Auteur Topic: Domino D Day  (gelezen 36442 keer)

maapie

  • Gast
Re:Domino D Day
« Reactie #20 Gepost op: 12-10-2003, 20:13:21 »
Srry dat ik dit topic 'uit het stof haal'  maar met die nieuwe indeling staat dit topic weer een beetje in het licht.

Ik wilde effe vragen of jullie weten of het al bekend is wanneer Domino day dit jaar wordt gehouden?

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Domino D Day
« Reactie #21 Gepost op: 12-10-2003, 20:21:21 »
Zal denk ik afhangen van of de Chinezen het Nederlandse record weer hebben gekraakt. Vast wel denk ik ;D
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Domino D Day
« Reactie #22 Gepost op: 12-10-2003, 20:58:34 »
Ik meende dat er vorig jaar gezegd werd dat er dit jaar iig geen nieuwe Domino D-day zou komen ongeacht wat de Chinezen doen.  :-\

maapie

  • Gast
Re:Domino D Day
« Reactie #23 Gepost op: 16-10-2003, 14:23:06 »
he jammer  >:(

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Domino D Day
« Reactie #24 Gepost op: 12-11-2005, 17:56:03 »
Het is alweer een tijdje geleden dat dit topic actief was op het forum..
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar het is binnenkort weer op tv.  ::jaja::
Het volgende zag ik op de site van SBS6.....
Op vrijdag 18 november 2005 wordt weer een poging gewaagd het wereldrecord vallende dominostenen te verbeteren. Maar liefst 4.321.000 stenen worden sinds 28 september door bijna 100 bouwers neergezet in het FEC Expocentrum in Leeuwarden. De bouwers dragen daarnaast ook op andere wijze bij aan de bijzondere invulling van het thema van dit jaar: ‘het theater van eeuwig durende verhalen’.

Dit jaar is gekozen voor een bijzondere invulling van het thema: ‘het theater van eeuwig durende verhalen’. Het betreft verhalen die bij iedereen bekend zijn en een symbolische betekenis hebben, zoals Robin Hood, Pinokkio, Faust en de Klokkenluider van de Notre Dame. In een theaterachtige setting worden de verhalen in verschillende scènes verteld middels de vallende dominostenen. Bovendien spelen de bouwers een rol als figurant in de verhalen, waardoor het geheel een driedimensionaal effect krijgt.

Net als in voorgaande jaren werken bij dit door NOC*NSF goedgekeurde sportevenement verschillende landen samen. Behalve Nederland participeren Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, België, Hongarije, Kroatië, Engeland, Polen, Spanje en Rusland in dit grootschalige project.


In 2004 zagen meer dan 50 miljoen kijkers hoe met 3.992.397 stenen een nieuw wereldrecord vallende dominostenen werd gevestigd. Dit jaar wordt onder leiding van Robin Paul Weijers geprobeerd het recordaantal van 4.321.000 stenen te laten omvallen in een avondvullende uitzending van 19.30 tot 23.15 uur.

Voorafgaand aan Domino Day 2005 zendt SBS 6 van maandag 14 tot en met donderdag 17 november Domino Journaals uit waarin de vorderingen aan bod komen. Deze zijn na het late Shownieuws rond 23.15 uur te zien.

De presentatie op 18 november is in handen van Nance  en Hans Kraay jr.


 
Het zal dus weer een spannende aflevering worden.
Zullen ze het dit jaar weer gaan halen?
Ik heb geen idee. Als de gelegenheid zich voor doet ben ik wel van plan om te gaan kijken.
 
 





« Laatst bewerkt op: 12-11-2005, 18:00:46 door plienke »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Domino D Day
« Reactie #25 Gepost op: 13-11-2005, 20:09:00 »
De eerste keer was leuk, de 2e keer ging nog wel, maar nu ben ik het eigenlijk wel zat. Misschien dat ik de ontknoping kijk, als ik het niet vergeet. Ze moeten gewoon 1x grote sporthal afhuren, en daar zoveel mogelijk stenen achter elkaar zetten, geen figuurtjes, maar gewoon effectief iets bouwen, zodat er tenminste 1x een scherp record staat, ipv dat die Chinezen (?) er steeds weer onder duiken.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Domino D Day
« Reactie #26 Gepost op: 14-11-2005, 16:58:39 »
die Aziaten hebben het toch niet meer verbroken? Waarom moet Nederland zijn eigen record verbeteren?!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Domino D Day
« Reactie #27 Gepost op: 14-11-2005, 17:00:31 »
Verstoring Domino Day wordt mus fataal

Uitgegeven: 14 november 2005 16:02
Laatst gewijzigd: 14 november 2005 16:28

LEEUWARDEN - Een mus heeft maandagochtend een poging gedaan het wereldrecord dominostenen omgooien te verbeteren. Het vogeltje was het Frisian Expo Centre (FEC) in Leeuwarden binnengevlogen en trof daar meer dan vier miljoen opgezette steentjes aan. Waar de organisatie van het zogenoemde Domino Day de steentjes pas vrijdag door zangeres Anastacia wil laten omgooien, was de mus al begonnen.

"De mus heeft 23.000 stenen omgegooid. Gelukkig hebben we 750 beschermingen ingebouwd, anders konden we de wereldrecordpoging vergeten", aldus de geschrokken bedenker Robin Paul Weijers van Domino Day 2005.


Toen de mus in een stil hoekje van het FEC ging zitten heeft een medewerker van Ware Care faunabeheer maandagochtend met luchtbuks een einde gemaakt aan het leven van het vogeltje. Het huidige wereldrecord werd in 2004 door Weijers gezet met 3.992.397 omgegooide stenen. Bij de poging vrijdag in de Friese hoofdstad wordt geprobeerd 4.321.000 stenen te laten vallen.

Beloning

De actie van Ware Care faunabeheer is bij sommige mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Zo looft bijvoorbeeld de weblog Geenstijl een beloning uit van 1000 euro voor degene die voor vrijdag één miljoen dominostenen kan omgooien.

nu.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Domino D Day
« Reactie #28 Gepost op: 14-11-2005, 19:19:49 »
die Aziaten hebben het toch niet meer verbroken? Waarom moet Nederland zijn eigen record verbeteren?!
ach misschien geeft het een kick om ieder jaar weer mee te doen..
Het eerste jaar deden alleen Nederlanders mee.. Een paar jaar later was het Nederland / Duitsland die mee deed. Maar nu doen er steeds meer Europese landen mee. Het lijkt mij dat het ook bepaald sfeertje geef om daaraan mee te werken aan dat project.. Het kan zijn dat het een beetje te vergelijken is met de Nijmeegse vierdaagse. Dat werkt ook verslaaafend om ieder jaar steeds weer mee te willen doen.
Daarbij speelt ook dat het een kick geeft om steeds weer een record te verbreken. Die spanning geeft juist ook weer adrealine om het volgend jaar weer te willen doen.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Domino D Day
« Reactie #29 Gepost op: 14-11-2005, 20:20:44 »
ach misschien geeft het een kick om ieder jaar weer mee te doen..
Het eerste jaar deden alleen Nederlanders mee.. Een paar jaar later was het Nederland / Duitsland die mee deed. Maar nu doen er steeds meer Europese landen mee. Het lijkt mij dat het ook bepaald sfeertje geef om daaraan mee te werken aan dat project.. Het kan zijn dat het een beetje te vergelijken is met de Nijmeegse vierdaagse. Dat werkt ook verslaaafend om ieder jaar steeds weer mee te willen doen.
Daarbij speelt ook dat het een kick geeft om steeds weer een record te verbreken. Die spanning geeft juist ook weer adrealine om het volgend jaar weer te willen doen.

mij zou het een kick geven om een record van iemand anders te verbreken, maar dat is mijn mening
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Domino D Day
« Reactie #30 Gepost op: 15-11-2005, 19:11:13 »
Verstoring Domino Day wordt mus fataal
::ohno:: Kan die mus toch ook niks aan doen... bovendien zijn er wel vriendelijkere manieren om zo'n (beschermde) mus weer naar buiten te krijgen, toch?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Domino D Day
« Reactie #31 Gepost op: 15-11-2005, 22:20:10 »
het krijgt een staartje:

Domino Day mus krijgt staartje
--------------------------------------------------------------------------------
Endemol, de producent van Domino Day, heeft rond het Frisian Expo Centre (FEC) in Leewarden extra veiligheidsmaat- regelen genomen. Dat bericht het ANP.

Maandag liet de organisatie van Domino Day een vogeltje doodschieten omdat deze het FEC was binnengedrongen en 23.000 steentjes omgooide. De mus was eigenhandig een wereldrecordpoging dominostenen omgooien begonnen.

Radio 538-dj Ruud de Wild heeft een beloning van 3000 euro uitgeloofd voor degene die de steentjes voor de recordpoging vrijdag omgooit. Om het proces te bespoedigen riep hij alle stratenmakers van Nederland op zich met trilplaten en heimachines rondom de hal te verzamelen. Ook weblog GeenStijl.nl loofde een beloning van 1000 euro uit. Wat de veiligheidsmaatregelen rond het FEC precies inhouden, wil een woordvoerder van producent Endemol niet zeggen.

De Dierenbescherming in Leeuwarden meldde het incident van het doodgeschoten vogeltje bij de politie, die op haar beurt de afdeling Milieu van de provincie inschakelde. De Dierenbescherming stelt dat de mus een beschermde diersoort is en de provincie daarom een vergunning voor het doodschieten van de mus had moeten afgeven. Die vergunning is echter niet afgegeven "dus het lijkt erop dat de mus illegaal is afgeschoten”, aldus een zegsman van de Dierenbescherming. "Wij vinden het doel, een spelletje, niet voldoende om dieren dood te maken. Het gaat namelijk niet om landbouwgewassen of bijvoorbeeld de volksgezondheid. Een medewerker aan Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet meteen doodgeschoten?"

De man die de mus heeft doodgeschoten is overigens met de dood bedreigd. Het bedrijf Duke Faunabeheer, dat was ingehuurd om de mus te doden, stapte daarom vandaag naar de politie. "We doen geen aangifte, want dat heeft toch geen zin. Maar als zo'n idioot hier bij ons komt willen we een directe lijn met de politie zodat er snel hulp kan kome", aldus directeur Den Hartog van Duke. ANP
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Domino D Day
« Reactie #32 Gepost op: 15-11-2005, 23:57:24 »
Tjeetje waar maken mensen zich druk over een musje die een recordpoging verstoord?
Wat een heisa rond een lief musje.. Dat beest je doet niemand wat.. En die lui maken zich druk over een paar steentjes die om vallen.. Maar om dat musje dan meteen maar dood te maken vindt ik wel erg ver gaan..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Domino D Day
« Reactie #33 Gepost op: 16-11-2005, 15:40:54 »
Ik las dat een van de werkstudenten een veel groter aantal stenen had omgegooid, met een kledingstuk met brede mauwen. Die studente heeft dat overleefd.........

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Domino D Day
« Reactie #34 Gepost op: 16-11-2005, 18:28:29 »
Ik las dat een van de werkstudenten een veel groter aantal stenen had omgegooid, met een kledingstuk met brede mauwen. Die studente heeft dat overleefd.........
En wat wordt er met haar gedaan... NIETS!!!
Niets een straf van een paar uur langer door gaan aan het project of helemaal stoppen en niet meer deelnemen aan de recordpoging....
Dit vindt ik echt wel raar van die lui ze ondernemen waarschijnlijk niets tegen haar.
Maar een lief en onschuldig musje die met uitsterven wordt bedreigd moet DOOD!!
Laat ze dan ook streng zijn tegen haar..

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Domino D Day
« Reactie #35 Gepost op: 16-11-2005, 19:11:18 »
Ach kom op het is een mus... en het is maar domino day.. wat een heisa om een MUS... Ik ben geen dierenhater ofzo, maar als je over een mus gaat emmeren, moet je eens in je macaroni kijken..  ;)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Domino D Day
« Reactie #36 Gepost op: 16-11-2005, 19:22:26 »
jah idd, tis maar ene mus, oftie nou word toverredne of wordt neergeschoten, en om dan een beloning van 3000 euro uit te loven voor degenen die voor vrijdag alle domino stenen omgooien vind ik diep en diep triest, er is maanden aangewerkt en om dan zo moeilijk te doen over een musje, zwak hoor!
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Domino D Day
« Reactie #37 Gepost op: 16-11-2005, 20:14:58 »
Een mus doodschieten voor een spelletje is toch gewoon verkeerd? Ik ben  geen 'dierenliefhebber' ofzo, maar ik vind het ècht niet kunnen om meer waarde te hechten aan een stel omvallende dominostenen dan aan het leven van een dier :-\\. En ik vind de stunt om geld uit te loven voor diegene die de domino-dozen lekker dwarsboomt simpelweg geniaal :D.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Domino D Day
« Reactie #38 Gepost op: 16-11-2005, 20:17:13 »
Een mus doodschieten voor een spelletje is toch gewoon verkeerd? Ik ben  geen 'dierenliefhebber' ofzo, maar ik vind het ècht niet kunnen om meer waarde te hechten aan een stel omvallende dominostenen dan aan het leven van een dier :-\\. En ik vind de stunt om geld uit te loven voor diegene die de domino-dozen lekker dwarsboomt simpelweg geniaal :D.
Och... Die steentjes doen me ook geen fuck... net zo min als dat beest! waar gaat het over... Dan kunnen we ook wel gaan zeiken over dat buurvrouw truus 80 reed waar ze 50 mocht en toen een mier plat reed.. waar gaat het heen in vredesnaa,?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Domino D Day
« Reactie #39 Gepost op: 16-11-2005, 20:18:53 »
Een mier platrijden is niet illegaal, een mus doodschieten in dit geval dus wel. Plus dat de SBS zelf heel pompeus doet iedere keer over hun 'Domino D Day', dus ik snap wel dat dit bericht nieuwswaarde heeft hoor. ::jaja::

Maar ik vind het doodschieten van die mus echt triest ::ohno::

ik moet leren smilie-en
Take a glorious bite out of the whole world