Auteur Topic: Stel hier al je vragen aan: Oscar  (gelezen 85724 keer)

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #40 Gepost op: 18-03-2005, 00:02:10 »
I agree, tuurlijk heb je je niet erg populair gemaakt door iemand als Matthijs zo te behandelen, maar dan moeten ze niet beginnen over manipuleren enzo. Bah stelletje kleuters. Maar voelde je je ook erg eenzaam op dat moment?
Beste Guiki, Lady C en True Gondorian,
In eerste instantie leeft de groep in een soort trance.... er is een volledig nieuwe realiteit...en het duurt even voor dat de groep daar aan went. Vervolgens gaat het spel meer vorm krijgen. Mensen zijn zich meer bewust van het spel element en de invloed die ze daar op uit kunnen oefenen. Op dat moment ben ik de leider. Het maakt niet uit wie ik selecteer voor een duel. Alle beslissingen zijn fout. Ik kies voor het vakantiekamp omdat ik daar het minst mee heb. (ik veroordeel het niet!) Eerst Ellen en dan Matthijs. Op basis van de reacties kan je zelf opmaken wie tot het vakantiekamp behoren en wie "in mijn ogen" echte farmers willen zijn.
Weet je..ik denk dat iedereen in zijn leven wel ergens tegen wil zijn... en als het leven de farm blijkt te zijn.........

Misschien komt het allemaal nog goed.....ik weet dat ik vannacht heel goed kan slapen. Ik weet wat er is gebeurd, ik weet wat we niet gezien hebben...ennuh..ik weet wat er nog komt!

kusjes en welterusten  ::bravo:: ::regenboog:: ::joehoe::

Oscar
als je stoere praat hebt....

Offline vroevroe

  • Forumlid
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #41 Gepost op: 18-03-2005, 00:05:13 »
Beste Oscar,
waar ging het mis waarom pist iedereen je nu zo uit, begrijp niets van dit hele verhaal? Hoop dat je daar een antwoord op kan geven groetjes vroevroe

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #42 Gepost op: 18-03-2005, 00:07:22 »
Oscar, na aflevering drie heb ik het zeer met je te doen! wat een enorm stel kleuters!  ::jaja::.... Ik snap niks van die hele discussie niet, waarom zijn ze nu eigenlijk boos?

Lieve Guikie,
Dank voor je medeleven. Ik snapte het ook niet. Ik voelde me erg eenzaam en in de steek gelaten.
xx Oscar xx
als je stoere praat hebt....

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #43 Gepost op: 18-03-2005, 00:17:11 »
Beste Oscar,
waar ging het mis waarom pist iedereen je nu zo uit, begrijp niets van dit hele verhaal? Hoop dat je daar een antwoord op kan geven groetjes vroevroe

Beste vroevroe,

Het grappige is dat iedereen...ondanks dat ze me uitpissen... toch zorgt voor het welslagen van de opdrachten....

Maar als antwoord op je vraag: De mensen verdenken mij van het hebben van een tactiek en het niet communiceren ervan. Natuurlijk laat ik niet mn echte emoties zien. Ik ben kwaad, gekrenkt, verdrietig, eenzaam..noem maar op. Maar ook strijdlustig, ennuh....zoiets van kom maar op...ik lust jullie rauw. Het lijkt (tot nu toe) niet slim om zo te reageren... Mensen zoeken kwetsbaarheid en geen onkwetsbaarheid. Ofschoon ik kwetsbaar ben laat ik het niet echt zien (behalve voor de echt geinteresseerde en de goede waarnemer)en dus hebben ze niet echt grip op me......

krijgen ze dat nog?????.....wacht maar af....het worden nog mooie donderdagen en zondagen.

 ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::
als je stoere praat hebt....

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #44 Gepost op: 18-03-2005, 07:16:59 »


krijgen ze dat nog?????.....wacht maar af....het worden nog mooie donderdagen en zondagen.

 ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

je vergeet nu de vrijdag avonden in belgie en ik weet niet waneer ze het herhalen daar

4 dagen farm per week dus
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #45 Gepost op: 18-03-2005, 07:52:07 »
Hallo Oscar,

Wat ik niet goed begrijp is dat de mensen zoals wij die gisteravond gezien hebben niet echt begrip lijken te hebben voor de situatie waar je als farmleider in gemanouvreerd wordt. Het lijken mij wel integere mensen waarmee je het spel speelt, maar zien ze dan niet dat jij als farmleider door de opzet van het spel een positie krijgt waarbij het vanuit de productie de bedoeling is dat mensen zich gaan ergeren of irriteren. Je krijgt de luxe van een eigen kamer, je hoeft zeker het spel niet te verlaten die week en vanuit deze 'machtspositie' worden keuzes van je gevraagd die zoals je zelf al aangaf altijd de verkeerde zullen zijn. Het lijkt mij dat als mensen inderdaad het spel spelen ze juist begrip moeten hebben voor je positie. Of wordt dit alles vertroebeld door honger en hard werken?

Maargoed, we krijgen natuurlijk maar een heel klein deel te zien van wat er werkelijk allemaal gebeurt en gezegd wordt. Maar ik sluit me op basis daarvan aan bij wat er hiervoor gezegd is, ik sta wel achter je beslissingen en vind dat de rest wel wat meer begrip mag tonen. Je lijkt mij een doortastende kandidaat en iemand die veel goeds kan bijdragen aan een spel als dit en ik hoop dat je nog even mag blijven!

Groetjes, Dingeling ::bravo::
Mollius esse quam videri

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #46 Gepost op: 18-03-2005, 09:40:07 »
je vergeet nu de vrijdag avonden in belgie en ik weet niet waneer ze het herhalen daar

4 dagen farm per week dus

srry...je hebt gelijk...... ::schaam::
als je stoere praat hebt....

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #47 Gepost op: 18-03-2005, 09:45:38 »
Hallo Oscar,

Wat ik niet goed begrijp is dat de mensen zoals wij die gisteravond gezien hebben niet echt begrip lijken te hebben voor de situatie waar je als farmleider in gemanouvreerd wordt. Het lijken mij wel integere mensen waarmee je het spel speelt, maar zien ze dan niet dat jij als farmleider door de opzet van het spel een positie krijgt waarbij het vanuit de productie de bedoeling is dat mensen zich gaan ergeren of irriteren. Je krijgt de luxe van een eigen kamer, je hoeft zeker het spel niet te verlaten die week en vanuit deze 'machtspositie' worden keuzes van je gevraagd die zoals je zelf al aangaf altijd de verkeerde zullen zijn. Het lijkt mij dat als mensen inderdaad het spel spelen ze juist begrip moeten hebben voor je positie. Of wordt dit alles vertroebeld door honger en hard werken?

Maargoed, we krijgen natuurlijk maar een heel klein deel te zien van wat er werkelijk allemaal gebeurt en gezegd wordt. Maar ik sluit me op basis daarvan aan bij wat er hiervoor gezegd is, ik sta wel achter je beslissingen en vind dat de rest wel wat meer begrip mag tonen. Je lijkt mij een doortastende kandidaat en iemand die veel goeds kan bijdragen aan een spel als dit en ik hoop dat je nog even mag blijven!

Groetjes, Dingeling ::bravo::

Hoi Dingeling
Van hard werken was niet iedereen doordrongen......
Wel had iedereen honger (echt honger) en ja...mensen reageren dan anders.
Met een taart op tafel krijg je dan weer vrienden...
 ???

groetjes Oscar
als je stoere praat hebt....

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #48 Gepost op: 18-03-2005, 09:57:40 »
He Oscar.
Maar begrijp je nu wel een beetje waarom mensen boos op je waren na het zien van deze beelden? Had je dingen anders gedaan als je had geweten wat dat voor'n effect zou hebben voor de groep?
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #49 Gepost op: 18-03-2005, 10:30:22 »
Mag ik tussen de regels doorlezen dat de gemoederen weer een beetje gesust zullen worden?

Het lijkt mij dat alles een stuk gemakkelijker wordt als je volgende week geen farmleider zult zijn en er een nieuw iemand is die de moeilijke beslissingen moet nemen. (tenzij Nelson het je echt moeilijk wil maken en je nog een keer tot farmleider kiest ;))
Mollius esse quam videri

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #50 Gepost op: 18-03-2005, 10:45:20 »
Ik denk het niet, want Nelson heeft het over en rotte appel, en ik denk dat ie daar OScar meebedoelt. Als ie oscar weer leider maakt, dan is Oscar voor nog 4 dagffen veilig als leider. En kan ie er ook niet uit.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #51 Gepost op: 18-03-2005, 11:05:35 »
Ik denk het niet, want Nelson heeft het over en rotte appel, en ik denk dat ie daar OScar meebedoelt. Als ie oscar weer leider maakt, dan is Oscar voor nog 4 dagffen veilig als leider. En kan ie er ook niet uit.

Ja, inderdaad, een rot ei dat de groep uit gewerkt moest worden of zoiets. Zal dus idd Oscar wel niet zijn die de nieuwe farmleider wordt. Maar als Nelson echt een hekel aan hem heeft dan denk ik dat hij het Oscar het moeilijkst zou kunnen maken door hem opnieuw aan te stellen als farmleider. ::joehoe::


Sorry, dit is een beetje off topic, zal pas weer posten als ik echt een vraag heb aan Oscar.
Mollius esse quam videri

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #52 Gepost op: 18-03-2005, 11:09:55 »
Thanks Oscar, voor je reactie  :D
Jij weet natuurlijk hoe het allemaal afloopt, maar had je bij het zien van afl. 3 niet iets van: "De kijkers missen belangrijke stukken "

Nog een vraagje: In het begin werd er gezegt dat diegene die niet bij het slachten waren ook geen vlees mochten.... was dit echt zo ?? En zoja, waarom dan ??

Heb in elk geval het vertrouwen op mijn gevoel weer terug  ;)

Bedankt dat je hier ook zo actief reageert  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 18-03-2005, 11:14:05 door Lady C »
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #53 Gepost op: 18-03-2005, 11:24:55 »
He Oscar.
Maar begrijp je nu wel een beetje waarom mensen boos op je waren na het zien van deze beelden? Had je dingen anders gedaan als je had geweten wat dat voor'n effect zou hebben voor de groep?

hoi tijgertje,

hmmmm....daar moet ik eens over nadenken. Ik begrijp wel dat je, als je de farm als je echte leven beschouwd, boos kunt worden op de farmleider als deze impopulaire beslissingen neemt. De kwaliteit van die beslissing, vanuit het perspectief een farm te bouwen, staat voor mij, ook achteraf bezien, nog steeds niet ter discussie.

groetjes Oscar
als je stoere praat hebt....

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #54 Gepost op: 18-03-2005, 11:30:41 »
Thanks Oscar, voor je reactie  :D
Jij weet natuurlijk hoe het allemaal afloopt, maar had je bij het zien van afl. 3 niet iets van: "De kijkers missen belangrijke stukken "

Nog een vraagje: In het begin werd er gezegt dat diegene die niet bij het slachten waren ook geen vlees mochten.... was dit echt zo ?? En zoja, waarom dan ??

Heb in elk geval het vertrouwen op mijn gevoel weer terug  ;)

Bedankt dat je hier ook zo actief reageert  ::ok::

Hoi Lady,

Natuurlijk missen er stukken..... Toch vind ik dat productie en regie er goed in slagen om de essenties weer te geven.

Mensen die niet bij het slachten waren mochten geen vlees...dat klopt. Ik denk dat dat is in het kader van "de lusten en de lasten"

cu Oscar
als je stoere praat hebt....

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #55 Gepost op: 18-03-2005, 15:35:58 »

Mensen die niet bij het slachten waren mochten geen vlees...dat klopt. Ik denk dat dat is in het kader van "de lusten en de lasten"

cu Oscar

Thanks, vind het zelf een domme, bijna hypokriete, regel, maar goed, daar kun jij niks aan doen  ;)
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline JoostProost

  • Forumlid
  • Ik heb gefaald ...
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #56 Gepost op: 18-03-2005, 15:49:56 »
Hey Oscar

Waren er in de derde week dan nog wel mensen die jou steunden of was het met zn allen tegen jou ?

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #57 Gepost op: 18-03-2005, 16:21:27 »
Hey Oscar

Waren er in de derde week dan nog wel mensen die jou steunden of was het met zn allen tegen jou ?


Hoi Joost,
In de aflevering zeg ik "volgens mij is het niet de hele groep"....ennuh...dat klopt.....
Ik mag daar niet teveel over zeggen, maar als je blijft kijken zul je merken dat er op het intermenselijke vlak nog veel staat te gebeuren.

"wat vandaag waar is, is morgen minder waar en ...overmorgen achterhaald"

 ???

groetjes Oscar
als je stoere praat hebt....

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #58 Gepost op: 18-03-2005, 18:30:13 »
Hoi Oscar ...

Ik vind je echt een toffe hoor!
Voor mijn gevoel doe je het echt heell goed... en weet je ik denk dat het niet uit maakt wie de leider is, ik denk dat een leider het in hun ogen toch nooit goed doet.....
Er is wel 1 ding waar ik nu een beetje bang voor ben, als jij volgende week geen leider bent (wat er wel inzit) zal je denk ik een duelist zijn en ik hoop echt niet dat je eruit gaat!
Maarja je weet maar nooit, ik weet niet of je het programma Expeditie Robinson kent,, maar hierin dacht ik oo, zo die heeft het echt bont gemaakt ofzo., maar het leek wel een spel wat zich dag voor dag speelde met iedere x een ander slachtoffer.....

1 ding Oscar, ik vind je toppie!  ::ok::
Leiden doe je goed en tsja als mensen willen dat je meer gevoelens moet tonen enz. ja jammer :P .....
Ik bedoel die opdrachten zijn allemaal super, dus dara ligt het echt niet aan!

Succes!

Groetjes Xmoix

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stel hier al je vragen aan: Oscar
« Reactie #59 Gepost op: 18-03-2005, 19:02:36 »
Thanks, vind het zelf een domme, bijna hypokriete, regel, maar goed, daar kun jij niks aan doen  ;)

Ik kan me daar wel in vinden. Immers, dan zouden de mensen die niet in de tuin werken geen groenten mogen eten, die niet melken geen melk mogen drinken en ga zo maar door.

Oscar, is er geen dicussie over 'vlees eten, dan ook bij het slachten' geweest? Kan me zo voorstellen dat meer mensen op dit idee zijn gekomen.
er was eens......