat mijn bedoeling ook echt duidelijk is.’ De Baron: ‘Alle stemmen zullen dus aan Test worden gegeven.’ D**n: ‘Dat is niet zo mooi. Test vertelt het goed, maar feit is dat hij nu veel sterker staat dan wie dan ook.’ De Baron:  ‘Het was zijn keuze.’ De kandidaten kijken Test met argusogen. Deze zet heeft hem niet populairder gemaakt in zijn team.

De Mangrove:
In de Mangrove lijkt het met de meesten weer goed te gaan, het kerstmenu en de cadeautjes van Molcrazy lijken goed te zijn gevallen en met iedereen gaat het goed. Zelfs Annuh die laatst nog aan het flippen was, is weer helemaal okee.’ Dan komt de Baron in het kamp. De Baron: ‘Beste Mangrovers, het is weer zover. Iemand van jullie zal de Mangrove moeten verlaten.’Xmoix: ‘Jeetje, ik zou niet weten wie. Ik zou het team even bij elkaar roepen.’ Inmiddels heeft Annuh door dat ze zich weer moet bewijzen om niet buiten de groep te vallen. Ze besluit nog snel wat kokosnoten te gaan plukken. Maar dan gaat het mis, als Annuh bijna boven is, blijkt ze toch nog te verzwakt. Ze valt flauw en kukelt de boom uit. Op haar hoofd en nu is het nog erger dan voorheen: ‘Ik ben niet gek, ik ben niet gek. Ik ben een vliegtuig.’ Met  haar haar slingert ze heftig heen en weer. Dan vliegt ze op Eck af en geeft hem een kus op de mond. Ze trekt haar kleren uit en rent de zee in. Xmoix: ‘Nou, eeuh, wie gaan we kiezen.’ Lola: ‘Ja, Annuh natuurlijk.’ Xmoix: ‘Hmm, en waarom?’ Cora Bora: ‘Xmoix, je bent een lieve schat, maar je trekt het lot van de kandidaten je iets teveel aan. Ik denk dat het beter is dat Lola weer leider wordt.’ Xmoix: ‘Misschien wel ja, wat vinden jullie?’ Iedereen knikt van ja. Xmoix: ‘Goed, dan mag jij het zeggen, Lola.’ Lola: ‘Het is jammer, maar we hebben geen keuze. Annuh moet weg.’ De Baron: ‘Hmm, we zullen haar wel opvissen. Annuh heeft van zichzelf verloren en heeft de Mangrove niet aangekund. Het is jammer voor haar, maar zij moet de CSC verlaten.’

Battle-Isle:
De Baron: ‘Welkom Kamp Molice en Kamp Test, bij de volgende proef. Deze proef is wederom erg belangrijk. Het bepaat namelijk welk team met de meeste kandidaten de volgende fase in gaat. Bovendien zal de volgende afvaller de laatste zijn die in de Mangrove terechtkomt. Winnen is dus heel belangrijk. Wat gaan we doen? 6kamp! Er zijn 6 onderdelen waarop jullie tegen elkaar gaan strijden: Touwtrekken, afstand zwemmen, duiken, vuur maken, vissen en om de geest te prikkelen; dammen. De leiders bepalen wie welk onderdeel gaat doen. Welk team de meeste onderdelen verliest moet naar de eilandraad. Ik wens jullie veel succes!’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
CSC 2: Aflevering 11
« Reactie #39 Gepost op: 31-12-2004, 12:13:36 »
Aflevering 11

De Baron: ‘Welkom beste kijker, bij een nieuwe aflevering van de CSC. De spanning stijgt, de gevechten worden harder. Nog maar 1 week zijn we verwijderd van de laatste samensmelting. Welke 10 kandidaten vechten door voor die laatste plaats. Vorige week werd Ville weggestemd en zij zint op wraak in de Mangrove. Hoe zwaar de Mangrove wel niet is, bleek toen Annuh mentaal brak en de Mangrove moest verlaten. Kamp Test en Kamp Molice gingen gelijk op, maar welk kamp zal met een minderheid de samensmelting ingaan. De volgende proef zal het bewijzen.’

Battle-Isle
De Baron: ‘Goed, het is tijd om met het 6-kamp te gaan beginnen. We beginnen met een partijtje touwtrekken. Wie gaan dat doen? Test en LC stappen naar voren en pakken het touw vast. Ze beginnen allebei op hun hardst te trekken, aangemoedigd door hun kampgenoten, maar Test weet uiteindelijk aan het langste eind te trekken (figuurlijk en letterlijk). Door de overwinning van Test staat het 1-0 voor Kamp Test. Het volgende onderdeel is afstand zwemmen. 400 meter moet worden afgelegd door Daisy en Linda. Daisy blijkt echt een waterrat en zonder al te veel moeite droogt ze Linda af. Het is weer 1-1. Het derde onderdeel is ‘vuur maken’. Molice als kampleider neemt het op tegen Dorine. Het duurt lang. Molice gebruikt zijn magnesiumstick, maar het ding blijkt niet te werken. Dorine krijgt wel vuur, maar telkens aan de bovenkant, het blijft niet branden. Molice weet uiteindelijk wel een goed vuur te maken en maakt er 2-1 van. Dan staan Lorelei en Molcrazy tegenover elkaar bij het onderdeel ‘Vissen’. Het gaat erom wie er als eerste een vis vangt. Molcrazy slaat zijn hengel nog niet uit of er hangt een vis aan. Met een prachtige 3-1 voorsprong lijkt het erop dat het niet meer fout kan gaan voor Kamp Molice. Grace en Gerard maken zich klaar voor het volgende onderdeel: Duiken. Degene die het diepst duikt, wint. Gerard weet dat deze moet worden gewonnen en gaat verder dan zijn kunnen, hij duikt 12 meter diep en als hij boven komt, kan hij nog maar net een samba voorkomen. Grace probeert nog wel, maar met 9 meter komt ze er niet overheen. Het lot van Kamp Test ligt nu in D**ns handen. Hij moet het potje dammen van EIDM winnen, maar EIDM is ook de slechtste dammer niet. Ze is een pientere jongedame. D**n is kansloos tegen haar. Met 4-2 wint Kamp Molice!

Eilandraadeiland
De Baron: ‘Welkom Kamp Test, bij deze eilandraad. Helaas, een pijnlijk verlies, wat dit betekent dat maar 4 van jullie uiteindelijk bij de laatste 10 komen, tegenover 5 van Kamp Molice.’ Lorelei: ‘Dat is nog niet eens het ergste, we zijn inmiddels zo’n hechte groep geworden. Het is moeilijk om iemand weg te stemmen.’ De Baron: ‘Dat kan ik me voorstellen. Test, in elke proef bewijs je weer je kracht. Hoe moeilijk is het om dan toch hier te moeten zitten?’ Test: ‘Dat is niet fijn, je probeert je team overal doorheen te loodsen en dat is erg moeilijk kan ik zeggen.’ De Baron: ‘Gerard, nog 1 iemand gaat naar de Mangrove en jij moet kiezen…’ Gerard: ‘Tsja, ik zit hier met allemaal vrienden. Dit wordt de lastigste keuze tot nu toe.’ De Baron: ‘Linda, zin in de Mangrove?’ Linda: ‘Nou nee liever niet. Al die vieze beestjes enzo.’ De Baron: ‘Het wordt tijd dat jullie je stemmen bekend gaan maken, zoals altijd mogen jullie daarvoor in de Dark Room in.’

Kandidaat 1: ‘Ik stem op Lorelei, het zijn allemaal vrienden voor me, maar ik moet iemand kiezen.’
Kandidaat 2: ‘Dorine, omdat Dorine heel veel praat op het eiland. Ik word er moe van.’
Kandidaat 3: ‘Gerard moet gaan, want Gerard lijkt me een lastige concurrent om te verslaan.’
Kandidaat 4: ‘De moeilijkste beslissing tot zoverre: Dorine.’
Kandidaat 5: ‘Het is tijd om hard toe te slaan en de concurrentie uit te schakelen. Dorine moet gaan.’
Kandidaat 6: ‘………’

De Baron: ‘Het is tijd om de stemmen bekend te maken. Stem 1: Dorine Stem 2: Gerard Stem 3: Lorelei Stem 4: Dorine Stem 5: Dorine en dat zegt al genoeg met 3 stemmen kan Dorine niet meer worden ingehaald. Dorine, helaas, jij zal als laatste naar de Mangrove moeten vertrekken. Dorines lip begint zacht te trillen: ‘Fuck’ Gerard wil haar een omhelsing geven, maar Dorine stapt op: ‘Dat dacht ik dus niet. Ik ben er klaar voor. Ik ga op weg naar de Mangrove.’ De andere 5 blijven beteuterd kijken als Dorine het kamp verlaat. Ook de 4de KillerQueen neemt afscheid van het spel. Dorine pakt haar spullen en stapt in de boot. Op weg naar de Mangrove.