Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3413294 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29820 Gepost op: 14-07-2020, 20:54:16 »
Ik ken het, en volgens mij is er in principe maar 1 oplossing. Al is dat bij de eerste levels misschien wel anders.
Keep calm and eat chocolates!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29821 Gepost op: 17-07-2020, 15:27:45 »
Heb ik nog belangrijke dingen gemist?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29822 Gepost op: 17-07-2020, 18:45:45 »
De secret romance tussen Sanmol en mrchipie is wat je hebt gemist  ::jaja::
Frankje Lapi

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29823 Gepost op: 17-07-2020, 18:56:40 »
alweer?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29824 Gepost op: 22-07-2020, 23:46:07 »
Hoe krijgen sommige mensen hun avatar zo scherp?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29825 Gepost op: 23-07-2020, 07:16:16 »
Hoe krijgen sommige mensen hun avatar zo scherp?
Door het als png-bestand op te slaan in plaats van jpg. ;)
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29826 Gepost op: 23-07-2020, 11:00:43 »
Kan het kloppen dat je door alleen een nacht te slapen een paar ons van je gewicht verliest? Zonder dat ik naar het toilet geweest ben, bedoel ik.

Een paar gram uit transpireren, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar 200 gram?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29827 Gepost op: 23-07-2020, 11:01:48 »
Je verbrand kcal terwijl je slaapt ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29828 Gepost op: 23-07-2020, 11:27:58 »
Je verbrand kcal terwijl je slaapt ::jaja::
En dan te bedenken dat wanneer je 's ochtends je bed uitstapt langer bent dan wanneer je 's avonds in je bed stapt.

🜃

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29829 Gepost op: 23-07-2020, 11:29:05 »
Je kan in je slaap wel tot 2 Liter aan vocht verliezen. Gemiddeld is het ongeveer 0,5-1 L per nacht. Niet alleen door zweten (wel het meest), maar je verliest ook vocht door te ademen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29830 Gepost op: 23-07-2020, 11:37:27 »
Kan het kloppen dat je door alleen een nacht te slapen een paar ons van je gewicht verliest? Zonder dat ik naar het toilet geweest ben, bedoel ik.

Een paar gram uit transpireren, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar 200 gram?
Misschien ben je ook diabeet ;) Ik ben in het afgelopen halfjaar tot een jaar namelijk 30 kg kwijtgeraakt, vermoedelijk veroorzaakt door de diabetes.

Het kan ook een bijwerking zijn van de medicijnen die je slikt vanwege je longembolie.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29831 Gepost op: 23-07-2020, 12:33:59 »
Kan het kloppen dat je door alleen een nacht te slapen een paar ons van je gewicht verliest? Zonder dat ik naar het toilet geweest ben, bedoel ik.

Een paar gram uit transpireren, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar 200 gram?

Kan best hoor  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29832 Gepost op: 23-07-2020, 13:13:14 »
Dat is juist heel normaal, je weegt ‘s avonds sowieso meer dan ‘s ochtends en dat verschil kan makkelijk een paar ons zijn ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29833 Gepost op: 3-08-2020, 18:44:13 »
Ik heb sinds enkele weken bloedverdunner Apxiaban 5 mg van het merk Eliquis.

Dat recept moet ik binnenkort vernieuwen. Weet iemand of ik specifiek hiernaar moet vragen, of dat een ander merk eventueel een goed alternatief kan zijn?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29834 Gepost op: 3-08-2020, 20:06:28 »
Ik heb sinds enkele weken bloedverdunner Apxiaban 5 mg van het merk Eliquis.

Dat recept moet ik binnenkort vernieuwen. Weet iemand of ik specifiek hiernaar moet vragen, of dat een ander merk eventueel een goed alternatief kan zijn?
*not a doctor*
Je krijgt meestal een bepaalde werkzame stof voorgeschreven. Bij de apotheek hebben ze vaak wat keuzes aan merken/farmaceuten die dezelfde werkzame stof hebben maar eventueel andere 'fillers' en krijg je de goedkoopste op dat moment. Het zou dus dus niet uit moeten maken welk merk je krijgt qua werkzaamheid. Wel kan het zijn dat je andere bijwerkingen krijgt van een nieuw merk. Zelf heb ik een tijdje dezelfde medicijnen gehad maar wisselde ik regelmatig van farmaceut maar heb daar nooit last van gehad qua bijwerkingen. Maar in theorie is het mogelijk geloof ik.
Ik zou bij de apotheek gewoon aangeven welk merk je de vorige keer had en dat je graag dat merk weer wilt hebben als dat kan.

Swifty zal hier een stuk meer vanaf weten overigens.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29835 Gepost op: 3-08-2020, 22:13:45 »
Dank voor je antwoord. Ik kan je "disclaimer" trouwens wel waarderen.

Ik ga uiterlijk vrijdag met mijn recept naar de apotheek.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29836 Gepost op: 6-08-2020, 14:05:25 »
Is Undo een leuk bordspel?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29837 Gepost op: 6-08-2020, 21:14:28 »
Apixaban is nog niet patentvrij, dus Eliquis is het enige verkrijgbare merk Jos.

Even als aanvulling op Vieffan mbt de bijwerkingen van een ander merk: vulstoffen in tabletten zijn universeel en over het algemeen onschuldig (allergieën daargelaten, lactose wordt bijv regelmatig als vulstof gebruikt maar is niet fijn voor sommige mensen). In theorie kun je klachten krijgen van vulstoffen, maar die kans is klein. Het medicijn moet voldoen aan de juiste sterkte en zal daarom niet meer of minder bijwerkingen geven als je een ander merk krijgt.
In dit geval is er geen andere fabrikant op de markt zolang er nog patent op rust.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29838 Gepost op: 6-08-2020, 22:06:32 »
Apixaban is nog niet patentvrij, dus Eliquis is het enige verkrijgbare merk Jos.

Even als aanvulling op Vieffan mbt de bijwerkingen van een ander merk: vulstoffen in tabletten zijn universeel en over het algemeen onschuldig (allergieën daargelaten, lactose wordt bijv regelmatig als vulstof gebruikt maar is niet fijn voor sommige mensen). In theorie kun je klachten krijgen van vulstoffen, maar die kans is klein. Het medicijn moet voldoen aan de juiste sterkte en zal daarom niet meer of minder bijwerkingen geven als je een ander merk krijgt.
In dit geval is er geen andere fabrikant op de markt zolang er nog patent op rust.
ah, geen bijwerkingen dus maar allergische reacties kunnen reden zijn voor gebruiken van het ene merk over de ander.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29839 Gepost op: 6-08-2020, 23:29:43 »
Goed om te weten bij een volgende verlenging, dat ik voor Eliquis ook bij mijn eigen apotheek terecht kan.

Intussen heb ik voor twee maanden in huis.

Ze gebruikten bij de ziekenhuisapotheek trouwens een speciale term voor alternatieve merken, die ben ik even vergeten.