Auteur Topic: BELGISCHE KIJKERS: LEES EERST DIT TOPIC VOOR JE GAAT POSTEN! (spoilers v NL-ers)  (gelezen 58508 keer)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Zuiderburen! Hier kunnen jullie naar hartelust praten over de aflevering! :D ::ok:: Le Bon Simon zal jullie hier wekelijks een kort verslagje presenteren ook :D

De aflevering die donderdag op VT4 te zien is in België, is pas zondagavond in NL te zien. Graag dus alle opmerkingen (spoilers) over de uitzending in dit topic. Vanaf zondagavond kan je dan ook weer over de uitzending in de andere topics posten.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 14:52:36 door Test »
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #1 Gepost op: 3-03-2005, 23:54:47 »
Het was weer GE-WEL-DIG!!  ::ok::

En Art doet dat goed!  ::ok::
En Krieke ...  ::schaam::
En die twee Belgische vrouwen (ken namen nog niet) die de 2e dag al bezig zijn van 'Pff als we maar snel afvallen, want we vinden het al neit meer leuk.' ... schrijf je dan niet in en had anderen de kans gegeven.  ???

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #2 Gepost op: 3-03-2005, 23:57:04 »
AFLEVERING 1

In de nieuwe Peking Express maken we tijdens aflevering 1 kennis met acht koppels, die de race verder zetten op de plek waar Hans & Rani en Reinier & Clarinca hun eindbestemming vorig seizoen vonden… in Peking.

De eerste test is meteen van vitaal belang wil je de start niet missen. Want slechts voor 6 koppels wacht ’n taxi die hen uit de stad zal brengen. De tweeling Just & Brechtje kunnen zich het best oriënteren, gevolgd door Jeroen & Manja. Minder voorspoedig verloopt het voor Steven & Sofie en vader Herman & zoon Kris. Zij hebben zich blijkbaar minder goed voorbereid en moeten als straf Chinees leren in het busje dat hen naar bestemming Xibaipo brengt. De anderen moeten daar zo snel mogelijk per lift geraken, want voor de eerste 2 duo’s wacht daar de eerste proef, waarbij een amulet te verdienen valt voor de winnaars.

’s Avonds moet er halt gehouden worden voor het vinden van een slaapplaats, waarbij beelden van vorig seizoen terug voor de geest worden gehaald… Armoedige leefomstandigheden, warme gastvrijheid, confrontaties tussen verschillende culturen.

’n Apart verhaal binnen het grote geheel is dat van Krieke & Natalie, die elkaar voor aanvang van de race nog nooit ontmoet hadden. Dit gegeven levert vanaf de eerste aflevering mooie televisie op… Het is als objectieve kijker moeilijk niet meteen kamp te kiezen voor dit ontwapenende koppel, al hebben de mooie ogen van Natalie er ongetwijfeld ook wat mee vandoen…

In bedevaartsoord Xibaipo wacht bij een baksteenfabriek nieuwbakken presentator Art met een proef voor de 2 snelste koppels. Het gaat lange tijd goed met Just & Brechtje tot ze ’n dubieuze lift krijgen in ’n busje waarin Brechtje vooral de geur van alcohol herkent… Het loopt bijna helemaal fout wanneer ze ’n aanrijding krijgen met een vrachtwagen. Beter vergaat het vader Rink & dochter Jorien, die de beste lift weten te bemachtigen, gevolgd door het sterke duo Jeroen & Manja.

De proef bestaat erin zoveel mogelijk Chinese termen uit het leven van Mao uit het hoofd te leren. Men krijgt hiervoor net zoveel tijd als de 2de kandidaat uit het andere team nodig heeft om een muur van 300 stenen te bouwen. Rink blijkt ’n ervaren muurbouwer en hij maakt het Jeroen ook nog moeilijk bij z’n lesje. Manja doet bijna dubbel zo lang over haar muurtje, zodat Jorien ook langer mag studeren. Maar Jeroen weet alle vragen goed te beantwoorden, zodat de eerste amulet verzilverd kan worden voor hem & Manja.

Bij het vinden van ’n nieuwe slaapplaats is er aanvankelijk veel verwarring, omdat er in de buurt aardig wat hotels zijn. Maar betalen kunnen/willen de deelnemers uiteraard niet. Gelukkig is hun overredingskracht sterk genoeg om ’n comfortabele nacht door te kunnen brengen.

Alle koppels proberen tijdens de derde dag zo snel mogelijk in stophalte Pingyao aan te komen, want voor de winnaars wacht daar de 2de amulet. Hier blijkt duidelijk dat Jeroen een groot voordeel heeft met zijn kennis van de Chinese taal. Ook Steven & Sofie zijn nu terug in de race met de beste lift van de dag. Maar alle deelnemers komen tijdelijk vast te zitten in een monsterfile van zo’n 70 km ! Grappig om te zien hoe Manja & Jeroen even trachten het verkeer te regelen in deze chaos, wat hen zelfs nog lukt ook. Ondertussen wacht Roos in de Temple of God op de eerste kandidaten, maar door het oponthoud is het ondertussen later dan verwacht geworden en wordt de race stilgelegd. Spanning bij de ontknoping dus, al hebben we wel te zien gekregen dat de koppels Steven & Sofie, Krieke & Natalie en Jeroen & Manja de finish hebben weten te bereiken. Minder goed verliep het voor Stephan & Marco, Sophie & Karla en Herman & Kris: zij belanden ex aequo op de laatste plaats met 3 punten. Just & Brechtje krijgen er 4, Rink & Jorien 5.

De top 3 na de eerste rit ziet er als volgt uit:  3. Steven & Sofie (6 p.); 2. Krieke & Natalie (7 p.) en 1. Jeroen & Manja (8 p.).

Volgende week zullen we helaas reeds afscheid moeten nemen van ‘n eerste duo.

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #3 Gepost op: 4-03-2005, 09:01:25 »
 ::ok:: Ze zijn weer vertrokken! En het was weer een fijne aflevering! ;D

Pffff je zal maar in een file van 2 dagen staan!  :o Of je reispartner helemaal niet kennen! :o

Geweldig de afleidingstactieken van Rink! ::rofl:: En het verkeer regelen van Jeroen en Manja!  ::rofl::
When God created man, she was only joking!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #4 Gepost op: 4-03-2005, 11:00:37 »
Of je reispartner helemaal niet kennen! :o
Ach als je dan met Krieke op pad mag is dat nog niet zo erg.  ::tandpastasmiley::

En die file ja! Hoe ze dat zelf ook veroorzaken dat het zo lang duurt! ???

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #5 Gepost op: 4-03-2005, 14:20:43 »
Ach als je dan met Krieke op pad mag is dat nog niet zo erg.  ::tandpastasmiley::
::rofl::
Citaat
En die file ja! Hoe ze dat zelf ook veroorzaken dat het zo lang duurt! ???
Daar moet je een spleetoogje voor zijn!  :P
When God created man, she was only joking!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2005, 10:46:11 »
Liefst 417.000 Vlaamse kijkers (piekmoment: een half miljoen) konden zich vinden in de eerste aflevering van de Aziatische avonturen van Roos, Art & de kandidaten afgelopen donderdag. Ter vergelijking: vorig jaar zat het programma aan een gemiddelde van 325.000 kijkers.

Offline dancing_queen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I got a jar of dirt!!!
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #7 Gepost op: 6-03-2005, 21:10:23 »
Hoi,

De Noorderburen hebben nog geen aflevering gezien of wat? Wanneer dan wel? Want zo kan er niet echt gediscussieerd worden, he.

Ik vond het meteen een zalige aflevering.
Toffe koppels!!!! Leuk die Chinezen en vooral dan hun Engels.
Ik ben meteen fan van Jeroen  :P !!  ::love::
Ook wel leuk hoe dat meisje haar Engels had geleerd van een karaokemachine, hehe.
Khoop dat er nog leuke afleveringen aankomen, maar daar twijfel ik niet aan.
Salukes,
why is the rum always gone?

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #8 Gepost op: 6-03-2005, 21:16:21 »
Ach als je dan met Krieke op pad mag is dat nog niet zo erg.  ::tandpastasmiley::


Wou net hetzelfde zeggen van Natalie  ;D ::schaam::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #9 Gepost op: 6-03-2005, 21:17:40 »
Ze zijn allebei  ::ok::

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2005, 00:17:01 »
De Noorderburen hebben nog geen aflevering gezien of wat? Wanneer dan wel? Want zo kan er niet echt gediscussieerd worden, he.

De Nederlanders kijken het op zondagavond om 20.30 uur. Dus vanaf dan kun je over de 'nieuwe' afleveringen of ontwikkelingen discussieren. Verder in dit topic natuurlijk, met de Vlamingen die hier aanwezig zijn. Robbieazerty, Jet en Vriendlief bijvoorbeeld!
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2005, 00:20:52 »
AFLEVERING 1

In de nieuwe Peking Express maken we tijdens aflevering 1 kennis...

Mooi verslagje Simon Lebon. ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2005, 00:44:37 »
De discussie kan los. Le Bon Simon, leuk verslag hoor bedankt maar weer. ::ok:: ::ok:: Het was een gave aflevering en wat leuk dat de kijkcijfers in België zo mooi zijn!!! Toppie hoor ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2005, 02:31:12 »

Nu durfde ik ook hier te komen kijken, nu ik de aflevering gezien heb.
Ik wil niets van tevoren weten, dan is het spannende ervan af hé. ::ok::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2005, 23:35:49 »
Aflevering 2 is geweest in België, dus niet meer lezen, NL'ers! ;)

Mja viel beetje te verwachten dat Stephan en Marco er uit zouden liggen... Er is niet veel van getoond geweest in de reeks, dus ken ze amper en zal ze dus ook niet erg missen. (niet omdat ik ze niet leuk vind, maar omdat ze dus sowieso al weinig in beeld waren)
En was Rink nu echt zo naïef om te denken dat iedereen zich netjes aan die afspraak zou houden in een race? Een spel waar tactiek je goed vooruit kan helpen.
En ik vond Natalie een beetje overdreven reageren op Krieke. En het ook zo lang en halsstarrig volhouden enzo. Maarja is ook niet makkelijk om daar zonder bekenden in China te zitten.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2005, 23:56:44 »
AFLEVERING 2

De 2de aflevering van Peking Express brengt de kandidaten van Xibaipo naar de oude hoofdstad van China… Xian. Tussenhalte wordt het stadhuis van Xi Xin Fen, waar voor de 5 snelste koppels de proef wacht. Bijkomende voorwaarde is om aldaar met een levende kip te arriveren.

Vader Rink krijgt samen met dochter Jorien de beste lift te pakken. De luxewagen van een rijke zakenman brengt hen aan de leiding van de race & een Engels sprekende vriend zorgt voor de kip. Ze hebben zelfs tijd voor ‘n bezoekje naar de woning van de Chinese gastheer, al wordt Jorien wel wat nerveus wanneer het te lang uitloopt.

Met veel gebarentaal & kippenimitaties (weer lachen), weten ook ’n aantal andere duo’s een kip in bezit te krijgen. Jeroen & Manja dopen hun exemplaar tot Kareltje, wat meteen ’n band schept uiteraard.

Rink & Jorien behouden ’n veilige voorsprong op achtereenvolgens Just & Brechtje, Jeroen & Manja en Kris & Herman. Voor de 5de en laatste kwalificatieplaats wordt het een spannende strijd tussen Krieke & Natalie en Karla & Sophie. Nadat Natalie even onoplettend is en de kip ‘verliest’, komt het tot een hevige ruzie met Krieke. De verstandhouding is plots helemaal zoek en Natalie denkt zelfs even aan stoppen. Karla & Sophie profiteren hiervan en met de hulp van de lokale politie kunnen zij de belangrijke 5de plaats veilig stellen.

De 5 duo’s wacht een overnachting in een luxeverblijf, met voorafgaand een avondmaal. Kris & Herman leren de Chinese etiquette kennen, waarbij Kris zich een meester in het slurpen toont. Jeroen & Manja worden totaal misbegrepen: ’n poging om het leven van Kareltje te redden, loopt op dramatische wijze af, wanneer de lievelingskip op het menu belandt…

Meer lekkernijen volgen bij de proef, waarbij 7 typische Chinese gerechten geserveerd worden, waaronder een varkenssnuit & ’n ossenpenis. De kandidaten mogen na degustatie raden welke geneeskundige krachten aan de gerechten verbonden zijn. Just & Brechtje komen als winnaars uit de bus, met ’n dubbele prijs als beloning. Ten eerste krijgen ze ’n voorsprong van 30 km bij het verder liften, verder mogen zij een koppel aanduiden dat eerst nog 2 schapen op de markt moet helpen afleveren. De tweeling kiest voor ’n duo uit de kelder van de rangschikking; het lot beslist dat Marco & Stephan de vervelende opdracht krijgen.

Karla besluit bij het verder racen zich van haar mooiste kant te laten zien… ze heeft een luchtig topje als outfit gekozen, waarbij zelfs vriendin Sophie haar bedenkingen heeft. Maar de gevolgen zijn snel duidelijk… zelfs de politie helpt de dames, zodat ze uiteindelijk plaats krijgen in een autobus. GIRL POWER tijdens de dag van het topje !

Ook met Herman & Kris gaat het ondertussen heel goed, zolang Kris de badmuts van z’n vader niet laat verdwijnen tenminste. Elders dreigt ’n conflict: Rink heeft ’n afspraak willen maken dat het koppel welk het snelst op ‘n plek belandt daar ook recht heeft op de eerste lift. Maar Jeroen & Manja vinden dat geen leuk idee en laten vader & dochter ter plekke achter, wat niet in dank wordt afgenomen.

Wanneer om 6 uur wordt gestopt met racen liggen Kris & Herman aan de leiding, voor Karla & Sophie. Rink & Jorien belanden in een hotelkamer met dronken mannen, maar Rink weet gelukkig de rust te bewaren. Ondertussen proberen Krieke & Natalie begrip op te brengen voor elkaar. Het blijkt toch niet zo evident met een volslagen onbekende aan ’n avontuur als Peking Express deel te nemen.

In de slotetappe naar Xian loopt het minder goed voor Kris & Herman, hun lift maakt geen snelheid & er wordt tijd verloren bij ’n sanitaire stop. Zo wordt het een spannende tweestrijd tussen Karla & Sophie en Just & Brechtje, waarbij de tweeling aan het langste eind trekt, doordat het andere koppel zich aanvankelijk aan de verkeerde ingang van het park aanmeldt.

Rink & Jorien eindigen in deze 2de etappe als laatste, voorafgegaan door Stephan & Marco. Dankzij de punten behaald in de 1ste aflevering, mogen vader & dochter echter in de race blijven, wat helaas het einde betekent voor Stephan & Marco.

Tijdens aflevering 3 zullen we te zien krijgen hoe 5 van de 7 koppels gemixt worden, waarbij één iemand als ‘blok aan het been’ mag fungeren…
« Laatst bewerkt op: 11-03-2005, 08:42:33 door lebon simon »

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #16 Gepost op: 11-03-2005, 09:09:03 »
Ik vond het wederom een fijne aflevering. Stephan en Marco eruit, lag inderdaad al een beetje voor de hand, want die zijn weinig in beeld geweest; al vond ik ze wel komisch met de schaapjes op sjouw!  :)

Rinck en Jorien met die dronken gasten op de kamer!  :o Ik was echt niet gaan douchen!!!

Wat mij ook opviel is dat we die jongen met de lange haar en dat meisje met de wangpiercing ook maar heeeeeeeeel weinig in beeld krijgen, maar zij staan niet superslecht in het klassement!  ???
When God created man, she was only joking!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #17 Gepost op: 11-03-2005, 10:25:48 »
Het klassement kwam maar heel even in beeld, maar ziet er op dit ogenblik als volgt uit...

1. Jeroen & Manja / Krieke & Natalie / Just & Brechtje - 12 p.
4. Karla & Sophie - 10 p.
5. Kris & Herman / Steven & Sofie - 9 p.
7. Rink & Jorien - 6 p.
8. Marco & Stephan - 5 p.

Werk aan de winkel voor vader & dochter tijdens afl. 3 dus !  :o

Waarom we Steven & Sofie nauwelijks te zien kregen, is me ook 'n raadsel. Maar hetzelfde was wel van toepassing voor Marco & Stephan tijdens afl. 1 & hoe 't met hen afliep, zagen we gisteravond...  :-\\



« Laatst bewerkt op: 11-03-2005, 12:28:25 door lebon simon »

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #18 Gepost op: 11-03-2005, 10:33:51 »

Waarom we Steven & Sofie nauwelijks te zien kregen, is me ook 'n raadsel. Maar hetzelfde was wel van toepassing voor Marco & Stephan tijdens afl. 1 & hoe 't met hen afliep, zagen we gisteravond...  :-\\
Tsja wat we er nu van gezien hebben, kan ik alleen maar zeggen dat ik er niet rouwig om zal zijn, maar aan de andere kant, we hebben ze eigenlijk te weinig in beeld om een echt beeld van ze te krijgen!  :-\\
When God created man, she was only joking!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #19 Gepost op: 11-03-2005, 12:25:37 »
Er zal niet veel interessants gebeurd zijn met die twee ofzo...

en ik zou wel gaan douchen zijn hoor Jet, badkamerdeur op slot, veilig weg van die dronkaards.  ;)