Auteur Topic: BELGISCHE KIJKERS: LEES EERST DIT TOPIC VOOR JE GAAT POSTEN! (spoilers v NL-ers)  (gelezen 58521 keer)

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #20 Gepost op: 11-03-2005, 12:56:00 »
en ik zou wel gaan douchen zijn hoor Jet, badkamerdeur op slot, veilig weg van die dronkaards.  ;)
tsja dat veilig....dat is maar de vraag natuurlijk met dronke gasten..... ::ohno::
When God created man, she was only joking!

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #21 Gepost op: 14-03-2005, 07:43:44 »
je die zijn gek genoeg om op eens mee tegaan douche
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #22 Gepost op: 18-03-2005, 09:57:23 »
AFLEVERING 3

De 3de aflevering brengt de kandidaten van Wangyuan naar Yichang over een afstand van 870 km. De tussenhalte bevindt zich aan de Yang-tse rivier, waar voor de 2 snelste duo’s de proef wacht. De 5 overige koppels moeten verder liften, maar worden bij het checkpoint gemixt. Hierbij zal telkens één iemand als blok aan het been fungeren.

Bij dag 1 mag de top 3 uit de rangschikking eerder vertrekken, maar het zijn Steven & Sofie die de beste lift te pakken krijgen. Jeroen & Manja en Rink & Jorien kaarten na over het incident bij de bekendmaking van de punten. Daar heeft Rink z’n middenvinger aan Manja getoond, omdat zij met Jeroen zich niet aan de afspraak heeft gehouden en hun lift heeft weggepikt. Het heeft haar zelfs de bijnaam Mania opgeleverd… Het komt tot een woordenwisseling tussen vader & dochter en Just & Brechtje, wanneer die hetzelfde scenario dreigen over te doen.

Ondertussen is Steven vreselijk in de fout gegaan: de aardrijkskundeleraar heeft de kaart slecht gelezen, waardoor het koppel op een verkeerde weg is beland. Kris & Herman daarentegen krijgen een lift van een rijke zakenman, die hen uitnodigt voor een uitgebreide lunch in een luxe-restaurant. De meeste koppels komen echter vast te zitten in het drukke centrum van de stad Dazhao. Steven & Sofie hebben geluk wanneer ze met ’n expressbus mee kunnen en ook Kris & Herman genieten van de mooie natuur vanuit ’n bus. Om 6 uur moeten de kandidaten op zoek naar een slaapplaats, waarbij Jorien even ’n moeilijk moment krijgt.

De volgende ochtend wordt de race verder gezet in de regen. Bij de kloven van Badong wacht voor de 2 snelste duo’s de proef, waarbij een amulet ter waarde van 10.000 euro te winnen valt. Steven & Sofie bereiken als eerste het checkpoint, gevolgd door Jeroen & Manja, die het nipt van Rink & Jorien halen. De vijf verliezende koppels worden vanaf deze plek gemixt op volgende wijze:

-   Karla als blok(je) voor Jorien
-   Krieke als blok voor Brechtje
-   Just als blok(je) voor Sophie
-   Herman als blok voor Natalie
-   Rink als superblok voor (arme) Kris

Steven & Sofie en Jeroen & Manja strijden in de proef voor de amulet. Een verkoopster van groenten & fruit verdeelt haar koopwaar op ’n specifieke wijze over 10 mandjes. De opdracht bestaat erin deze verdeelwijze perfect te kopiëren. Maar eerst moet ’n eindje geroeid worden om ter plekke te komen en hierbij is het Nederlandse koppel veel sneller dan het Belgische, omdat Steven de grootste moeite heeft om in het ritme te komen. Ondanks het tijdverlies zijn het toch Steven & Sofie die het beste groenten & fruit verdelen en bijgevolg de proef winnen. De winnaars wordt ’n extra aangeboden… ’n verblijf in een luxe hotelsuite, gekoppeld aan 6 punten (of een 3de plaats) uit het dagklassement. Omdat ze dan wel de kans verliezen op het winnen van de 2de amulet, mogen ze hun prijs afstaan aan Jeroen & Manja. Maar Sofie wil dat Steven weer volledig op krachten kan komen en het duo kiest voor ‘n verwendagje.

Rink leeft zich ondertussen helemaal uit als blok aan het been van Kris. Maar ook Krieke (als dronkaard met fles in de hand) en Herman zorgen voor komische momenten. Alleen Karla & Just vinden het moeilijker ’n tegenstrever te saboteren. Sophie maakt het zichzelf echter moeilijk wanneer ze op ’n verkeerde weg terecht komt. Op zoek naar ’n slaapplaats komt het gelegenheidsduo tot hun eigen verbazing terecht bij geisha’s. Minder succes hebben Jeroen & Manja, wanneer hun gastdame oordeelt dat ze apart moeten slapen. Manja vertrouwt het niet en nadat ze ’n tijdje doelloos hebben rondgedwaald in de stad, worden ze opgepikt door de politie (getipt door de gastvrouw), die hen naar een hotel brengt. Steven & Sofie genieten ondertussen van ’n lekkere maaltijd (frietjes!) en ’n Chinese massage.

Bij de start van dag 3 weet Brechtje een superlift te bemachtigen, voor Krieke z’n act van dronkaard kan opvoeren. Ook Jeroen & Manja maken kans op de dagoverwinning, maar hun chauffeur raakt de weg kwijt. Karla ‘molt’ nog even bij Jorien, wanneer ze aan de kant wil wegens wagenziek. Uiteindelijk zijn het Brechtje & Krieke die het eerst bij de drieklovendam in Yichang terecht komen, wat de 2de opeenvolgende etappewinst betekent voor de tweeling en hun eerste amulet.

De rituitslag luidt als volgt…

1.   Brechtje (Just)
2.   Jorien (Rink)
3.   Steven & Sofie
4.   Jeroen & Manja
5.   Sophie (Karla)
6.   Natalie (Krieke)
7.   Kris (Herman)

In de tussenstand na 3 etappes komt de tweeling Just & Brechtje aan de leiding…

1.   Just & Brechtje – 20 p.
2.   Jeroen & Manja – 17 p.
3.   Steven & Sofie / Krieke & Natalie – 15 p.
5.   Karla & Sophie – 14 p.
6.   Rink & Jorien – 13 p.
7.   Kris & Herman – 11 p.

Volgende week zal het laatst geklasseerde koppel in de tussenstand de race moeten verlaten…
« Laatst bewerkt op: 18-03-2005, 10:05:08 door lebon simon »

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #23 Gepost op: 18-03-2005, 10:40:58 »
 ::rofl:: Zooooo die blokken waren een partij irritant! Maar ook wel weer heel komisch!

En wat had iedereen? Iedereen leest een beetje slecht kaart.... Steven en Sofie, Karla en Just, Jeroen en Manja.... gaat lekker daar!  ::rofl::
When God created man, she was only joking!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #24 Gepost op: 18-03-2005, 11:03:38 »
Ik vind Steven en zijn vriendin niet zo ergerlijk eigenlijk. Het productioneel gemanipuleer bij hen viel me wel op.
Ze hebben eigenlijk nog niks slechts gedaan, behalve de uitspraak 'Ik ga over lijken. maar hij is nog over geen enkel lijk gegaan. Het enige dat we horen is 'En de fanatiekelingen hebben meteen weer een lift te pakken!!!!' als ze die bus instappen. Of 'De fanatiekelingen komen eerst aan voor de opdracht!!!'. Terwijl ze eigenlijk nog niks verkeerds gedaan hebben.   ???

De enige lijken waar ze over gegaan zijn, zijn die van zichzelf bijna, door in die laadbak vol rondvliegend cement te gaan zitten. :)
Ik begin ze juist sympathiek te vinden omdat de productie ze zo hard als slechterik probeert af te schilderen door constant te roepen dat ze een fanatiek koppel zijn.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2005, 13:05:53 »
Ik begin ze juist sympathiek te vinden omdat de productie ze zo hard als slechterik probeert af te schilderen door constant te roepen dat ze een fanatiek koppel zijn.

De ongelukkige uitspraak van 'over lijken gaan' heeft hen inderdaad een slecht imago opgeleverd. Verder kregen we tot afl. 3 (te) weinig te zien over dit koppel. Maar nu blijkt dat ze best sympathiek zijn en 'n heel leuk koppeltje vormen samen. Dat ze de prijs verkozen boven verder liften en 'n kans op de 2de amulet, duidt er ook op dat ze minder fanatiek zijn als men ons altijd heeft willen doen geloven.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2005, 13:11:51 »
::rofl:: Zooooo die blokken waren een partij irritant! Maar ook wel weer heel komisch!
Ja, best veel mee gelachen ook !  ::rofl:: Al had Kris wel verschrikkelijk veel geduld met Rink !  :o 'n Echte nachtmerrie om die man als blok aan je been te krijgen !  ::)


En wat had iedereen? Iedereen leest een beetje slecht kaart.... Steven en Sofie, Karla en Just, Jeroen en Manja.... gaat lekker daar!  ::rofl::

Vooral pijnlijk voor Steven uiteraard, aardrijkskundeleraar zijnde...  :-X

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2005, 09:57:25 »
Leuke aflevering weer. Die Chinees die zonder blikken of blozen tegen Kris zegt 'I love you!'  ::rofl::

Heel leuk duo, jammer dat ze er uit liggen.

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2005, 10:24:11 »
Ik vind ook dat het jammer is dat vader en zoon eruit liggen. Had zo gehoopt dat het Rink en Jorien zou worden... Maar ja.
Van Manja ben ik erg geschrokken. Ik had haar heel graag de eerste 2 afl maar meer en meer begint dat mens me op de heupen te werken. Spijtig dat Jeroen niet alleen mag verdergaan...
Just en Brechtje, hoewel ze misschien niet zo boeiend zijn kwa teve gehalte, vind ik enorm lief en zacht... Brechtje lijkt me een heel toffe meid....
Sophie en Karla die beginnen ook bij mij veel respect af te dwingen. Het idee om steeds voor auto's, politieauto's en bussen te kiezen vind ik een zeer zeer goed idee.
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2005, 10:39:37 »
De lift techniek van de dames!  ::rofl:: ::ok::

Jeroen en voornamelijk Manja worden nu minder smpathiek in beeld gebracht.  :-\\

Die Chinees die zonder blikken of blozen tegen Kris zegt 'I love you!'  ::rofl::
::rofl:: vooral ook het antwoord van Kris!

Spijtig dat ze moesten vertrekken!  ::ohno:: Maarja das het spelleke!
When God created man, she was only joking!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2005, 10:53:23 »
AFLEVERING 4

Het startschot van de 4de aflevering wordt al gegeven om vijf uur ’s ochtends. De kandidaten slapen dus nog. En wat ze niet weten is dat de vierde etappe meteen begint. Ze moeten deze keer meer dan 1.000 km liften. De eliminatie-etappe begint in Yichang. Van hier gaat het door de bergen naar het gebied van het Miau volk in Fenghuang. Aan het eind van de race in de rijstterassen van Longcheng eindigt voor één koppel Peking Express. Maar de koppels moeten bij het ontwaken eerst een puzzel van China maken. Het duo dat dit het snelst doet, mag meteen vertrekken met een luxewagen. Bovendien bepaalt het winnende duo ook of de anderen een snelle taxi krijgen of de beestenbak.

Steven & Sofie komen als eerste bij de puzzel aan, ondanks het pijnlijke been van Sofie, ten gevolge van de Chinese massage in de vorige aflevering. Ze heeft er alle vertrouwen in dat aardrijkskundeleraar Steven deze opdracht tot een goed einde gaat brengen. Maar Steven faalt voor de 2de opeenvolgende keer in zijn specialiteit en voor Sofie is dit ’n enorme teleurstelling. Jeroen & Manja hebben zich uitstekend voorbereid op de race en hebben hun kaart het snelst klaar. Zij mogen bepalen welke 3 koppels de beestenbak in moeten. De keuze valt op rechtstreekse concurrenten Just & Brechtje, Krieke & Natalie en… Rink & Jorien. Vader en dochter weten dit niet te appreciëren, omdat zij in het klassement toch geen bedreiging vormen en er bovendien geen rekening wordt gehouden met de ziekte van Jorien.

De nieuwe, doeltreffende strategie van Karla & Sophie bestaat erin te kiezen voor ’n lift uit hun ‘doelgroep’: snelle wagens. Maar de vermoeidheid (vroeg ontwaken – lange rit) begint zwaar door te wegen bij sommige koppels. Vooral Steven & Sofie verwerken de tegenslag van de vroege ochtend slecht en zelfs de tweeling Just & Brechtje raken het moeilijk eens over het al dan niet zoeken van een slaapplaats, op het ogenblik dat ze nog 1 uur mogen verder racen. Just oordeelt dat Brechtje het spel best wat harder mag spelen, terwijl zij geen nadeel ondervindt in haar medeleven voor de concurrenten. Gelukkig is de gastvrijheid van de plaatselijke bevolking bij het zoeken van een slaapplaats hartverwarmend, wat een opsteker betekent voor bijna alle duo’s.

In Fenghuang wacht Roos op de drie snelste koppels om deel te nemen aan de proef, die erin bestaat zo sierlijk mogelijk tussen bamboestokken te dansen. Nadat de kandidaten allemaal tijdelijk komen vast te zitten in een file, zijn het Jeroen & Manja die als eerste arriveren, voor Karla & Sophie en Krieke & Natalie. Een jury is van oordeel dat dit laatste duo het minst goed danst, waardoor zij afvallen bij de proef. Karla en Manja mogen vervolgens solo dansen in de finale, waarbij Karla een schitterende demonstratie geeft van haar talent en door het publiek tot winnares wordt bekroond. Ze krijgt samen met vriendin Sophie een voorsprong van 1 uur bij het verder zetten van de race.

Ondertussen strijden Kris & Herman en Rink & Jorien tegen de eliminatie, die deze koppels boven het hoofd hangt vanwege hun slechte klassering. De taktiek van Karla & Sophie werpt zijn vruchten af. Het ziet er lange tijd naar uit dat de dames de etappe gaan winnen, tot hun lift zonder benzine valt en er niet meteen getankt kan worden. Maar de pittige dametjes geven de strijd niet op. Ze versieren kort bij de finish een lift met ’n bromfiets. Helaas kan de bestuurder slechts 1 van de dames tegelijk meenemen, al belooft hij terug te keren om ook Sophie te gaan oppikken. Karla komt wel als 1ste bij Art aan, maar voor ook Sophie de eindmeet bereikt, zijn ondertussen Jeroen & Manja gearriveerd, wat etappewinst betekent voor het Nederlandse koppel.

Bij de uitreiking van de punten uit Rink nogmaals zijn ongenoegen omtrent de keuze vroeg op de dag van Jeroen & Manja om hem met zieke Jorien op de beestenbak te posteren. Manja probeert er zich uit te praten, maar Rink vindt het maar flauwekul. Gelukkig krijgt hij van Art te horen dat hij met Jorien de derde plaats van de rit deelt met Krieke & Natalie en het dus veel beter heeft gedaan dan Kris & Herman, die ook deze rit weer als laatste aankwamen. Voor de Belgische vader & zoon betekent dit helaas het einde van Peking Express. Herman besluit dat hij erg gelukkig is geweest dit avontuur als 66-jarige nog meegemaakt te mogen hebben.

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2005, 12:22:00 »
Oja nog een hilarisch moment: Sophie tegen Karla na de dansproef: ik wist wel dat jij ging winnen! Jij met je autistisch verstand! ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-03-2005, 08:49:49 door Jet »
When God created man, she was only joking!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #32 Gepost op: 25-03-2005, 12:45:34 »

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #33 Gepost op: 25-03-2005, 13:37:58 »
 :o wat had ik daar nou van gemaakt? ::rofl::
When God created man, she was only joking!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #34 Gepost op: 26-03-2005, 19:00:48 »
 Kris : Ik zal maar een talloor in mijn broek steken  ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #35 Gepost op: 26-03-2005, 20:16:09 »
Mja die had ik al zo vaak gehoord dat het niet meer zo billenkletsend grappig was.  :P

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #36 Gepost op: 31-03-2005, 23:09:06 »
Wat is een talloor?  ???
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #37 Gepost op: 31-03-2005, 23:20:27 »
Wat is een talloor?  ???
::rofl:: een bord!

En aflevering 5 was wederom genieten!  ::jaja::
When God created man, she was only joking!

Offline Wella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alé, weird ui moar, Fietje "KOERLIE WOERLIE"
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2005, 11:06:50 »
Sophie en Karla zijn echt wel goed bezig. Ik denk dat ze het, tegen alle verwachtingen in, nog heel ver zullen schoppen in dit spel ...!!!
Als je aflevering 1 bekijkt tegenover de aflevering van gisteren, vind ik dat ze echt wel meegegroeid zijn in het spel. 
De opdracht om zoveel mogelijk vissen te vangen, was echt niet aan hen besteed. Zoals ze zelf zeiden, zijn zij echte stadsmensen die geen beest durven aanraken. Al bij al brachten ze het er nog goed van af.  Zeker tegenover natuurliefhebbers Rink en Jorien die vissen vingen alsof ze dit al hun hele leven deden. 
Tijdens aflevering 5 waren ze 2 maal heel close bij de amulet.  Jammer dat ze de etappe niet gewonnen hebben.  Ik had het hun echt wel gegund. 
Volgende keer beter, supergirls !   ::ok::

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2005, 11:09:04 »
AFLEVERING 5

Na een korte nacht in een rijstveld staan de duo’s klaar voor de 5de etappe. Enkel de eerste twee duo’s die aankomen bij de maanheuvel in het Kartsgebergte mogen deelnemen aan de proef en kunnen een amulet winnen. Zij mogen bovendien de volgende dag via de autosnelweg naar Bose liften. De overige 4 teams moeten een omweg nemen via kleinere wegen. Jeroen & Manja staan met 25 punten eerste in de rangschikking.

Na slechts enkele uren liften melden de eerste koppels zich reeds bij het checkpoint aan. Maar eerst wacht hen nog een fikse klim, zodat de strijd om de eerste twee plaatsen een ware uitputtingsslag wordt. Het zijn Karla & Sophie die uiteindelijk eerst aankomen, voor Rink & Jorien. Jeroen & Manja en Steven & Sofie komen tot hun grote teleurstelling net te laat, wat betekent dat zij niet mogen deelnemen aan de proef en verder moeten liften via omwegen.

De proef bestaat erin zoveel mogelijk vissen op te halen met behulp van speciaal hiervoor opgeleide vogels. Een kolfje naar de hand van dierenkenner Rink blijkt meteen, want hij heeft de techniek zeer snel onder de knie. Karla & Sophie achten zich dan ook kansloos in deze proef, maar laten de pret er gelukkig niet door bederven.

De 4 overige koppels liften ondertussen verder. Just & Brechtje spelen het hard wanneer ze ’n lift van Krieke & Natalie afsnoepen, wat Krieke niet weet te waarderen. ’s Avonds belanden de duo’s in een ware spookstad, die een vijandige indruk geeft op de kandidaten. Een lerares vertelt aan Krieke & Natalie dat de bevolking schrik heeft van westerlingen, maar ze mogen wel mee naar ’n feestje, waar ze hondenvlees mogen proeven. Minder goed vergaat het Jeroen & Manja: ze worden door de politie meegenomen naar het bureau en pas na middernacht kunnen ze op zoek naar ’n slaapplaats. ’n Zware mentale klap voor Jeroen, die aan opgeven denkt. Gelukkig mogen ze met de zegen van de politie mee met een jongeman, die hen onderdak wil verschaffen voor de nacht.

Om 4.30 uur worden Rink & Jorien en Karla & Sophie wakker gemaakt om deel te nemen aan de proef. Rink & Jeroen tonen zich van hun beste zijde, totdat de vogels er genoeg van hebben en ’n rustpauze inlassen. Karla & Sophie ontwikkelen ’n eigen wijze om vissen binnen te halen, waardoor het plots nog spannend wordt. Bij het wegen van de buit blijkt dat Rink & Jorien het toch beter hebben gedaan, wat hen een amulet oplevert.

Natalie heeft ’n verrassing voor de jarige Krieke. Via een vertaalcomputer kan ze de Chinese gastheren in ’n steengroeve duidelijk maken wat ze bedoelt. Een Chinese versie van Happy Birthday kan Krieke best waarderen. En ook Steven & Sofie en Jeroen & Manja hebben die avond geluk met het vinden van een slaapplaats.

De volgende ochtend wordt de race verder gezet. Omdat de 4 koppels die de proef niet haalden, door een gebied moeten waar wegenwerken plaatsvinden, zijn ze kansloos om de 2 overige duo’s nog bij te halen. Daarom wordt de wedstrijd gesplitst en worden er bij aankomst 2 amuletten uitgedeeld. Rink & Jorien en Karla & Sophie worden met bussen naar de eindbestemming van de etappe gebracht. Het zijn vader & dochter die eerst arriveren, wat hen de ritzege én een tweede amulet oplevert. Daar krijgen ze samen met Karla & Sophie nog ’n verrassing… er wacht hen een barbecue, waarbij ze 1 koppel naar keuze mogen uitnodigen. Just & Brechtje hebben geluk wanneer ze aan ’n steenlawine ontsnappen. Zij komen als 1ste duo van de ‘afvallers’ aan, wat ook voor hen een amulet betekent. Bovendien worden zij uitverkoren om deel te nemen aan de barbecue. De overige duo’s belanden in ‘strafkamp’, waar ze genoegen moeten nemen met de restjes van de dag.

Tot slot krijgen de kandidaten te horen dat er de volgende ochtend een veiling zal plaatshebben, waarbij ’n stopvlag gekocht kan worden. ’n Koppel dat deze vlag getoond wordt, krijgt 30 minuten verbod om verder te liften. Vooral interessant voor Steven & Sofie, die na hun laatste plaats in de etappe ook helemaal onderaan in het algemene klassement zijn beland. Jeroen & Manja hebben de vlag minder nodig, maar zien er tegen op dat rivaal Rink er misbruik gaat van maken tov hen. In het ‘winnaarskamp’ wordt een plan gesmeed om samen te potten, om op die manier de overige duo’s buitenspel te kunnen zetten…
« Laatst bewerkt op: 1-04-2005, 11:11:50 door lebon simon »