Auteur Topic: Big Brother 2005 nieuws  (gelezen 74893 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #140 Gepost op: 19-12-2005, 12:40:20 »
Roel laat zich onderkwijlen

Big Hummie roept de bewoners in de dbk. Ze hebben het over de rotzooi in huis. Verder hebben ze het over het kerstverhaal en over een levende kerststal. Misschien de nieuwe 50.000 euro opdracht? Ook krijgen ze de opdracht elkaar verhalen en anekdotes te vertellen over al die dagen dat ze in huis zitten. Vandaag zijn de leuke herinneringen aan de beurt, morgen zullen de minder prettige herinneringen de revu passeren. Aansluitend worden ze verwend met muziek en drank. Op het einde van de avond is Roel behoorlijk aangeschoten. Op de slaapkamer duikt hij tussen de twee meiden. Lieske: "Als je zometeen een kwijlplek voelt, dan ben ik het". Joost heeft de slaapkamer intussen discreet verlaten.

Bron : Mediawatchers

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #141 Gepost op: 19-12-2005, 22:12:05 »
Big Brother is ongesteld

Lieske liet de koelkast even iets langer open staan dan normaal. Meteen klinkt er knalharde opmerking van de vrouwelijke Big Brother stem door de intercom of Lieske de koelkast altijd open laat staan. Lieske is not amused: "Als je gestressed bent kun je dat ook gewoon zeggen hoor, Big Brother. Ik krijg hier echt de schijt aan hoor, Jezus, flikker op! Sorry hoor.. kom op hé.. flikker een eind op hé... echt! Dat heeft ze echt tegen een verkeerde gezegd hoor. Dat is echt tactloos! Laten ze andere mensen constant de regels overtreden en doe ik 1 keer iets lulligs en krijg ik meteen weer een snauw. Daar ga ik heel erg van op mijn achterste poten staan! Big Brother is vast ongesteld"

Bron : Mediawatchers

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #142 Gepost op: 19-12-2005, 22:27:43 »
Ik ben het volledig met Lieske eens. BB zelf wel 3 maanden het licht in de huiskamer aanlaten (ook overdag) en als Lieske even de koelkast open houdt is het zeker verspilling? Nee, Hummie, hou jij je nou maar gewoon lekker met je roddelblaadjes bezig, maar ga alsjeblieft weg bij tv-producties.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #143 Gepost op: 20-12-2005, 14:22:56 »
Gert-Jan doet aangifte tegen BB

Gert-Jan de Boer, Big Brother- bewoner uit 2001 had alles al. Een penthouse, een salaris van 3½ ton en een BMW. Dat had hij toen hij in het Big Brother-huis ging en ook nog toen hij eruit kwam. Hem maakte hem dus niet uit dat hij als finalist de eindstreep niet haalde. Maar Gert-Jan, die telecomexpert is, kreeg steeds meer aanwijzingen dat het spel niet eerlijk was gegaan. Reeds in 2002 liet hij zijn twijfels aan Mediawatchers weten. Nu verwoordt hij wat velen denken: de hoeveelheid sms’jes die voor een kandidaat worden uitgebracht hebben bij Big Brother weinig te maken met de uitslag. "Ik kreeg uit verschillende hoeken, ook intern bij Endemol, aanwijzingen dat de uitslag van Big Brother niet eerlijk was. Dat ik als de sms’jes eerlijk zouden zijn geteld in 2001 de eigenlijke winnaar was geweest. In eerste instantie had ik helemaal geen zin in die verhalen. Maar nu moet ik handelen. Ik wil dat justitie ingrijpt, een inval doet en oude exits controleert. Om zeker te weten of het nu wel of niet eerlijk gaat.

Bron : Mediawatchers


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #144 Gepost op: 20-12-2005, 14:24:05 »
"Notaris controleert niet"

Gert-Jan kreeg begin deze maand een brief in handen van notariskantoor Schoemakers Reijnen & Takken uit Hoofddorp waaruit blijkt dat er geen notarieel toezicht plaatsvindt tijdens de cruciale finalerondes. Het notariskantoor zegt alleen betrokken te zijn bij de kijkersprijs van de bel- en sms-winnaars, maar niet bij het stemmen op de Big Brother-kandidaten. ‘Die eindverantwoording ligt bij de televisieproducent Endemol, niet bij ons’, aldus notaris T. Reijnen. „Ik kom in het geweer tegen een machtige organisatie."aldus Gert-Jan in de Telegraaf. "Natuurlijk besef ik dat waar actie is, reactie volgt. Maar ik kan niet anders. Donderdag is de finale van Big Brother. Dan gaat Nederland weer massaal sms’en. En ik betwijfel sterk of het aantal sms’jes dat een kandidaat krijgt, werkelijk van invloed is op de uitslag… In elk geval houdt de notaris daar dus geen toezicht op."

Bron : Mediawatchers

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #145 Gepost op: 20-12-2005, 14:25:33 »
Endemol ontkent

Endemol-directeur Paul Römer ontkent dat er bij Big Brother wordt gefraudeerd. „Wij verloochenen onze kijkers niet. Daarvoor maak je geen televisieprogramma.” Volgens Römer gaat alles volgens het uitzendprotocol. „Tijdens elke uitzending zit de notaris bij een computer in een klein kamertje. Hij of zij ziet toe op de gang van zaken tijdens alle uitzendingen.” Big Brother-hoofdredactrice Hummie van der Tonnekreek reageert met verbijstering. „Het is grote onzin. Er wordt niet gerotzooid met de uitslagen.” In oktober haalden Endemol en zender Talpa zich ook al de woede het publiek op de hals doordat men tijdens een live uitzending door presentatrice Bridget werd aangemoedigd om tegen hoge telefoonkosten zijn stem uit te brengen, terwijl toen al 20 minuten op teletekst stond dat kandidate Linda was weggestuurd.

Endemol geeft toe

Endemol begint terug te krabbelen. Een woordvoerder zegt nu dat er nooit notarieel toezicht is geweest op het verloop van de stemmingen en dat het tv-bedrijf dat ook nooit heeft beweerd. "De stemgegevens worden ons gewoon digitaal aangeleverd door bijvoorbeeld KPN en van die informatie gaan wij uit. De notaris die wel in uitzendingen te zien is geweest was daar puur om te bepalen of de juiste winnaars zijn bepaald bij de prijzen die aan het stemmen zijn gekoppeld.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #146 Gepost op: 20-12-2005, 14:26:45 »
Bridget gaat defintief naakt

BB-presentatrice Bridget is binnenkort inderdaad naakt te zien in het maandblad Playboy. Dat bleek maandagavond in het BNN-programma 'Katja vs. Bridget', waarin Katja Schuurman tot winnares werd uitgeroepen. In haar poging om geld in te zamelen voor het goede doel zette Bridget ’haar lichaam’ in. Nederland sms’te massaal naar de Playboy, maar omdat de stand voor het liefdadige doel vrij snel sloot, telde deze score niet helemaal mee voor de winst. Volgens hoofdredacteur Jan Heemskerk heeft Playboy echter aan alle voorwaarden voldaan: „De hondjes kunnen blij zijn, Bridgets stichting krijgt een boel centen. En wij maken een stoere blootserie met Bridget, die recht doet aan deze prachtige vrouw."


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #147 Gepost op: 20-12-2005, 14:27:40 »
Kat in het nauw

Dinsdagochtend werd BB-hoofdredactrice Hummie van de Tonnekreek op radio 538 en 3FM geïnterviewd over de aangifte van Gert-Jan. Zij ontkende de beschuldigingen niet, maar gaf aan niets van providers en hogere wiskunde te weten. In plaats daarvan haalde ze flink uit op persoonlijk vlak. "Hebben we het hier over Gert-Jan de Boer die s'nachts na heel wat drank op, in de dagboekkamer kwam huilen dat hij naar huis wilde gaan, met zijn knuffelbeer nog in de hand?" Bovendien draaide ze de beschuldiging om door de familie De Boer te betichten van sms-bommetjes. Verder beweerde Hummie dat ze Gert-Jan er toen ingehouden had omdat 'hij anders nooit meer ergens aan het werk kwam'. 


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #148 Gepost op: 20-12-2005, 16:52:44 »
Verder beweerde Hummie dat ze Gert-Jan er toen ingehouden had
Goed opgemerkt door mensen op Fok!, hier geeft Hummie dus toe dat zij bepalen wie er in blijft en wie weggestemd wordt.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #149 Gepost op: 20-12-2005, 16:56:28 »
Goed opgemerkt door mensen op Fok!, hier geeft Hummie dus toe dat zij bepalen wie er in blijft en wie weggestemd wordt.

En als dat zo is dan word Roel de Winnaar.  ;) en dat vind ik niet zo leuk.  ::ohno::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #150 Gepost op: 20-12-2005, 21:52:05 »
Kerstbakjes en Glühwein

'Last Christmas' van Wham klinkt door het huis. Het is tijd voor gezellig kerstbakjes maken. De opdracht luidt dan ook: "Beste Bewoners, om alvast in de kerststemming te komen mogen jullie kerststukjes maken." In de manden zitten onder andere takjes, kaarsen en oasis. Er is ook Glühwein en er zijn boekjes met kerstliederen. Joost stort zich meteen op de liedjes. Ingrid begint ook meteen te zingen. Iedereen is in kerststemming en ze doen hun best.


Vervroegde gezamelijke kerstavond

Opnieuw galmt Big Brother door de luidsprekers. "Na vanmiddag mooie kerststukjes te hebben gemaakt verzorgt BB jullie moment van afscheid nemen. Jullie zijn de finalisten van BB5. Vanavond gaan jullie gezellig met z'n z'n vieren genieten van het adscheidsdiner. Aan jullie om de tafel mooi aan te kleden. De gehele avond zal in teken staan van kerstmis. Dit houdt in dat er muziek te horen zal zijn. Meezingen is toegestaan. Ook traditionele verhalen zijn van harte welkom. Maak er een onvergetelijke avond van, één die jullie kunnen opslaan bij de onvergetelijke herinneringen!" In het washok staat vanalles wat ze bij de avond nodig hebben.

Bron : Mediawatchers

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #151 Gepost op: 20-12-2005, 23:26:24 »
Endemol spant zelf kort geding aan

Producent Endemol stapt zelf naar de rechter na de publicatie in De Telegraaf van dinsdag over fraude bij Big Brother. Zij spant een kort geding aan tegen de krant en oud-bewoner Gert-Jan de Boer, zo werd dinsdagavond bekend gemaakt. De producent spreekt de aantijgingen tegen en wil voor de grote finale van Big Brother op donderdag aantonen ‘dat Big Brother eerlijk verloopt en dat alleen de stemmen van de kijkers de einduitslag bepalen’. Het bedrijf voelt zich in zijn goede naam aangetast en loopt schade door de beschuldigingen. Men vreest voor een grote vermindering van sms-jes (= inkomsten) bij de finale.

Bron : Mediawatchers


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #152 Gepost op: 21-12-2005, 15:33:49 »
Notarissen herbezinnen zich

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) gaat op korte termijn bekijken of de rol van notarissen die voor bel of sms-spelletjes worden ingeschakeld niet bijgesteld moet worden na de ophef rond Big Brother. „De rol van de notaris bij televisieprogramma’s is per wet geregeld. Een notaris beoordeelt van tevoren wat hij kán beoordelen. Het controlemechanisme bij dergelijke uitzendingen of lotingen moet hij goed kunnen uitoefenen”, aldus KNB-woordvoerder ir. Mieke Berkers. „Voor ons is dit wel aanleiding om met de achterban te gaan praten. Vooral de sms-markt is voor notarissen nieuw. We zullen kijken of er geen aparte toelichting moet komen op dit soort activiteiten.”

Verwarring over rol notaris

Volgens BB-producent Paul Römer is er verwarring over de rol van de notaris. "Hij is aanwezig om vast te stellen dat de kijkersprijs eerlijk verloopt. Het vaststellen of de juiste persoon het huis moet verlaten, gebeurt niet onder toezicht van de notaris, maar hij zit er wel bij. Ook bij de makers van het programma bestaat die verwarring kennelijk. Zo verklaarde hoofdredacteur Hummie van der Tonnekreek amper twee maanden geleden tegenover De Telegraaf dat de notaris toeziet op het verloop van de stemmingen. Er bestond op dat moment over het mogelijke vertrek van de zwangere Tanja. „Ik zweer dat ik met mijn hoofd tussen mijn knieën heb gezeten toen een zwangere Tanja werd genomineerd. Want spel is spel. De telling is de telling, daar ziet een notaris op toe. Gelukkig mocht ze blijven.”

Bron : Mediawatchers

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #153 Gepost op: 21-12-2005, 15:36:49 »
Nederlander vertrouwt BB niet

Meer dan de helft van de Nederlanders gelooft dat Big Brother de boel oplicht met het wegstemmen van bewoners. Maar liefst 66 procent denkt dat Endemol geen eerlijk spel speelt en de uitslag al van tevoren vaststaat. Dat blijkt uit een onderzoek onder 650 Metro-lezers van het Metro Life Panel.

Kaartenhuis

Ingrid is naar de DBK geroepen en komt terug met een envelop. Ze moeten oefenen om een zo hoog mogelijke kaartentoren te bouwen. Ze moeten op de keukentafel oefenen en krijgen daarvoor 3 uur de tijd. Het is de laatste 50.000 euro opdracht.

Bron : Mediawatchers


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #154 Gepost op: 21-12-2005, 15:47:21 »
Ze willen de bewoners wel graag die laatste 50.000 euro geven. Kunnen ze zeker van de belasting aftrekken.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #155 Gepost op: 21-12-2005, 21:20:21 »
Nog even... de Finale

Donderdagavond is het dan zover: de Finale van Big Brother. Sommige Bewoners zaten in het spel voor het geld, anderen voor de levenservaring. Maar bij iedereen brandde 121 dagen lang de prangende vraag: ‘wie gaat er met de pot vandoor?’
Inmiddels is de groep van dertien personen uitgekristalliseerd tot vier. Wie wint Big Brother 2005? Wordt het Lieske, Joost, Ingrid of toch Roel?
 
De prijs die de gelukkige mee naar huis neemt is niet mis.
De pot bedraagt op dit moment 250.000 euro. Tijdens de Finaleshow kunnen de overgebleven vier Bewoners er nog 50.000 euro bij verdienen. De Finalisten hebben al negen Bewoners achter zich gelaten in de strijd, maar bij de ontknoping zijn ze er allemaal weer bij.

Mis het niet, deze extra lange uitzending. In een supermooie studio komt het programma tot z’n hoogtepunt. De Ontknoping zal verrassender zijn dan ooit!

 
Donderdag 22 december. Finale Big Brother 2005. Om 20.30 uur op Talpa.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #156 Gepost op: 21-12-2005, 21:27:53 »
Ik heb de andere series niet gevolgd, maar het viel mij op dat er deze keer geen nieuwe bewoners bij zijn gekomen halverwege.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #157 Gepost op: 21-12-2005, 22:25:07 »
Ik heb de andere series niet gevolgd, maar het viel mij op dat er deze keer geen nieuwe bewoners bij zijn gekomen halverwege.

Nee dat klopt, bij Big Brother The Battle was dat wel zo maar, de enige die halverwege kwam was Ralph een verbasingswekkende verassing voor Nathalie toen die tijd.  ::rofl:: ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #158 Gepost op: 21-12-2005, 22:30:31 »
`Nou, en in BB1 hadden we natuurlijk Mona en zo.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #159 Gepost op: 21-12-2005, 22:35:19 »
`Nou, en in BB1 hadden we natuurlijk Mona en zo.

Ja dat klopt.  ::jaja::