Auteur Topic: George niet de mol.  (gelezen 10435 keer)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: George niet de mol.
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2002, 13:28:17 »
[shadow=red,left,300]De mol is onder jullie, altijd...[/shadow]

Volgens mij moet dit veel letterlijker opgevat worden. Een mol zit tenslotten altijd letterlijk onder iedereen (onder de grond).
Wellicht degene die als 2e abseilde? Die zat onder iedereen die nu nog over is. Was dat Dick? Lag die ook niet plat op het water op een surfplank? ???

Of begin ik nu weer spoken te zien? :-/

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2002, 14:34:22 »

Citaat

Volgens mij moet dit veel letterlijker opgevat worden. Een mol zit tenslotten altijd letterlijk onder iedereen (onder de grond).
Wellicht degene die als 2e abseilde? Die zat onder iedereen die nu nog over is. Was dat Dick? Lag die ook niet plat op het water op een surfplank? ???

Of begin ik nu weer spoken te zien? :-/

je weet het nooit, wel kan ik nog aanvullen en zeggen dat Dick ook bij de Dromers zat, en hij lag dus daar ook ONDER de denkers

ik heb altijd gedacht dat dick een goede mol zou zijn, zeker niet afschrijven

greetz
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2002, 16:17:38 »
ik schrijf nog niemand af......

Wij willen WIDM in 2004 !

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #23 Gepost op: 19-02-2002, 16:30:00 »
Hij is log, hij is suf en een beetje burgerlijk enzo. Absoluut een Mol achtige. Want ondertussen is Dick natuurlijk best een goeie en intelligente gast hoor.

Echter, weigeren om je envelop open te scheuren zou als ie de Mol is, wel erg lefgozerig zijn. Aangezien je als mol niet op zou willen vallen lijkt me. Of zou Dick ook nog eens een subliem acteur zijn?

Dick... Dick... Dick... Hij is het NET niet voor mij...

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #24 Gepost op: 19-02-2002, 16:34:49 »
Dick valt voor mij ook af.

• De envelop
  • De vaartuigenopdracht, ging toch redelijk snel
  • Hij gedraagt zich verder niet 'als een mol' in mijn ogen. Natuurlijk kan hij daardoor juist de mol zijn...  ::)
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2002, 14:21:25 »

Citaat

Of misschien zat de mol 'onder' de denkers. Altijd, dus ook als de doeners er niet waren? Het website waar dit op staat is tenslotte bedoeld voor de denkers.....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2002, 21:44:59 »
Juist omdat George zich zo klungelig voordoet, neemt dat alle verdenking over hem af. Maar... hij is wel degelijk de mol. Elke opdracht waar hij bijzit wordt (bijna) verknald.  Ik denk inderdaad ook aan het abseilen, het etiket van de port, die waterput oid in de trein, de telefoonverbinding met prince, het papiertje met het gedicht, het idee over die koptelefoon en zo kan ik (hopelijk) na nog een uitzending eindeloos doorgaan. We zullen zien...

I got that tunnel vision going through my  head

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2002, 21:48:29 »

Citaat

Juist omdat George zich zo klungelig voordoet, neemt dat alle verdenking over hem af. Maar... hij is wel degelijk de mol. Elke opdracht waar hij bijzit wordt (bijna) verknald.  Ik denk inderdaad ook aan het abseilen, het etiket van de port, die waterput oid in de trein, de telefoonverbinding met prince, het papiertje met het gedicht, het idee over die koptelefoon en zo kan ik (hopelijk) na nog een uitzending eindeloos doorgaan. We zullen zien...

ik hoop dat je gelijk hebt, en ik ben wel benieuwd of er in de aflevering van morgen ook een subtiele verwijzing zit naar een "George" (tvd George Sandeman & Jorge Colaço)

groetjes
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #28 Gepost op: 22-02-2002, 11:14:44 »
waarom heeft iedereen het over da etiket, ik zie op da moment toch echt 3 flessen met op elk een etiket dus wat er weg is, ik weet het niet en ook geen vd andere 2 maken zich er druk over.

Verder moffelt George wel briefjes weg, wat voor briefjes, zijn aantekeningen over de Mol denk ik, maar dat is juist iets wat ik opvallend vond, niet dat etiket.

George zou tot nu toe een slechte Mol zijn.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 7-03-2002, 15:05:26 »
Ik lees steeds dat de meesten hier aanwezig George als de mol zien.
Indien George de mol is, is hij al vanaf de 1e aflevering verdacht in beeld gebracht, en tevens in alle hierop volgende afleveringen.
Is er iemand die zoveel bedenkelijke acties heeft uitgevoerd als George?
In elke aflevering stapelen de verdachte handelingen van George zich op.
Wanneer hij de mol is zou dit eigenlijk al duidelijk zijn na de 2e aflevering, en het lijkt me dat het de bedoeling is dat we iig tot het einde daadwerkelijk moeten zoeken en puzzelen, en niet dat vrijwel iedereen al na de 2e aflevering weet dat George de mol is.
Overigens vind ik George wel een grappig type, ik hoop dat hij tot het einde blijft, maar dan niet als mol.
Gewoonweg omdat het dan veel te makkelijk is geweest.

Niet alleen doet George zelf vreemde/opvallende dingen, het wordt allemaal ook nog eens uitgebreid getoond in flashbacks etc, en waarom zou de regie van een programma dat zoveel tijd en moeite heeft gekost hun mol zo snel prijsgeven?

Maar goed, vanwege de vele vreemde zaken begrijp ik de verdenkingen jegens George wel, alleen zou het ons dan wel erg makkelijk worden gemaakt dit jaar.

Offline mariek

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 7-03-2002, 15:18:03 »
wat moet je dan? degene verdenken die je niets ziet saboteren? dat is toch ook geen methode...
Toch begin ik een beetje onrustig te worden van het feit dat George nog steeds zo verdacht is, dat we wellicht allemaal op een dood spoor worden gezet door hem te verdenken. Maar ik kan anderzijds ook niemand anders noemen die een goede mol zou lijken op dit moment! Dus blijf ik nog even bij die ozo symphatieke George hangen  ;D
Pas als er harde (net zo harde) bewijzen komen voor een andere mol...
Mariek

The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #31 Gepost op: 7-03-2002, 15:18:20 »
Yep, George gaat er gewoon voor. Hij lijkt het spel te ondergaan maar is tegelijkertijd zeer gedreven en geconcentreerd bezig. George speelt dan ook de finale, maar niet als mol.
Die rol is voor Prince weg gelegd,
als hij er morgen niet uit gaat ten minste... :-/

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 7-03-2002, 15:21:46 »

Citaat

Die rol is voor Prince weg gelegd,

:)

Citaat
als hij er morgen niet uit gaat ten minste... :-/

>:(

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 7-03-2002, 20:02:13 »

Citaat

Is er iemand die zoveel bedenkelijke acties heeft uitgevoerd als George?
In elke aflevering stapelen de verdachte handelingen van George zich op.

Vind je dat echt? Ik vind niet dat er enorm veel aandacht aan George wordt besteed. Ik vind ook niet dat hij echt meer bedenkelijke acties dan anderen heeft uitgevoerd. Ik zelf heb gewoon 't idee dat de WIDM-redactie dan weer die en dan weer die andere kandidaat verdacht wil maken.

Citaat
Overigens vind ik George wel een grappig type, ik hoop dat hij tot het einde blijft, maar dan niet als mol.

Ben ik 't wel mee eens. Mol of geen mol, George mag van ons tot 't einde blijven. Lijkt me ook wel grappig om te zien hoe blij hij zal zijn als hij de pot zou winnen.  :D

Citaat
Maar goed, vanwege de vele vreemde zaken begrijp ik de verdenkingen jegens George wel, alleen zou het ons dan wel erg makkelijk worden gemaakt dit jaar.

Ik vind dus vooralsnog niet dat 't ons zo gemakkelijk gemaakt wordt. Zoals ik hierboven al schreef, worden de kandidaten allemaal wel met bepaalde zaken verdacht gemaakt. En zo weten we dus tot 't einde nooit zeker wie de mol is....en zo moet 't ook zijn vind ik. Dat houdt WIDM zo leuk.  ;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #34 Gepost op: 7-03-2002, 21:30:50 »
Ja han, je hebt gelijk, zo makkelijk maakt widm het ons niet, want wie (behalve de finalisten, crew etc.) kan nu met zekerheid zeggen dat george de mol is? ik niet, en volgens mij niemand niet. maar als we af moeten gaan op het echt prototype mol, dan ga ik toch echt voor harry. ik ga denk ik iedere week om en om op george en harry stemmen. ik hoop heel erg dat george de mol is, want dan blijft hij er tot het einde in. en misschien gebruikt de redactie nu wel een hele andere manier van monteren: de mol zo verdacht maken dat niemand denkt dat het de mol is. overigens vind ik niet dat er iemand is die er echt heel verdacht uit komt, ja karen misschien, maar ik denk niet dat de mol gaat druivenplukken, diegene pikken ze er nl. zo uit en veel invloed op het spel kan er op die manier ook niet uitgevoerd worden. ik hoop gewoon dat george de mol is, want hij is gewoon... george. maar ja, genoeg slijmgedoe, ik ben er niet van overtuigd dat george de mol niet is, maar als hij het niet is denk ik dat het harry is. als harry de mol is denk ik trouwens niet dat hij erg veel gesaboteerd heeft, dus dat wordt weer een gigantische anticlimax... trouwens, wie hebben we hier nog niet toegegeven op de chat gezien, van de mensen die na aflevering 4 nog in het spel zijn? volgens mij zijn dat harry, jantien, karen en GEORGE. misschien mogen de mol en de finalisten wel niet chatten. trouwens, is de enigeechtemol wel echt de mol, niet iemand van de crew? george zit toch in india ofzo, dat zij iemand gloof ik. als ie ergens in new delhi zit, wat ik niet denk maar wie weet, heeft hij geen computer, laat staan een internetverbinding. maar goed, laten we er vanuit gaan dat ie dat wel heeft... nou, ik ben der nog niet uit.
Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 8-03-2002, 01:38:03 »

Citaat

Vind je dat echt? Ik vind niet dat er enorm veel aandacht aan George wordt besteed. Ik vind ook niet dat hij echt meer bedenkelijke acties dan anderen heeft uitgevoerd. Ik zelf heb gewoon 't idee dat de WIDM-redactie dan weer die en dan weer die andere kandidaat verdacht wil maken.

Ik vind dat echt Han13;
Ik ga een aantal zaken af; George heeft hoogtevrees (desondanks kijkt hij steeds naar beneden bij de stuwdam) en neemt enorm veel tijd in beslag bij het abseilen.
Bij de denkers opdracht zou (volgens de beelden) George het in eerste instantie verpesten door in de trein recht voor zich uit te kijken en het object niet te zien.
Hij drukt de koptelefoon door bij Karen en Jantien, en steekt na het voorlezen van het gedicht aan de groep de briefjes snel in zijn zak.
George lijkt meerdere briefjes te krijgen bij de geldwagenopdracht en er een aantal in zijn zak te steken (iig zo lijkt het).
Ondanks zijn hoogtevrees haalt hij het parelallen probleemloos.
Bij de fietsopdracht zie je dat hij geen kracht zet, de pedalen gaan wanneer ze beneden zijn gewoon heen en weer, en dat terwijl George doet of het heel zwaar is, tevens lacht hij merkwaardig tijdens het heen en weer slingeren.
Tijdens de berg opdracht is George nergens beneden bij Prince en Harry te bekennen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Allemaal zaken die duidelijk in beeld gebracht zijn (vergeet ook het Jorge Colaco en George Sandeman niet), we zien George steeds vreemde opvallende dingen doen, zoals bv het op de bergrand zitten na het fietsen ondanks zijn hoogtevrees.
Bijna elke aflevering zijn er George aanwijzingen, al vanaf aflevering 1, en bij aflevering 2 leek het helemaal om een saboterende George te draaien.
George lijkt als enige niet naar het telefoonnummer te hebben gebeld.
Indien hij de mol is, kan ik me niet voorstellen dat de makers dit alles zo duidelijk in beeld brengen.

Van welke andere deelnemer kun je zeggen dat er zo ontzettend veel mols gedrag in beeld is gebracht?

Ik geloof gewoonweg niet dat George de mol is, maar de makers van het programma doen erg hun best ons dat te laten geloven, mogelijk omdat George vanwege hoe hij is gewoon niet altijd even alert is, soms wat rusteloos en soms een beetje melig, daar kun je mooie beelden van monteren waardoor de daadwerkelijke mol buiten beeld blijft, en de aandacht van velen met name naar George uitgaat.
Blader maar eens terug in de topics, vele users hier waren er al na de 2e aflevering van overtuigd dat Geroge de mol is.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 8-03-2002, 09:46:01 »
Er zijn veel aanwijzingen dat het George zou kunnen zijn, maar de reden dat ik er nog niet volledig van overtuigd ben is het feit dat hij toch behoorlijk wat geld in kas heeft gebracht. Meer dan de meeste anderen.

Vooralsnog houd ik het op John, maar George is voor mij zeker niet uit beeld.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 8-03-2002, 09:53:38 »

Citaat

Ik geloof gewoonweg niet dat George de mol is, maar de makers van het programma doen erg hun best ons dat te laten geloven, mogelijk omdat George vanwege hoe hij is gewoon niet altijd even alert is, soms wat rusteloos en soms een beetje melig, daar kun je mooie beelden van monteren waardoor de daadwerkelijke mol buiten beeld blijft, en de aandacht van velen met name naar George uitgaat.
Blader maar eens terug in de topics, vele users hier waren er al na de 2e aflevering van overtuigd dat Geroge de mol is.

Hier wel ja, maar volgens mij vinden gewone kijkers (lees: mensen die de aflevering maar 1 keer per week kijken en geen uren op 't net doorbrengen om met andere gekken te discussieren over WIDM) George helemaal niet zo verdacht. Wij pluizen iedere handeling van de kandidaten uit. Ik weet bijna zeker dat de gewone kijker niet gezien heeft dat George geld achterhield bij de geldwagenopdracht. Zo zijn er wel meer dingen die alleen ons hier opvallen, omdat wij allen elke aflevering beeldje voor beeldje gaan bekijken. En dat hij niet zo krachtig heeft getrapt bij 't fietsen.Mij lijkt 't nogal zwaar en bovendien wordt er later expliciet door Kerstin vermeld dat George 't zo goed gedaan had. En dat lijkt voor de gewone kijker toch onmols gedrag.

Daarom vind ik dus niet dat de makers van WIDM ons expliciet willen doen geloven dat George de mol is. Ik vind persoonlijk dat er iedere aflevering wel iemand anders (of meerdere kandidaten) verdacht worden neergezet.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 8-03-2002, 11:52:34 »

Citaat

Daarom vind ik dus niet dat de makers van WIDM ons expliciet willen doen geloven dat George de mol is. Ik vind persoonlijk dat er iedere aflevering wel iemand anders (of meerdere kandidaten) verdacht worden neergezet.

Mischien niet, maar feit blijft wel dat de mol (doorgaans in de NL-serie) vooral in de eerste afleveringen niet enorm op de voorgrond gebracht word. Tot nu toe vind ik dat George veel te vaak in beeld gebracht word (net als Karen en Jantien trouwens) om de mol te zijn.

Gr. B.

Offline Penelope

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2002, 12:11:10 »
Ja precies , zo zat ik ook te denken. Karen, george, jantien) zijn veel in beeld gebracht. Maar toen ging ik er zo es over nadenken en toen dacht ik: iedereen is in de eerste afleveringen wel best in beeld gebracht (Kerstin, Ellen, John, Prince). Ik bedoel eigenlijk te zeggen: als je gewoon even terugdenkt aan de afgelopen afleveringen, zonder alle extra info die je hebt gekregen mee te nemen, van wie heb je dan het minst gezien?
Van Harry.
Van Harry is nog geeneen mollestreek naar voren gebracht. Heeft hij die dan niet uitgevoerd? dat is nog maar de vraag. Hij wordt afgebeeld als het lieverdje, de toffe gast (is ie ook), de gave sociale gozer. Neehee Angela en consorten, mij leiden jullie niet om de tuin. Het is Harry. Harry is de mol.
Overigens verdenkt niemand Harry he, dus de mol doet het goed.

Veel plezier vanavond en volg je gevoel.

Penelope