Auteur Topic: CSC 2: De Afleveringen  (gelezen 34054 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
CSC 2: De Afleveringen
« Gepost op: 20-10-2004, 12:40:14 »
Hier komen de afleveringen te staan van de CSC. Reageren op de afleveringen kan niet hier, maar als je kritiek, commentaar of vragen hebt, kun je dit in de strandtent doen. Ik hoop dat jullie genieten van de CSC en dat dit een topseizoen wordt.

Dit is een kaart van het eiland waar het avontuur zich af gaat spelen. Het eiland wordt in vieren verdeeld door 4 grote rivieren. De kleuren weerspiegelen het terrotorium van de verschillende teams. In het midden klopt het hart van het eiland: De Mangrove!


« Laatst bewerkt op: 31-12-2004, 12:49:06 door Test »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #1 Gepost op: 22-10-2004, 12:08:43 »
Aflevering 1

34 kandidaten, 5 teams, 1 eiland en maar 1 winnaar. Wie bewijst zich als de ultieme Survivor? Wie volgt bertha531 op? Een keuze tussen eerlijk en vals? Wat is de ultieme strategie en hoe ver wil jij gaan voor de winst? Voor 30 mensen staat de ultieme uitdaging te wachten. Elke week komen ze een stapje dichterbij eeuwige roem, maar onthoud hoe dichter je bij het licht komt, hoe groter je schaduw wordt. Het avontuur begint….

Maleisische Zee, 22 oktober

De 34 kandidaten zijn met een enorm luxe jacht aan het varen, voordat ze volgende week beginnen aan hun grote avontuur is hun een luxe diner aangeboden op dit schip door de Baron, de nieuwe presentator van de CSC. Na de hoofdmaal komt de Baron binnenlopen. Al snel wordt het stil en de kandidaten luisteren allen aandachtig. De Baron: ‘Goedenavond allemaal, vandaag is de  eerste keer dat jullie allemaal tegenkomen. Jullie zijn de 34 kandidaten van deze CSC. Vanaf het moment dat jullie jullie hebben ingeschreven voor dit spel hebben jullie getekend om mee te doen aan alle regels en wetten van het spel en één van die wetten is dat ik bepaal wanneer we gaan beginnen. Dat is vandaag. Op het eiland staat een enorme kooi met daaronder 1 lange tunnel zodra er 20 kandidaten in die tunnel zitten sluit de tunnel zich. De andere 14 kandidaten blijven in de kooi achter. Jullie mogen nu gaan beginnen. Binnen de kortste keren rent iedereen van tafel af op zoek naar hun bagage die in de hutten liggen. Test neemt nog snel een hap van zijn pudding die hem net geserveerd is. Het is Lorelei die als eerste haar tas te pakken heeft en het koude water in duikt. Niet veel later springt Kolko haar achterna. Binnen de korste keren is het een drukste van jawelste in het water. Voor Cora Bora is het lastig zwemmen met die enorme soepjurk van haar. Ze ziet dat van alle kanten mensen haar inhalen.

Gerard is degene die als eerste op het eiland aankomt, maar ja, om de hut in te komen moet ie zeker 3 meter klimmen. Ook Molcrazy en Lorelei zijn inmiddels uit het water. Gerard: ‘Als we samenwerken zijn we alledrie door.’ Molcrazy: ‘Okee, ik geef je een zetje.’ Lorelei duwt Gerard aan zijn kont omhoog. Gerard komt uiteindelijk omhoog en trekt eerst Lorelei omhoog, samen trekken ze ook Molcrazy omhoog. Ze verdwijnen in de tunnel. Linda is erg lenig en klimt zelf als eerste zelfstandig de kooi in en volgt de andere 3. Steeds meer kandidaten raken in de kooi en nog maar 5 kandidaten en de tunnel sluit. Giorgio kan goed klimmen, maar is net te klein om met z’n voet bij de volgende balk te komen, door een stom toeval geeft iemand anders het zetje dat hij zo hard nodig had. Aan de andere kant klimt net Nelis de kooi in. Simon merkt dat hij niet veel verder komt en vraagt aan Daisy: ‘Kom help me eens even, dan help ik jou.’ Daisy: ‘Wie zegt dat ik jou vertrouwen kan?’ Simon: ‘Hier dan geef ik jou een zetje.’ Daisy zit na het zetje bovenop de kooi en trekt Simon omhoog. Ze verdwijnen ook door de tunnel. Als laatste strijden Cora, Stormpie, Groenenman en Kolko om een plekje. De kwieke Kolko gebruikt de hoofden van Stormpie en Cora als steun en klimt als een aapje omhoog.HZij verdwijnt als laatste door de tunnel. De tunnel sluit zich…

Gerard, Lorelei en Molcrazy, de 3 die als eerste in de tunnel waren zijn dan al een eind onderweg. Molcrazy: ‘Deze tunnel is erg lang zeg.’ Lorelei: ‘Inderdaad, mijn knieeën doen zeer van het kruipen.’



Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2004, 12:08:56 »
De Baron: ‘Stormpie, Groenenman, Cora Bora, Hagar, Nostradamus, Intikker, Kîm, bertha531,  Lola, Eck, lauthuh89, mangrovevrouw, xmoix en Heinz jullie moeten voorlopig in deze kooi blijven net zolang tot iemand van jullie vrijwillig opgeeft. Jullie krijgen geen voedsel, geen water, niks nada.’ Bertha531: ‘En als ik nodig moet?’ De Baron: ‘I don’t care. Opgeven mag altijd.’ De Baron stapt in zijn privé-chopper en komt aan op de andere kant van het eiland.

De andere kandidaten zijn inmiddels allemaal door de tunnel heen en worden daar opgewacht door…..de Baron! De Baron: ‘Gefeliciteerd, kandidaten. Jullie zijn de 20 kandidaten die het werkelijk tot CSC geschopt hebben. Jullie waren de snelsten. Gelukkig hebben we dit jaar precies 10 mannen en 10 vrouwen. Dat betekent dat we weer een mannen- en een vrouwenteam kunnen samenstellen. Goed, de 3 oudste mannen en de 2 oudste vrouwen, jullie mogen bij mij komen. Lebon Simon, Test, Gerard, Linda en Lorelei, jullie vormen het veteranenteam. Jullie zijn de oudste kandidaten en ik hoop dat jullie kunnen aantonen dat ervaring en opgedane wijsheid in jullie leven kunnen tonen. Jullie vormen het Blauwe Team en jullie gaan wonen op het zuiderlijke deel van het eiland’ De Baron: ‘Ik wil dat de 3 jongste vrouwen en de 2 jongste mannen hier komen. D**n, Kolko, Annuh, EIDM en Daisy. Jullie vormen het ‘Rookies-team’. Jullie zijn jong, vit, springlevend en vol bewijzingsdrang. Ik wil dat jullie laten zien dat jullie wat voorstellen. Jullie vormen het Gele Team en blijven hier op het noordelijke gedeelte van het eiland.’ De Baron: ‘Molcrazy, Elmar, Molice, Giorgio en LC. Jullie vormen het mannenteam, het Groene Team. Kracht, snel handelen en inzicht zijn kenmerken van de man. Zorg ervoor dat je dit gebruikt. Jullie vertrekken naar het oostelijke gedeelte van het eiland. Dan blijven er over: Tijgertje, Nelis, Dorine, Grace en Ville. Jullie vormen het Rode Team, het vrouwenteam. Intuitie, samenwerking, feeling en dat gevoel om te laten zien dat jullie niet het zwakkere geslacht zijn, die drives wil ik graag terugzien. Jullie vertrekken naar het Oostelijke gedeelte van het eiland. Kandidaten, jullie weten nu wie jullie kampleden zijn, jullie gaan nu handelen vanuit jullie eerste indruk. Ik wil over een uur horen wie jullie leiders worden. Veel succes in jullie kampen.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #3 Gepost op: 29-10-2004, 11:45:59 »
Aflevering 2

Barons Mansion:

De Baron: ‘Welkom allemaal bij een nieuw seizoen CSC, een keiharde overlevingsstrijd waar maar 1 winnaar kan zijn. Vorige week heeft u kunnen zien hoe 20 kandidaten zich onderscheidden van 14 andere kandidaten. Zij werden verdeelt in 4 groepen, terwijl de andere 14 kandidaten achter bleven in een kooi. De 4 groepen moesten hun leider kiezen en voor de mensen in de kooi……..was het wachten tot er iemand afviel.’

Battle Isle:
De Baron: ‘Welkom Team Geel, Team Groen, Team Rood en Team Blauw. Er is een uur verstreken. Het is tijd om jullie keuze bekend te maken, kandidaten. Team Geel!’
EIDM: ‘Wij waren erg snel met onze keuze. Wij denken dat D**n onze leider moet worden. We vinden hem een sociale jongen en verwachten dat hij echt wat kan betekenen voor onze groep.’
De Baron: ‘Goed, D**n, jij bent dus gekozen tot leider. Ik hoop dat je er een beetje zin in hebt. Team Blauw?’
Lorelei: ‘Wij hebben gekozen voor Test. Hij heeft al eerder bewezen het in zich te hebben. Hij is strijdlustig en fanatiek. Met hem winnen we de oorlog.’
De Baron: ‘Test, ik ben benieuwd hoe jij je dit jaar gaat profileren. Ik wil Team Rood graag horen.’
Tijgertje: ‘Grace! Grace wordt onze leider. Wij zijn een team met 5 sterke vrouwen en we verwachten dat Grace ons, de Killer Queens op weg kan helpen.’
De Baron: ‘Grace, ik denk dat je dankbaar mag zijn met het vertrouwen dat je gekregen hebt van je groep en als laatste Team Groen.’
Elmar: ‘Onze keuze is gevallen op Molice. Molice heeft ervaring, is stabiel en ik weet zeker dat hij dit team goed zal gaan leiden.’
De Baron: ‘Okee, Molice, ook jij veel succes. Test, Molice, D**n en Grace. Jullie zijn gekozen tot de 4 leiders. Dit is echt een droompositie in dit spel, maar kijk uit voor mensen die jullie benijden. Vergeet nooit dat jullie nu meer zijn dan de andere kandidaten. Jullie gaan gelijk strijden tegen elkaar en kunnen daarmee een Masterstem verdienen. Mocht er in een eilandraad een gelijkspel zijn dan kunnen jullie bij de inzet van de masterstem de doorslag geven. Goed, ik zal jullie de proef uitleggen. Jullie gaan in speedboten tegen elkaar racen. In het water zijn op verschillende plekken in het water boeien. Op die boeien worden de 16 andere kandidaten gedumpt. De eerste die met een volledig team terugkomt wint de prijs.’

D**n, Grace, Test en Molice zitten klaar in hun speedbootjes en als de mooie assistente van de Baron: Tiffani afvlagt schieten de kandidaten weg. Test is niet bang en gaat vol gas met op z’n hielen Grace. Ze zal die mannen wel eens even leren. Test komt bij de eerste boei, maar daar zit EIDM op. Helaas. Uiteindelijk is het D**n die als eerste EIDM kan binnenhalen. Test loodst Linda binnen, terwijl Grace nog steeds zoekt. Molice ziet ook iemand. Het is Molcrazy, maar per ongeluk geeft hij meer gas ipv dat hij remt. Met een grote golf spletst hij Molcrazy helemaal nat. D**n en Test gaan gelijk op. Ze hebben allebei al 3 kandidaten binnen en terwijl Test Gerard als laatste binnenloodst, heeft D**n Kolko gevonden. Kolko spring in de boot en Test en D**n sprinten gelijktijdig weg. Ook Graces bootje zit eindelijk vol, maar de 2 andere boten zijn allang weg. Toch zet ze de achtervolging in. Ook Molice doet dat, maar hij vergeet dat Elmar nog op een boei zit. Elmar zwaait alsof z’n leven ervan afhangt, maar Molice gaat vol gas richting de kust. D**n en Test zijn nog steeds gewaagd aan elkaar, maar dan komt de kust in zicht. Test neemt wat gas terug, omdat hij bang is dat hij anders te hard aankomt. D**n kijkt ergens naar en vol gas vliegt hij met boot en al het strand op. Z’n teamgenoten vliegen de boot uit, maar hij heeft gewonnen! Test komt als tweede binnen en Grace als derde. Molice kwam er halverwege achter dat hij Elmar nog moest ophalen en eindigt als laatste.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #4 Gepost op: 29-10-2004, 11:46:24 »
De Baron: ‘Team Geel en vooral D**n: Gefeliciteerd, het team krijgt als beloning een tros bananen naast hun basisvoorraad rijst. D**n krijgt de masterstem.’ Team Geel omhelst elkaar en is trots op hun eerste overwinning. Ze hebben het gedaan! Dan wil iedereen in de boten stappen om terug te gaan naar hun eigen deel van het eiland, maar dan….
De Baron: ‘HO! Wacht eens even! Zei ik al dat jullie mochten gaan. De CSC zit altijd vol verassingen en de eerste is vandaag. Molice, D**n, Test en Grace. Kom eens hier.’
*de 4 leiders volgen braaf.
De Baron: ‘Molice, jij bent de nieuwe leider van Team Rood, Grace, jij bent de nieuwe leider van Team Groen, D**n, jij bent de nieuwe leider van Team Blauw en Test, jij bent de nieuwe leider van Team Geel.’
Test: ‘Wat? Word ik zomaar in een ander team gezet?’
De Baron: ‘Blijkbaar vertrouwen mensen in jouw leiderschapskwaliteiten. Jij mag gaan bewijzen of je dat ook kan in een groep die jou niet gekozen heeft.’
Molice: ‘SHIT! Team Rood is toch het vrouwenteam?’
Grace: ‘Byebye KillerQueens!’
De teams nemen afscheid van hun oude leiders en verwelkomen hun nieuwe leider. Dan verdwijnt iedereen naar zijn eigen (nieuwe) grondgebied.

De Kooi: (5 uur in de kooi)
De Baron: ‘Goedenavond, kooibewonertjes? Hoe is het met u?’
Nostradamus: ‘Goed hoor. Alleen ik had als persoonlijk voorwerp deodorant, zou ik dat vast mogen?’
De Baron: ‘Haha, je kunt nog grapjes maken, hoor ik. Maar een lange koude kille nacht weg en met 14 mensen in een kooi lijkt me dat geen pretje. Ik ga lekker slapen in mijn warme bedje tot morgen.’

Babybia:
De volgende morgen is Test al vroeg wakker. Hij weet dat hij het vertrouwen moet winnen van zijn nieuwe team en hij is op zoek naar schelpdieren. Daisy en Annuh zijn ook wakker en kijken erna. Daisy: ‘Zo mag ik het graag zien.’ Annuh: ‘Tsja, hij moet natuurlijk ons vertrouwen zien te winnen. Geen wonder dat hij zo zijn best doet.’ Daisy: ‘Hehe, het lijkt me wel een aardige gozer.’ Annuh: ‘Wie weet, maar hij kon niet winnen van D**n.’ Daisy: ‘Morgen misschien beter.’

Seniorius:
Op Seniorius is iedereen al vroeg wakker. D**n heeft de groep bij elkaar geroepen. D**n: ‘Ik weet dat het vreemd is om mij te zien als leider. Ik ben immers veel jonger dan jullie, maar ik denk ook dat dit voordelen kan hebben. Ik zie dingen anders dan jullie en kan dus ook veel betekenen voor jullie. Ik hoop dat we er samen uitkomen.’ Lorelei: ‘Natuurlijk, D**n. Wij zijn heel erg blij met je. Bij de proef heb je al bewezen dat je een sterke kandidaat bent.’ Linda: ‘en we zullen je beschouwen als onze leider.’

Femina:
Ook Molice houdt een toespraakje bij z’n team: ‘Dames, ik ben blij dat ik de leiding heb gekregen over 4 mooie jonge vrouwen.’ Dorine fluistert: ‘Slijmbal’ Molice: ‘Ik vind het jammer voor jullie dat de KillerQueens uit elkaar zijn gehaald, maar ik weet zeker dat we het samen gaan redden.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #5 Gepost op: 29-10-2004, 11:46:44 »
Bicepcië:
Grace: ‘Mannetjes van me! Wakker worden!’ LC: ‘Awww, ik heb echt slecht geslapen.’ Giorgio: ‘Dan was dat bed op de boot een stuk beter.’ Grace: ‘Ik heb al wat rijst gekookt en ik heb een kleine kreeft gevangen en die er door heen gemalen.’ Elmar: ‘Jeuj! Vlees!’

de Kooi: (17 uur in de kooi)
Die nacht is het erg zwaar geweest in de kooi. Eén van de bewoners kon z’n behoefte niet meer ophouden en éen van de anderen was zo ziek dat hij half over de kooi heeft heen lopen kotsen. Intikker is de volgende ochtend behoorlijk sjagrijnig. Hij werd wakker met z’n hoofd bijna in de kots. Intikker: ‘Dit is toch niet normaal. Dit kunnen ze niet menen!’ Cora Bora: ‘En wie heeft hier lopen schijten?’ Niemand zegt wat. Cora Bora: ‘Dit gaat zo langer niet meer. Iemand van ons moet nu opgeven, anders raken de anderen te ver verzwakt.’ Mangrovevrouw: ‘Eck, wil je je voet even uit mijn oog halen.’ Eck: ‘Zzzzz’

de Kooi: (28 uur in de kooi)
De Baron: ‘Zo, ik kwam eens even kijken bij mijn kandidaatjes. De honger zal al wel knagen.’ Heinz: ‘Lazer op.’ De Baron neemt een flinke hap van zijn chocoladereep: ‘Mmmm, wat smaakt dat lekker. Wie wil er een hapje?’ ‘Ik’ ‘Ik’ ‘Ik’ ‘Ik’ De Baron: ‘Nee, ik geef hem aan de visjes.’ Met een flinke worp smijt de Baron zijn laatste stukje chocoladereep in de zee. Stormpie: ‘Jee, wat ben jij een ***’ De Baron: ‘Ik ben benieuwd wie er als eerste gaat knakken. Vannacht kan de vloed weleens hoog op komen.’

Terwijl de 4 teams een rustige dag beleefden waar kennismaking centraal stond, breekt de nacht aan….

de Kooi: (35 uur in de kooi)
Het is bijna middernacht en die nacht komt de vloed erg hoog op. Xmoix: ‘Nee he, het komt de kooi binnen.’ Bertha531: ‘Als het zand nat wordt, kunnen we voorlopig niet slapen.’

de Kooi: (36 uur in de kooi)
Inmiddels staat het water tot de middel van de kandidaten. Heinz: ‘Dit is niet leuk meer.’ Stormpie: ‘Zelfs Stormpie wordt dit veel.’ Groenenman: ‘Dit gaat tever.’

de Kooi: (37 uur in de kooi)
De hele kooi is bijna onder water verdwenen en de Baron is inmiddels vertrokken naar het eiland. Het zal niet lang meer duren voor één van de kandidaten wel moet stoppen. Xmoix: ‘Zo wordt het dus gespeeld.’ Kim: ‘Het draait niet om een lange uitputtingslag, maar wie het langste onder water kan blijven.’ De Baron komt in een bootje aanvaren: ‘Binnen een kwartier staat de kooi volledig onder water. Degene die als eerste de kooi opent, is de eerste afvaller. Er zijn duikers aanwezig voor jullie veiligheid.’

de Kooi: (37 uur en 15 minuten in de kooi)
De kooi staat inmiddels vol met water en elk moment kan er iemand naar buiten komen. Dan schiet de de kooi open en iemand komt vol ademnood naar boven zwemmen. Het is…..mangrovevrouw….

Eilandraadbaai
De Baron: ‘Mangrovevrouw, helaas ben jij de eerste afvaller en voor jou houd het spel hierop. Je mag afscheid nemen van de anderen.’ Mangrovevrouw neemt afscheid van de andere kandidaten en vertrekt dan. Haar avontuur is voorbij. De Baron: ‘Jullie gaan samen ook een team vormen: Team Zwart. Jullie krijgen vrijstellingen van proeven en moeten zelf jullie voedsel gaan zoeken……. Elke week kiezen jullie zelf een afvaller en zal er 1 iemand nieuw bijkomen.  Voor elke kandidaat hebben we een basisvoorraad rijst, maar dat is alles wat jullie krijgen. Hierbij wil ik dat jullie wekelijks zelf een teamleider aanstellen. Wie wordt dat deze week?’ Intikker: ‘Cora!’ Cora: ‘Ikke?’ De Baron: ‘Goed, deze week is Cora teamleider van Team Zwart. Jullie verblijfplaats is in de kern van het eiland: DE MANGROVE! Ik wens jullie veel succes.

Battle-Isle
Nadat Team Zwart verdwenen is in de Mangrove worden de 4 andere teams opgehaald. Het is 3 uur ’s nachts, maar er staat hen een proef te wachten.
De Baron: ‘Vannacht is het de kans voor de nieuwe leiders om zich te bewijzen en ook de teams zelf. Om de leiders tegemoet te komen krijgen zij allen immuniteit. Bij de eerste eilandraad kan niet op hen worden gestemd. Op dit eiland hebben we 3 immuniteitstotems verstopt in de jungle. Jullie krijgen die opzoeken. Het team dat er géén één vindt zal naar de eilandraad moeten. Veel succes!’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #6 Gepost op: 5-11-2004, 10:40:48 »
Aflevering 3

Barons Mansion:

De Baron: ‘Welkom beste kijker, Vorige week zijn we dan echt van start gegaan. We zagen hoe de 4 teams voor een eerste keer tegen elkaar strijdden en ook hoe uiteindelijk mangrovevrouw als eerste afviel. Zij hield het het minst lang vol in de kooi. Erg treurig hoeft ze niet te zijn. De andere 13 kandidaten werden namelijk de mangrove ingestuurd. Het meest vieze, vochtigste,  donkerste gedeelte van het eiland, vol met ongedierte. Vandaag zal de eerste kandidaat uit 1 van de 4 orginele stammen moeten verdwijnen, de kandidaten moesten strijden in een spannende proef….

Battle-Isle 3 uur ’s nachts
De proef is begonnen en de teams zoeken met man en macht na de immuniteitstotems. D**n lijkt het beste te doen. Hij roept z’n team bij elkaar en zegt ze dat ze elk moeten zoeken op een andere plek en het liefst niet waar anderen bezig zijn. De 3 andere teams zoeken maar wat in het rond. Kolko en Annuh van team Geel zitten elkaar zelfs meer in de weg dan dat ze elkaar helpen. D**ns techniek lijkt te werken. Het is Lorelei die in de struiken als eerste een totem vindt. Juichend vinden de teamgenoten elkaar en Lorelei wordt geprezen. Ze hebben het in ieder geval overleefd. Een uur later hebben de andere teams nog niet gevonden.  Ville denkt dat er misschien een totem ligt in een boom en klimt een boom in. Dan ziet ze verderop een totem ligt: ‘He Nelis, daar ligt er één!’ Giogio is dankbaar met deze informatie en zoekt op de plaats waar Ville wijsde. Inmiddels is Nelis daar ook en allebei zoeken ze de totem. Ville: ‘Iets naar voren Nelis!’, maar het is al te laat. Giorgio heeft de totem gevonden. Nu wordt het spannned óf team Rood of team Geel zal naar de eilandraad moeten. Tijgertje is inmiddels in de grond gaan graven, onder een grote bult. Misschien daar? En Tijgertje heeft groot gelijk. Ze vindt de laatste totem. Nelis, Dorine, Tijgertje, Ville en Molice (het hardst): Yeah Yeah Yeah Killer Queeeeeens!’ De gezichten van de teamleden van Team Geel zijn inmiddels niet erg vrolijk. Wederom zal Team Geel als eerste naar de eilandraad moeten vertrekken. De Baron: ‘Team Rood, Groen en Blauw, gefeliciteerd. Jullie hebben de proef overleefd en Team Blauw: Een prachtige overwinning! Maar voor Team Geel betekent dat ze als eerste naar de eilandraad moeten.’

Eilandraadeiland
De Baron: ‘Welkom Teamleden van Team Geel. Het is de eerste keer dat jullie gaan stemmen, dit wordt gedaan in de CSC-Darkroom. Jullie hoeven niet bang te zijn, het is niet zo’n soort Dark Room. In de CSC-Darkroom brengen jullie je stem uit zonder dat iemand kan zien wie de stem uitbrengt. Jullie gaan één voor één in willekeurige volgorde naar binnen en brengen je stem uit. Daarnaast schrijven jullie je stem op een briefje. Dan maak ik straks de uitslag bekend.’

De eerste kandidaat gaat de Darkroom in.
Kandidaat 1: ‘Moet ik nu zeggen op wie ik ga stemmen en moet ik dat straks ook nog gaan opschrijven? Oh eeuh ik stem op Kolko.’
Kandidaat 2: ‘Ik stem op Annuh, omdat ik denk dat zij de grootste concurrente bij mij op het eiland is.’
Kandidaat 3: ‘Veel anders kon ik niet, ik stem op Annuh.’
Kandidaat 4:  ‘Ik stem op Annuh.’
Kandidaat 5: De stem op mijn teamgenoten voor de eilandraad luid deze week: ……’

De Baron: ‘Goed, dan is het nu tijd om de stemmen bekend te maken aan jullie allemaal. Stem 1: Annuh Stem 2: Annuh Stem 3: Kolko Stem 4: Annuh en dat betekent dat we de laatste stem niet meer hoeven bekend te maken. Het is al duidelijk. Annuh, jij bent de eerste afvaller en je mag afscheid nemen van je teamgenoten.’ Annuh neemt kort afscheid van de anderen, veel zin heeft ze er niet meer in na haar 3 stemmen. De Baron neemt haar apart. De Baron: ‘Annuh, jouw avontuur gaat vanaf nu verder in de mangrove, waar we je nu naar toe zullen brengen.’ Annuh wordt afgevoerd en in de mangrove gezet.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #7 Gepost op: 5-11-2004, 10:41:28 »
Mangrove:
‘Hallo allemaal, ik ben Annuh en ik ben nieuw hier.’ Eck: ‘Hoi Annuh, welkom bij ons in de mangrove.’ Cora Bora: ‘Dus jij bent afgevallen? Arme schat.’ Intikker: ‘Nou, vanaf nu is het gedaan met het plezier op het eiland. Hier is het brute ellende.’ Lola: ‘Dat valt wel mee hoor. Het is maar hoe je het bekijkt.’ Annuh: ‘Ik vond me helemaal goed en ben klaar voor wraak. Wie gaat ermee stelen met Team Geel?’ Iedereen juicht. Lautjuh89: ‘Kijk, dat is nou de spirit die we zoeken!’

Op Bicepsië is de sfeer op en top. Grace is trots op haar mannen. ‘Jongens, deze overwinning is erg belangrijk. Na de volgende eilandraad worden de teams opnieuw ingedeelt en ik hoop dat wij als team verder komen.’ Elmar: ‘Precies, de kans is groot dat wij nu als team verder gaan!’

Op Femina is de sfeer ook oppertop en het wordt nog beter. Tijgertje is in een boom geklommen en heeft 5 kokosnoten naar beneden gehaald. Tijgertje: ‘Dit gaan we vieren met een feestmaal!’ Ville ziet het met argusogen aan: ‘Kijk je uit, Tijgertje. Als je uit die boom lazert dan…’ ‘Dan hebben we een Tijgerkleedje inderdaad, maar het gaat wel hoor Ville.’ Tijgertje doet aan Ville voor hoe ze de boom inklimt.

Het is rustig op Seniorius. Iedereen is gaan slapen en D**n loopt verveeld rond op het strand: ‘Tsja, Seniorius noemen ze het en mijn teamgenoten houden allemaal een middagdutje, ik zeg niks. Maar het gaat hartstikke goed hoor. Het team is volledig in harmonie.’

Op Babybia zijn de kandidaten helemaal niet zo down als je zou verwachten. Test heeft z’n team bij elkaar geroepen. Test: ‘We zijn nu nog maar met z’n vieren, maar ik heb niet het gevoel dat we verloren hebben of dat we zwakker zijn geworden.’ Daisy: ‘Een verlies voor ons team, maar ik denk ook dat onze eigen kansen niet minder zijn geworden. Team Geel is een levende legende, pas als ze ons verspreiden zal onze kracht blijken.’ EIDM: ‘Misschien niet, maar toch hoop ik dat we volgende keer winnen, dan krijgen we nieuwe kandidaten erbij en vormen we een sterker geheel.’ Kolko: ‘We blijven een team en we blijven ervoor gaan, met of zonder Annuh.’ EIDM grijnst….’zonder Annuh.’

In de mangrove hebben 5 ‘krijgers’ zich inmiddels klaargemaakt. Annuh was degelijk serieus met haar voorstel om te gaan stelen bij Team Geel.’ Teamleider Cora blijft achter om op de anderen te letten. Lautjuh89, bertha531 en Intikker voelen zich zwak en Cora wil er graag bij blijven. Xmoix, Heinz, Hagar en Kim gaan wel mee. Ze blijven tot dichtbij het kamp en blijven daar wachten. Dan vertrekken de teams voor een volgende proef.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #8 Gepost op: 5-11-2004, 10:42:02 »
Battle-Isle
De Baron: ‘Welkom kandidaten, het is tijd voor een proef waarbij jullie een prijs kunnen winnen. Jullie kunnen een geluksvogel stemmen. Met deze stem kan een kandidaat z’n positie veilig stellen. Daarnaast is er een teamprijs: Een kip! Wat gaan we doen. De 4 leiders gaan hun teamgenoten punten geven van 1 tot en met 4, de andere teams mogen niet weten hoeveel punten er zijn gegeven. Daarna kiezen de leiders van de andere teams een kandidaat uit één van de twee teams. De kandidaat met de meeste punten wint, het team met de meeste punten wint, het klinkt misschien onduidelijk, maar laten we maar gaan beginnen. Leider Test mag zichzelf ook punten gaan geven.’ De leiders leveren hun lijstjes met punten in. De Baron: ‘Goed, het eerste duel is Rood-Geel. D**n wie kies jij uit team Rood?’ D**n: ‘Dorine.’ ‘En Grace, wie kies jij uit Team Geel?’ Grace: ‘Test zelf.’ Baron: ‘Test gaf zichzelf 4 punten en Molice gaf Dorine 2 punten. Dat is dus 1 punt voor Team Geel en 1 punt voor Team Groen. Het volgende duel is Groen-Blauw. Test, wie kies jij uit Team Blauw?’ Test: ‘Linda’ ‘en Molice, wie kies jij uit team Groen?’ Molice: ‘Elmar.’ De Baron: ‘Linda kreeg 2 punt en Elmar 1 punt. Dat is dus 1 punt voor Team Geel en 1 punt voor Team Blauw. Het is 2-1-1-0.’. Het volgende duel is Rood-Blauw. Test, kies iemand uit Team Rood.’ Test: ‘Ville.’ Baron: ‘En Molice uit Team Blauw.’ Molice: ‘Ik kies Lorelei.’ De Baron: ‘Ville had 1 punt en Lorelei 4 punt. 1 punt voor Team Blauw en 1 punt voor Team Groen erbij. Het is nu 2-2-2-0. Het volgende duel is Groen-Geel. Molice doet Geel en D**n doet Groen.’ Molice: ‘EIDM’ D**n: ‘Giorgio’ De Baron: ‘EIDM kreeg 3 punten en Giorgio 2 punten. Dat betekent dat Team Rood en Team Geel een punt erbij krijgen. Het is 3-2-2-1 en de laatste ronde begint. Groen-Rood. D**n zegt Rood en Test zegt Groen.’ D**n: ‘Nelis’ Test: ‘LC’ De Baron: ‘Nelis kreeg 3 punten en LC kreeg 4 punten. Punten erbij voor Team Geel en Team Groen. De laatste is Blauw-Geel. Molice en Grace zeg het maar. Grace Geel en Molice Blauw.’ Molice: ‘Gerard.’ Grace: ‘Daisy’ De Baron: ‘Daisy en Gerard hadden allebei 2 punten oftewel iedereen krijgt er een punt bij. De eindstand is: Op de laatste plek is geeindigt Team Rood met 2 punten, op de derde plek is geindigt Team Blauw met 3 punt en op de eerste plek met 5 punten is…….TEAM GEEL!’ Daisy, Kolko en Test juichen! EIDM staat erbij en peutert in haar neus. Test: ‘Zie je wel! We kunnen wel winnen.’ De Baron: ‘Hier is de kip, maar nu moet Test nog zeggen wie de geluksvogelstem krijgt.’ Test: ‘Die is voor Daisy.’ De Baron: ‘Okee.’

Terwijl de proef bezig was zijn de 5 Mangrove-krijgers inmiddels het kamp binnengeslopen. Eck: ‘Een hangmat!’ Annuh: ‘Ja, dat heeft EIDM meegenomen. Zullen we die ook meegappen?’ Eck: ‘Neh, dat valt op.’ Kim en Hagar zijn inmiddels flink bezig met het plunderen van de rijstvoorraad. Kim: ‘Ze hebben nog niet erg veel.’ Annuh: ‘We moeten die bananen jatten.’ Heinz: ‘Is dat wel eerlijk? Die hebben ze ver en square gewonnen?’ Annuh: ‘Boeier, ik ook. Annuh pelt een banaan en begint gulzig te eten. Ondertussen is Eck in de hangmat gaan liggen en in slaap gedummelt. Kim: ‘Dat is genoeg. Laten we onze buit naar de anderen brengen.’ Hagar: ‘Ja, of……of we houden het voor onszelf.’ Heinz, Annuh, Hagar en Kim kijken elkaar even aan. Kim: ‘Dat kunnen we niet maken. Er zijn verzwakte kandidaten in de Mangrove. We moeten een sterk team blijven.’ En de Mangrovers sluipen weg. Ze zijn al diep de Mangrove in als Kim droogjes opmerkt: ‘He? Was Eck niet bij ons?’ Hagar: ‘Inderdaad.’ Eck heeft al die tijd liggen slapen in de hangmat van EIDM en wordt wakker. Eck: ‘Shiiiitt! Hoe lang heb ik liggen slapen?’ Eck stapt uit de hangmat en ziet een grote pan met visjes. Eck: ‘Vis!’ Eck pakt een vis uit de pan en wil hem rauw opeten, maar de boot met de Gele Teamgenoten komt eraan. Kolko: ‘Eej, er zit iemand aan onze vis!’ Test: ‘Verdraaid ja!’ Daisy: ‘Dat pikken we niet, achter hem aan.’ Eck schrikt opeens als hij 4 mensen op zich af ziet lopen en hij zet het op een rennen, maar hij struikelt in het mulle zand. Al snel wordt hij ingehaald en EIDM gaat boven op hem zitten: ‘Wat doe jij in ons kamp?’ Eck: ‘Ik eeuh…ik had een beetje honger.’ Kolko: ‘Die gast is broodmager.’ Test: ‘Ja, maar hij heeft wel 1 van onze vissen en wij moeten ook onze krachten opdoen.’ EIDM: ‘Inderdaad Test, ik heb lang lopen vissen en nu dacht deze jongeman er met mijn vis vandoor te gaan.’ Test: ‘Scheer je weg en laat je nooit hier weerzien en die vis hier graag!’ Eck druipt beteuterd af…..

« Laatst bewerkt op: 5-11-2004, 16:44:42 door De Baron »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #9 Gepost op: 5-11-2004, 10:42:16 »
Na een paar uur vinden de krijgers elkaar weer en komen terug in het Mangrovekamp. Daar worden ze opgewacht door de Baron. De Baron: ‘Eindelijk zijn jullie allemaal compleet. Het is tijd dat er iemand uit de mangrove gaat vertrekken en ik wil van jullie weten wie dat wordt….over een kwartier. Jullie mogen nu gaan overleggen. Annuh, jij mag hierbij niet aanwezig zijn, want jij hoeft in ieder geval niet de Mangrove te verlaten.’ Cora neemt haar team apart: ‘Ik weet dat het een zware keuze is, maar een aantal van ons zijn verzwakt. Ik denk dat één van hen moet gaan.’ Groenenman: ‘Ik denk dat het beste is als Lautjuh89 gaat. Ze is zo verzwakt dat ze ons niet eens meer zien, in de kooi ging het al niet goed, maar ze is nu nog verder verzwakt.’ Lautjuh89: ‘Jullie hebben gelijk. Alles tolt bij mij. Ik zal gaan….’ De beslissing wordt bij de Baron gemeld. De Baron: ‘De Mangrove is een gevaarlijk en verraderlijk gebied zoals jullie gemerkt hebben. Ik wens jullie en in het bijzonder Annuh veel succes hier. Lautjuh89, je mag afscheid nemen van de anderen.’ Xmoix: ‘Ik zal je missen!’ Cora: ‘Je hebt het goed gedaan.’ Lautjuh89: ‘Het is jammer, maar voor mij is het voorbij.’

Battle-Isle:
Later op die dag is het alweer tijd voor een proef. De Baron: ‘Welkom teams, opnieuw een proef en de proef is makkelijk. Hier zijn 4 bomen van 5 meter waar geen takken aan zitten bovenin hangen immuniteitstotems. De 3 teams die als eerste de totems pakken hebben gewonnen en het andere team zal naar de eilandraad moeten vertrekken. Veel succes!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #10 Gepost op: 12-11-2004, 15:17:48 »
Aflevering 4

Barons Mansion:

De Baron: ‘Welkom beste kijker, nu de CSC zijn eerste slachtoffers gemaakt heeft, is de sfeer harder geworden. We zagen vorige week hoe Annuh van het toneel verdween. Zonder het te weten hadden haar kampgenoten zich tegen haar gekeerd en ze moest naar de Mangrove. In de mangrove moest Lautjuh89 opgeven. Ze was te zwak om nog verder te strijden. Inmiddels wordt een nieuwe harde strijd gestreden en Team Geel moet extra hard strijden, wil het niet net als vorig jaar ten onder gaan….

Battle-Isle
De proef is begonnen en de 4 teams stijden om het hardst. Team Rood, Geel en Blauw zijn bezig met de boom te schudden hopend dat de immuniteitstotems vallen, maar Grace heeft haar mannen bij elkaar geroepen, dit vraagt om een gehaaide tactiek. Molcrazy van Team Groen heeft een idee, als een aapje klimt hij in een boom die iets verderop staat en ala Tarzan slingert hij naar de boom waar de totem aanhangt. Het lukt hem! Team Groen is vrijgesteld van de eilandraad. Grace rent op Molcrazy gaf en geeft hem een knuffel.  Leider van Team Geel: Test is bloedfanatiek. Hij wil niet dat z’n team nog een keer ten onder gaat. Als een kip zonder kop rent hij keihard op de boom af en beukt er met alle geweld tegenaan en met succes. De totem valt naar beneden. Test kan het niet geloven, maar Kolko, EIDM en Daisy zijn dolblij. Kolko: ‘Test, we hebben het gehaald!’ Test: ‘Ja! Wraaaaaaah! Geweldig!!!!! ‘ EIDM danst de kabouterdans van vreugde. Grace heeft inmiddels een tactiek uitbedacht: De pyramide! Alleen faalt de pyramide, Molcrazy bovenop Elmar die ondersteund worden door de anderen is niet genoeg. Team Rood heeft inmiddels een andere tactiek. Ze graven de boom uit het mulle zand. Lebon Simon van Team Blauw heeft Test’ trucje gezien en probeert het te imiteren. Hij rent keihard op de boom af, maar geen resultaat. Simon ligt helemaal in de kreukels en lijkt te zijn uitgeschakeld voor de proef. De andere 4 kandidaten van Team Blauw moeten samen verder. Alleen Team Rood en Team Blauw zijn nog bezig. Team Rood heeft inmiddels de boom ver uit gegraven en teamleider Molice gaat aan de boom hangen. Geen resultaat, maar Ville helpt hem en gaat ook aan de boom hangen, de boom hangt nu zo scheef dat de totem naar beneden valt. Team Rood haalt het ook en Team Blauw moet naar de eilandraad. De Baron: ‘Grace, dat heeft Molcrazy handig bedacht, je mag trots op hem zijn, een topoverwinning en Team Rood en Geel, ook jullie mogen tevreden zijn. Team Blauw, jullie zie ik terug op Eilandraadeiland.’

Eilandraadeiland:
De Baron: ‘Welkom teamleden van Team Blauw. Ook jullie gaan jullie stem uitbrengen in de Darkroom. Jullie gaan één voor éen naar binnen en maken jullie keuze bekend. Succes!’

In de Darkroom:
Kandidaat 1: Eerste stembeurt…..Lorelei.
Kandidaat 2: Ik stem op Lebon Simon.
Kandidaat 3: Ik stem op Lebon Simon.
Kandidaat 4: Mijn stem…Lebon Simon
Kandidaat 5:......

De Baron: ‘Okee, jullie stemmen zijn verzameld en het is tijd om het bekend te maken. Stem 1: Lebon Simon Stem 2: Lorelei Stem 3: Lebon Simon Stem 4: Lebon Simon en dat betekent dat we de laatste stem niet meer bekend hoeven te maken. Lebon Simon, helaas ben jij met 3 stemmen de volgende afvaller in de CSC. Je mag afscheid nemen van je mede-kandidaten. Lebon Simon begint te huilen en valt in de troostende armen van Lorelei. Lorelei: ‘Het komt allemaal goed, echt waar.’ Na het afscheid wordt Lebon Simon apart genomen. De Baron: ‘Lebon Simon, je bent afgevallen en wordt gedegradeerd naar de Mangrove. De Mangrove is je laatste kans om terug te komen in het spel, dus ik wens je veel succes daar.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #11 Gepost op: 12-11-2004, 15:19:31 »
Mangrove
Lebon Simon heeft zijn tranen weggeveegd als hij het kamp van de Mangrovers binnenstapt. Annuh: ‘He, jij was toch van Team Blauw?’ Lebon Simon: ‘Team Blauw bestaat voor mij niet meer. Het is Team Zwart wat nu de klok slaat.’ Cora Bora: ‘Zo mag ik het horen!’ Lebon Simon: ‘Hallo allemaal, ik ben dus Lebon Simon en ik zal jullie hopelijk een aantal weken gezelschap houden.’

Bij Team Geel heerst er een geweldige sfeer. Daisy: ‘En dat Test een toffe jongen is, dat mogen ze weheheten!’ EIDM: ‘We hebben het overleefd.’ Kolko: ‘Ik wil de sfeer niet bederven, maar voorlopig…..’ Test: ‘Inderdaad, vorig jaar waren het ook Team Blauw en Team Geel die een teambattle moesten houden om te kijken welk kamp zou worden opgesplitst.’ EIDM: ‘Pha! We winnen toch wel. Team Geel is: UNBEATABLE!’ Kolko: ‘Yeah!’

Leider Grace kan ook al niet meer kapot bij haar team. Molcrazy en Giorgio hebben zich net even afgezonderd. Molcrazy: ‘Grace doet het echt geweldig. Ik denk dat zij ons team tot de laatste samensmelting kan brengen.’ Giorgio: ‘Je hebt gelijk. Ik had eventjes argusogen toen Molice ging en zij kwam, maar niks te klagen hoor.’ In het kamp heeft Grace Elmar aan het koken gezet en zelf is ze met LC gaan vissen.

Bij de vrouwen van Team Rood zit de sfeer er minder in, maar de vrouwen zijn bloedfanatiek. Tijgertje: ‘Het wordt tijd dat wij eens een proef gaan winnen.’ Dorine: ‘Je hebt gelijk, we moeten de mannen laten zien, dat we some ass kunnen kicken.’ Ville: ‘Maar hoe gaan we dat doen?’ Molice: ‘Die bewijzingsdrang van vrouwen altijd. We zijn nog steeds met z’n 5-en en hebben allemaal nog volop kans. Team Blauw en Geel winnen wel proeven, maar zijn beiden al een teamlid kwijt. Het gaat goed.’ Molices wijze woorden zorgen ervoor dat de vrouwen weer tevreden met zichzelf zijn.

In de Mangrove is het nog steeds erg druk. Er gaan wel mensen weg, maar er komen ook nieuwen bij. De irritatie begint nu al toe te slaan met zo veel mensen op zo weinig vierkante meter. Stormpie is haar kam kwijt en Intikker krijgt de schuld. Intikker: ‘Ik weet niet waar die kam is, waarom zou ik hem hebben gepakt?’ Stormpie: ‘Omdat jij opeens een perfect kapsel hebt, terwijl het vanmorgen nog leek op een slagveld in Irak. Die kam was wel mijn persoonlijke voorwerp.’ Intikker: ‘Sorry, ik was het niet.’ Dan komt Cora eraan lopen met de kamp: ‘Alsjeblieft en bedankt voor het lenen.’ Nostradamus, Lola en Eck zijn bezig met het maken van een pies-en poepkuil zodat de Mangrovers hun behoefte kwijt kunnen. Lola als kampoudste dirigeert Nostradamus en Eck en bij de 2 jongen gutst het zweet van het lijf. Na hard ploeteren is de kuil eindelijk af. Lola: ‘En we gebruiken hem alleen als de zon ondergaat.’ Eck: ‘Want? Ben jij één of andere schijtende vampier die het niet bij daglicht kan?’ Lola: ‘Nee, maar overdag kun je dat ruiken in ons basiskamp.’ Nostradamus: ‘Lola heeft een punt.’ Eck is geïrriteerd nu Nostradamus zich tegen hem keert. Hij slooft zich uit terwijl Lola er een beetje bij staat te kijken en nu gaat zij ook nog beslissen wanneer hij zijn behoefte mag doen en wanneer niet. Hij neemt Xmoix mee en zondert zich af van de groep. Hagar: ‘He? Dat is vreemd. Ze zonderen zich af.’ Bertha531: ‘Kom op, dan gaan we kijken wat ze gaan doen.’ Bertha en Hagar bespiedden Eck en Xmoix, maar Eck en Xmoix praten alleen maar wat met elkaar. Bertha: ‘Wat saai.’ Hagar: ‘We verzinnen gewoon een mooi verhaal.’ En zo gaan de 2 jongens terug naar het kamp. Bertha tegen de anderen: ‘Zo! Eck ging helemaal los.’ Hagar: ‘En Xmoix! Wat een wilde zeg!’ Annuh: ‘Echt waar! Dat zou je ook niet denken.’ Lebon Simon: ‘Wat een player, die Eck! Respect hoor!’


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2004, 15:19:50 »
Battle-Isle:
De Baron: ‘Welkom teams! Vandaag hebben we een hele speciale proef. De leiders gaan tegen elkaar strijden in deze proef. We hebben hier een hele lekkere kip, na een aantal weken zullen jullie wel enorm veel zin hebben in kip. Leiders, jullie zijn vrij om deze kip te nemen……’ De 4 leiders stormpen op de kip af, D**n wil net een flinke hap nemen van een kippepoot en dan….De Baron: ‘Jullie mogen de kip opeten, maar dan moet jullie team een maaltijd overslaan. Test doe jij het?’ Test: ‘Daar ben ik heel makkelijk in, mijn team gaat voor: NEE!’ ‘Grace?’ Grace: ‘Pfft…..moeilijk, maar ik doe het ook niet….’ ‘D**n?’ ‘Natuurlijk doe ik het. Alhoewel het op het eerste gezicht anders lijkt, is de CSC geen teamspel. Het doel is zelf zover mogelijk te komen, en proberen de anderen daarvoor te misbruiken. De anderen zouden mij net zo goed verraden, het spel gaat nou eenmaal niet om vrienden, maar om vijanden. Ik accepteer de kip, en zal die oppeuzelen voor de ogen van mijn teamgenoten. Wie de CSC wil winnen, moet HARD zijn!’ De Baron: ‘Duidelijke taal….Eet smakelijk dan maar.’ D**n zet zijn tanden flink in het vlees en 17 kandidaatjes kijken smachtend toe hoe D**n de kip volledig oppeuzelt. De Baron: ‘En jij, Molice?’ Molice: ‘En ik met 4 sjagrijnige dametjes opgescheept zitten, dank je de koekoek!’ Dan worden er 3 grote schalen binnengebracht, friet, patat, choco-pudding, chips, koffie en biefstuk, van alles ligt erop. De Baron: ‘Leiders, jullie mogen een keuze maken óf een zwarte stem óf één minuut lang zoveel mogelijk eten van de schaal.’ Molice: ‘De schaal! De schaal!’ Test: ‘Ik heb me allang verheugd op een choco-toetje. Die zwarte stem heb ik niet nodig.’ Grace: ‘Als mijn teamgenoten honger moeten leiden dan ik ook. Doe mij die stem maar.’ De Baron: ‘Okee, alsjeblieft, Grace, jij hebt deze proef gewonnen en krijgt een zwarte stem. Test en Molice hebben zich overgegeven aan hun honger, maar daar tegenover staat een mooie beloning. Jullie minuut gaat nu in.’ Wat volgt is een grappig tafereel, in 1 hap werkt Test het choco-toetje achterover, terwijl Molice de hele biefstuk bijna in 1x naar binnen werkt. Test werkt een frikandel achterover, terwijl Molice in de friet graait, nog even snel slaat Test de koffie achterover en Molice wat chips. Dan is de minuut voorbij.

De Baron: ‘Dat is dan duidelijk. Beste leiders, beste kandidaten. Dit was een test, hoe lang zou je achter je team blijven staan? D**n, je hebt een dappere keuze genomen en wat je zei, het was helemaal waar. Toch heb je bewezen dat je geen goede leider bent en daarom wordt je leiderschap je afgenomen.’ Iedereen reageer geschokt. D**n stamelt: ‘Maar….maar…’ De Baron: ‘Het spijt me, maar voor de volgende fase kunnen we maar 3 leiders gebruiken en dat zijn Grace, Molice en Test! D**n, jij verliest je leiderschap en mag je voegen bij de andere kandidaten. Ik wil dat jullie daar gaan staan, kandidaten. Het is tijd voor een nieuwe fase.’

De Baron: ‘Grace, Molice en Test, luister goed. Jullie gaan jullie eigen team samenstellen en daar gaan jullie nu mee beginnen. Kandidaten als iemand je naam noemt, ga je bij die leider staan. Beste leiders,  wie uit je eigen team, wil je graag het liefste in je team houden?’ Grace: ‘Molcrazy’ Test: ‘Daisy Molice: ‘Dorine’
De Baron, goed Grace met Molcrazy, Test met Daisy en Molice met Dorine. Nu mogen jullie allemaal een lid kiezen uit het voormalige blauwe team. Omdat Grace de proef heeft gewonnen, mag zij beginnen. Grace: ‘Ik kies voor Lorelei.’ Molice: ‘Wie wil jij Test?’ Test: ‘Ik wil het liefst Linda.’ Molice: ‘Dat is mooi, want ik wil Gerard. Dan is dat ook weer opgelost!’ De Baron: ‘Okee, dat hebben jullie goed opgelost. Nu is het tijd dat jullie mensen gaan kiezen uit iemand anders team. Grace, jij kiest iemand uit Team Rood, Molice, jij kiest iemand uit Team Geel en Test, jij kiest iemand uit Team Groen.’ Grace: ‘Nelis!’ Molice: ‘Pfftt! Eeuh, ik kies EIDM.’ Test: ‘Tja, ik ken ze nog niet zo goed, maar LC lijkt me een sterke krijger.’ De Baron: ‘Okee, dan mogen jullie nu uit het andere team iemand kiezen, dus Grace iemand uit Team Geel, Molice, jij iemand uit Team Groen en Test, jij kiest iemand uit Team Rood.’ Grace: ‘Kolko wil ik er graag bij hebben.’ Molice: ‘Ik kies mijn voormalige maatje Giorgio.’ Test: ‘En ik wil graag Tijgertje in m’n team.’ De Baron: ‘Zo zal het zijn. Als laatste blijven de teamgenoten die nog over zijn bij hun leider. Grace krijgt dus Elmar erbij en Molice krijgt Ville erbij. Om de teams aan te vullen zal D**n het team van Test gaan versterken. Vanaf nu zijn de kleurenteams verleden tijd. Enige affiniteit met Rood, Geel, Groen en Blauw is niet meer nodig. Jullie vormen nieuwe teams. Ik stel u voor aan:

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #13 Gepost op: 12-11-2004, 15:20:39 »
Charlie Angels:
Leider Molice: Leider Molice aka Charlie is de leider van het Rode Team. Zonder veel moeite loodsde hij zijn team door de eerste 2 rondes heen en zal altijd bekend blijven staan als de enige man van Team Rood.
Dorine: Dorine bewees zich als de sidekick van Molice. Inzet en enthousiasme bracht haar en haar Rode KillerQueens naar een volgende fase.
Gerard: Eén van de machtigste krijgers van het voormalige Blauwe Team, door op de achtergrond te opereren bewijst hij zijn kracht.
EIDM: EIDM ging voorop in de strijd om haar team te redden van de ondergang. Zonder pardon werd concurrent Annuh vakkundig uitgeschakeld.
Giorgio: Stabiele Groene vechter, maakte deel uit van het meesterteam van Grace. Krachtig en sociaal.
Ville: Voorop in de strijd, groepsmens op en top. Wederom zonder problemen door met haar Rode Team.

The Gracious Cobra’s:
Leider Grace: Grace bewees zich als een ware leider. Met haar team won ze veel proeven en hoefde ze nooit naar de eilandraad. Zij zorgde voor een geheel in het mannenteam.
Molcrazy: Populaire jongen die bij veel anderen weinig verkeerd kan doen, niemand twijfelt aan zijn goede bedoelingen.
Lorelei: Lorelei opereert vanuit de achtergrond, maar bewees zich als stille kracht, overleefde een eilandraad op een haar na, maar is terug, sterker dan ooit.
Nelis: Wist het hart van Grace te veroveren, maar deze droom werd ruw verstoord. Nu zij weer terug is bij haar echte leider, heeft ze nieuwe energie.
Kolko: Als jongste expeditielid leek het erop dat Kolko voer was voor een eilandraad, maar onderschatting is misschien wel het grootste wapenfeit van deze titelkandidaat.
Elmar: Nooit verloor Elmar de moed en probeerde leven in z’n team te krijgen. Krijgt nu nieuwe kansen in een nieuw team.

The Extreme Survivors Team
Leider Test: Test persoonlijk redde zijn team van de afgrond door een proef te winnen, koos voor z’n team bij een dilemma en wist zelf te blijven staan in een veel jonger team.
Daisy: De stille kracht die achter Test schuilt is Daisy, als geen ander weet Daisy hoe zwaar het leiderschap kan zijn.
Linda: Na een moeizame eerste week knokte Linda zich terug en net op tijd. Met een zucht neemt ze afscheid van Team Blauw.
LC: 1 van de 5 machtige Groene krijgers. LC’s kracht is vorig jaar gebleken, low profile je weg omhoog vechten.
Tijgertje: Kwam laat met de aansluiting bij Team Rood, maar bewees zichzelf door haar survival skills.
D**n: De voormalige leider van Team Blauw kent het spelletje maar al te goed, de CSC is een individueel spel. Was niet bang voor z’n mening uit te komen en showde dat hij ballen had. (Niet al te letterlijk btw)

Ik wens jullie als team veel succes. Hier hebben jullie een kaart waarop jullie grondgebied is aangeven.’

Grijs: Gracious Cobra's
Oranje: Test Extreme Survivors Team
Wit: Charlie's Angels
« Laatst bewerkt op: 12-11-2004, 18:37:06 door De Baron »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #14 Gepost op: 12-11-2004, 15:20:56 »
Mangrove:
Er is iets flink misgegaan in de Mangrove. Bij het koken heeft Stormpie een kreeft gekookt, maar laat het nu net de kreeft zijn die Hagar had gevangen en als huisdier hield. Hagar is ontroostbaar en loopt met tranen in z’n ogen rond.Stormpie: ‘Sorry sorry Hagar. Ik wist het echt niet.’ Hagar: ‘Snif…daar heeft Kreefie nog wat aan. Levend gekookt! Weet je hoe dat voelt, boehoeoe….’ Hagar is emotioneel geknakt en het lijkt erop dat niemand hem kan troosten. Juist op dat moment komt de Baron langs om te checken hoe het met de Mangrovers is. De Baron:  ‘Het is weer zover. Iemand zal uit de Mangrove moeten vertrekken en jullie moeten je keuze bekend gaan maken. Lebon Simon is nieuw hier en hij zal dus in ieder geval niet afvallen. Hij mag dan ook niet bij het overleg aanwezig zijn.’ Cora en Lola nemen het woord zoals het een leider betaamt. Cora: ‘Goed, iemand bereid om vrijwillig te gaan?’ Iedereen schudt zijn hoofd van nee. Cora: ‘Okee, dan wijzen we iemand aan.’ Er wordt verontwaardigt gereageerd. Nostradamus: ‘Ik wil de sfeer niet verpesten, maar volgens is mij er hier iemand die er door heen zit.’ Annuh: ‘Ik vraag me ook af of hij nog wel van waarde is voor het team.’ Hagar: ‘Ik snap het, jullie willen me weghebben.’ Lola neemt het heft in hand: ‘Wie stemt ervoor het vertrek van Hagar.’ Meerdere handen gaan omhoog. Hagar: ‘Goed, ik krijg de boodschap. Het is tijd voor mij om te gaan.’ De Baron: ‘Jullie hebben een keuze gemaakt.’ Hagar: ‘Ja, ik ga de Mangrove verlaten.’ De Baron: ‘Goed, Hagar. Voor jou zit het spel erop.’ Kim: ‘We gaan je missen, schatje.’ Hagar: ‘Ik jullie ook en Kreefie natuurlijk…’ Hagar wordt uitgezwaaid door de anderen en dan is het voor hem echt voorbij.

Battle-Isle:
De Baron: ‘Het is precies 1,5 uur later dus veel tijd hebben jullie nog niet met elkaar door kunnen brengen en het is alweer tijd voor een volgende proef. Dit is jullie eerste kans om je te bewijzen als team, want het verliezende team zal naar de eilandraad moeten. 5 meter naar beneden op de bodem van de zee liggen 6 stenen per team. Deze stenen wegen 5 kilo, op deze stenen staat een letter en die letters samen vormen een woord. Degene die op dit vlot als eerste het woord kan vormen, wint. Ik wens jullie veel succes…

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #15 Gepost op: 19-11-2004, 15:01:02 »
Aflevering 5

Barons Mansion:
De Baron: ‘Welkom bij een nieuwe aflevering van de CSC. De eerste samensmelting is een feit en ruimte voor nieuwe complotten is gecreeërd. 3 nieuwe teams gaan de strijd met elkaar aan. We zagen vorige week hoe Team Blauw vlak voor het ophouden met bestaan Lebon Simon wegstemde. Tactiek of gebrek aan tactiek? Wie zou het zeggen? In de Mangrove moest Hagar vertrekken. Z’n emotionele teloorgang toen z’n huisdier in de kookpot werd gegooid was een reden voor de anderen om hem weg te stemmen. De 3 nieuwe teams hebben zich gehergroepeerd, hopend op nieuwe kansen. Het is tijd voor een eerste krachtmeting…

Battle Isle:
Na het startsein gaan de drie teams sterk van start. Kolko zwemt hard naar beneden, maar bij de eerste de beste poging haalt hij de bodem niet eens. Test slaagt er als eerste in om een steen van de bodem te pakken, maar de steen is te zwaar en hij laat hem vallen. Dorine en Gerard van Team hebben wel een goede tactiek. Ze pakken samen een steen op en halen hem omhoog. Leider Molice en Ville volgen dit kunstjes en de eerste twee stenen die omhoog zijn gehaald zijn van Charlie Angels. Tijgertje heeft voor TEST ook een van de stenen omhoog weten te halen, maar de tactiek van de Angels werkt geweldig. Giorgio en EIDM brengen een derde steen omhoog en gelijk daarna komen Gerard en Dorine met de 4de steen alweer omhoog. Test duikt nog een keer onder en deze keer haalt hij wel een steen omhoog. Grace en Nelis kopieren de tactiek van de Angels en halen ook een steen omhoog. Als Molcrazy de tweede steen opduikt, brengen Giorgio en Molice de 5de steen omhoog voor hun team. Dorine en Gerard zijn in topvorm en duiken ook nog een keer en halen de 6de steen omhoog. Uitgeput laten ze zich op het vlotje halen, terwijl Giorgio en Ville beginnen te puzzelen. Al snel komen ze achter het woord: HONGER. Bats! De overwinning voor CHARLIE ANGELS! Bij de andere teams lijkt het even spannend te worden, maar Test krijgt nieuwe energie als blijkt dat ze bijna verliezen. In z’n eentje duikt hij een steen op. De Cobra’s zitten nu op 3 en TEST zit op 5 stenen. Linda en LC beginnen vast te puzzelen terwijl D**n en Daisy de laatste steen opduiken. Ook zij komen achter het woord HONGER! Een kansloos verlies voor de Cobra’s. 
De Baron: ‘Angels, gefeliciteerd. Een geweldige overwinning voor jullie en Cobra’s, helaas jullie zullen naar de eerste eilandraad moeten na de samensmelting.

Eilandraadeiland:
De Baron: ‘Welkom Cobra’s. Op de CSC-eilandraad. Kolko en Lorelei zijn hier al eerder geweest, maar voor de anderen is het een geheel nieuwe ervaring. Jullie gaan straks in de Dark Room jullie stem bekend maken. Grace heeft zoals we weten een zwarte en dus dubbele stem. Goed, het is tijd om naar de Dark Room te gaan.’ Het team loopt weg, maar dan roept de Baron Grace terug. De Baron: ‘Grace, ik ga je een aantrekkelijk aanbod doen. Je kunt ervoor kiezen om je zwarte stem in te ruilen, dan krijgen jullie volgende week immuniteit. Denk er rustig over na.’ Grace denkt even: ‘Het is een lastige beslissing, maar ik lever mijn stem in, ons team is dus volgende week vrij van de eilandraad.’

Na Grace beslissing gaan de kandidaten in willekeurige volgorde de dark room in:
Kandidaat 1: Ik stem deze week hetzelfde als de voorgaande weken op Elmar.
Kandidaat 2: Voor deze ronde wil ik graag Elmar wegstemmen.
Kandidaat 3: Mijn stem voor de eilandraad voor The Gracious Cobra’s: Elmar
Kandidaat 4: Stem op Molcrazy
Kandidaat 5: Ik stem op Elmar
Kandidaat 6: ……………….

De Baron: ‘Het is tijd om de stemmen bekend te maken. Stem 1: Elmar Stem 2: Molcrazy Stem 3: Elmar Stem 4: Elmar Stem 5: Elmar. Dat betekent dat ik stem 6 niet meer bekend hoef te maken, met 4 stemmen is Elmar deze week de afvaller. Elmar, je mag afscheid nemen van je teamgenoten.’ Elmar: ‘Jammer dat jullie me allemaal hebben weggestemd, maar no hard feelings.’ Molcrazy geeft Elmar een knuffel: ‘Het is niks persoonlijks.’ Elmar: ‘Het geeft niet.’ De Baron: ‘Elmar, je mag je spullen pakken en dan zullen we je naar je nieuwe verblijfplaats brengen: de Mangrove.’ Elmar: ‘Okee.’ Als Elmar afgevoerd is zegt De Baron: ‘Omdat Grace haar zwarte stem heeft ingeleverd, krijgen jullie volgende week immuniteit.’ Maar niemand is nog in de stemming om te juichen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #16 Gepost op: 19-11-2004, 15:01:29 »
De Mangrove:
In de saaie mangrove worden de kandidaten opgeschrikt. Als een groep doodskopaapjes die de voederaar horen aankomen kijken ze nieuwsgierig toe. Elmar stapt naar voren. Lebon Simon: ‘He, Elmar van Team Groen.’ Elmar: ‘Hallo allemaal. Mijn naam is Elmar en ik ben de nieuwe hier.’ Lola, het groepshoofd stapt naar voren en geeft Elmar een hand: ‘Hoi Elmar, welkom in ons nieuwe kamp.’ 

Bij de Charlies Angels is de sfeer opperbest. Molice: ‘Dat hebben we toch geweldig goed gedaan.’ Gerard: ‘Yeah, we’ve kicked some ass!’ Iedereen lijkt blij, alleen Ville zit er een beetje ongelukkig bij. EIDM zoekt haar op. EIDM: ‘He, is er iets mis?’ Ville: ‘Oh nee, sorry. Ik ben ook heel blij met de overwinning, maar ik mis mijn maatje Tijgertje.’ EIDM: ‘Ja, dat heb ik ook. Daisy, Kolko en Test. Samen vormden we een geweldig team.’ Ville: ‘De samensmelting kwam gewoon wat onverwachts.’ EIDM: ‘Ja, dat is zo, maar samen maken we er het beste van, okee?’ Ville: ‘Natuurlijk!’

Grace komt ook weer thuis met haar team en de sfeer is gemoedelijk. Nelis: ‘Ingemaakt zijn we en dik ook.’ Molcrazy: ‘Weten we ook een keer wat verliezen is.’ Lorelei: ‘Die arme Elmar die moet nu naar de Mangrove.’ Kolko: ‘Jullie hebben hem anders zelf weggestemd.’ Lorelei: ‘Dan kan ik het nog wel zielig vinden.’ Kolko: ‘Wat een onzin! Zo is het spel en hij was gewoon de zwakste schakel.’ Lorelei maakt een talk-to-the-hand-gebaar. Grace: ‘Laten we nu geen ruzie maken. We gaan gewoon met z’n 5-en verder en volgende week hebben we immuniteit.’

The Extreme Survivors van Test zijn inmiddels flink actief. Test heeft een rooftocht door het oerwoud op poten gezet. LC blijft op het kamp passen en de anderen gaan mee op rooftocht. Test neemt het voortouw en al snel komt het groepje aan bij een enorme kokosnotenbomenperk. Test: ‘Goed, we gaan kokosnoten plukken.’ D**n: ‘Hoe gaan we dat doen?’ Tijgertje: ‘Ik heb Klaar dat zien doen in Expeditie Robinson. Zo moeten we dat ook gaan doen.’ Linda: ‘Goed, ik ga een touw zoeken.’

De Mangrove:
Lola heeft inmiddels haar krijger bijeengeroepen. Samen met Lebon Simon, Groenenman, Intikker en nieuwkomer Elmar gaan ze samen op jacht naar voedsel. Lola: ‘Goed, we gaan vandaag proberen voedsel te stelen bij het team van Test. We zijn al eerder bij het kamp van hem geweest en toen bleek al dat we er erg makkelijk konden stelen.’ Elmar: ‘Whoekawhoeka!’ Iedereen kijkt hem verwonderd aan. Groenenman: ‘Heb jij pijn?’ Elmar: ‘Nee, ik dacht….nieuwe strijdkreet?’ De Mangrove-krijgers gaan op pad.

Terwijl Test nog steeds op rooftocht is en bezig is om kokosnoten te plukken, verveelt LC zich rot in het kamp. Hij slentert wat rond en klimt wat rotsen op. Maar wat ziet hij daar? Nelis en Grace van de Cobra’s liggen verderop op het strand topless te zonnen. Snel rent LC terug naar het kamp en haalt z’n verrekijker op. (Z’n persoonlijk voorwerp). Lola en haar krijgers zijn inmiddels het kamp genaderd. Groenenman: ‘Haha, wat een sukkels! Alles ligt hier onbewaakd!’ Lola: ‘Mangrove Powertime!’ De 5 krijgers stormpen op het kamp af en beginnen tussen het voedsel te snuffelen. 4 kokosnoten, 5 krabben, 1 kreeft en 20 zuidvruchten worden buitgemaakt. Opeens ziet LC wat er aan de hand is en zet het op een rennen. Lebon Simon: ‘O, o. We zijn betrapt. Wegwezen!’ Snel stuiven de Mangrovers weer het woud in met het buitgemaakte voedsel. Als ze terugkomen in de Mangrove worden ze met gejuich ontvangen. Lola: ‘Krijgers, ik ben trots op jullie. Vanavond is er voor iedereen een feestmaaltijd!’  LC schaamt zich, hij heeft z’n team in de steek gelaten. Dan opeens komt het team uitgelaten weer terug. 6 kokosnoten hebben ze bij zich. LC zegt maar even niks om de goede sfeer er in te houden.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #17 Gepost op: 19-11-2004, 15:01:48 »
Battle-Isle:
De Baron: ‘Bij de volgende opdracht kunnen jullie weer heel wat moois winnen. Namelijk een zak chips voor elke kandidaat. Daarnaast kan er een wraakstem worden gewonnen. Een wraakstem is een hele speciale stem. Met een wraakstem kun je namelijk de stemmen die iemand krijgt van iemand anders omdraaien, de stemmer ontvangt zelf de stem. De opdracht van deze week is een estafette-parcours. Jullie zitten met handboeien aan je andere teamgenoten vast en moeten eerst 10 meter onder een net doorkruipen en daarna over een klimwand klimmen. Het klinkt heel simpel, maar geboeid aan elkaar is het erg lastig. Test en Molice, jullie mogen allebei een teamlid kiezen die niet meedoet. Test: ‘Linda’ Molice: ‘EIDM’ en zo gaat de proef van start. Samenwerking is in deze proef erg belangrijk. Test wil hard van start gaan, maar merkt al snel dat hij op die manier z’n team meesleurt. Vooral D**n met z’n korte armpies blijft achter. De Angels en de Cobra’s nemen snel een voorsprong en komen ongeveer tegelijkertijd onder het net vandaan. Maar de Cobra’s zijn gedreven. Ze willen niet nog een proef verliezen. Molice maakt dezelde fout als Test en klimt te snel de klimwand op, door de kracht van de handboeien wordt hij naar beneden geslingerd. Met z’n snufferd in het zand! The Cobra’s komen steeds hoger en blijven op dezelfde hoogte. Ze zijn als eerste klaar en omdat ze toch al aan elkaar geboeid zijn, volgt een groepsknuffel. De Baron: ‘Gefeliciteerd. Jullie krijgen allemaal een zak chips mee.

Bij terugkomst op het eiland neemt LC Daisy apart en vertelt wat er gebeurd is toen de anderen op rooftoch waren. Daisy: ‘Maar dat is verschrikkelijk, daar moeten we wat aan doen. Die brutale Mangrovers. We gaan terug en pakken het voedsel terug.’ Lola: ‘bertha531 en Heinz. Jullie passen op het voedsel.’ Bertha531: ‘Dat komt goed, Lola!’ Ondertussen zijn LC en Daisy tot dichtbij genaderd. LC: ‘Ik heb een trucje.’ LC gooit een steen tegen bertha’s kop. Bertha: ‘Heinz, wat zijn dat voor grappen? Stenen tegen m’n kop gooien.’ Heinz: ‘Ik was het niet, echt niet.’ Bertha: ‘Hmmm…’ LC gooit nog een steentje, maar nu in de struiken. Bertha: ‘Daar is wat. Ik ga kijken.’ Bertha loopt de struiken in. Daisy: ‘Dit is onze kans, die andere gast kunnen we wel aan.’ LC en Daisy stormpen op Heinz af. LC beukt Heinz opzij en Daisy pakt de zak met voedsel en samen met LC zetten ze het op een rennen. Bertha ziet het te laat en rent er achter aan, maar struikelt over een boomwortel. LC en Daisy hebben het voedsel weer terug!

Later komen de anderen er ook achter en ze zijn woedend. Bertha en Heinz hebben zich te kakken laten zetten en zijn erin getrapt. Lola: ‘Stomkop! Voedsel is alles voor ons. Je moest het voedsel te allen tijde bewaren. Waarom loop je er dan bij weg?’ Bertha: ‘Sorry!’ Maar het incident is niet snel vergeten. De volgende dag komt de Baron langs: ‘Beste mangrovers. Vandaag is de dag dat er iemand uit de Mangrove moet vertrekken.’ Lola onderbreekt de Baron: ‘Daar hoeven we niet lang over na te denken. Dat is Bertha. Wie is het daar niet mee eens?’ Niemand steekt z’n hand op, behalve bertha zelf. De andere Mangrovers kijken verwonderd en trots toe hoe hun leider optreedt. De Baron: ‘Okee,  bertha531, dat betekent dat jij deze week moet gaan.’ Bertha531: ‘Shit!’ Kim, Intikker en Cora Bora komen naar voren en geven bertha een groepsknuffel, samen zingen ze: ‘Geel gaat nooit verloren.’ Dan vertrekt bertha, een betraande Cora en Kim achterlatende.

Battle-Isle:
De Baron: ‘Vandaag is het weer tijd voor een immuniteitsproef en zoals jullie al gemerkt hebben zijn de Cobra’s er niet bij. Zij hebben immuniteit. Om het eerlijk te houden kunnen jullie deze week ook iets moois winnen. Als extra prijs krijgt het winnende team een pretpakket bestaande uit een meesterstem, een wraakstem en de leider krijgt een zwarte stem. Jullie moeten vandaag onder water duiken en je daar vast houden aan een paal, het team dat als laatste 3 teamleden onder water heeft, wint. Ik wens jullie veel succes!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #18 Gepost op: 26-11-2004, 15:32:13 »
Aflevering 6

Barons Mansion:
De Baron: ‘Welkom bij een nieuwe aflevering van de CSC. Nu de Gracious Cobra’s zijn vrijgesteld van de eilandraad zullen TEST en de Angels extra hard moeten strijden om maar niet naar die gehate eilandraad te hoeven. De Cobra’s kwamen er vorige week al achter hoe vervelend het is om naar de eilandraad te moeten. Elmar werd weggestemd en moest zich verder bewijzen in de Mangrove, terwijl bertha531 bikkelhard onder aanvoering van de strenge Lola de Mangrove uit werd gestuurd. Nu staan TEST en de Angels tegenover elkaar voor een bikkelharde proef. Hoelang kun jij zonder lucht?

Battle Isle:
Het startseintje klinkt en de 12 Expeditieleden duiken onder en een eerste minuut breekt aan. Het blijft doodstil. Onder water zitten de 2 teams ondertussen krampachtig hun adem in te houden. LC kijkt om zich heen en ziet dat iedereen het nog al volhoudt. Hij heeft geen adem meer en geeft als eerste op. Het is nu nog 5 tegen 6. De spanning stijgt en ook de tweede minuut gaat voorbij. EIDM is de volgende die opgeeft. Onder water kijkt Tijgertje om zich heen. Het gaat goed. Met haar gaat het goed, maar ze ziet dat Daisy blauw begint aan te lopen.  Daisy geeft op en bijna gelijktijdig gaat Linda ook omhoog. Charlies Angels Gerard kijkt trots om zich heen. Nog maar 1tje hoeft er omhoog te gaan van TEST en de winst is binnen. D**n vecht tegen zijn ademnood, maar geeft ook op. Een overtuigende overwinning van de Angels. Met 5-2 verslaan ze TEST. Iedereen komt naar boven en de Angels pakken elkaar stevig beet. Ze hebben het wederom gedaan! Test staat er bedruipt bij. Hij kon het nog makkelijk een kwartier volhouden, maar helaas. De Baron: ‘Helaas Extreme Surviors Team, jullie zullen naar de eilandraad moeten. Angels! Gefeliciteerd met jullie overwinning. Jullie mogen terug naar jullie eiland.’

Eilandraadeiland:
De Baron: ‘Welkom The Extreme Survivors Team. Test, Daisy, Linda en D**n hebben hier al eerder gestaan, maar voor LC en Tijgertje is het de eerste keer. Jullie gaan vandaag ook weer in willekeurige volgorde je stem bekend maken in de Dark Room. Ik wens jullie veel succes met jullie stem. Na deze eilandraad gaan jullie verder met 5 man.

De kandidaten duiken één voor één de Dark Room in:
Kandidaat 1: Ik ben van de week een beetje ziek geweest en ik wil stemmen op Tijgertje. Zij heeft het minst naar me omgekeken.
Kandidaat 2: Ik stem op Tijgertje
Kandidaat 3: Ik ken Daisy nog niet zo goed, maar volgens mij vind ze mij een rare. Daarom stem ik op haar.
Kandidaat 4: Ik stem op D**n
Kandidaat 5: Voor de eilandraad stem ik op Tijgertje
Kandidaat 6: ……

De Baron: ‘Goed, het pijnlijke moment is weer aangebroken. Ik zal de stemmen oplossen. Stem 1: D**n Stem 2: Daisy Stem 3: Tijgertje. Tot nu toe gaat het gelijk op. Alledrie 1 stem. Stem 4: Tijgertje Stem 5: Tijgertje en omdat de laatste stem niet meer zal uitmaken, maken we die niet meer bekend. Tijgertje, helaas ben jij die volgende. Je mag afscheid nemen van je teamgenoten.’ Tijgertje wordt een beetje pips rond de neus. Dit had ze niet verwacht, voor ze het heeft kunnen laten zakken, vliegt Linda haar om haar nek. ‘Het gaat je goed, ik zal je missen.’ D**n: ‘Lief en leed deelden we samen.’ Test: ‘Is dat nu allemaal voorbij?’ Daisy: ‘Het valt me zwaarder dan ik dacht.’ Tijgertje: ‘Ik ben zo eenzaam zonder jullie. Jullie moesten eens weten hoeveel ik van jullie houd. Waarom moest het zover komen? Wat is er over van onze dromen? Hebben wij nu niks meer met elkaar? Is het nu te laat ben ik jullie kwijt? Ik krijg dit nooit meer uit mijn gedachten. Waarom is dit nu voorbij?’ Tijgertje lijkt ontroostbaar en voelt zich verraden en ook bij de anderen komen de tranen. Het voedseltekort begint duidelijk in te werken op de emoties. De Baron: ‘Het is nog niet voorbij. Je mag nu je spullen pakken en zal vertrekken naar de Mangrove.’

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC 2: De Afleveringen
« Reactie #19 Gepost op: 26-11-2004, 15:32:39 »
De Mangrove:
Tijgertje heeft haar tranen weggeveegd en is inmiddels de Mangrove binnengetreden. Tijgertje: ‘Hallo allemaal. Ik ben Tijgertje.’ Lebon Simon: ‘Tijgertje, van Team Rood!’ Tijgertje: ‘Nee, van TEST.’ Annuh: ‘Wow! Geel, Groen, Blauw en nu ook Rood. De orginele teams zijn nu allemaal 1 iemand kwijt.’ Lola: ‘Welkom in je nieuwe team: Team Zwart.’

Je zou denken dat alles koek en ei is in het kamp van de Charlies Angels, maar schijn bedriegt. Het eten is verpietert en de schuld wordt op elkaar afgeschoven. Dorine: ‘Oh shit, iemand is het eten helemaal vergeten. Zonde sjeg!’ Molice: ‘Zou Gerard er niet op letten?’ Gerard: ‘Ja, ik dacht dat kan nog wel een half uurtje op staan. Dacht dat dat wel duidelijk was. En nee, ik ben het niet vergeten.’ Ville: ‘Ik ben er eerlijk gezegd vanuit gegaan dat iemand er op zou letten, maar ik weet niet meer wie.’  Molice: ‘Gerard zou het doen en natuurlijk is Gerard schuldig. Alleen speelt hij nu vermoorde onschuld, ach ja ik heb toch een hekel aan rijst.’ Gerard: ‘Ja, ho! Wacht even, Sjarlie! Jij hebt geblunderd. Als leider had jij erop moeten letten en nu krijg ik de schuld.’ Ville weet uiteindelijk de gemoederen te bedaren.

Bij de Cobra’s gaat alles lekker. Kolko en Nelis hebben een onderonsje. Kolko: ‘Ik denk dat TEST naar de eilandraad moest. De Angels zijn in vorm.’ Nelis: ‘Dat kan wel zijn, maar die Test. Heb jij hem weleens gezien. Gespierd en atletisch, die man is Robinson Crusoe himself man.’ Kolko: ‘Goed, wie denk je dat er weg is?’ Nelis: ‘Ik hoop dat het niet iemand is van het voormalige Rode Team.’ Kolko: ‘Ik denk dat LC het veld heeft moeten ruimen. Met z’n korte armpjes kan hij weinig uitrichten met zwemmen enzo.’ Nelis: ‘LC is nog wel jong, maar ook veel energie. Die oude Gerard zou ik misschien wel wegstemmen. Totaal geen uithoudingsvermogen.’ Kolko: ‘Ik denk dat je je daar nog weleens lelijk in kan vergissen.’ Nelis: ‘En stel dat wij weer naar de eilandraad moeten, wie denk je dan dat er moet gaan?’ Kolko: ‘Probeer jij nu een complot te bewerkstelligen.’ Nelis: ‘Helemaal niet!’

Test’ team is enorm geschokt door Tijgertjes emotionele uitspatting. Daisy: ‘Natuurlijk voelde ze zich verraden. Ze blinkte uit in proeven, zocht altijd naar voedsel.’ Linda: ‘Kan zijn, maar afgelopen week was ze nogal down. Wie weet daarom?’ LC: ‘Pfft! Ik hoop dat we voorlopig niet meer naar de eilandraad moeten. Dat was heavy.’ D**n: ‘De Cobra’s kunnen we hebben, maar die Angels. Ze lijken wel onoverwinnelijk.’ LC: ‘We pakken ze nog wel.’

De Mangrove:
Tijgertje maakt gelijk kennis met de kampgebruiken van Team Zwart. Ze gaat even bij Nostradamus en Stormpie zitten. Tijgertje: ‘Pfft! Dus jullie zitten hier al 4 weken, hoe houd je het vol!’ Stormpie: ‘Het is zwaar, heel zwaar, maar we hebben steun aan elkaar.’ Tijgertje: ‘Hmm, het lijkt er anders wel op dat iedereen zo zijn eigen groepje heeft gevormd.’ Nostradamus: ‘In de Mangrove moet je vrienden hebben om te overleven. Als je eenzaam en alleen bent, kom je nergens.’ Stormpie: ‘Met sommigen gaat het snel downhill hoor. Het is wachten tot ze knakken. Kijk naar Groenenman. Hij zegt thuis altijd veel te eten en nu leeft hij op een noodrantsoen. Bijna de hele dag zit hij stil en kijkt in het water. Totaal geen energie meer. Intikker is ook geknakt. Toen vorige keer bertha, zijn vriend moest gaan, is hij niet meer dezelfde geworden. Hij mist zijn maatje heel erg.’ Nostradamus: ‘En daarom hebben we het zo getroffen met onze leidster. Haar harde stijl van leiding geven zorgt ervoor dat we scherp blijven.’ Tijgertje: ‘Pfft! Dit klinkt veel minder leuk dan op een onbewoond eiland op het strand zitten!’