Auteur Topic: BELGISCHE KIJKERS: LEES EERST DIT TOPIC VOOR JE GAAT POSTEN! (spoilers v NL-ers)  (gelezen 58523 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
any news?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Komt ie, Gerard...  ;)


AFLEVERING 8

De koppels hebben Nepal alweer verlaten en zijn 130 km zuidwaarts India in gereisd. In deze 8ste etappe hoeft niemand naar huis, maar er zijn wel 2 amuletten te winnen ter waarde van 10.000 euro elk. In het eerste gedeelte van de etappe reizen de duo’s naar Allahabad, waar de Ganges- en de Yamuna-rivier samen komen.

Het liften valt in dit nieuwe land de duo’s aanvankelijk tegen. In tegenstelling tot in China en Nepal, blijkt het in India onmogelijk zonder geld mee te mogen in een bus. Eveneens hinderlijk is de drukte veroorzaakt door de vele mensen in de straten. Karla & Sophie ervaren dat de vrouwen als minderwaardig worden beschouwd in deze samenleving, waardoor het moeilijker wordt voor hen om aan een lift te geraken. Rink & Jorien hebben meer succes, maar het komt tot een conflict met de chauffeur wanneer blijkt dat ze geen geld hebben. Gelukkig worden ze geholpen door een vriendelijke man, die hen zelfs bustickets bezorgt.

In bedevaartsoord Allahabad wachten vier gastgezinnen op de kandidaten. Volgens aankomst overnachten de duo’s bij families in diverse rangen van kasten. Rink & Jorien zijn het snelst en mogen bij ’n gezin uit de hoogste kaste verblijven. Karla & Sophie krijgen onderdak bij een magistraat en Krieke & Natalie komen bij een muzikale familie terecht. Just & Brechtje tenslotte moeten genoegen nemen met een verblijf bij een familie uit de laagste kaste.

Op elk hun eigen wijze vieren deze gezinnen het religieuze feest ‘Dewali’ (feest van het licht). Voor Rink een bijzondere ervaring, vooral omdat hij net nu z’n 48ste verjaardag viert ! Nadat de kandidaten worden gezegend door priesters, volgt de proef waarbij een amulet te winnen valt. Eén lid van elk team maakt ’n offerbootje, welk de partner uit het snelstromende water moet trachten op te vissen. Wanneer de kaars op het bootje nog brandt, krijgt men 3 punten; elk ander opgevist offerbootje is goed voor 1 puntje. Karla & Sophie falen compleet in deze opdracht, in tegenstelling tot Just & Brechtje, die maar liefst 17 punten weten te vergaren en zodoende hun 3de amulet weten te verzilveren.

Tijdens de laatste dag van etappe 8 liften de koppels zo snel mogelijk naar de eindbestemming, waar voor de winnaar alweer ’n amulet wacht. Just & Brechtje komen vast te zitten op een weg zonder verkeer, maar worden dan toch nog opgepikt door ‘n chauffeur met ’n snelle personenwagen. Karla & Sophie wenden zich als voorheen tot mannen met uniformen en krijgen op die manier hulp van een hoofdcommissaris van de politie. Nadat ook Rink & Jorien komen vast te zitten op landwegen, krijgen ze ’n superlift te pakken. En Krieke & Natalie gaan vlot vooruit dankzij het vrachtverkeer.

Spanning dus bij de bekendmaking van de rituitslag, die uiteindelijk als volgt luidt…

1. Krieke & Natalie (meteen hun 1ste amulet)
2. Rink & Jorien
3. Karla & Sophie
4. Just & Brechtje

Tijdens de volgende aflevering, waarbij één van de vier duo’s de race zal moeten verlaten, kan 1 koppel een vrijgeleide naar de 10de etappe verdienen.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2005, 11:11:22 door lebon simon »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
AFLEVERING 9

De negende etappe brengt de 4 resterende duo’s dwars door het land van de Maharadja’s naar het fort van Amber. Wie daar als laatste aankomt, moet de race verlaten.

Vroeg in de ochtend worden de kandidaten gewekt voor een nieuwe proef. Hiervoor moet men leren rekenen in het Hindi, want wie het snelst 5 rekensommen goed kan oplossen, mag als eerste verder liften. Bovendien mogen de winnaars bepalen welke concurrenten een omweg van zo’n 80 kilometer moeten maken. Natalie blijkt heel bedreven in deze proef en weet als snelste de juiste antwoorden te geven. Samen met Krieke beslist ze dat Rink & Jorien de omweg moeten maken, wat een mentale klap betekent voor de senior van het gezelschap.

Karla & Sophie hebben het meeste moeite met de rekensommetjes, maar één keer aan het liften, loopt alles weer op wieltjes voor hen. Ze weten een lift te bemachtigen van een rijke zakenman, die zaken doet in Brussel en connecties heeft met het Belgische koningshuis.

Bij het grafmonument in Orcha wacht voor de twee snelste duo’s de proef, waarbij een vrijgeleide te winnen valt naar de 10de etappe. Het wordt een duel tussen Karla & Sophie en Just & Brechtje. Karla en Just worden vastgeketend aan kettingen met 3 sloten. Twee sleutels moeten ze zelf in handen trachten te krijgen tussen kronkelende slangen, voor de resterende sleutel moet de partner zorgen in een afzonderlijke opdracht. Karla overwint haar angst voor de slangen en wanneer Sophie dan ook nog het snelst terugkomt met de 3de sleutel, kunnen ze hun geluk niet meer op bij deze overwinning.

De drie overige koppels moeten zo snel mogelijk naar de eindbestemming in Amber verder liften. Maar onderweg in Agra bij de Taj Mahal - het grootste bouwwerk ter wereld - worden ze voor een keuze gesteld. Ofwel wordt er besloten meteen verder te racen, ofwel kiest men voor ’n bezoek aan het monument. In dat laatste geval volgt er een vraag, waarbij men bij ’n fout antwoord een straftijd van 30 minuten riskeert.

Krieke & Natalie arriveren het snelst bij de Taj Mahal en kiezen voor een vlug bezoek. Het antwoord op de vraag hebben ze goed. Daarna komen Rink & Jorien eraan. Jorien heeft vandaag net 1 jaar verkering en wil dat graag bij dit monument (ter ere van de liefde gebouwd) vieren. Wanneer Just & Brechtje 1 uur later aankomen en horen dat concurrenten Rink & Jorien nog steeds ter plekke zijn, nemen ze de moeilijke beslissing verder te racen en van ’n bezoek af te zien. Vooral Brechtje heeft het daar achteraf moeilijk mee, zeker wanneer ze weer worden bijgehaald door Jorien & Rink en deze laatste zich bezondigt aan verbaal natrappen.

In de slotfase van de etappe weet Rink zijn zaakjes weer uitstekend te regelen. Na een prima lift, kan hij z’n gastheer overtuigen om tickets te kopen voor ’n luxebus. Ook Just & Brechtje krijgen geld om buskaartjes te kopen, maar Just opteert ervoor om met snellere wagens verder te liften. Helaas biedt die gelegenheid zich niet meteen aan en Brechtje stelt zijn beslissing dan ook in vraag.

Nadat we te zien krijgen hoe Krieke & Natalie als eerste bij het fort in Amber aankomen, volgt de bekendmaking van de uitslag. Daaruit blijkt dat Just & Brechtje laatst zijn en bijgevolg de race moeten verlaten…

Tijdens de volgende aflevering, waarin 3 amuletten te winnen zijn, zullen we meer te zien krijgen omtrent de rivaliteit tussen Krieke en Rink…
« Laatst bewerkt op: 28-04-2005, 23:35:50 door lebon simon »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Haha eerst Jeroen en Manja, mijn winnaars in de pool eruit.
Toen maar geswitched naar Just en Brechtje... ::rofl::
Ik ga nog laatst eindigen in de pool!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Jammer voor Just & Brechtje wel,...  :-\\  :-[  En ze hebben zelfs de Taj Mahal gemist om in de race te kunnen blijven !  ::ohno::

Heb me trouwens behoorlijk zitten ergeren aan Rink deze aflevering !  ::niet-ok::
Bij vorige gelegenheden kon je nog inbrengen dat het allemaal deel van het strijdplan was, maar de wijze waarop hij de tweeling behandelde na hun gemist bezoek aan het grafmonument...  ::ohno::  ::niet-ok::  Misplaatst leedvermaak als je 't mij vraagt.  :-\\

Maar ik verwacht vader & dochter wel in de finale omwille van NL/BE, kijkcijfers etc...  :-X  Rink & Jorien profiteren duidelijk 't meest van het afvoeren van 'n algemeen klassement. Nu is het gewoon kwestie om NIET laatste te arriveren en dat is 'n stuk makkelijker dan voor de eerste plaats te gaan.

Wie me 'n beetje kent, weet dat ik niet chauvinistisch ben, maar na de uitschakeling van Jeroen & Manja en Just & Brechtje, hoop ik in dit geval op een Belgische overwinning, if you know what I mean...  ;D

Offline Vinkje

  • Forumlid

Ja nu hoop ik dat Krieke en Natalie winnen, of Karla en Sophie.
Ik ga nu ook de Duitse peking express volgen, die begint morgenavond
op 6 Mei dus, en komt op rtl+, die kan ik ontvangen via de schotel.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
AFLEVERING 10

De 10de etappe brengt de kandidaten naar de Kristabantower in Palanpur. Dit keer moet niemand de race verlaten, maar zijn er wel weer amuletten ter waarde van 10.000 euro elk te verdienen voor de uiteindelijke winnaars van Peking Express.

De koppels worden per trein naar de afgelegen woestijnplek Pokaran in de deelstaat Rajastan gebracht. Daar moeten ze richting Devikot liften over een afstand van 150 km. Het duo welk als eerste bij het checkpoint arriveert wint 'n amulet én mag bepalen welke concurrenten een straftijd  krijgen bij aanvang van de proef. Wanneer Krieke & Natalie het snelst aankomen, kiezen ze alweer Rink & Jorien als slachtoffers uit. Zij krijgen een wachttijd van 20 minuten bij de start van een loodzware tocht van 20 km door de woestijn met 2 geiten & 1 ezel en ’n GPS als enig hulpmiddel. Bij ’n hoge duin wacht voor de 2 snelste koppels een zware fysische proef. Hierbij valt een uitzonderlijke amulet te winnen: de winnaars van deze opdracht krijgen reeds de volgende dag – ongeacht het eindresultaat – 10.000 euro op de bankrekening gestort.

Krieke & Natalie komen als eerste bij de hoge duin in de woestijn aan, gevolgd door Rink & Jorien. Karla & Sophie zijn totaal uitgeput bij het huis van ’n herder gestrand. In een spannende proef, waarbij kruiken & drinkbakken met water gevuld moeten worden, halen Krieke & Natalie het nipt van vader & dochter. Goed voor ‘n amulet plus 10.000 euro op de rekening !

Daarna worden de koppels in naburige woestijndorpen gedropt, waar ze op zoek moeten naar een slaapplaats. Het geluk blijft Krieke & Natalie ook hier toelachen en tevens Karla & Sophie hebben weer succes. Minder goed verloopt het voor Rink & Jorien, die na lang onderhandelen tenslotte in ’n tempel kunnen overnachten, waar echter ’n luidruchtige viering plaatsvindt tot 5 uur in de ochtend. Na die slapeloze nacht proberen ze de volgende dag toch te gaan voor de etappewinst en bijhorende amulet. Rink & Jorien opteren als voorheen voor een lijnbus om hen ter bestemming te brengen. Wanneer een controleur eist dat ze een ticket kopen, is er een passagier zo lief om dat voor hen te betalen. Maar helaas brengt al die hulpvaardigheid hen niet verder dan de 3de en laatste plaats in de rit. Want het zijn eens te meer Krieke & Natalie die het snelst bij de toren in Palanpur arriveren. De 2de plaats van Karla & Sophie betekent voor hen dat ze nog iets langer op hun allereerste amulet zullen moeten wachten.

Tijdens de volgende aflevering komen we te weten welk van de drie overgebleven koppels de finale naar Bombay zal moeten missen...
« Laatst bewerkt op: 6-05-2005, 22:25:21 door lebon simon »

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Lebon Simon, complimenten maar weer dat je zo trouw het verslag hier neerzet voor onze zuiderburen. Toppie en bedankt ::ok:: ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Lebon Simon, complimenten maar weer dat je zo trouw het verslag hier neerzet voor onze zuiderburen. Toppie en bedankt ::ok:: ::ok::

Graag gedaan, Mapel !  ;)

Hoop enkel dat er nu & dan een Belg langskomt om te lezen hier...  ???

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Ja daar zeg je zo eens wat hahahahhaa
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw


Hoop enkel dat er nu & dan een Belg langskomt om te lezen hier...  ???
Niet alleen de belgen lezen dit topic hoor...ik kan me  elke week nauwelijks bedwingen om hier geen kijkje te nemen voorafgaand aan onze aflevering ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline nilsma

  • Forumlid
Niet alleen de belgen lezen dit topic hoor...ik kan me  elke week nauwelijks bedwingen om hier geen kijkje te nemen voorafgaand aan onze aflevering ;D

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me vaak ook niet kan bedwingen ::schaam::

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Niet alleen de belgen lezen dit topic hoor...ik kan me  elke week nauwelijks bedwingen om hier geen kijkje te nemen voorafgaand aan onze aflevering ;D

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me vaak ook niet kan bedwingen ::schaam::

 ::rofl::  Hahaha, ik heb dat altijd bij Expeditie Robinson dat bij ons dan weer 'n paar dagen later komt  ::jaja::

Met dat verschil dat de hele site dan vol spoilers voor de Belgen staat !   ::ohno::  ;)

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 11 op donderdag 12 mei om 21u10 op VT4!
Vorige week raceten de duo’s door Rajastan, de woestijnprovincie van India. De duo's strijdden voor de laatste drie amuletten voor de finale. Krieke en Nathalie wonnen drie amuletten. Rink en Jorien grepen naast een mooie geldprijs en Sophie en Karla hebben nog steeds geen enkel amulet.
In deze elfde en spannende aflevering van Peking Express moeten de duo’s beginnen aan de laatste etappe voor de finale. Nog 1 duo zal moeten afvallen.
In deze belangrijke eliminatie-etappe moeten de duo’s van Palanpur 445 kilometer liften naar Vadodara. Vandaag racen de koppels eerst naar de zoutvlakte van Zizuvada. En hoe sneller ze daar aankomen hoe meer voordeel ze hebben bij de proef. En de inzet voor die proef is hoog.
De duo’s kunnen namelijk een vrijgeleide winnen voor de finish. Het duo dat de proef wint is dus zeker van zijn plaats in de finale.
En die beloofde prijs heeft effect: de drie koppels beginnen gehaaster dan ooit aan de etappe. Iedereen wil de vrijgeleide naar de finale veroveren. En geen enkel duo wil vandaag Peking Express verlaten.....

 ::ok:: Klinkt weer als een fijne aflevering!
When God created man, she was only joking!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik was helemaal happy toen Krieke en Natalie die proef wonnen en dus in de finale zaten!  ::ok:: :D

En nog happier toen Rink er uit lag!  :D
(Ik haat hem niet ofzo, maar vond hem ook niet sympathiek)

Woohoo allemaal Vlamingen in de finale!  8) ;D

Offline dancing_queen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I got a jar of dirt!!!
Wooooooooooohooooooooooo!!

Geweldeug gewoon hoe Rink en Jorien verliezen omdat die ene man hen bij hem thuis vroeg. Echt super dat K en S en K en N in de finale zitten, echt SUPER!!!! :) :) :) :) :)
why is the rum always gone?

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
 ::oink:: Mijn nachtmerrie is uitgekomen lees ik  ::ohno::

Karla en Sophie in de Finale...  ::ohno:: ::ohno::

Rink en Jorien eruit..  ::ohno:: ::ohno::

De tweede PE ramp  ::ohno::

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
AFLEVERING 11

De 11de etappe brengt de kandidaten van Palanpur naar Vadodara over een afstand van 445 km. Aan het eind van deze aflevering komen we te weten welk van de 3 resterende koppels de finale naar Bombay niet zal bereiken.

Het checkpoint voor de belangrijke proef bevindt zich bij de zoutvlakte in Zizuvada. Voor de winnaars wacht er een vrijgeleide naar de finale van Peking Express. Daarbij is de volgorde van aankomst belangrijk, want de snelste lifters krijgen het grootste voordeel bij aanvang van de opdracht. Tijdens het liften zijn we alweer getuigen van de rivaliteit tussen Krieke en Rink, die elkaar het zonlicht steeds minder lijken te gunnen. De vriendinnen Karla & Sophie hopen als lachende derden hiervan te kunnen profiteren. Krieke & Natalie krijgen een rechtstreekse maar langzame lift te pakken naar Zizuvada. Na lange tijd aan de leiding te hebben gelegen, worden ze in de slotkilometers door beide andere teams voorbijgestoken. Het zijn alweer de verfijnde lifttechnieken van Karla & Sophie die de beste vruchten afwerpen.

Nadat de koppels de nacht hebben doorgebracht bij zoutwinners, wacht de volgende dag de moeilijke behendigheidsproef. Eén lid van elk team moet binnen een tijdspanne van 15 minuten zoveel mogelijk zout in een schaal op het hoofd overbrengen naar de partner. Karla & Sophie hebben het meeste voordeel dankzij hun snelle lift, want Rink & Jorien krijgen 1 minuut straftijd en Krieke & Natalie zelfs 2 minuten. Rink faalt echter compleet in deze opdracht, zodat we alle aandacht kunnen reserveren voor een spannend duel tussen Sophie en Krieke. Sophie doet het heel goed met een resultaat van 23,7 kg, maar Krieke doet – ondanks de 2 minuten handicap – net beter met 24,9 kg. De eerste finalisten zijn hiermee bekend: Krieke & Natalie mogen al aan Bombay beginnen denken.

Voor de 2de en laatste finaleplaats wordt het een spannend duel tussen Rink & Jorien en Karla & Sophie. Wie het snelst bij het paleis van de maharadja in Vadodara arriveert, is hierbij alles wat nog telt. Krieke & Natalie zijn al verzekerd van een finaleplaats en kunnen dus relaxen. Maar wanneer ze samen met Rink & Jorien in eenzelfde bus belanden en de controleur naar tickets vraagt, haalt Krieke een grapje uit. Hij verwijst naar Rink als ‘the man with the money’, waardoor vader & dochter hardhandig van de bus worden verwijderd. Karla & Sophie zetten ondertussen alles op alles, wanneer ze plaats nemen op het dak van een jeep.

Aan het eind van de dag krijgen de kandidaten de gelegenheid om naar het thuisfront te telefoneren. Een geëmotioneerde Rink put alvast moed uit een gesprek met z’n vrouw. Greetje – de vriendin van Krieke – reageert heel positief op Natalie. Maar Dieter – de vriend van Natalie – heeft minder inlevingsvermogen, wat een moeilijk moment oplevert voor de Vlaamse schone. Gelukkig vindt ze troost bij Krieke.

Tijdens de slotfase van de etappe moeten de kandidaten halt houden bij de Ashram van Gandhi in Ahmedabad. Opdracht luidt aldaar om een bol katoen tot garen te spinnen. Karla & Sophie zijn alweer beter bij het liften, maar Rink & Jorien weten een achterstand van 15 minuten om te buigen naar een voorsprong van 20 minuten, dankzij de uitstekende prestatie van Rink bij het spinnen. Omdat daarna ook het liften succesvol verloopt, lijkt de etappezege binnen handbereik voor vader & dochter. Maar de rijke zakenman wil graag zijn huis en familie showen en softdrinks aanbieden aan de lifters. Ondertussen hebben Karla & Sophie een goede lift te pakken gekregen, waardoor hun kansen op winst weer stijgen.

Bij de bekendmaking van de uitslag blijkt dat Karla & Sophie uiteindelijk een half uurtje eerder bij het checkpoint aankwamen dan Rink & Jorien. Dit betekent dat de finale van de tweede editie van Peking Express een exclusief Vlaamse aangelegenheid wordt. Volgende week krijgen we de ongetwijfeld spannende ontknoping in de drukke straten van eindbestemming Bombay.

Offline Iris77

  • Forumlid
Wauw, geweldig dit!!!! Mijn twee favo koppels in de finale!! ::ok::  ::ok::
Ik kan de aflevering pas zondag bekijken, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen...   ::schaam:: Maar ik ben blij dat ik het gelezen heb, ik kijk nu nog meer uit naar zondag!  ;D Het enige nadeel is, dat dit niet goed is voor m'n pool... Meestal is het namelijk zo dat de mensen die ik er graag uit wil (in dit geval Rink en Jorien) er juist ín blijven. Dus ik had hun door laten gaan ipv Karla en Sophie. Maar ik geloof dat ik nu blijer ben!  ::jaja::

Offline nilsma

  • Forumlid
Ik kon het ook niet laten ::schaam::
Maar ben wel blij dat R+J eruit zijn.