Auteur Topic: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...  (gelezen 15608 keer)

Offline Petrick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #40 Gepost op: 24-11-2004, 19:09:37 »
Kan ik studeren voor PietPolitieman?
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #41 Gepost op: 25-11-2004, 00:17:29 »
Kan ik studeren voor PietPolitieman?
Nee Petrick, helaas. Zoals ik ook al eerder moest antwoorden aan een jongen tijdens het Sinterklaasjournaal, die wegwijspiet wilde worden. Als PolitiePiet word je geboren. En jij bent geboren als Petrick en dat blijf je dus ook.
Mijn radar is niet kapot...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #42 Gepost op: 25-11-2004, 07:43:27 »
Beste wegwijspiet,

Ik zou U heel vriendelijk, doch DRINGEND willen vragen om dit jaar uw pieten niet de weg naar onze school te willen wijzen voor de jaarlijkse "depietenhebbenereenrommeltjevangemaakt" ochtend...het geeft zo'n troep namelijk :-\\ en de kinderen vinden die troep zo leuk dat wij als juffen en meesters er 363 dagen voor nodig hebben om de kinderen aan te leren dat rommel in de klas niet hoort...  ::niet-ok::

U bent natuurlijk volgende week vrijdag wel van harte welkom met alle cadeautjes enne komt zwarte piet maarten dan ook weer mee??? ::) ::schaam::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #43 Gepost op: 25-11-2004, 14:13:55 »
Beste wegwijspiet,

Ik zou U heel vriendelijk, doch DRINGEND willen vragen om dit jaar uw pieten niet de weg naar onze school te willen wijzen voor de jaarlijkse "depietenhebbenereenrommeltjevangemaakt" ochtend...het geeft zo'n troep namelijk :-\\ en de kinderen vinden die troep zo leuk dat wij als juffen en meesters er 363 dagen voor nodig hebben om de kinderen aan te leren dat rommel in de klas niet hoort...  ::niet-ok::

U bent natuurlijk volgende week vrijdag wel van harte welkom met alle cadeautjes enne komt zwarte piet maarten dan ook weer mee??? ::) ::schaam::
Onze pieten hebben een strak schema waar wij niet van afwijken. Wij maken er een rommeltje van, zodat u aan de kinderen kunt uitleggen hoe het niet moet. Als u daar zo lang over moet doen, ligt dat volgens mij meer aan uw kwaliteiten als juf (niet kwalijk bedoeld). Als ik nou voor de klas zou staan, dan zou ik de kinderen in zeer korte tijd de goede kant op hebben gestuurd. Ik ben dan ook niet voor niets de WegWijsPiet.
Maar dat is nou eenmaal niet mijn werk en daar zal ik dus ook nooit aan beginnen. Maar aan de andere kant is het ook weer knap dat het u in 363 dagen lukt, of dat het u sowieso lukt. Ik heb wel eens gehoord van kinderen die het nooit leren.
Ik weet niet of zwarte piet Maarten ook mee komt want ik weet niet wie zwarte piet Maarten is. We hebben namelijk zoveel pieten. Meestal noemen we ze gewoon bij de functie, dus in dit geval: Rommelpiet.
Ik zal kijken of ik volgende week vrijdag een gaatje kan maken om ook even langs te komen, maar ik beloof niks. Ik hou er namelijk niet van om anderen, maar ook mijzelf, teleur te stellen.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2004, 14:15:41 door WegWijsPiet »
Mijn radar is niet kapot...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #44 Gepost op: 25-11-2004, 14:30:58 »
Waar staat Piet voor? Is Piet een naam of betekent het zoveel als 'knechtje' en de hamvraag: 'Hoe komen jullie zo zwart, is het smoesje van het roet van de schoorsteen nog steeds geldig of heeft die gemene Sinterklaas eindelijk toegegeven dat hij jullie van de rietsuikerplantages heeft vandaan geplukt voor weinig geld?

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #45 Gepost op: 25-11-2004, 16:52:22 »
Piet, vind jij het eigenlijk normaal om voor een man in een jurk te werken. Wat vind jij eigenlijk van mannen in jurk?
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #46 Gepost op: 26-11-2004, 20:05:09 »
Waar staat Piet voor? Is Piet een naam of betekent het zoveel als 'knechtje' en de hamvraag: 'Hoe komen jullie zo zwart, is het smoesje van het roet van de schoorsteen nog steeds geldig of heeft die gemene Sinterklaas eindelijk toegegeven dat hij jullie van de rietsuikerplantages heeft vandaan geplukt voor weinig geld?
Ben jij zo iemand die vind dat de knechtjes van Sinterklaas eigenlijk blank moeten zijn omdat het anders discriminatie is? Nou, ik kan je zeggen dat Sinterklaas goed betaalt en jij zou willen dat jouw salaris de helft was van wat ik verdien in een jaar. Het zou pas discriminatie zijn als jullie blanken, ons zwarte pieten, ons baantje afneemt waar wij al honderden jaren met veel plezier aan werken.
En ja, wij zijn echt zwart. En dat roet, is ook wel waar, maar dat zie je toch niet op een zwarte huid.

Piet, vind jij het eigenlijk normaal om voor een man in een jurk te werken. Wat vind jij eigenlijk van mannen in jurk?
Sinterklaas heeft geen jurk aan. Zijn kledij valt onder de benaming: Tabberd. De paus loopt (lees: rolt) toch ook rond in een jurk tabberd. Vind jij dat gek? Elke bisschop loopt in een jurk tabberd. Dat is gebruikelijk.
Mijn radar is niet kapot...

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #47 Gepost op: 26-11-2004, 20:20:27 »
Yo Piet.....kan je mij uitleggen waarom ik in hemelsnaam op de school van mijn kind,een kado in elkaar moet fröbelen voor haar..3,50 moet betalen hiervoor,zelf in moeten pakken en ook nog een vrije avond daarvoor moet opgeven? >:(
En dan nog het ergste......De Sint doet net alsof het van hem afkomt..(samen met 12 andere zelfgemaakte kado's..)!!!!!!!!!!!!!!! >:(

Zijn de Pieten in staking en heeft de Sint een ATV- dag opgenomen en is zijn budget op????
Ik ben geneigd om dit voorval voor te leggen bij de Consumentenbond en kunnen ze me daar niet helpen dat schakel ik NOVA in om dit tot op de bodem uit te laten zoeken!!!


Een wel erg boze moeder!!!!!!!!!!!!!! >:( >:(

back again..

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #48 Gepost op: 26-11-2004, 20:20:48 »
wegwijspiet.

Moet ik kiezen voor het brede geplaveide pad, of voor het smalle doornige pad?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #49 Gepost op: 27-11-2004, 11:30:00 »
Is het niet zo dat jullie Piet genoemd worden omdat dat een lekker makkelijk rijmwoord is? ;D

Piet, kom je morgen ook?? :)

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #50 Gepost op: 29-11-2004, 13:28:11 »
Yo Piet.....kan je mij uitleggen waarom ik in hemelsnaam op de school van mijn kind,een kado in elkaar moet fröbelen voor haar..3,50 moet betalen hiervoor,zelf in moeten pakken en ook nog een vrije avond daarvoor moet opgeven? >:(
En dan nog het ergste......De Sint doet net alsof het van hem afkomt..(samen met 12 andere zelfgemaakte kado's..)!!!!!!!!!!!!!!! >:(

Zijn de Pieten in staking en heeft de Sint een ATV- dag opgenomen en is zijn budget op????
Ik ben geneigd om dit voorval voor te leggen bij de Consumentenbond en kunnen ze me daar niet helpen dat schakel ik NOVA in om dit tot op de bodem uit te laten zoeken!!!


Een wel erg boze moeder!!!!!!!!!!!!!! >:( >:(
Je hebt een typfout gemaakt ::jaja::

wegwijspiet.

Moet ik kiezen voor het brede geplaveide pad, of voor het smalle doornige pad?
Dat ligt er aan. Waar wil je naartoe? Wil je naar het land van Oz, dan zou ik het gele pad nemen.


Is het niet zo dat jullie Piet genoemd worden omdat dat een lekker makkelijk rijmwoord is? ;D

Piet, kom je morgen ook?? :)
Sorry Annemieke, dat ik je uitnodiging te laat las. Ik kan helaas niet. Mijn schema staat al helemaal vast en ik kan daar haast niet van af wijken. Maar het is mij wel gelukt om nog in te plannen om langs Hilversum te gaan, langs de zieke Floortje. Tenzij ze op dat moment bij haar vriendje zit.

Wij worden allemaal Piet genoemd, omdat kaasmeisjes ook geen kaasmeisje heten. En bakkers heten ook niet allemaal bakker.
Een piet heeft een naam, maar die weet hij alleen zelf niet. Piet is meer zijn titel.
Mijn radar is niet kapot...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #51 Gepost op: 29-11-2004, 14:25:07 »
beste wegwijspiet,

Citaat
En bakkers heten ook niet allemaal bakker.

...ik wel ::jaja::..ben ik nu een echte bakker???
groetjes van een echte bakker(tje) :-*
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #52 Gepost op: 29-11-2004, 18:02:41 »
Sorry Annemieke, dat ik je uitnodiging te laat las. Ik kan helaas niet. Mijn schema staat al helemaal vast en ik kan daar haast niet van af wijken. Maar het is mij wel gelukt om nog in te plannen om langs Hilversum te gaan, langs de zieke Floortje. Tenzij ze op dat moment bij haar vriendje zit.
Jammer Piet, maar voor mijn gevoel was je er toch bij hoor ;) ::bravo::. Doe Floor de groeten, mocht ze thuis zijn! En anders heb ik nog wel het telefoonnummer van haar vriendje voor je, kun je dr iig opbellen :P.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #53 Gepost op: 29-11-2004, 19:11:26 »

Je hebt een typfout gemaakt ::jaja::


Is dat Piets voor 'jij bent een zeikerd?'

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #54 Gepost op: 29-11-2004, 19:33:30 »
Typefout of niet..het blijft natuurlijk achterbaks van de Sint om zo met de traditie van het Sinterklaasfeest om te gaan.Loser!!! ::niet-ok::

back again..

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #55 Gepost op: 2-12-2004, 18:54:31 »
beste wegwijspiet,
...ik wel ::jaja::..ben ik nu een echte bakker???
groetjes van een echte bakker(tje) :-*
Ja, jij wel  ::jaja::


Jammer Piet, maar voor mijn gevoel was je er toch bij hoor ;) ::bravo::. Doe Floor de groeten, mocht ze thuis zijn! En anders heb ik nog wel het telefoonnummer van haar vriendje voor je, kun je dr iig opbellen :P.
Dankjewel Annemieke, maar ik weet ook waar haar vriendje woont. Bovendien zal ze gewoon thuis zijn als ik langskom, want daar is mijn schema op aangepast.

Is dat Piets voor 'jij bent een zeikerd?'
::ok:: ::jaja:: ::trots::

Typefout of niet..het blijft natuurlijk achterbaks van de Sint om zo met de traditie van het Sinterklaasfeest om te gaan.Loser!!! ::niet-ok::
Sinterklaas is allesbehalve een loser. En dat geldt ook voor mij. Heel dat gedoe op school heeft niks met Sinterklaas te maken. Die kinderen krijgen allemaal thuis wat in hun schoen en op Sinterklaasavond een hele hoop cadeaus. Waarom zouden we ook nog op school wat moeten geven? Dat is door de school zelf geregeld. Wij (Sinterklaas en de Pieten) gaan er niet over als mensen zelf voor Sinterklaas willen spelen. En mocht iemand het er toch niet mee eens zijn, moet die persoon maar naar het bestuur van de school stappen.
Mijn radar is niet kapot...

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #56 Gepost op: 7-12-2004, 13:49:59 »
Beste mensen,

Het is alweer twee dagen geleden dat ik Sinterklaas de weg terug naar Spanje heb moeten wijzen. Ik vond dit jaar weer ontzettend geslaagd en vind het jammer dat ik ben ontdekt bij de danswedstrijd. Ik had toch echt het idee dat ik voor Blonde Bennie kon doorgaan.
Ik zit dus alweer lang en breed in Spanje en ben natuurlijk alweer druk bezig met het uitstippelen van de route die we volgend jaar gaan lopen. En ik heb het daarom dus te druk om jullie antwoorden te beantwoorden.
Helaas zal ik dus ook voorlopig niet meer hier op het forum te vinden zijn.

Tot volgend jaar... ::bravo::
Mijn radar is niet kapot...