Auteur Topic: Vierde muzikale aanwijzing Schiffers.fm (deel 2)  (gelezen 14415 keer)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Vierde muzikale aanwijzing Schiffers.fm (deel
« Reactie #40 Gepost op: 6-03-2002, 16:43:55 »

Citaat

Ik persoonlijk kom dan bij Karen uit.

Angela zei dat niemand dat toen gedacht had, en nu denkt iedereen van de deelnemers dat zij het is, en als zij dat denken, de mensen die het intensiefst met het spel bezig zijn, zal de crew dat ook wel denken... Karen is het dus voor mij niet!
Doris

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 6-03-2002, 16:53:57 »
we vrezen dat kerstin het minst verdacht gemaakt werd tot nu toe, ze houdt zich erg op de vlakte vind'k. en ze zit ook vaak onder de grond

ciaoooo
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 6-03-2002, 16:55:22 »

Citaat

Angela zei dat niemand dat toen gedacht had, en nu denkt iedereen van de deelnemers dat zij het is, en als zij dat denken, de mensen die het intensiefst met het spel bezig zijn, zal de crew dat ook wel denken... Karen is het dus voor mij niet!

Voor mij ook niet nee, maar volgens DaRealRobje's theorie (dat 't juist degene blijkt te zijn die we niet verdenken)  zou 't wat mij betrefd dus Karen moeten zijn. Juist omdat niemand hier haar nog als potentiele mol ziet.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 6-03-2002, 16:57:01 »
Maar de kandidaten wel en daar gaat het denk ik om.  :-/

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 6-03-2002, 16:58:55 »
Karen wordt heel errug verdacht bij de kandidaten, bovendien heeft ze al te veel ONmolse akties op haar naam staan

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #45 Gepost op: 6-03-2002, 17:00:24 »
Karen kan onmogelijk de mol zijn ;D. Dat zou betekenen dat George onopzettelijk zoveel opdrachten laat mislukken ;).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #46 Gepost op: 6-03-2002, 17:12:06 »
Kijk een kandidaat kan onverhoopt per ongeluk op de goede Mol zitten. Maar de vraag is:"Wat laten de makers het liefste zien?" De makers maken John maar nauwelijks verdacht... Denk ik weleens. Of het moet zijn dat hij elke keer als het fysiek word echt ineens heel snel moe is.

Uhm... en Harrie doet volgens het programma echt erg weinig fout. Jah, hij geeft foute antwoorden bijd ie rugzakken. Maar dat waren ook kutvragen.

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 6-03-2002, 19:56:50 »
Ik wit niet of iemand het al gezegd heeft, maar er staat ook JANTIEN op het wegdek geschilderd. In witte verf weliswaar.

Ook nog, Angela vond het zo grappig dat de mensen het hier zo verdacht vonden dat ze bij het uitloten van mensen voor die fietstocht ineens aan de andere kant ging staan.
Zo is er ook nog iets anders. In de vorige aflevering moet je goed kijken waar iedereen gaat zitten voor de executie. John zit op de bank en Ellen erachter op de stoel, naast Prince. Maar als het dan zover is, zijn ze opeens van plaats verwisseld. Niets verdacht volgens mij. Tenzij er iemand anders over denkt.
Mijn excuses als iemand dit al ergens geschreven had. Ik heb niet veel tijd gehad om alles bij te houden.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #48 Gepost op: 6-03-2002, 21:28:49 »

Citaat

we vrezen dat kerstin het minst verdacht gemaakt werd tot nu toe, ze houdt zich erg op de vlakte vind'k. en ze zit ook vaak onder de grond

ciaoooo
vlaming

Kan ik wel volgen.
Ik zou het echter spijtig vinden te moeten noteren dat de Mol in de groep van de 'Dromers' werd ondergebracht.
Dat maakt haar voor mij plots heel wat minder verdacht.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline egypte22

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 6-03-2002, 21:36:05 »
Hoi, ik ben hier nieuw, dusseh misschien zeg ik dingen die al gezegd zijn..alvast sorry daarvoor!
Die muzikale hint lijkt me te slaan op de drie dames op de bergtoppen, Karen, Kerstin en Jantien, slechts een is een dromer dat is Kerstin..Dan het tweede deel van de hint, over het water gaat er een bootje net als weleer, kun je ook omschrijven als (tja, helaas ontbreekt aan mij logica, maar ik pakte de hint op deze wijze op) er gaat een bootje over het water net als vroeger, dus er gaan bootjes over het water, zowieso..dus dan maakt het niet uit of Kerstin erbij is of niet , want dat bootje gaat over het water..Kerstin is de mol..
Helaas is mijn lijstje Harry, John, Kerstin, George, etc.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #50 Gepost op: 7-03-2002, 22:01:29 »

Citaat

Hoi, ik ben hier nieuw, dusseh misschien zeg ik dingen die al gezegd zijn..alvast sorry daarvoor!
Die muzikale hint lijkt me te slaan op de drie dames op de bergtoppen, Karen, Kerstin en Jantien, slechts een is een dromer dat is Kerstin..Dan het tweede deel van de hint, over het water gaat er een bootje net als weleer, kun je ook omschrijven als (tja, helaas ontbreekt aan mij logica, maar ik pakte de hint op deze wijze op) er gaat een bootje over het water net als vroeger, dus er gaan bootjes over het water, zowieso..dus dan maakt het niet uit of Kerstin erbij is of niet , want dat bootje gaat over het water..Kerstin is de mol..
Helaas is mijn lijstje Harry, John, Kerstin, George, etc.

De muzikale aanwijzing kan je op meerdere manieren bekijken; Harry (hoge boom ) zat ook in een kano met de regatta ( de 2 persoons-opblaaskano). En angela's opmerking dat ze de hint erg ingewikkeld vond ...

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline rozefantje

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 7-03-2002, 23:34:43 »

Citaat

Klein dingetje tussendoor :)

Angela zei in et interview bij schiffers.fm dat ze het een INGEWIKKELDE hint vond. we moeten dus iets ingewikkelds bedenken.

Ehmm, er was een ander topic over maar dat heeft Malcolm naar de huiskamer verbannen (pruil  :'(), maar desondanks blijft het me wel bezighouden, dus probeer ik het hier weer (met het gevaar dat ik zelf naar de huiskamer verbannen wordt, o nee, ik zou serieus zijn ;D), dan ben ik misschien niet de enige die hier wakker over ligt straks.

Achter het exit-filmpje van Dick zat een flits van Pieter-jan Hagens, die het programma Hoge Bomen (verwijzing naar het fragment?) presenteert (is al een keer door iemand genoemd trouwens, kan niet meer vinden waar), in e 4e aflevering (dit was het 4e fragment) is de hoofdpersoon John de Mol. (En volgens de site van hoge bomen (www.avro.nl/hogebomen) staat dat het een programma is dat graaft: mol?).
Dus zou John in dit geval ook de mol kunnen zijn?
(fragment Bicycle Race duidt dan op het snel opgeven van John bij het fietsen?)

Ik weet het, het is ver gezocht, maar dat moest denk ik ook met dit fragment.

Sandra

In het land der blinden is de mol koning

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 10-03-2002, 04:34:02 »
Nog even dit:

Wim Sonneveld; Amsterdamse grachten:

Toen Wim Sonneveld in Amsterdam kwam wonen vestigde hij zich op de Prinsengracht!

aggie

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 10-03-2002, 08:39:31 »

Citaat

Kijk een kandidaat kan onverhoopt per ongeluk op de goede Mol zitten. Maar de vraag is:"Wat laten de makers het liefste zien?" De makers maken John maar nauwelijks verdacht... Denk ik weleens. Of het moet zijn dat hij elke keer als het fysiek word echt ineens heel snel moe is.

Uhm... en Harrie doet volgens het programma echt erg weinig fout. Jah, hij geeft foute antwoorden bijd ie rugzakken. Maar dat waren ook kutvragen.

John niet verdacht?

De fietsopdracht: misschien is hij een kettingroker, maar dan nog moet hij beter kunnen fietsen dan dat hij liet zien.

In afl 4 geeft hij onjuiste informatie door aan Prince en George: luister naar het afgaan van een telefoon, terwijl als dat gebeurt ze te laat zijn.

In afl 5 (na je opmerking natuurlijk ;)): het palletje dat hij is vergeten om te zetten, terwijl hij op zichzelf stemt.

Offline zimba

• Forumlid
  • alles komt goed
« Reactie #54 Gepost op: 10-03-2002, 10:55:45 »

Citaat

Nog even dit:

Toen Wim Sonneveld in Amsterdam kwam wonen vestigde hij zich op de Prinsengracht!

Cosma, dit vind ik tot nu toe de beste verklaring voor de muzikale aanwijzing!!! :D
groet van zimba

we plaren verder...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 10-03-2002, 11:15:23 »

Citaat

Nog even dit:

inderdaad knappe vondst Cosma.

BTW, ik ga deze week nog eens alle alfleveringen herbekijken, de kans zit er wel in dat ik aan uw kant kom staan !

ciaooo,
vlaming

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 10-03-2002, 15:12:52 »
Ik weet niet of dit al eerder aan bod is gekomen, maar ik er in dit topic niks over kunnen vinden, dus:

Waar slaat de muzikale aanwijzing op? Op de mol, de volgende afvaller, de winnaar of de verliezer?

Op het forum van wieismol.nl wordt gezegd dat het niet over de volgende afvaller KAN gaan omdat de afvallers het bandje van Angela krijgen als ze weg gaan, op dat moment is de afvaller van de volgede aflevering nog niet bekend.

Suggesties????

Nogmaals sorry als dit al aan bod is geweest.

mollig

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 10-03-2002, 15:20:46 »

Citaat

Op het forum van wieismol.nl wordt gezegd dat het niet over de volgende afvaller KAN gaan omdat de afvallers het bandje van Angela krijgen als ze weg gaan, op dat moment is de afvaller van de volgede aflevering nog niet bekend.

Is wel zo, maar op dit forum is over 't algemeen de opvatting dat de bandjes die de afgevallen kandidaten mee krijgen nog niet de echte zijn en dat de WIDM-redactie later (misschien pas 'n paar dagen voor uitzending van de muzikale hint) 't echte bandje met aanwijzing erop aan Schiffers.fm geeft. Ik vind trouwens 't idee van 'n bandje nogal ouderwets, ik denk eigenlijk dat 't gewoon met de computer wordt gestuurd.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 10-03-2002, 15:36:10 »
Ik snap een ding niet van die bandjes. Als die bandjes nep zijn, waarom wordt er dan iedere week zo nadrukkelijk gezegd bij de exit: "en hier heb je het bandje voor Hans Schiffers".
Ik geloof ook niet dat die bandjes echt zijn, maar ik vind het een beetjes klunzige manier om er de aandacht op te vestigen. Zo van: denk eraan, er worden aanwijzingen gegeven in het programma van Schiffers.
Ik vind het maar vreemd.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 10-03-2002, 15:39:30 »
Dus toch maar er vanuit gaan dat de fragmenten overal op kunnen slaan? Dat maakt het wel weer ingewikkelder. Maar eerlijk gezegd kan ik ook geen overeenkomsten vinden van de 4 fragmenten, goede kans dus dat ze inderdaad over verschillende personen gaan.

mollig