Auteur Topic: CSC 2: De Afleveringen  (gelezen 34132 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: Aflevering 11
« Reactie #40 Gepost op: 31-12-2004, 12:13:53 »
Mangrove:
In de Mangrove zit iedereen ongeduldig te wachten. Ze zijn benieuwd wie er als laatste concurrent bijkomt. Dan stapt Dorine het kamp binnen. Lola stapt direct op haar af: ‘Welkom in de Mangrove.’ Dorine: ‘Hallo, NEEEEELIS, TIIIIIIIJJJJJGER! VIIIIIIIILLLE!’ De 4 KillerQueens maken samen een rondedansje en zingen hun clublied. Dan maakt Dorine ook kennis met de anderen.

In Kamp Molice wordt Molice volop geprezen. Alle kandidaten zijn blij dat ze zover gekomen zijn en dat de kans op de samensmelting nu wel erg groot is. Maar Grace en EIDM zijn de streken van Molcrazy nog niet vergeten en confronteren hem ermee. Molcrazy: ‘Eeuh…tsja….ik…..eeuh..’ EIDM: ‘Je wou zeker in een goed blaadje komen bij de Mangrovers, zodat je een bondgenoot hebt na de samensmelting.’ Molice: ‘Dat valt me zwaar van je tegen, Molcrazy.’ Molcrazy: ‘Het spijt me, ik had niet aan het voedsel uit het kamp moeten komen.’

In Kamp Test is de sfeer bedrukt. Na het afscheid van Dorine heeft niemand nog veel zin. Ze zitten er doorheen, de energie is op. Lorelei: ‘Pffft! Hoelang nog tot de laatste samensmelting?’ Linda: ‘Nog even.’ Gerard is er weer eens vandoor geslopen en D**n heeft het door: ‘Shit, Gerard is er alweer vandoor.’ Test: ‘Kom laten we hem gaan zoeken. Na het afscheid van Dorine heeft hij een mentale klap gekregen. We moeten hem vinden voor hij rare dingen gaat doen.’  D**n en Test gaan op pad en zoeken naar Gerard, maar hij is in geen velden en wegen te bekennen, D**n kijkt door zijn verrekijker en ziet opeens iemand op het strand liggen. D**n proest het uit van het lachen. Test: ‘Wat, wat is er?’ D**n: ‘Kijk maar eens.’ Test kijkt door de verrekijker en wat ziet hij op het strand? Het is Gerard, hij ligt in een miniscuul cyclaamroze bikini te zonnen op het strand. Test: ‘Hahaha, hij denkt zeker dat niemand het hem ziet.’ D**n: ‘Zullen we het de anderen vertellen?’ Test: ‘Nee, laat hem maar.’

Battle-Isle
De Baron: ‘Welkom beste kandidaten en beste Mangrovers. Binnenkort zal één van de Mangrovers de overstap maken naar de laatste 10. Daarom krijgen ze vandaag de kans om zich te presenteren door middel van een pleidooi voor zichzelf. Het is een kans om zichzelf alvast te presenteren. Als prijs kunnen ze een avondje in een lekker bed op het strand slapen. Een aantal van de Mangrovers heeft al zoveel energie verloren dat ze hebben besloten om geen pleidooi te houden. Degene die zich wel gaan presenteren zijn: Lola, Lebon Simon, Tijgertje, Stormpie, Nostradamus, Eck en Xmoix. Een jury zal bepalen wie het beste pleidooi heeft gegeven. Ik heb besloten dat deze jury bestaat uit; mijzelf, Gerard, Molcrazy, Daisy, Test, Linda en als kersverse Mangrover zal ook Dorine haar nieuwe teamgenoten beoordelen. Goed, dan geef ik jullie nu de kans om af te trappen. We beginnen met Xmoix.’

Xmoix is moedig genoeg om als eerste te beginnen. Ze geeft aan dat ze het leuk vindt om mee te spelen, veel sociale contacten legt en dat alles ondanks haar jonge leeftijd.

Het betoog daarna is van Nostradamus. Ook Nostradamus benadrukt zijn jonge leeftijd en geeft aan dat hij zowel psysisch als fysiek nog topfit is en hij geeft aan een man van zijn woord te zijn.

Kampleider Lola geeft aan wat ze allemaal al gedaan heeft voor haar kamp. Ze hoopt dat de kandidaten een beetje concurrentie aandurven; haar dus!

Eck benadrukt zijn doorzettingsvermogen en inzet. Hij is van vergekomen en gaandeweg het spel steeds sterker geworden.

Tijgertje zit vol met wraakgevoelens. Ze zegt dat ze terug wil komen, omdat zij de ultieme Mangrover is; sluw, doelgericht en vol doorzettingsvermogen. Ze gaat voor de bull, de 180.

Simon verbluft iedereen met een prachtig lied, waarin hij smeekt om een kans te krijgen.

Als laatste is Stormpie, maar Stormpie toont karakter. Ze doet niet een goed woordje voor zichzelf, maar voor Xmoix!

De Baron: ‘Dank jullie wel voor jullie betogen. De jury gaat in beraad.’ De jury overlegt en overlegt. Veel vinden het betoog van Simon het beste. Hij heeft echt velen geraakt met zijn lied, maar Gerard vond het maar niks. Hij wil dat Lola wint en geeft geen duimbreed toe. Omdat iedereen het betoog van Lola ook wel heel goed vindt, blijft het spannend. Dan is het overleg klaar en komt de Baron met de uitslag. De Baron:  ‘Jullie pleidooien hebben jullie aard getoont en dat kan zeker een voordeel opleveren, maar degene die met een concrete prijs beloond gaat worden is……..Lola! Lola, jij mag vannacht in een echt bed slapen. Lola: ‘Yes, yes, yes!’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: Aflevering 11
« Reactie #41 Gepost op: 31-12-2004, 12:14:10 »
Als Lola in het kamp terugkomt, dan wordt ze als een held onthaald. Alle Mangrovers houden van hun leider. Dan opeens staat de Baron in het kamp. De Baron: ‘In de CSC kun je nooit weten wat je te wachten staat en dit is zo’n moment. Jullie gaan de Mangrove verlaten en 1 iemand zelfs voor definitief. Het is tijd om een keuze te maken.’ Iedereen schrikt, de vorige keren was er altijd wel iemand die op de één of andere manier buiten de groep viel, maar deze keer niet. Onder leiding van Lola wordt er een vergadering belegd. Lola: ‘Iemand moet er gaan, wie wil er weg?’ Stormpie: ‘Ik niet hoor, we zijn nu zo dichtbij.’ Cora Bora: ‘Ik ook niet. Dit is dé kans!’ Tijgertje: ‘Ik heb niet voor niks wekenlang hier gezeten.’ Ville: ‘Ik wil wraak.’ Lola: ‘Goed, goed. Ik begrijp het. Dan gaan we stemmen.’ Iedereen schrijft zijn naam op een briefje en Lola leest de stemmen voor. De uitslag is dat……………..Kolko……het spel moet verlaten. Kolko: ‘Balen.’ Lola omhelst Kolko: ‘Sorry, jongen.’ De Baron: ‘Goed, Kolko moet de Mangrove en het spel definitief verlaten. Kolko, je mag nog even afscheid nemen.’ Kolko neemt afscheid en wordt dan uitgezwaaid door de anderen. Hij vertrekt met de boot. De Baron: ‘Goed, jullie mogen jullie spullen pakken. Het moment waar jullie allemaal op gewacht hebben, breekt nu aan.’ De Mangrover pakken hun spullen en lopen langzaam de Mangrove uit. Als ze de Mangrove verlaten en ze dichter bij het strand komen, wordt het licht van de zon steeds feller, wat tot blijdschap leidt bij iedereen. Eindelijk is de Mangrove klaar, maar hoe dichter ze bij het licht van de zon komen, hoe groter hun schaduw wordt….

Baronië

De Baron: ‘Kamp Test en Kamp Molice. Welkom op Baronië. Het eiland waarop het spel verder wordt gespeeld na de laatste samensmelting. In het midden van het eiland staat een hele hoge vulkaan. Vandaag is het tijd om elkaar beter te leren kennen en de eerste indruk is heel erg belangrijk. Sterker nog Kamp Molice gaat straks op een eilandraad bepalen wie er van Kamp Test niet doormag en Kamp Test gaat beslissen wie er van Kamp Molice niet doormag. Deze 2 afvallers maken nog steeds een kans op de finale, maar die worden overgezet naar een kleine puntige rots iets verderop: Het Duivelseiland. Ik wens jullie veel succes. Jullie krijgen een uur de tijd.

Aan de andere kant van Baronië
De Baron: ‘Het is tijd voor het eindspel van de Mangrovers. Een eindspurt naar de finish. Dit is jullie eigen Missie Kilimanjaro. Het is erg simpel. Wie als eerste de top van de vulkaan bereikt wint. Er zijn meerdere wegen. Je kunt over de rivier die richting de vulkaan gaat, dit is de korstste weg, maar zal je veel kracht kosten als je de berg nog op moet, door het rotsencomplex waarin je erg snel kunt verdwalen, over het strand, wat de langste weg is, maar waar de kans op verdwalen miniem is of je kunt door het oerwoud, waar het moeilijk doorkomen is. Je mag alleen of samen op pad, maar degene die als eerste de vlag op de top van de vulkaan pakt, die wint. Dit is jullie eindspel, ga ervoor en denk erom bovenaan de vulkaan kan het erg warm worden.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2005, 15:25:43 »
Aflevering 12

Chriz: ‘Welkom bij een nieuwe aflevering van CSC 2. Vanaf vandaag gaan we beginnen aan de 2de fase. De laatste samensmelting is op handen, maar er moet nog veel gebeuren. Kamp Molice met 6 kandidaten en Kamp Test met 5 kandidaten zullen allebei nog 1 kandidaat kwijtraken op de volgende eilandraad en de Mangrovers zijn begonnen aan hun slotstuk. Een wandeltocht over het eiland naar de top van de vulkaan. Wie zal er als eerste komen en wie zal de 10de kandidaat worden? De strijd om de laatste 10 plaatsen zal hevig worden….

Terwijl de Mangrovers beginnen aan hun ijzingwekkende eindtocht richting vulkaan, maken Kamp Test en Kamp Molice zich op voor de laatste en tevens dubbele eilandraad……

Eilandraadeiland:
Chriz: ‘Welkom, beste kandidaten. 11 stuks….klaar voor de 2de fase. Test? Ben je er klaar voor?’ Test: ‘Ik ben er 100% klaar voor. Ik wil dolgraag die 2de fase in.’ Chriz: ‘En jij? Molice?’ Molice: ‘Ik heb mijn team hierheen geleidt en kan maar liefst 4 van mijn mede-kampgenoten hierheen brengen. Dit is het eerste doel van de CSC.’ Chriz: ‘Ik zal jullie niet langer in spanning houden. Het is tijd om te stemmen. Jullie stemmen iemand van het andere kamp weg. ‘Eén voor eén gaan jullie de Dark Room in en maken jullie keuze bekend….terwijl de kandidaten gaan stemmen, speelt op de achtergrond Enigma- Eyes of Truth….

Kamp Molicer: ‘Spijtig maar helaas, Linda krijgt mijn stem. Puur tactische keuze.’
Kamp Tester: ‘Ik stem op Molice, Molice stemde in met deze dubbele eilandraad. Hij mag de consequenties dan ook dragen.’
Kamp Molicer: ‘Mijn stem gaat uit naar Linda. Linda heeft voor mij aangetoond de grootste concurrent te zijn. Op sociaal vlak is er niemand zo sterk.’
Kamp Tester: ‘Ik ga voor Molice. Een sterke leider en daarmee een sterke concurrent. Zijn uitschakeling is broodnodig.’
Kamp Molicer: ‘Ik heb gezien dat ze vaak rondloopt op haar eiland, daar houd ik niet zo van. Linda mag weg wat mij betreft.’
Kamp Tester: ‘Molice, je was één van de helden van de eerste fase, maar de tweede fase speel je niet meer mee.’
Kamp Molicer: ‘Mijn stem gaat uit naar Gerard. Hij denkt de titel al binnen te hebben, maar die fratsen gaan niet door. Ik zet hiervoor mijn Zwarte stem in, mijn stem telt dus dubbel.’
Kamp Tester: ‘Er kan maar 1 leider zijn en dat is Test. Molice mag dus gaan.’
Kamp Molicer: ‘Ik stem op Gerard, omdat hij de sterkste kandidaat is, ik zet hiervoor mijn dubbele stem in…’
Kamp Molicer: ‘Linda, omdat ik denk dat Linda het minst goed bij ons zal passen. Ze heeft het ver gebracht, maar hier stopt haar avontuur.’

Door de zwarte stemmen is het gelijk tussen Gerard en Linda. Wie van de twee zal moeten vertrekken? En Molice heeft nog 1 stem nodig om unaniem te worden weggestemd. Zal dit daadwerkelijk gebeuren? Ondertussen is de race tussen de Mangrovers losgebarsten….

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2005, 15:26:51 »
De grootste groep heeft gekozen om over het strand te gaan. Lebon Simon, Giorgio, Stormpie, Ville, Tijgertje en Nostradamus hebben besloten om samen op pad te gaan. Lebon Simon: ‘Allee, mensen. Een beetje haast maken, dit is de langste weg.’ Giorgio: ‘Jaja, maar het is zo moelijk door het mulle zand komen.’ Stormpie: ‘Maar we moeten elke keer op jou wachten.’ Giorgio: ‘Ga dan vast vooruit. Uiteindelijk kan er maar 1 iemand winnen.’ En zo gaan de anderen vooruit en laten Giorgio achter. Nelis is als enige over het rotsencomplex gegaan, maar als snel komt ze erachter dat ze verdwaalt is. Nelis: ‘Fuck, waar moet ik heen, die weg leidt omhoog, maar daar kom ik net vandaan.’ Nelis kijkt even niet goed uit en stapt op een losse steen, ze valt een heel eind naar beneden en haar been blijft pijn doen. Ze staat op en kreupel als ze is, loopt ze door. Lola, Dorine, Heinz en Cora Bora zijn het oerwoud ingegaan en met moeite komen ze maar door het struikgewas. Dorine: ‘Ieeeuww, een bloedzuiger, was ik nu maar over het strand gegaan.’ Lola: ‘Dat is toch geen uitdaging. We zijn Mangrovers, we horen thuis in het oerwoud.’ Cora Bora: ‘Ik heb het zo benauwd. Ik ga even zitten.’ Heinz: ‘Wat? Dat kan niet! We moeten door.’ Cora Bora: ‘Sorry, ik moet even rusten.’ Lola: ‘Sorry, Cora. Maar wij moeten echt verder. Als je wilt uitrusten, zul je het alleen moeten doen, maar wij moeten verder omhoog.  Eck en Xmoix hebben er samen voor gekozen om door de rivier te gaan. Xmoix: ‘Wat is het zwaar om tegen de stroom in te gaan.’ Eck: ‘Even doorzetten, Xmoix. We moeten doorgaan. Dit is de laatste kans op de 10de plek.’ Terwijl Giorgio, Cora Bora en Nelis als eersten lijken te zijn afgevallen gaan de 10 anderen door voor die laatste plaats.

Eilandraadeiland:
Chriz: ‘Goed, het is tijd voor de bekendmaking en we beginnen met de bekendmaking van de afvaller in Kamp Molice. Zijn jullie er klaar voor?’ Grace, Daisy, Molcrazy, Molice, LC en EIDM knikken braaf. Chriz: “Stem 1: Molice Stem 2: Molice Stem 3: Molice Stem 4: Molice en stem 5…..’ Molice: ‘Fuck, ik word unaniem weggestemd.’ Chriz: ‘Molice, je hebt 4 stemmen, maar je kunt alleen worden weggestemd als je unaniem wordt weggestemd. Deze laatste stem zal dus de beslissing brengen en deze stem, stem 5 is voor........Molice... Het spijt me, Molice, maar jij behoort niet tot de laatste 10 kandidaten.’ Op de achtergrond speelt Within Temptation- Bittersweet.  Er is geen reden tot juichen bij EIDM, LC, Daisy, Grace en Molcrazy. Ook al behoren ze tot de laatste 10 kandidaten, ze zullen Molice enorm missen. Hun leider die hun tot zover heeft gebracht, is nu opeens verdwenen. Ze moeten zonder hem de 2de fase in.’ Molice: ‘Het is jammer, maar aan de andere kant, ik hoef niet als 1 van de kandidaten de volgende fase in. Ik zal altijd blijven de leider van….’ Chriz: ‘Goed, het is tijd om even afscheid te nemen van iedereen.’

2de fase Kandidaten:
Daisy: Daisy overleefde zonder al teveel problemen alle eilandraden. Het maakte niet uit in wat voor team ze zat. Ze paste zich aan en kreeg vaak precies gedaan wat ze wou. Visie is meer dan een tactiek.
EIDM: Dankzij haar wraakstem gekregen van Molice is EIDM in de 1ste fase keer op keer gespaard gebleven. EIDM is van een spelletje niet vies en is doelbewust bezig met het kiezen van haar slachtoffers. Pienter en slim genoeg om ver te komen.
LC: Als iemand van geluk mag spreken dan is het LC wel. Cooldown, op de achtergrond beweegt hij zich voort. Zijn passieve gedrag zorgt ervoor dat hij telkens ervoor zorgt dat hij niet als een concurrent wordt gezien. LC speelt een spel, maar op zijn eigen manier.
Grace: Voormalig leidster van Team Groen en the Gracious Cobra’s, paste zich aan in de groep van Kamp Molice en luisterde braaf naar haar leider. Ze lijkt niet kapot te krijgen en haar invloed op haar voormalig kampgenootjes blijft voelbaar.
Molcrazy: De ideale henchman. Strateeg en Diplomaat. Molcrazy heeft de pionnen uitgezet en in de luwte vecht hij zijn gevechten uit. Benieuwd naar zijn tactiek in de 2de fase.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2005, 15:27:38 »
De race gaat verder en wordt zwaarder. Xmoix en Eck zijn uitgeput, ze zijn door de rivier gekomen, maar zijn doodop. Ze zijn als eerste bij de vulkaan, maar nu moeten ze nog omhoog klimmen. Toch geven ze niet op en beklimmen vol moed de vulkaan. Heinz, Lola en Dorine hebben zo hun eigen problemen. Ze zijn tussen de woekerplanten gekomen en met hun hakmes proberen ze van zich af te slaan. Heinz en Lola lukt het wel en zij komen langzaam verder. Dorine hakt als een gek, maar gaat te ver in haar fanatisme. Een woekerplant pakt haar mes en ze is kansloos. Lola en Heinz moeten Dorine achterlaten. Op het strand is het ook moeilijk geworden. De snikhete zon eist zijn slachtoffers. Het water is op en ook al zijn ze bijna de vulkaan. Het is zwaar, te zwaar. Allang lopen ze niet meer bij elkaar. Ville en Tijgertje die achteraan lopen zien dat de anderen al wel een kilometer voorsprong hebben. Tijgertje: ‘Dat halen we niet meer, Ville.’ Ville: ‘Ik denk het ook niet, het houdt hier op voor ons….’ Tijgertje laat zich zakken in het zand. Ville: ‘Laten we een duik nemen.’ Wat verderop besluit ook Lebon Simon het op te geven. Stormpie: ‘Niet opgeven nu, we zijn er bijna.’ Simon: ‘Ik snak naar wat water.’ Stormpie kijkt vooruit en ziet dat Nostradamus stug doorloopt. Ze besluit om Simon achter te laten en zet de inhaalrace in.  Nostradamus en ook Lola en Heinz bereiken de vulkaan, nu moeten ze nog omhoog klimmen naar de top? Halen ze Xmoix en Eck nog in en zal Stormpie nog een kans maken?

Eilandraadeiland:
Chriz: ‘De eerste 5 kandidaten van de 2de fase zijn bekend en nu is het tijd om de andere 4 bekend te maken. Er zijn 2 Zwarte stemmen gebruikt en dat betekent dat er 8 stemmen in totaal zijn. Stem 1: Linda Stem 2: Linda Stem 3: Linda Stem 4: Gerard Stem 5: Gerard Stem 6: Gerard Stem 7: Linda….Dat betekent dat Linda nog 1 stem nodig heeft om af te vallen, krijgt Gerard een stem tegen, dan zal het blijven gaan tussen Gerard en Linda en Stem 8 is voor………Gerard! De eindstand is dus 4 tegen 4. Er moet een beslissing komen en die beslissing zal er komen, iemand heeft namelijk zijn of haar Meesterstem ingezet. Gerard en Linda kijken gespannen toe, wie van hen zal er weg moeten? En deze meesterstem was voor…….Linda! Linda zal dus weg moeten.’ Linda barst in tranen uit en Lorelei aait haar zachtjes over haar rug. Gerard wordt gelijk gefeliciteerd door Test en D**n. Wat een opluchting voor hem! Linda neemt afscheid van iedereen en gaat dan bij Molice staan. De andere 9 kandidaten voegen zich samen. Chriz: ‘9 kandidaten en er zal nog een 10de bijkomen.’

D**n: Net als Grace en Test wist ook deze voormalige leider de 2de fase te halen, zijn poging om dit jaar verder te komen dan vorig jaar is bijna geslaagd. D**n is niet langer een leider meer en in z’n tactiek is hij een volger geworden. Hoever zal dit hem brengen?
Gerard: Fystiek en sociaal sterk. Niemand kan om Gerard heen en eigenlijk kan geen enkel CSC-team zonder een Gerard. Van bananenkoekjes tot kokosnoot plukken, maar hoge bomen…..
Lorelei: Wat een verschijning! Stille wateren hebben diepe gronden en Lorelei heeft wel heel erg stille wateren. Hoort men mij niet, dan straft men mij ook niet moet Lorelei gedacht hebben. Lorelei sluipt genadeloos dichterbij om haar prooi te bespringen.
Test: Test is een begrip in de wereld van CSC. Een cultfiguur en een legende. De kijker verwacht veel van deze leider die zonder veel problemen Balkenende zou kunnen vervangen, tot hoever kan Test reiken?

Stormpie komt als laatste aan bij de vulkaan en ziet dat Nostradamus al een flink eind geklommen is, niet meer in te halen. Stormpie geeft ook op. Eck en Xmoix gaan verreweg het beste. De top nadert en de rookpluim is al te zien. Eck: ‘Kom op, Xmoix. We zijn er bijna.’ Xmoix: ‘Hiervoor heb ik het allemaal gedaan. Ik wou zo graag, maar, maar, ik kan niet meer. Jij moet het voor mij doen. Eck.’ Lola klimt razendsnel omhoog. Heinz: ‘Niet zo snel. Ik houd je niet bij.’ Lola: ‘Dat is ook de bedoeling. Sorry Heinz! Maar ik ga ervoor……Nu Eck zo dichtbij is….zou Nostradamus of Lola nog een kans maken?


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2005, 15:30:21 »
Eilandraadeiland:
Chriz: ‘Goed, D**n, EIDM, LC, Grace, Daisy, Test, Gerard, Molcrazy en Lorelei, gefeliciteerd! Maar Molice en Linda, ook voor jullie zit het er nog niet op. Het is tijd voor de terugkeer van de sage……DUIVELSEILAND!!! Molice: ‘Wat? Duivelseiland?’ Chriz: ‘On Chriz Rock! De aankomende week zullen jullie met z’n 2-en doorbrengen op een lege, kale rots met een noodrantsoen. Dan vechten jullie een duel uit op de balk. De winnaar blijft staan en zal de week erop een nieuw duel aangaan met de afvaller uit de andere kandidaten. Wie de meeste duels wint, komt uiteindelijk in de finale te staan tegenover de winaars van de sociale en fysieke proef.’ Molice en Linda: ‘Top! Duivelseiland, we komen eraan!’ Chriz: ‘Dan gaan we op weg.!’

Even later komen Chriz, Molice en Linda aan bij de kale rots genaamd Chriz Rock. Chriz: ‘Dit is Duivelseiland. Jullie bestemming voor de komende week en misschien nog wel voor langer. Denk erom, dit is voor jullie de laatste kans. Zorg ervoor dat je die duels blijft winnen en neem wraak op degenen die jullie hebben weggestemd. Veel succes!’ Chriz vertrekt weer met zijn boot en laat Molice en Linda achter op het eiland.

Chriz wordt opgepikt met een helicopter en naar de top van de vulkaan gebracht. Op de achtergrond klinkt NPJW- Makai Club.  Nostradamus en Lola klimmen nog steeds als gekken om Eck in te halen en beetje bij beetje komen ze dichterbij. Eck is ook zo moe van zijn tocht door het water. Lola en Nostradamus ruiken hun kans en zetten het op een rennen en met z’n laatste krachten doet Eck hetzelfde. Nostradamus wordt echter afgeblufd door Lola. Ze haal hem in en rent door. Eck en Lola duiken bijna tegelijkertijd op de vlag af en het is geworden………….

Het is een uur later en Chriz staat op het strand met 10 kandidaten. Chriz: ‘Gefeliciteerd. Jullie hebben een topprestatie geleverd. De 2de fase is bereikt. LC……EIDM…….Grace……Test……..D**n……….Lorelei………Gerard………….Molcrazy……….Daisy…………en natuurlijk………..LOLA!!!
Ik wens jullie heel veel plezier met elkaar de komende tijd in de eindspurt die de 2de fase heet.

Lola: ‘Als iemand zich wel bewezen heeft om de 2de fase te halen dan is het wel Lola, de enige echte MangroveQueen. Zonder pardon wist ze samen met haar Mangrove-medegenoten al 10 kandidaten weg te spelen en ze wist ook nog eens haar 10 mede-Mangrovers te verslaan in een persoonlijke race. Wat heeft deze superkandidaat nog meer in petto?’

Maar het is ook tijd om afscheid te nemen. De 12 Mangrovers die het niet gehaald hebben hebben zich verzameld bij het landhuis van Chriz. Chriz: ‘Jongens, jullie hebben het geweldig gedaan. De Mangrove is geen makkie en jullie hebben er zo hard voor gestreden. Xmoix, al die weken….je was er zo dichtbij en Eck en Nostradamus die het op een nippertje na niet haalden. Jullie hebben het geweldig gedaan en jullie zijn goede vrienden geworden. (Op de achtergrond speelt Carole King- You’ve got a friend) maar nu is het echt voorbij. Morgen vertrekken jullie met het vliegtuig naar Nederland. De 12 Mangrovers kijken elkaar en geven elkaar een groepsknuffel. Er wordt uitgebreid afscheid genomen van elkaar. Ze hebben hard gevochten en veel meegemaakt. Nu is het dan toch echt voorbij. Het sprookje van de Mangrove eindigt hier en de CSC verandert van koers.

Battle-Isle:
Chriz: ‘Goed, het is tijd voor een nieuwe proef. Deze proef is erg belangrijk. Het is jullie eerste individuele proef en alleen de winnaar zal immuniteit krijgen, ik wens jullie dus veel succes. De opdracht is als volgt. Boven jullie hangt een emmer met water, waar jullie met je armen vast aan zitten. Jullie moeten je armen hooghouden, want zodra je omlaag gaat, valt het water en val je af. De winnaar krijgt immuniteit.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2005, 15:18:42 »
Aflevering 13

Chriz: ‘Welkom bij de 13de aflevering van de CSC. Vorige week is het hard gegaan met de CSC. Het aantal kanshebbers is door het vertrek van 12 Mangrovers snel kleiner geworden en de kans op een finaleplek is steeds groter geworden. De laatste twee kampen; Kamp Molice en Kamp Test zijn nu 1 kamp geworden en de 10 laatste Survivors strijden voor die 3 finaleplekken. Lola kwam als 10de kandidaat over vanuit de Mangrove en heeft net als de anderen nu een kans van 20% op 1 van die begeerde finaleplekken. Linda en Molice vertrokken naar Duivelseiland: Chriz Rock om samen uit te vechten wie van hen de kans behoudt op die 3de finaleplek, de laatste strohalm. Wie vertrekt er voorgoed? Linda of Molice en wie zal er volgende week naar Chriz Rock vertrekken? We zullen het zien....

Battle-Isle:
Chriz: ‘Dan gaan we nu van start.’ Daar staan ze dan, 10 kandidaten met hun armen in de lucht. LC laat al snel zijn arm zakken. LC: ‘Dit kan nog lang gaan duren en daar ga ik niet op wachten. D**n laat nu ook zijn emmer vallen: ‘Helemaal gelijk.’ De anderen kijken verbaasd toe, maar geven niet op. Zonder al te veel problemen staan ze een uurtje zo, terwijl LC en D**n een potje zijn gaan voetballen op het strand. Dan opeens laat Grace haar arm vallen. Weer gaat een kwartier voorbij en het wordt zwaarder. Ze gaan nu met bosjes. Lola, Daisy en Molcrazy laten ook verstek gaan. Test, Gerard, EIDM en Lorelei blijven ervoor gaan. Vooral EIDM lijkt nergens last van te hebben. Anderhalf uur is voorbij en dan laat Test schieten. Nog 3 over....Weer gaat een kwartier voorbij...dan laat Lorelei ook haar arm zakken en EIDM schrikt hier zo van dat ze hetzelfde doen. Gerard blijft over! Gerard: ‘Yes! Yes! I am the king!’ Chriz: ‘Gefeliciteerd, Gerard. Je hebt hem dubbel en dwars verdiend.’ EIDM baalt verschrikkelijk. Ze was er zo dichtbij en de volgende eilandraad kan haar weleens de das om doen.

Chriz Rock:
Ondertussen is er een weekje voorbijgegaan op Chriz Rock. Molice en Linda hebben elkaar een stuk beter leren kennen en Linda, een fervent nudiste heeft zelfs haar hobby in bijzijn van Molice durven oppakken. Toch hebben Linda en Molice zich goed voorbereidt op de slag die komen gaat. Beiden zinnen op wraak en beiden zinnen op een finaleplek. Na een week samen te zijn geweest, maken ze zich op voor een duel.....Linda of Molice? Dat is de vraag. Chriz: ‘Okee, Linda en Molice. Het is tijd voor een duel tussen jullie beiden en dit jaar is dat ‘de slaapproef’. Wie van jullie 2-en nu als eerste in slaap valt, ligt uit het spel. Linda: ‘WAAT? Ik heb me voorbereid op die balk.’ Molice: ‘Ik ook, sterker nog ik heb er de hele nacht van wakker gelegen.’ Chriz: ‘Jullie krijgen dit apparaatje mee, zodra 1 van jullie 2-en in slaap valt is het gedaan. Hier staat een heerlijk 2-persoonsbed, daar moeten jullie in gaan liggen. Ondanks alles krijgt de veliezer een fijne nachtrust.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2005, 15:19:02 »
Eilandraadeiland:
Chriz: ‘Goed, dames en heren. Het is zover. Het moment is daar. Jullie hebben allemaal hard je best gedaan om bij de laatste 10 te komen, maar helaas kunnen er maar 9 doorgaan. Lola, dit is voor jou de eerste keer dat je gaat stemmen. Heb je al een idee op wie je gaat stemmen?’ Lola: ‘Het is moeilijk, maar ik weet het al wel.’ Chriz: ‘Gerard, jij hebt immuniteit. Denk je dat je wegmoest als je dit niet had.’ Gerard: ‘Vorige week was ik bijna weg, dus natuurlijk was ik daar bang voor, maar gelukkig zit ik er nog een weekje bij.’ Chriz: ‘Test, je bent geen leider meer, zit jij hier met een onrustig gevoel.’ Test: ‘Natuurlijk, de kans dat ik wegmoet is natuurlijk groter geworden nu.’ Chriz: ‘Dan mogen jullie nu gaan stemmen...’

Kandidaat 1: ‘Ik stem op Lola. Ze is nieuw en ik ken haar nog niet zo goed, maar ze stinkt nog van de Mangrove.’
Kandidaat 2: ‘Mijn stem gaat uit naar Lola. Geen indringers hier.’
Kandidaat 3: ‘Ik stem op LC. Hij is de zwakste van het stel en verdient het niet om langer te blijven.’
Kandidaat 4: ‘Ik ga voor EIDM. EIDM heeft lang profijt gehad van haar wraakstem, nu is het tijd voor mijn wraak.’
Kandidaat 5: ‘EIDM, omdat EIDM te jong is om van betekenis kan zijn in het kamp. Ze doet te weinig.’
...........

Chriz: ‘Okee, jullie hebben allemaal jullie stemmen bekend gemaakt. We gaan ze nu bekend maken. Stem 1: Lola Stem 2: Lola Stem 3: LC Stem 4: EIDM Stem 5: EIDM Stem 6: Lola Stem 7: Lola en Stem 8 is ook voor Lola. Omdat EIDM niet meer dan 4 stemmen kan vergaren, betekent dat helaas voor jou, Lola, dat het alweer afgelopen is. Lola: ‘Hoe kan ik het anders zeggen? Het waren 2 fantastische dagen.’ Chriz: ‘Maar ik heb nog wel een prachtig aanbod voor jou: Je mag naar Duivelseiland. Je zult de enige kandidaat zijn die zowel in de Mangrove als op Chriz Rock heeft doorgebracht.’ Lola: ‘Bij de Mangrove vergeleken moet Chriz Rock een makkie zijn. Ik ga meteen.’ Chriz: ‘En de andere 9 kandidaten, ik wens jullie veel succes. Jullie zullen Lola terugzien hoe dan ook....’

Op Chriz Rock is de spanning om te stijgen. Linda en Molice liggen in het bed te woelen en te kroelen om maar wakker te blijven, maar de slaap slaat hard toe. De tijd gaat traag verder en terwijl Lola in Chriz’ resort wacht totdat ze naar Chriz’ Rock kan komen valt de nacht in. 7 uur zijn voorbij en Molices oogjes zijn al een paar keer dichtgevallen. Linda houdt haar adem in en hoopt dat Molice nu snel in slaap valt. Maar Molice vecht hard tegen de slaap. Maar nadat er nog een uur verstreken is, is Molice helemaal stil. Hij is slaapgevallen en inderdaad het apparaatje begint te piepen. Het is gebeurd met Molice. Niet veel later staat Chriz met Lola op het strand. Chriz: ‘Dat is jammer, Molice.’ Molice: ‘Het was het proberen waard en ik wens Linda veel succes. Ze heeft haar eerste duel fair en square gewonnen.’ Linda: ‘Ik had het idee dat ik nog wel een dag lang wakker kon blijven.’ Chriz: ‘Nou, Lola, dat belooft wat voor de volgende keer en Molice, jou wacht het vliegtuig naar Nederland.’ Molice: ‘Het is mooi geweest.’ Molice geeft Lola nog een hand en Linda een dikke knuffel en vertrekt dan. Chriz: ‘Linda en Lola. De komende week zullen jullie samen moeten doorbrengen op Chriz Rock. Linda’s tweede kans om een duel te winnen, maar Lola zal zich niet zo gemakkelijk gewonnen geven. Ik wens julie veel succes.’

De volgende dag zijn de 9 overgebleven Survivors weer helemaal vrolijk. De toekomst ziet er rooskleurig uit en omdat het voedsel uit de 2 vorige kampen bij elkaar is gelegd is er over voedsel ook niet te klagen. De 9 Survivors lijken in harmonie te leven, maar dat kan ook snel omslaan.... LC is die dag een beetje hyper en hij gaat kijken wat Grace gekookt heeft. LC: ‘He, gatver, alweer rijst met vis en op die manier dat jij het klaarmaakt is het helemaal niet lekker.’ Dat schiet Grace in het verkeerde keelgat: ‘Ach, ga toch weg. Jij hebt nog nooit gekookt, dus waar bemoei je je mee?’ LC: ‘Ik heb andere dingen te doen.’ Grace: ‘Wat dan? Een beetje voetballen....jij bent gewoon lui.’ LC: ‘Och lui, ik spaar mijn krachten voor de proeven.’ Grace: ‘Ja, zoals de vorige keer zeker.’ Lorelei gaat zich er ook mee bemoeien: ‘He Grace, doe toch niet zo moeilijk....’ Grace: ‘Ik? Moeilijk doen, hij kraakt mijn kookkunst af, terwijl ik altijd sta te zwoegen. Ik wil excuses.’ Maar LC loopt weg, hij vindt dat Grace overdreven doet...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2005, 15:19:40 »
Op Duivelseiland blijkt al snel dat Linda en Lola het goed met elkaar kunnen vinden. Ze hebben een zandkasteel gebouwd, samen geluierd in de zon en Linda luistert aandachtig naar de verhalen over de hunks uit de Mangrove, terwijl Linda Lola uitgebreidt inlicht over Molice.

Battle-Isle:
Chriz: ‘Welkom op battle-isle. Vandaag zijn er 3 prijzen te winnen; een witte stem, een blokkeringstem en een tros bananen. We gaan zwarte pieten, maar de zwarte piet is deze keer een wapen. Degene met de zwarte piet na 5 beurten bepaalt wie het spel moet verlaten. En zo begint het spel. Na 5 beurten is het EIDM die als eerste de zwarte piet heeft. EIDM: ‘Ik stuur Lorelei weg.’ Een nieuwe ronde begint en Gerard wint deze keer: ‘Ciao LC!’ Na de derde ronde wint opnieuw EIDM: ‘Test mag weg.’ De ronde erop wint Grace: ‘Ik stuur D**n weg.’ De vijfde ronde wint ze opnieuw. Grace: ‘Eeuhmmm, EIDM.’ Opnieuw wordt het spel gespeeld en op het laatste moment weet Daisy de kaart uit Graces hand te gritsen. Daisy: ‘Het spijt me, Molcrazy.’ Chriz: ‘Goed, Gerard, Daisy en Grace. Jullie gaan in de prijzen vallen, we spelen om een tros bananen. Het is spannend, maar Daisy weet de zwarte piet te behouden. Daisy: ‘Wie wil hem?’ Grace: ‘Ik!’ Chriz: ‘Goed, de tros bananen gaat naar Grace. Dan nu de finale. Wie de zwarte piet krijgt, krijgt de witte stem. De andere krijgt een blokkeringstem. Sowieso al mooie prijzen!’ De zwarte piet gaat heen en weer, maar Daisy weet uiteindelijk het spel te winnen. Chriz: ‘Er kan er maar 1 de beste zijn en dat is Daisy. Daisy, een witte stem, mocht je een stem tegen krijgen, dan zal de witte stem dit ongedaan maken. Gerard, jij krijgt een blokkeringsstem. Als jij deze inzet, zeg dan erbij wiens stem je blokkeren wil en Grace, eet smakelijk!’

Op het eiland teruggekomen is iedereen stil. Een ieder bedenkt wat voor gevolgen het kan hebben dat Daisy en Gerard de stemmen gewonnen hebben. Opeens is er het besef dat deze 2 kandidaten opeens machtiger zijn geworden dan hen. Molcrazy: ‘Zeg, Gerard, denk jij dat die blokkeringsstem gaat inzetten?’ Gerard: ‘Zeg nooit nooit, het is een mooie prijs en ik zal er over moeten nadenken.’ Test: ‘Maar hoe dan ook jullie hebben een voordeel.’ Lorelei: ‘Mwah, zeg jij nou maar niks. Jij had alle extra stemmen aan jezelf gegeven.’ D**n: ‘Ja, Test, daar zit wat in. Daisy en Gerard hebben gewoon eerlijk gewonnen.’ En zo gaat iedereen weer zijn eigen gang. De nacht valt in….

Battle_Isle:
Die nacht zijn de 9 Survivors van hun bed gerukt. Chriz: ‘Welkom bij deze nachtelijke proef. Wat gaan we doen? We gaan jagen op de nachtkip, een zeer zeldzame zwarte kip die alleen op het CSC-eiland voorkomt. Het is erg simpel. De kandidaat die als eerste met een nachtkip terugkomt, krijgt immuniteit, maar let goed op. Er is een bepaald foefje nodig om de nachtkip te vangen…..

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2005, 13:27:20 »
Aflevering 14

Chriz: ‘Welkom bij de CSC. Dat status niks zegt in de CSC bewees Lola, was ze eerst nog MangroveQueen, de week erop werd ze genadeloos hard weggestemd door de 9 ‘originals’. De laatste 9 zijn hard bezig om een finaleplaats te halen, maar ze zijn niet de enigen. Op een klein rotsje niet ver van het eiland is Linda ook nog steeds actief. Zonder pardon wist ze Molcrazy te verslaan in de slaapproef en deze week staat ze tegenover de enige echte MangroveQueen, wie valt er af en wie wordt de volgende tegenstander op Chriz Rock?

Battle-Isle:
De zoektocht naar de nachtkip is begonnen. De 9 overgebleven kandidaten zoeken zich blauw naar het diertje. Opeens is het Gerard die het beestje als eerste ziet. Met een snoekduik gooit hij zichzelf erop, maar de nachtkip is hem te slim af. Test en Grace hebben het beest nu ook door en rennen er achteraan, maar de nachtkip is snel. Snel, maar niet erg snugger, hij loopt namelijk recht op de armen van LC af, maar voordat LC kan grijpen, vliegt de nachtkip omhoog, over LC heen. Dan komt Grace aanrennen en die knalt volop op LC. D**n en EIDM overleggen: ‘We gaan hem insluipen.’ EIDM komt van links en D**n komt van rechts, maar weer is de nachtkip te snel. Een eindje verderop gaat hij in het zand pikken. De 9 kandidaten kijken moedeloos toe. Opeens doet Daisy net alsof ze voer in haar handen heeft en de nachtkip kijkt nieuwsgierig. Voorzichtig komt hij dichterbij en als hij dichtbij genoeg is, pakt Daisy hem beet. Daisy heeft gewonnen! Chriz: ‘Daisy, de gelukkige winaar van de immuniteitsamulet. Gefeliciteerd, je zit bij de laatste 8.’ De andere 8 kandidaten moeten weer vrezen. Het is tijd voor de eilandraad.

Chriz Rock:
Chriz: Linda en Lola, jullie hebben veel tijd met elkaar doorgebracht, jullie hebben je kunnen voorbereiden, maar het is zover. De slaapproef gaat beginnen, de eerste die in slaap valt, verliest. Deze week hebben we 2 heerlijke hangmatten voor jullie geregeld en een video met alle grappen van Test zodat jullie nog sneller in slaap zullen vallen. Een echte uitdaging. Linda en Lola kijken elkaar nog even aan. Dit is het moment….

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2005, 13:27:58 »
Eilandraadeiland:
Chriz: ‘8 bonzende hartjes en het relaxt kloppende hart van Daisy of niet Daisy?’ Daisy: ‘Nou, nee, niet bepaald. Ook ik ben erg benieuwd wie er moet gaan.’ Chriz: ‘LC, je bent één van de jongste kandidaten, maakt je dat bang?’ LC: ‘Nee, zolang ik me zelf maar blijf, meer kan ik niet doen.’ Chriz: ‘D**n, jij was van de week jarig, hebben jullie het nog gevierd?’ D**n: ‘Ja, Daisy en Lorelei hebben een rijsttaart gebakken voor me en de anderen hebben voor me gezongen, het was erg gezellig.’ Chriz: ‘Ik denk dat het tijd geworden is om te gaan stemmen. Iedereen veel succes.’

Kandidaat 1: ‘Mijn stem gaat naar Gerard. Hij is een te grote concurrent geworden.’
Kandidaat 2: ‘Gerard heeft zich al volop bewezen, nu mag hij zich gaan bewijzen op Chriz Rock.’
Kandidaat 3: ‘Mijn stem gaat uit naar EIDM. Ze voert te weinig uit.’
……

Chriz: ‘Ik heb alle stemmen weer binnengekregen. Het is tijd voor de uitslag: Stem 1: Gerard Stem 2: EIDM Stem 3: Gerard Stem 4: Gerard Stem 5: Gerard…..het is 4-1 en er komen nog 4 stemmen, dat betekent dat óf Gerard óf EIDM moet vertrekken, Gerard, bij de eerstvolgende stem voor jou, lig je eruit…..Stem 6: Gerard……. Gerard kijkt verbaasd om zich heen en stamelt: ‘Dit….dit had ik niet verwacht…ik….’ Test klopt even op Gerards schouder. D**n geeft hem een hand. Chriz: ‘Gerard, je hebt het goed gedaan, de samensmelting gehaald, maar voor jou wacht nu Chriz Rock, tenminste als je het aanbod aanneemt.’ Gerard: ‘Ik….eeuh….ik doe het…..’

Chriz Rock
De strijd tegen de slaap is losgebarsten. Lola is gaan zitten in haar hangmat en Linda is liedjes gaan zingen. Ze hebben naar de maan gekeken, naar elkaar gekeken. Toen is Linda een slaapliedje gaan zingen voor Lola. Lola is heel stil geworden, net gedaan alsof ze sliep om Linda maar in slaap te krijgen, uiteindelijk zijn beiden uitgeput en langzaam maar zeker valt er een oogje dicht. De spanning stijgt en dan is het gedaan….1 iemand is in slaap gevallen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2005, 13:28:18 »
De 8 Mangrovers zijn weer terug op hun eiland. Het is vreemd om terug te keren zonder Gerard. Daisy: ‘Vanaf nu zijn we echt op ons zelf aangewezen.’ Grace: ‘Hij deed wel erg veel in het kamp, op zich is het ook een uitdaging om daar wat aan te veranderen.’ EIDM: ‘Onze kansen zijn al 25% geworden. Goed he?’ LC: ‘We komen er wel!’ Test: ‘Zien jullie dat eilandje daar verderop. Zullen we daar eens gaan kijken?’ LC: ‘Ja, hoe? Ik ga dat stuk niet zwemmen.’ D**n: ‘Dan gaan we een boot bouwen! Hebben we eindelijk eens wat te doen.’ De 4 mannen en Grace gaan gelijk aan het werk. EIDM, Lorelei en Daisy besluiten om wat anders te gaan doen. Ze gaan het oerwoud in om bananen te zoeken.’

Chriz Rock
Chriz: ‘Helaas, Lola ben je in slaap gevallen. Je hebt dapper gestreden, maar wederom bleek Linda te sterk. Linda, je hebt je bewezen, je bent flink op weg naar de finale, maar om zeker te zijn zal je ook je derde duel moeten overleven.’ Linda: ‘Ik weet het. Ik zal moeten blijven doorzetten.’ Lola: ‘Veel succes.’ Linda: ‘Dank je wel, Lola. Het was erg leuk om je te leren kennen.’ Chriz: ‘Lola, je hebt je bewezen in de Mangrove, een ware Survivor. Daarom wil ik je vragen om voorzitter te worden van de ‘Raad der CSC’.’ Lola: ‘Wat een eer! Dat lijkt me geweldig.’ Chriz: ‘Goed, dan is het nu echt tijd om te gaan.’ Als Lola weg is, komt Gerard aan op het eiland. Linda: ‘WAT?!!? Gerard!!’ Gerard en Linda vliegen elkaar in de armen. Gerard: ‘Wat goed om je weer te zien.’ Linda: ‘Geer, mijn schatje, hebben ze jou ook weggestemd. Die gemene Kamp Molicers!’ Gerard: ‘Ach, we gaan er samen nog een leuke tijd van maken, niet?’ Linda: ‘Natuurlijk!’

Battle-Isle:
Chriz: ‘Vandaag weer een proef, waar de eerste 3 plekken een prijs opleveren. Jullie hebben nog steeds veel voedsel, dus deze prijzen zullen jullie leuk vinden. De eerste prijs is een zwarte stem, de tweede prijs is een immuniteitsblokkeringstem en de derde prijs is een beetje een troostprijs; een bordje pap! Jullie gaan katapultschieten. Daar is een schietmuur met 41 bordjes, op die bordjes staan jullie gezichten, 5 bordjes per kandidaat. Het bordje dat het langste blijft staan, degene die daarop staat wint. Je kunt ook kiezen voor het bordje pap, dan moet je daar op richten. Je ligt dan wel uit het spel.

De kandidaten beginnen. LC mag beginnen en knalt gelijk een D**n-bordje weg. Test doet hetzelfde en om D**n snel uit te schakelen doet Lorelei het ook. Als iedereen een keer geschoten heeft, ligt D**n er al uit. Daarna lijkt Lorelei het doelwit te zijn. Zij wordt er ook snel uitgeschoten. Dan is het Graces beurt. Pats, pats en pats. 3-Gracebordjes weg. Dan mag Grace schieten en zij kiest eieren voor haar geld. Ze schiet het papbordje om en mag zich verheugen op een bordje pap. Zo gaat het verder, Test ligt eruit, LC ligt eruit en zo blijven Daisy, EIDM en Molcrazy over voor de prijzen. Nog 2 Daisy-bordjes, 3 EIDM-bordjes en 2-Molcrazys bordjes zijn er over, maar dan mag Molcrazy weer schieten, pats! 1 EIDM-bordje weg. Daisy schiet daarna, pats! 1 Molcrazy-bordje weg. EIDM schiet vervolgens weer een Daisy-bordje weg. Molcrazy maakt gelijk een einde aan Daisy en schiet de laatste weg. Dan wordt het spannend. EIDM mist het laatste bordje van Molcrazy en Molcrazy schiet het één-na-laatste EIDM-bordje weg, uiteindelijk weet EIDM toch raak te schieten en zij wint de opdracht. Chriz: ‘EIDM is eerste geworden en krijgt een zwarte stem, Molcrazy wint de immuniteitsblokkeringstem en Grace heeft net al kunnen genieten van een heerlijk bordje pap.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2005, 13:28:40 »
Chriz Rock:
Ondanks de verschrikkelijke battle die ze te wachten staat zijn Gerard en Linda heel gelukkig met elkaar op het eiland. Nu ze helemaal alleen zijn hoeven ze niet meer geheimzinnig te doen over hun romance. Hand in hand lopen op het strand, samen knuffelen in de hangmat. Adam en Eva in het paradijs waren er niks bij. Op een avond kijken ze naar de ondergaande zon als Gerard opeens op z’n kniën gaat. Gerard:  ‘Linda, ik heb zo’n fijne tijd me je. Wil je met me trouwen?’ Linda: ‘maar ik ben al getrouwd.’ Na dit pijnlijke voorval trekt Gerard zich terug. Hij moet zich voorbereiden op de battle!

Op het andere eiland zijn de 8 overgebleven kandidaten weer eens aan het luieren. Opeens komt Chriz aan op het strand met een helicopter. Chriz: ‘De CSC zit vol met verrassingen, het is tijd om jullie spullen te pakken. Jullie gaan dit eiland verlaten, maar voordat dit gebeurt zal er nog 1 iemand afvallen in een proef.

Battle-Isle:
Chriz: ‘Deze proef zullen we spelen om immuniteit waarna een eilandraad volgt. We gaan kijken of jullie na 14 weken nog logisch kunnen nadenken. Heb je een vraag fout dan lig je eruit. Goed, we beginnen met de eerste vraag: ‘De neef van Hans, Henk heeft een zus Marie, Marie heeft 2 broertjes en 1 zus Anna. Wat is de familieband van Hans en Anna?’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2005, 13:53:13 »
Aflevering 15

Chriz: ‘Welkom bij alweer de 15de aflevering van de CSC. Al 15 weken lang ploeteren de kandidaten voor om die titel te veroveren: ‘Ultieme CSC’er 2004-2005’. De concurrentie slaat hard toe, na MangroveQueen Lola werd Mr.Populair Gerard het spel uitgestemd. Sommige Survivors zijn bezig de weg naar de finale te plaveien en proberen de pionnen nog beter neer te zetten nu verraad op de loer ligt. Op Chriz Rock bewijst Linda zich week na week. 2 duels heeft ze gewonnen en nu staat een derde duel tegen Gerard voor de deur en wie zal er eigenlijk deze week immuniteit winnen?

Battle-Isle:
De proef is van start gegaan. De kandidaten krappelen netjes het antwoord op de eerste vraag neer. Ze krijgen 5 vragen:
1. ‘De neef van Hans, Henk heeft een zus Marie, Marie heeft 2 broertjes en 1 zus Anna. Wat is de familieband van Hans en Anna?’
2. ‘Als A gelijk is aan A en C is gelijk aan D, dan is AC gelijk aan…..?’
3. ‘Je staat naast een waterbron, en je hebt twee kruiken. De ene kruik heeft een inhoud van 3 liter en de andere kruik een inhoud van 5 liter.  Hoe kun je 4 liter water afmeten met deze twee kruiken?
4. ‘Barney gooit 2x een 180, kan ie met nog 3 pijlen over uitgooien als hij begint met een score van 501?’
5. ‘Tom heeft drie dozen fruit in zijn schuur staan: één met appels, één met peren en één met appels en peren. Op de dozen zitten labels die de inhoud van de drie dozen beschrijven, maar geen van de labels zit op de goede doos.  Hoe kan Tom, door slechts uit één doos één stuk fruit te pakken, vaststellen wat er in elk van de dozen zit?’

Test: ‘jees, dat was lastig.’
D**n: ‘Té moeilijk’
Chriz: ‘Goed, dat was de test en nu gaan we kijken naar de antwoorden. Vraag 1 was een inkoppertje, toch heeft 1 iemand hem fout, dat was D**n. De band was neef en nicht en niet zoals D**n zei broer en zus. Vraag 2: ‘Weer een makkelijke vraag, het antwoord is natuurlijk AD! Iedereen had die goed. Bij de derde vraag zijn er maar 2 met een goed antwoord. Grace en Molcrazy. Molcrazy, leg jij hem ff uit?’ Molcrazy: ‘Nou,  Vul de 3-liter kruik en giet het water uit deze kruik vervolgens in de 5-liter kruik. Vul dan de 3-liter kruik opnieuw en vul de 5-liter kruik bij tot aan de rand. Omdat er al 3 liter water in de 5-liter kruik zat, is er nu 2 liter water uit de 3-liter kruik bijgekomen, waardoor er 1 liter water over is in de 3-liter kruik. Giet de 5-liter kruik leeg. Giet de ene liter uit de 3-liter kruik in de 5-liter kruik. Hervul de 3-liter kruik en leeg deze in de 5 liter kruik. Nu zit er 4 liter water in de 5-liter kruik.’ Chriz: ‘Helemaal goed, vraag 4 hebben Grace, Test, Lorelei en EIDM goed. Het goede antwoord was ‘ja’! De laatste vraag had iedereen fout. Het goede antwoord was: Tom pakt een stuk fruit uit de doos met het label 'Appels en Peren'. Als het een appel is, dan hoort het label 'Appels' op deze doos. Op de doos waar 'Appels' op staat, moet dan natuurlijk niet het label 'Appels en Peren' worden geplakt, want dat zou betekenen dat de doos met het label 'Peren' klopt, en dat is in strijd met het gegeven dat geen van de labels op de juiste doos zit. Op de doos met het label 'Appels' komt dus het label 'Peren' en op die met 'Peren' komt 'Appels en Peren'. Als Tom een peer had gepakt, kan de redenering op dezelfde manier gemaakt worden. Dat betekent voor de eindstand dat Grace gewonnen heeft! Grace, gefeliciteerd! We gaan naar de eilandraad!’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2005, 13:53:54 »
Chriz Rock:
Chriz: ‘Linda en Gerard. Het is tijd dat het derde duel op Chriz Rock gestreden wordt. Linda heeft al 2 duels gewonnen, maar ook Gerard heeft al bewezen niet voor de poes te zijn. Het is tijd. Ik zal jullie meenemen naar jullie locatie.’ Chriz neemt Linda en Gerard mee naar zijn eigen mansion. Chriz: ‘Welkom in het gastenverblijf. Hier staan 2 heerlijke 2-persoonsbedden helemaal voor jullie zelf. De kamer is geluidsdicht en jullie mogen het bed niet uit. Veel succes!’ Het wordt stil op de Mansion. Linda en Gerard doen geconcentreerd hun best. 1 uur verstrijkt, 2 uren verstrijken, 3 uur verstrijken en 4 uur verstrijken, dan wordt het wel heel erg stil totdat er gesnurk gehoord wordt….’

Eilandraadeiland:
Chriz: ‘Jullie zijn nog maar met z’n 8-en over. Het wordt spannend, de helft van jullie zal nog afvallen voordat de sociale proef gespeeld gaat worden, Grace, jij bent deze week in ieder geval zeker van immuniteit.’ Grace: ‘Gelukkig wel, ik zit hier weer met een veilig gevoel.’ Chriz: ‘Nu het steeds moeilijker wordt, hoe schat jij je kansen in Daisy?’ Daisy: ‘De kansen worden met de week groter en ook weer niet, de kans dat je eruit gaat wordt namelijk ook groter. Gelukkig heb ik een witte stem mocht het nodig zijn.’ Chriz: ‘EIDM, jij hebt zelfs een zwarte stem, ga je hem inzetten?’ EIDM: ‘Nee, deze bewaar ik. Ik denk dat ik hem later nog hard nodig heb.’ Chriz: ‘LC, je bent nogal een stille jongen, is dat tactiek?’ LC: ‘Het heeft me wederom ver gebracht, dit jaar ga ik voor de finale.’ Chriz: ‘Goed, het is tijd om te stemmen.’

Kandidaat 1: ‘Ik stem op EIDM. Op een gegeven moment is het over.’
Kandidaat 2: ‘EIDM, die zwarte stem is gevaarlijk. Elimineren die hap!’
Kandidaat 3: ‘Ik ga voor Lorelei, ze is nu de grootste concurrent.’
Kandidaat 4:  …….

Chriz: ‘Alle stemmen zijn weer binnen. Het is tijd om te vertellen wie er moet gaan. Stem 1: EIDM Stem 2: EIDM Stem 3: EIDM Stem 4: EIDM, EIDM, nog 1 extra stem en het is over voor jou. Stem 5: Lorelei, goed, het gaat tussen Lorelei en EIDM, als Lorelei ook 4 stemmen heeft worden de reservestemmen ingezet. Stem 6: Test, helaas EIDM dat betekent dat het voor jou afgelopen is.’ EIDM zucht: ‘Nou ja, in ieder geval verder dan vorig jaar.’ LC slaat een arm om EIDM heen: ‘Je gaat nog naar Duivelseiland.’ EIDM: ‘Dat is waar. Misschien zie ik Gerard wel weer.’ Nadat EIDM afscheid heeft genomen wordt ze weggehaald. Ze vertrekt naar Chriz Rock. De andere 7 zoeken steun bij elkaar. Chriz: ‘Jullie hebben allemaal jullie spullen gepakt. We gaan hier namelijk weg, het is tijd voor een afscheidsfeestje. Vanavond op Chriz Mansion.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2005, 13:54:59 »
Chriz is in de namiddag de eerste die op het eiland verschijnt waar de Chriz Mansion staat. Op het strand voor het huis staan Gerard en Linda al te wachten. Chriz: ‘Helaas, je hebt dapper gestreden, maar hier houdt het avontuur voor je op………Gerard. Je was echt een titelkandidaat, maar tegen Linda lijkt geen kruid opgewassen. Linda, op Duivelseiland wacht een volgende tegenstander op je. Je zult met de boot erheen worden gebracht. Jullie mogen nog even afscheid van elkaar nemen.’ Gerard: ‘Ik zal je missen, schatje.’ Linda: ‘Ik jou ook.’ Met een laatste innige zoen neemt Gerard afscheid van Linda en de CSC. Chriz: ‘We zien je over een paar weken weer terug in de Raad der CSC.’

Als Linda alweer vertrokken is naar Duivelseiland om EIDM te vergezellen en Gerard naar huis is, valt de avond. De 7 overgebleven CSC’ers komen aan op de Mansion en worden naar buiten gebracht. Chriz: ‘Welkom op mijn poolparty. Geniet er maar volop van mensen. Het is namelijk tijd om afscheid te nemen van de CSC-eilanden.’ De 7 kandidaten kijken elkaar verbaasd aan. Chriz: ‘Of weten jullie het nu nog niet? DE CSC ZIT VOL VERRASSINGEN! PAAAAAARTY!’ Party-animal Grace is de eerste die losgaat zodra de dj hiphop begint te draaien. Gelukkig wijst Chriz de dj er al snel op om echte muziek te gaan draaien. Het wordt een geweldig feest, zowel in als buiten de pool en enkele kandidaten belanden zelfs samen in het bubbelbad. Het is middernacht en de sfeer is geweldig. Daisy ligt in de armen van Molcrazy op een ligstoel, Test, Lorelei, D**n en LC maken het bubbelbad onveilig en Grace staat te flirten met de barman. Dan komt Chriz opeens aangelopen. Chriz: ‘Jongens, het is een geweldig feest, maar, de CSC zit vol verrassingen, gaan jullie mee?’ De 7 kandidaten worden meegenomen naar de primitieve wildernis achter de Mansion na een open plek. Daar hangen 7 hangmatten. Expeditie Robinson-flashbacks schieten door het hoofd van de kandidaten. Chriz: ‘Wat zij kunnen, kunnen wij ook. We gaan de CSC-eilanden verlaten, maar jullie gaan niet met z’n 7-en, maar met z’n 6-en. Jullie gaan in de hangmatten liggen en de eerste die in slaap ligt, ligt per direct uit het spel en krijgt geen herkansing op Duivelseiland. De 2 die het langste wakker blijven, krijgen een prijs.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2005, 13:55:39 »
Chriz Mansion:
En zo begint de proef, niet meer op Battle-Isle, maar toch. De 7 balen flink, van feestsfeer naar dit. Grace: ‘Ha, ik ben veels te bezopen om in slaap te vallen, hihi.’, maar bij de anderen is dat niet het geval. Sommigen liggen al te soezen, het gevaar van alcohol is deze keer niet de kater. De tijd verstrijkt. Het is al 5 uur ’s ochtends als opeens iemand in slaap is gevallen. Het is…….Test! Chriz haalt hem uit zijn hangmat. De andere 6 kandidaten kijken verbaasd toe. Test notabene die afvalt! Daisy heeft het er zwaar mee. Chriz: ‘Helaas, Test. Deze allesbeslissende proef heb je verloren.’ Test: ‘So be it. Hier eindigt het voor mij.’ Test gaat langs alle hangmatten om afscheid te nemen en vertrekt dan, ook z’n CSC-avontuur is ten einde gelopen vandaag.’ Maar de proef is nog niet gestreden. Wie gaan de prijzen winnen? LC is de eerste die opgeeft en niet veel later slapen D**n en Lorelei ook. Molcrazy, Daisy en Grace gaan voor de prijzen. Molcrazy heeft moeite de ogen open te houden en uiteindelijk slaapt hij ook in. Grace en Daisy zitten in de prijzen en dat is voor Grace reden genoeg, ze gunt Daisy de overwinning. Chriz: ‘Gefeliciteerd, Daisy en Grace. Daisy, jij krijgt een witte stem en Grace, jij krijgt een blokkeringstem. Het is zwaar geweest vandaag. Het feest, het plotselinge vertrek van Test en de proef. Vandaag mogen jullie in mijn huis uitrusten en morgen staat er een lekker ontbijt klaar.’

De volgende ochtend zitten de 6 laatste kandidaten aan de grote tafel aan een uitgebreide lunch. Instinctief bunkeren ze zich vol. Na het ontbijt neemt Chriz de anderen mee naar buiten. Chriz: ‘Het is een mooie tijd geweest op de CSC-eilanden. De Mangrove, battle-isle, eilandraadeiland, Femina, Bicepsië, Babybia en Seniorius. Het is mooi geweest, maar nu is het voorbij. Lorelei, D**n, LC, Grace, Molcrazy en Daisy. De laatste eindspurt van de CSC zal ergens anders zijn. De 2 finalisten worden niet hier bepaald. Mijn lieftallige assistente Tiffani blijft hier om Duivelseiland te begeleiden. Voor jullie zit een verblijf op Duivelseiland er niet meer in. Terwijl op de achtergrond ‘John Lennon- Leaving on a jet plane’ speelt stappen Chriz & de crew en de 6 kandidaten in. Op weg…….waarheen?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #57 Gepost op: 5-02-2005, 10:41:50 »
Aflevering 16

Chriz: ‘Het spel begint snel te vorderen. Nog maar 2 afvallers moeten er komen voordat de Sociale Proef van start gaat. De eerste concrete mogelijkheid om een finaleplaats te winnen. Grace, LC, D**n, Lorelei, Molcrazy en Daisy zijn de kandidaten die daarvoor nog in de race zijn. Zij zijn in het vliegtuig op weg….op weg waarna? 2 Kandidaten zijn nog achtergebleven op de CSC-eilanden. Op Chriz Rock vecht EIDM voor haar laatste kans en Linda is 1 zege verwijderd van een finaleplaats. De eindbestemming is dichtbij, maar de weg kronkelt nog even door….

Ergens op Antartica,
Chriz: ‘Beste kandidaten welkom. De honolulurokjes kunnen uit. Ja, ook die van jou LC. Het wordt dikke jassen, dikke mutsen, grote sjalen en handschoenen. De komende 2 weken zullen jullie moeten bewijzen echte Survivors te zijn hier op Antartica. Jullie hebben bewezen gevorderde Survivors te zijn. Het is tijd om het te bewijzen, maar helaas zal er ook 1 iemand al snel weer naar huis moeten. Ik kan me voorstellen dat jullie niet voor niks zo’n pokkeneind hebben gevlogen, dus doe je best. Op naar de Battle-Mountain!

Battle-Mountain:
Chriz: ‘We staan hier op de top van Battle-Mountain. Het is ijskoud, maar niet getreurd, jullie mogen snel naar beneden. Er ligt volop sneeuw, maar jullie mogen zelf kiezen hoe jullie gaan. We hebben Snowboarden, Ski’s, rubberen banden en echte slees. Jullie mogen zelf kiezen hoe je naar beneden gaat. Maar denk erom de snelste wint.’ Iedereen denkt dat de snowboards het hardste gaan en de meeste kiezen ook een snowboard. Alleen Grace, een fervent skiester kiest voor de skis en Daisy gaat de slee proberen, omdat ze zichzelf niet vertrouwd op een snowboard. Chriz: ‘Klaar voor de start……..AF!’

Met een rotvaart gaan de 6 kandidaten naar beneden, maar D**n blijkt een stuntelaar op het board. Hij knalt tegen Lorelei op en beiden rollen in een sneeuwbal naar beneden. De andere 4 gaan nog steeds door, maar Daisy blijkt met de slee een slechte keuze te hebben gemaakt. LC en Molcrazy gaan veel sneller en zelfs Grace op de ski’s gaat harder. Molcrazy springt heel stoer over een heuvel heen, maar komt verkeerd terecht. LC ligt dik op kop, maar dan komt de sneeuwbal met D**n en Lorelei aanzetten. De sneeuwbal spat uiteen tegen LC aan. LC, D**n en Lorelei liggen versuft in de sneeuw, terwijl Grace voorbij skiet. Zij gaat als eerste over de finish. Chriz: ‘Gefeliciteerd, Grace. Jij verdient deze week immuniteit en voor de 5 anderen wordt het weer spannend……de eilandraad….’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #58 Gepost op: 5-02-2005, 10:42:27 »
Chriz Rock
Op Chriz Rock hebben Linda en EIDM zich ondertussen klaar gemaakt voor het volgende duel. Ze zijn beiden zeer gespannen. Linda moet dit duel winnen en ze zit in de finale. EIDM is de enige die haar nog uit de finale kan houden. Omdat Chriz op Antartica zit, is zijn assistente Tiff op Chriz Rock om het duel te begeleiden. Tiff: ‘Allright, Linda en EIDM it’s time to face eachother in a sleeping duel. Your beds are located on the middle of the ocean. I am  curious how long it will take to fall in sleep with nothing around you but the sea.’ Ergens in het midden van de oceaan staan op een paar hoge palen 2 bedden net boven het water. Wie zal er het eerst in slaap vallen en de proef winnen?

Eilandraad-Iglo
Chriz: ‘Welkom in de eilandraad-iglo. Grace heeft immuniteit, maar…Molcrazy, zeg het maar…’ Molcrazy: ‘Ik heb een immuniteitblokkeringsstem en die zou ik graag willen inzetten.’ Grace: ‘WAT?!?’ Chriz: ‘En zo zal het zijn, iedereen is dus vrij om op elkaar te stemmen. Jullie mogen nu in de Dark Room jullie stem bekend maken.’

Kandidaat 1: ‘Ik stem op D**n, want D**n heeft nog maar weinig gewonnen.’
Kandidaat 2: ‘Ik ga stemmen op Daisy, Daisy is de grootste concurrent die over is.’
Kandidaat 3: ‘Grace, ze heeft al 2x immuniteit gewonnen en ze is te gevaarlijk.’
Kandidaat 4: ‘Grace, ik vertrouw die blokkeringsstem van haar niet.’

Chriz: ‘Okee, het moment is daar. Het is tijd om de stemmen te tellen. Stem 1: Daisy Stem 2: Grace Stem 3: D**n. 3 kandidaten, 3 stemmen. Het blijft spannend. Stem 4: Grace. Grace, 2 stemmen, D**n en Daisy 1 stem. Grace, als je nog een stem tegen krijgt, is het over voor jou. Stem 5: Grace.  Helaas, Grace. Jij bent de volgende die uit het spel ligt. Grace: ‘Hier is een vies spelletje gespeeld.’ Chriz: ‘Je mag nog even afscheid nemen.’ Grace grijnst: ‘Ik zie ze wel weer terug in de finale.’ Chriz: ‘Net als Lola en Gerard, mag jij ook deelnemen in de Raad der CSC en ik wens je een prettige vlucht terug.’ Grace: ‘Thanks.’

1km van Chriz Rock
Linda en EIDM doen goed werk. Ze zijn al 24 uur wakker. Een record. Daarom komt Tiff langs om het wat moeilijker te maken. Tiff: ‘It’s time to get you two sleepy. I want you both to drink this nice glass of wodka.’ Linda: ‘Graag!’ EIDM en Linda drinken het glas leeg en niet lang daarna worden ze een stuk slaperig. De wodka begint zijn werk te doen. Alleen door het gebrek aan voedsel en het lange verblijf op Chriz Rock, raakt Linda aangeschoten van de wodka. In de middle of nowhere begint ze ‘Dans je de hele nacht met mij’ te zingen. ‘Deze is voor jou, Gerard!’ schreeuwt ze. Gelukkig voor EIDM houdt Linda met haar gekraai ook haar wakker.

Antartica
Op Antartica wordt er inmiddels hard gewerkt aan het bouwen van een iglo voor die nacht. Terwijl iedereen druk bezig is, loopt D**n irritant met sneeuwballen te gooien naar degene die aan het werk zijn. Daisy: ‘Nokken nu.’ Maar terwijl iedereen doorwerkt blijft D**n met sneeuwballen gooien. Dan zijn LC en Molcrazy het zat. Ze pakken D**n vast en slepen hem met z’n gezicht door de sneeuw en Daisy en Lorelei gooien sneeuw over hem heen. Al snel is D**n volkomen verkleumd.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #59 Gepost op: 5-02-2005, 10:42:53 »
1km van Chriz Rock
1 van de kandidaten lijkt in slaap gevallen en Tiff is hard op weg om te controleren of dit klopt. Tiff: ‘Hmmm…..mmmm……eummmmm……yes, she felt in sleep.’  ‘WOEHOEHOEHEO! Yes! Yes! Yes! Dan zit ik in de finale.’ Tiff: ‘Congratulations, you’re the first finalist, miss Linda!’ Linda: ‘Thnx, Ai em so heppie ai meed it…’ EIDM is door Linda’s geschreeuw weer wakker geworden. EIDM: ‘Hmm, dus Linda heeft gewonnen, gefeliciteerd he....zzzzzzzzzzz.’ Tiff: ‘I’ll take you with me to the Chriz Mansion. It’s time for a good diner, a manicure and a pedicure. You deserved it girl!’ Linda: ‘Owkee then!’

Antartica
De 5 overige kandidaten weten nog niet dat Linda de eerste finalist is, maar zijn nog druk bezig met het spel om de finale te halen. De iglo is eindelijk af en klaar voor de nacht, maar net als ze willen gaan slapen, worden de kandidaten alweer van hun bed gehaald.

Battle-Mountain:
Op de top van Battle-Mountain zit Chriz op een houten bankje en hij kijkt naar de lucht: ‘heerlijk die koude, heldere nachten….maar het is weer tijd voor een proef. De laatste eilandraad voor de sociale proef komt eraan. 4 van jullie kunnen de sociale proef gaan doen en dat is de eerste kans op een finaleplaats. Om je eigen positie te kunnen versterken voor die volgende eilandraad geef ik jullie een kans om zwarte stemmen te winnen. Ik heb er hier 5, voor elk van 1 van jullie. Het spel is simpel. Ik heb hier een verrassing voor jullie.’ D**n: ‘Annuh!’ Boven op een plank zit Annuh boven een klein zwembadje. Chriz: ‘Speciaal voor deze opdracht overgevlogen uit Nederland, CSC-eerste afvaller Annuh. Jullie krijgen elk 1 sneeuwbal, degene die raak gooit tegen dat bordje,waardoor Annuh in het water valt krijgt een zwarte stem. Succes!’

Daisy is de eerste die mag gooien. Ze draait een grote sneeuwbal, maar gooit mist. Daisy: ‘Kom ik daarvoor mijn bed uit.’ LC is de tweede die mag gooien, hij neemt een aanloop, maar struikelt. De sneeuwbal vliegt met een rechte omhoog en ‘pats’ splet uit elkaar op LC’s hoofd. D**n dan maar. Meters over! Molcrazy is daarna, met een welgemikt schot gooit hij raak. Een koude douche voor Annuh tot gevolg. Molcrazy: ‘Hoppa!’ Chriz: ‘Hartstikke goed, Molcrazy! Een zwarte stem voor jou!’ Molcrazy: ‘Okee dan!’ Lorelei mag als laatste gooien en ze raakt het randje. Dat is niet genoeg. Lorelei: ‘Dat is jammer.’ Chriz: ‘Goed, voor de volgende eilandraad betekent dat Molcrazy een zwarte stem heeft. Let goed op, alleen tijdens de volgende eilandraad kunnen de extra stemmen worden ingezet.’

De dagen vorderen. In Chriz’ resort zijn de afvallers Lola, Gerard, Grace en EIDM aan het bijkomen en bespreken met elkaar de acties van de overgebleven kandidaten. Ook Linda is op het resort, maar zij heeft een spreekverbod met de andere kandidaten gekregen. Gelukkig heeft ze aan Tiff en het voltallige personeel genoeg aanspraak. Maar er zijn ook nog kandidaten, ver weg daar op Antartica nog volop bezig met het spel. De 5 overgebleven kandidaten bivakkeren veel in hun iglo’s, maken wandelingen door de sneeuw of voeren de pinguins.

Battle-Mountain:
Chriz: ‘Het is bijna zover. De laatste eilandraad en dan zijn de halve finalisten bekend. Wie mogen de Sociale Proef gaan doen? Als je daar zeker van wil zijn en niet je lot in de handen van de kandidaten wil leggen, zal bij de volgende proef moeten scoren en immuniteit moeten winnen. Maar wees niet bang, de immuniteitsblokkeringstemmen zijn op. Een echte uitdaging vandaag. Degene die het eerste vuur weet te maken krijgt immuniteit, hoe of wat, zoek het uit. Alles is geoorloofd. Veel succes!