Auteur Topic: Domino D Day  (gelezen 36430 keer)

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Domino D Day
« Reactie #60 Gepost op: 17-11-2005, 20:00:07 »
Ach er is zelfs een lied al over gemaakt over de mus en dominosteentjes..
We gaan steeds creatiever om met nieuwsberichten..  ;)

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Domino D Day
« Reactie #61 Gepost op: 17-11-2005, 20:23:15 »
Nostradamus een stukje terug staat precies ongeveer het zelfde bericht over SBS en meningen over de mus..
En ook dat de site eventjes uit lucht was ter nagedachtenis an de mus..

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Domino D Day
« Reactie #62 Gepost op: 17-11-2005, 20:32:17 »
Nostradamus een stukje terug staat precies ongeveer het zelfde bericht over SBS en meningen over de mus..
En ook dat de site eventjes uit lucht was ter nagedachtenis an de mus..

sorry had het bericht niet gezien, heb mijn bericht inmiddels verwijderd..
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Domino D Day
« Reactie #63 Gepost op: 17-11-2005, 20:34:37 »
sorry had het bericht niet gezien, heb mijn bericht inmiddels verwijderd..
Kan je gebeuren dat je een bericht over het hoofd ziet..
We zijn ook zo druk bezig met dit onderwerp..  ;) ;)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Domino D Day
« Reactie #64 Gepost op: 17-11-2005, 20:35:30 »
Kan je gebeuren dat je een bericht over het hoofd ziet..
We zijn ook zo druk bezig met dit onderwerp..  ;) ;)

klopt, zelfs op school is het het gesprek van de dag!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Domino D Day
« Reactie #65 Gepost op: 17-11-2005, 20:41:03 »
nou moet je ff realistisch blijven en geen appels met peren gaan vergelijken, het leven van een mus is toch wel heel iets anders dan het leven van een mens
Maar is dat ook zo? Waarom hecht je meer waarde aan het leven van een mens dan aan dat van een dier? Behalve de hypcratie van onze mensheid enzo?

Ik vind het gewoon zielig voor de mensen die dreigbrieven gaan sturen naar die vent (van 50!!) die die mus heeft doodgeschoten.
Tuurlijk. ::jaja:: Iemand bedreigen is altijd verkeerd, ongeacht wie, waarom, waar en wat.

Citaat
Weet je wie ze moeten bedreigen?:
::)

Citaat
Degene die www.dodemus.nl heeft opgestart!! Want die is zielig bezig.
Ik kan het best begrijpen dat ze die mus hebben doodgeschoten, ze zitten daar al weet ik hoeveel dagen achter elkaar in een $#@#$@#$@positie steentjes neer te zetten.
Dat je het vervelend vind voor die mensen die zo gek zijn geweest om daar aan mee te doen, kan ik begrijpen. Zo lang aan iets werken en dat het dan verpest wordt door een mus is nou eenmaal irritant. Maar waarom zou je daarom in vredesnaam de maker van die site willen bedreigen :-\\

Citaat
En als die mus dan op het laatste moment roet in het eten gaat gooien, tsja dan vraagt ie om moeilijkheden.
Natuurlijk, want die mus wist echt wat er aan de hand was. Hij vloog naar binnen met voorbedachte rade. Het was eigenlijk een kamikaze-mus! Een soort strijder, die zijn leven gaf voor een paar steentjes. Hij was bereid te sterven. We moeten het de mus kwalijk nemen! [/sarcasme]

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Domino D Day
« Reactie #66 Gepost op: 17-11-2005, 20:44:09 »
Maar is dat ook zo? Waarom hecht je meer waarde aan het leven van een mens dan aan dat van een dier? Behalve de hypcratie van onze mensheid enzo?
jah ik vind van wel, een mens kan veel meer doen ten behoeve van deze wereld als een mus
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Domino D Day
« Reactie #67 Gepost op: 18-11-2005, 09:00:26 »
Ik heb er zin in :D
Some light in your eyes...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Domino D Day
« Reactie #68 Gepost op: 18-11-2005, 15:15:18 »
Domino-mus wereldwijd in het nieuws
--------------------------------------------------------------------------------
"Zelden kreeg een mus zo veel aan- dacht als de Leeuwarder domino-mus", concludeert de Volkskrant. Het vogeltje werd maandag in Leeuwarden dood- geschoten om Domino Day te redden.

SBS 6 wijdt vanavond zelfs een paar minuten van de uitzending van Domino Day aan de dode vogel. Een woordvoer- der: "We gaan even de gebeurtenissen van de afgelopen week langs."

"Ook houden we een vraaggesprek met Robin Paul Weijers, zeg maar de creatieve man van Domino Day. Hij gaat uitleggen wat er is gebeurd en waarom er geen andere uitweg was dan het diertje af te schieten. Op die manier hopen we wat onbegrip en onwetendheid weg te nemen."

Het verhaal van de mus is een eigen leven gaan leiden. Media over de hele wereld pikten het nieuws op. De zenders CNN en VTM en de kranten USA Today en The Mercury uit Zuid-Afrika besteedden er aandacht aan. De Dierenbescherming diende een klacht in. Sinds vorig jaar staat de passer domesticus te boek als beschermde diersoort.

Dj Ruud de Wild en de website geenstijl.nl loofden samen vierduizend euro uit voor degene die ‘het werk van de mus afmaakt’, dus degene die de dominostenen laat omvallen nog voordat de recordpoging begint. Bij het Frisian Expo Centre zijn extra maatregelen genomen. "Ga er maar van uit dat iemand die er niets te zoeken heeft, niet binnenkomt", zegt Willem Bol van producent Endemol. Eerder zei burgemeester Dales van Leeuwarden geen extra mankracht te willen inzetten voor beveiliging. Bol wijst een beschuldiging van Ruud de Wild van de hand. De dj had gezegd dat in de hal plakmatten worden gebruikt waarop muizen en ratten worden vastgezogen. Geen sprake van, zegt Bol. "Die matten zijn al dik tien jaar verboden en we doen niets wat tegen de regels is." Volgens Bol worden alleen diervriendelijke muizenvallen gebruikt. Domino Day wordt vanavond in tien landen live uitgezonden. Ruim 4,3 miljoen dominostenen moeten omvallen.

mediakrant.web-log.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Domino D Day
« Reactie #69 Gepost op: 18-11-2005, 15:31:04 »
Wat een commotie over één mus... ::ohno::

Ik ga niet oordelen of veroordelen of die mus nu wel of niet doodgeschoten had moeten worden...wat ik veel erger vind zijn de bedreiging aan het adres van de lelystedeling die in opdracht de mus heeft gedood...hij en zijn gezin worden met de dood bedreigd, zijn vrouw wordt bedreigd met verkrachting en zijn kinderen zijn niet meer veilig, evenals zijn huis...

Tjonge jonge dat vind ik dus TRIEST!!!!!!!!!!!

Ik vind het gewoon erg dat ik met dit soort dingen te maken krijg, als we al geen respect voor elkaar hebben waar moet het dan heen met Nederland...die man deed zijn werk en nu kun je wel zeggen/denken van goh welk persoon vind het nu leuk om dieren dood te schieten? tja als die mensen er niet zouden zijn zouden er mss wel veel meer ziektes binnen Nederland door dieren worden door gegeven.

Ik ben geen fan van Domino D-day...'t is me allemaal veel te commercieel en daar draait het volgens mij in dit geval ook om...en tja dan oordeel ik mss toch nog :-\\
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Domino D Day
« Reactie #70 Gepost op: 18-11-2005, 18:32:54 »
Citaat
Degene die www.dodemus.nl heeft opgestart!! Want die is zielig bezig.
Ik kan het best begrijpen dat ze die mus hebben doodgeschoten, ze zitten daar al weet ik hoeveel dagen achter elkaar in een $#@#$@#$@positie steentjes neer te zetten.

Dit was een sarcastisch bedoeld he!!

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Domino D Day
« Reactie #71 Gepost op: 18-11-2005, 23:19:12 »
ze hebben het record gehaald! Ruim 4,1 miljoen stenen gingen erop, chapeau ::bravo::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Domino D Day
« Reactie #72 Gepost op: 18-11-2005, 23:47:12 »
Gefeliciteerd!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Domino D Day
« Reactie #73 Gepost op: 19-11-2005, 00:11:24 »
Komt er nu een monument voor die mus? Ik vind het overigens jammer dat ik Anastacia gemist heb.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Domino D Day
« Reactie #74 Gepost op: 20-11-2005, 16:45:40 »
stel nou dat er een kind naar binnen was gerent was die dan ook neergeschoten?

je gaat toch geen mus neerschieten voor een beetjuh ammusement :(
Menno is gek

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Domino D Day
« Reactie #75 Gepost op: 20-11-2005, 17:49:56 »
hebben ze het nou gehaald of niet?

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Domino D Day
« Reactie #76 Gepost op: 20-11-2005, 18:33:36 »
hebben ze het nou gehaald of niet?

ja
Menno is gek

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Domino D Day
« Reactie #77 Gepost op: 20-11-2005, 19:14:51 »
gelukkig hebben ze het gehaald idd!
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Domino D Day
« Reactie #78 Gepost op: 20-11-2005, 20:21:28 »
stel nou dat er een kind naar binnen was gerent was die dan ook neergeschoten?

Dat vind ik een beetje een kromme vergelijking, een klein kind komt A niet binnen en B krijg je met een paar man wel te pakken.

Leuk voor ze dat ze t hebben gehaald.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Domino D Day
« Reactie #79 Gepost op: 20-11-2005, 20:56:06 »
Dat vind ik een beetje een kromme vergelijking, een klein kind komt A niet binnen en B krijg je met een paar man wel te pakken.
Dat dachten ze ook met die mus, dat die niet binnen zou komen. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)