Auteur Topic: Big Brother 2005 nieuws  (gelezen 74819 keer)

Offline plienke

  • Forumlid
Big Brother 2005 nieuws
« Gepost op: 23-08-2005, 00:45:05 »
Vanaf 24 augustus...

... Vanaf dan zijn de allereerste beelden van de nieuwe Big Brother-serie op internet te zien. Omdat mensen blijven boeien.

Vanaf woensdag de 24ste om 22.00 zijn de eerste beelden te bekijken via www.bigbrother.tv. Televisie kijkend Nederland moet nog even wachten: de eerste Big Brother-uitzending is op zondag de 28ste.

Die dag maakt de wereld hit Big Brother om 20.30 uur zijn rentree op de Nederlandse televisie bij Talpa. In de kick-off uitzending krijgen de bewoners elkaar en het gloednieuwe Big Brother-huis voor het eerst te zien. Het wordt de vijfde editie van de real-life soap in Nederland.

Vanaf maandag 29 augustus is Big Brother elke werkdag van 19.30 uur tot 20.00 uur te zien. Elke donderdag presenteren Birget Maasland en Ruud de Wild van 20.30 tot 21.30 de wekelijkse live-uitzending. Het programma wordt elke werkdag herhaald van 23.00 tot 23.30 uur.

(bron: Talpa)

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #1 Gepost op: 23-08-2005, 10:56:51 »
zijn de kandidaten al bekend?
hebben ze nog nieuwe elementen togevoegd? (behalve de zwangere vrouw)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #2 Gepost op: 23-08-2005, 11:49:10 »
Prijzen en boetes

Bart en Bianca wonnen 250.000 gulden (ca. € 113.000), Sandy won ruim € 300.000 en Jeanette € 325.000. Dit jaar bedraagt het prijzengeld maximaal € 400.000. Het ligt in de lijn der verwachting dat de definitieve prijs dit jaar niet, zoals in 2001 en 2002, enkel beslist wordt in de finale. In het buitenland is ‘goede’ ervaring opgedaan met een boetesysteem waarbij elke individuele overtreding van BB-regels ook betekent dat er een bedrag in mindering wordt gebracht op het uiteindelijke prijzengeld. Hierdoor zal de sociale controle van de groep ten opzichte van het individu groter worden.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2005, 12:13:23 »
Bridget is er voor de show

In de GPD-bladen vertelt Bridget Maasland zich goed te hebben voorbereid op BB. "Het huis is echt schitterend. Echt van deze tijd en heel ruim opgezet. Vooral de keuken vind ik prachtig. Ik zou er best willen wonen, maar ik wil er niet in opgesloten worden. Ik stel namelijk heel erg prijs op mijn vrijheid. De eerste liveshow is volgende week donderdag, als de bewoners er een week zitten. Mijn rol is het bewaken van de orde en de uitleg. Dit is een echte show en Ruud is toch meer van de radio. Daarom laten we hem los, want zo’n radioman op televisie gedijt niet onder restricties."

Ruud is de vliegende keep
Ruud de Wild verwacht dat Big Brother hoge kijkcijfers gaat scoren: "Als mensen kijken naar die schijtprogramma’s van SBS, dan zullen ze zeker ook naar Big Brother kijken.” Ruud wordt de vliegende keep. Hij mag daarom vóór de Kick-Off het huis nog niet zien, hij moet straks echt vol verbazing het huis in. “Ik denk dat mijn rol in het programma zich vanzelf zal ontwikkelen. Ik zorg voor de koffie met gebak als er weer een bewoner het huis uit komt. Ik vind het wel knap van de kandidaten dat ze het aandurven om elke dag in de gaten te worden gehouden door camera’s. Ze gaan er in met het volle verstand, ook de zwangere vrouw. Wie daar spastisch over doet, weet de knop van de televisie te vinden

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2005, 12:14:00 »
Geheime opdrachten (II)

"In deze nieuwe BB-serie doen we niet meer aan battles, maar het wordt wel degelijk sensationeel", aldus John de Mol in diverse media. "Compleet met geheime opdrachten, die uitsluitend voor één persoon of een paar mensen in het huis gelden. De rest van de bewoners weet daar niets van. Hiervoor hebben we fantastische, manipulatieve ideeën bedacht. In de eerste serie lieten we het groepsproces zijn eigen weg volgen, nu gooien we vaker een steen in de vijver, die golven gaat veroorzaken. Actie en reactie, deining in de tent!"

Zij gaan het beter doen


De nieuwe presentatoren van BB denken dat dit klusje een makkie wordt. Ruud: "Ik heb alleen een paar afleveringen van de eerste versie gezien. Die versies daarna zijn niet echt blijven hangen. Wel heb ik nog de finale gezien die Patty Brard presenteerde." Bridget: "Ik heb toen met plaatsvervangende schaamte zitten kijken en wenste soms dat de camera kapot ging, zodat het programma gestaakt kon worden. Ruud: "ja dat had ik ook. Zeker weten doe ik het niet, maar het leek wel of Patty dronken was!"



Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #5 Gepost op: 24-08-2005, 14:58:31 »
Big Brother start op internet
 
Gepubliceerd op woensdag 24 augustus 2005
 
(P7) Vanavond begint de vijfde editie van Big Brother op Talpa.tv online en bij KPN en Vodafone via UMTS. De meeste tv-kijkers moeten nog wachten, behalve Versatelklanten.
Dit bericht Talpa.

"Er komen vier streams op de site: twee van camera’s waartussen geschakeld wordt en twee eiso's. Dat zijn vaste camerapunten, die overigens nog wel gewisseld kunnen worden", aldus de woordvoerder van Talpa.

Grote aantallen
Met aantallen is de nieuwe multimediazender niet scheutig: "We zijn op grote aantallen berekend. We hebben gekozen voor het grootste werkende distributienetwerk. Talpa faciliteert de streams zelf, en maakt gebruik van het netwerk van Streamgate."

Streamgate is een platform dat eerst centraal naar providers distribueert en vandaar naar hun internetabonnees. Het is gemaakt door DutchView, die over de BB-activiteit ook zelf bericht.

Vanaf maandag 29 augustus is Big Brother elke werkdag van 19.30 uur tot 20.00 uur te zien. Elke donderdag presenteren Bridget Maasland en Ruud de Wild van 20.30 tot 21.30 de wekelijkse live uitzending. Het programma wordt elke werkdag later op de avond herhaald.

Oorspronkelijke vorm
Big Brother keert terug naar de oorspronkelijke vorm die het programma tot een wereldhit maakte: twaalf bewoners die ruim honderd dagen tot elkaar veroordeeld zijn in een huis. De hoofdprijs is maximaal 400.000 euro. Wie wint, bepalen de kijkers die daarvoor tegen betaling bellen en sms'en.

Behalve de Big Brother Nieuwsdienst via sms, is er een nieuwe connectiedienst tegen betaling die het nodige moet opbrengen: via de 'Spyline', hiermee kun je per telefoon meeluisteren in het BB-huis.

De beelden zijn niet alleen 24 uur per dag live te volgen op Talpa.tv , maar ook via UMTS van Vodafone en KPN. Tevens wordt er op internet wekelijks een chat-sessie met de presentatoren georganiseerd.

BB bij Versatel
Versatel laat weten (pdf) dat ze vanaf vanavond 22:00 uur de eerste live beelden van Big Brother vertoont via haar ADSL/TV-pakketten. Daarna is het volgens Versatel permanent feest met '24 uur per dag en 7 dagen per week, 4 ongecensureerde live streams die rechtstreeks uit het Big Brother huis komen'.

Daar blijf het niet bij: ook zijn de herhalingen van alle door Talpa verzorgde Big Brother uitzendingen onbeperkt opvraagbaar via Versatel Televisie."Big Brother is een aanvulling op het al bestaande televisie-aanbod van Versatel. Dat is het live Eredivsie voetbal, de vier kanalen van de Engelse topclubs Arsenal, Chelsea, Liverpool en Manchester United en de overige content die Versatel inmiddels op televisie aanbiedt."

(bron: www.planet.nl)
er was eens......

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2005, 16:29:40 »
Namen uitgelekt?

Opnieuw was er kort een aantal namen en foto's zichtbaar op de Talpa-site. Zijn Rob, Chantal, Lieske, Linda, Roel, Dido (foto), Menno, Rikkert en Nathalie samen met Anja de nieuwe bewoners?




Offline Rickiejj

  • Forumlid
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #7 Gepost op: 24-08-2005, 21:24:10 »
Er staat dat vanavond de kick-off wordt opgenomen, maar betekend dat dan dat de bewoners vandaag al het huis in gaan? Want las ook dat de bewoners zondag pas kennis met elkaar en met het huis maken. Wie kan mij vertellen hoe dat zit?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #8 Gepost op: 24-08-2005, 21:33:28 »
Er staat dat vanavond de kick-off wordt opgenomen, maar betekend dat dan dat de bewoners vandaag al het huis in gaan? Want las ook dat de bewoners zondag pas kennis met elkaar en met het huis maken. Wie kan mij vertellen hoe dat zit?

De KickOff wordt vanavond opgenomen en Zondag Uitgezonden.
Dus de bewoners gaan vanavond het huis in,dus de kick off word nu opgenomen
en Zondag wordt het Semi live uitgezonden.Ik hoop je hier genoeg geinformeert te hebben  ::joehoe:: ::zwaai::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #9 Gepost op: 24-08-2005, 21:35:26 »
Vanaf 22:00 is alles via de streams te volgen.

Op dit moment staan de vier streams nog op de slaapkamers gericht.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #10 Gepost op: 24-08-2005, 21:36:39 »
Vanaf 22:00 is alles via de streams te volgen.

Op dit moment staan de vier streams nog op de slaapkamers gericht.

 ::jaja:: Ja Dat klopt!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #11 Gepost op: 25-08-2005, 09:40:19 »
REGELS BIGBROTHER 2005

De nieuwe Big Brother-bewoners zullen ruim 100 dagen afgezonderd van de buitenwereld in het speciaal voor hen in Studio 5 te Aalmeer gebouwde huis verblijven. Er zijn 14 basisregels met betrekking tot het leven in het Big Brother Huis. Met hun toezegging om deel te nemen aan Big Brother verklaren de bewoners zich bereid om zich aan deze regels te houden.

1: Contact met de buitenwereld is verboden. Boeken, schrijfmateriaal, klokken, telefoons en electrische apparaten zijn verboden.

2: De bewoners worden zeven dagen per week en 24 uur per dag gefilmd. Zij moeten hun persoonlijke microfoons altijd bij zich dragen

Dagboekkamer en nominaties

3: De Dagboekkamer is de enige plek in het huis waar de bewoners een persoonlijk gesprek met Big Brother aan kunnen gaan.

4: Bezoek aan de Dagboekkamer is verplicht.

5: Nominaties voor het wegstemmen van bewoners zijn verplicht.

6: De bewoners zijn verplicht nominaties eerlijk en steekhoudend te beargumenteren.

7: Het is verboden nominaties te bediscussiëren, of andermans nominaties te beïnvloeden.

Omgang met elkaar

8: Het is niet toegestaan om details te bespreken over de besteding van het eventuele prijzengeld.

9: Alle taken en opdrachten dienen gezamelijk uitgevoerd te worden. Het wekelijks budget is van de resultaten afhankelijk.

10: Bewoners mogen geen geweld tegen hun medebewoners gebruiken.

Vertrekken uit het huis

11: Verwijdering uit het huis geschiedt na een publieke stemming.

12: Bewoners mogen te allen tijde het huis vrijwillig verlaten. Hiermee verliezen zij het recht op een prijs. Zij kunnen vervangen worden.

13: Als een bewoner de regels verbreekt kan hij gevraagd worden het huis te verlaten. Daarmee verliest hij of zij het recht op een prijs. Verwijderde bewoners kunnen vervangen worden.

De allerbelangrijkste regel

14: Big Brother kan de regels te allen tijde naar believen veranderen. De producers kunnen de regels niet breken. Zij máken de regels.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #12 Gepost op: 27-08-2005, 01:21:24 »
Tranen en twijfels bij intrek in Big Brother-huis

ALMERE - Voor het Big Brother-huis in Aalsmeer deden zich woensdagavond emotionele taferelen voor. Soms snikkend wierpen de kandidaten zich in de armen van familieleden of vrienden om zich vervolgens ruim honderd dagen in het huis te laten opsluiten.

De woning is zeer luxe ingericht. "Hier kan ik me wel een tijdje vermaken", constateerde Roel. Nathalie was minder onder de indruk. "Ik sta helemaal te shaken nu ik hier binnen ben. Ik moet even bijkomen, tering", verzuchtte zij. Het meest bijzonder was de entree van Ingrid in het huis. "O jee, wat heb ik nu gedaan? Ik mis iedereen nu al", zei ze terwijl ze zich nog maar een seconde bij haar medebewoners had gevoegd.

De kandidaten zagen elkaar woensdag voor de eerste keer.
Film van de presentatie woensdag: mms://anpstream.datiq.net/1e1cfc06ebd3e03be030c95337eb4231_bb.wmv

Gezien de reacties denken Endemol-baas Paul Römer en Talpa-programmadirecteur Remko van Westerloo dat het wel goed zit met de chemie tussen de deelnemers. Om het vuurtje nog wat op te stoken, maakten de makers aan het einde van de opname bekend dat binnenkort een ex van een van de BB-kandidaten het huis zal bezoeken.

In de komende tijd kunnen de bewoners meer van dat soort 'plaagstootjes' verwachten. Maar niet te veel, want Römer wil met Big Brother terug naar de basis. Dus geen 'battles' tussen verscheidene bewonersgroepen meer, of een arm en een rijk gedeelte, maar gewoon twaalf mensen in een huis stoppen en dan maar zien wat er gebeurt.

Remko van Westerloo hoopt dat de openingsuitzending zondag een miljoen kijkers trekt, dan zou hij al tevreden zijn. Critici stelden de afgelopen dagen dat Talpa nog niet veel kijkers weet te trekken. Van Westerloo zegt hij wel had verwacht dat het begin van zijn zender zo zou lopen. "We hebben de huidige kritiek zelf een beetje uitgelokt, want vooraf was er zoveel free publicity over het aantrekken van het voetbal, succesprogramma's en sterren. We hebben dus hoge verwachtingen geschapen en dan is het logisch dat we nu kritiek krijgen. Maar ik ben ervan overtuigd dat we na deze week, als veel nieuwe programma's gaan lopen, veel kijkers gaan trekken." Op de Talpa-burelen heerst volgens Van Westerloo geen verhoogde nervositeit. " Vanaf volgende week wordt het pas echt spannend. Dan komen we pas echt op temperatuur."

bron: Telegraaf woensdag 24 augustus 2005

Bijschrift foto:
De zwangere Tanja (27) is gisteravond met veel vertoon het Big Brother-huis binnengestapt.
« Laatst bewerkt op: 27-08-2005, 01:24:50 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #13 Gepost op: 27-08-2005, 09:28:18 »
Arbeidsinspectie onderzoekt BB-baby
 
Gepubliceerd op zaterdag 27 augustus 2005
 
DEN HAAG (ANP) - De Arbeidsinspectie is een onderzoek begonnen naar de aanwezigheid van een baby in het Big Brother-huis. Talpa begint zondag met een nieuwe serie van Big Brother. Eén van de deelnemers is een zwangere vrouw die daar voor de camera's zal bevallen.

Moeder en kind blijven daarna in het huis. Volgens de Arbeidsinspectie zou de aanwezigheid van het pasgeboren kind in het huis kunnen worden opgevat als een vorm van kinderarbeid. Een woordvoerder van de arbeidsinspectie heeft een bericht hierover in De Telegraaf van zaterdag bevestigd.

De arbeidsinspectie voert het onderzoek uit in opdracht van minister De Geus van Sociale Zaken. Het onderzoek zal naar verwachting enkele dagen duren.

In Nederland gelden strenge regels voor het gebruiken van jonge kinderen op televisie, in de film of bij het theater. Volgens de inspectie moet het belang van het kind voorop staan en mag, onder meer, zijn ontwikkeling niet in gevaar komen.

Bron: Planet.nl
er was eens......

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #14 Gepost op: 27-08-2005, 10:40:05 »
ONDERZOEK NAAR MOGELIJKE KINDERARBEID

Inspectie moedert over BB-baby

door Alexandra van den Bos en Rob Sebes

DEN HAAG, zaterdag
De Arbeidsinspectie is een diepgravend onderzoek begonnen naar de mogelijke geboorte en het verblijf van een baby in het Big Brother-huis.
Het blijft in elk geval nog een paar dagen uiterst onzeker of de baby van de aanstaande moeder, de 27-jarige Tanja uit Groningen, direct na de geboorte wel in het Big Brother-huis mag blijven. Pas medio volgende week neemt de Arbeidsinspectie een besluit.
Reden voor het onderzoek is dat de baby officieel valt onder alle regels die gelden voor het beperken van kinderarbeid.
       
Vergunning
Talpa, die het programma uitzendt, heeft wel een vergunning aangevraagd om de baby in de uitzendingen te mogen brengen. Maar minister De Geus (Sociale Zaken) wil dat de Arbeidsinspectie tot op de bodem uitzoekt wat het voor een zuigeling betekent om in een spectaculair tv-programma ter wereld te komen.
Voor kinderen tot en met 12 jaar, dus ook baby’s, zijn er namelijk allerlei beperkingen om op tv en in films, reclamespotjes, radioprogramma’s, theaterproducties en modeshows op te treden. Zo mogen er geen gevaarlijke situaties voorkomen en mag het optreden niet nadelig zijn voor het kind. Het belang van de kleine moet altijd voorop staan, zo staat in de wet.

De regels voor kinderen tot 7 jaar zijn zelfs nog veel scherper. In dit geval moet het optreden vooral spelelementen bevatten en mag het kind zelf niet in het centrum van de belangstelling staan.
Alleen wanneer de werkgever kan aantonen dat er sprake is van een uitzonderlijke situatie, kan hiervan worden afgeweken.
Tanja is op dit moment 31 weken zwanger. De Groningse, die tot afschuw van velen nog steeds blijkt te roken, gelooft zelf niet dat het verblijf in het BB-huis schadelijke gevolgen voor haar baby heeft. „Ik denk dat mijn kind daar later trots op is.”

bron: De Telegraaf, zaterdag 27 augustus 2005
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #15 Gepost op: 27-08-2005, 15:25:23 »
Arbeidsinspectie onderzoekt BB-baby


En terecht ook. 't Is toch zielig voor zo'n kind. Ik moet er niet aan denken! ::ohno::


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #16 Gepost op: 28-08-2005, 22:10:15 »
Big Brother 'back to basic'
big brother maakt vanavond haar rentree op de Nederland- se televisie. Met de goede lead-in van De Wedstrijden hoopt Talpa vanavond op een miljoen kijkers voor de kick- off van de vijfde reeks big brother. BB 5 is nadrukkelijk gefundeerd op de oerversie: twaalf bewoners en geen battles. "Back to basic", propageert Talpa. Volgens tv- wetenschapper Maarten Reesink is dat een wijs besluit.

Reesink in de Gelderlander: "De eerste versie was eenmalig. Bij de tweede was de casting slecht en de derde werd een veredelde zeskamp. Als de vijfde versie terug gaat naar dat psychologische spel tussen deelnemers, redactie en kijkers kan het succesvol zijn. Hetgeen waar mensen blijven hangen bij het zappen is authenticiteit. Uit angst voor lage kijkcijfers wordt er nog te veel voorgeproduceerd. Dat is niet echt meer. Het format maakt de kijker niet uit, als het maar pure tv is, niet doodgeproduceerd. Men wil niet meer zien dat gewone mensen hun sokken aantrekken, maar dat Gerard Joling en Gordon dat doen. Idols is schatplichtig aan big brother omdat ze heel slim riepen niet het grootste talent te zoeken, maar het grootste idool. Dan gaat de discussie over hoe gewoon Maud is en of Boris in het echt ook zo arrogant is."

Sabine Wendel was één van de bewoners uit de eerste serie. 1,6 miljoen kijkers zagen live hoe Sabine van de kijkers moest vertrekken. Ze was door de serie uitgegroeid tot bekende Nederlander. Met alle gevolgen van dien. "Superleuke dingen, maar ik heb ook gehuild van ellende", zegt Sabine in BN/De stem.

"Iedereen heeft een mening over je. Wel begrijpelijk als je dagelijks op televisie bent, maar je moet er wel tegen kunnen. Je bent plotseling een bitch. Daar krijg je een hele dikke huid van. Ik denk dat de mensen het programma inmiddels wel kennen. Ik ben vooral benieuwd naar de zwangere vrouw, want daar snap ik niets van. Wie wil nou dat haar kind in een big brother-huis geboren wordt?"

Big Brother: The kick-off, vanavond tussen 20:30 en 22:00 bij Talpa

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #17 Gepost op: 28-08-2005, 22:11:19 »
Onderzoek naar Big Brother- bevalling in Nederland
 
Een deelneemster bevalt dra in het Big Brother- huis.
De Arbeidsinspectie in Nederland is een onderzoek begonnen naar de aanstaande bevalling in het Big Brother-huis. Talpa begint morgen met een nieuwe serie van Big Brother met een zwangere deelneemster. Volgens de Nederlandse wet moeten kinderen hun toestemming geven voor een televisieoptreden en dat kan de baby per definitie zelf niet doen.
 
Routineprocedure
Volgens een woordvoerder van de Arbeidsinspectie gaat het om een routineprocedure. Het onderzoek zal naar verwachting enkele dagen duren. In Nederland gelden strenge regels voor het gebruiken van jonge kinderen op de televisie, in de film of in het theater.Volgens de inspectie moet het belang van het kind vooropstaan en mag onder meer zijn ontwikkeling niet in gevaar komen. (belga)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #18 Gepost op: 28-08-2005, 22:13:04 »
SABINE WORDT NOG DAGELIJKS HERKEND
Voor de vijfde keer begint John de Mol met een serie van zijn geesteskind big brother. De voormalige Tilburgse Sabine Wendel was bewoonster van het eerste BB-huis. Ze blikt terug.

Sabine Wendel (31) wist niet wat haar overkwam, toen ze bijna zes jaar geleden het big brother-huis verliet. Van de betrekkelijke rust onder de camera's kwam de toenmalige Tilburgse terecht in een heksenketel.

big brother, bedacht door televisietycoon John de Mol, was een hype geworden. Liefst 1,6 miljoen kijkers zagen live hoe Sabine van de kijkers moest vertrekken. Het was de volgende dag voorpaginanieuws voor veel kranten. In 34 dagen was Sabine Wendel zonder dat ze het zelf wist veranderd van een anonieme Tilburgse in een bekende Nederlandse.

Met alle gevolgen van dien. "Superleuke dingen, maar ik heb ook gehuild van ellende", vertelt ze nu. "Iedereen heeft een mening over je. Wel begrijpelijk als je dagelijks op televisie bent, maar je moet er wel tegen kunnen. Je bent plotseling een bitch. Daar krijg je een hele dikke huid van."

John de Mol begint zondagavond met een nieuwe serie big brother. Sabine Wendel denkt niet dat big brother 5 in Nederland een kijkcijferkanon zal blijken. "Ik denk dat de mensen het programma inmiddels wel kennen." Zelf zat ze de avond na haar vertrek uit het huis aan tafel bij Barend en Van Dorp. "Echt iedereen wilde met me praten."

Het regende aanbiedingen. "Ik ben lang niet overal op ingegaan. Wel heb ik geposeerd voor Playboy en ben ik voor RTL het big brother-journaal gaan presenteren. Ik word nog dagelijks herkend en dat is hartstikke leuk." Met sommige van de andere bewoners van big brother 1 heeft Sabine nog regelmatig contact. Bart, in het huis haar grote liefde, ziet ze nog regelmatig.

Naar de eerste afleveringen van big brother 5 gaat Sabine wel kijken. "Ik ben vooral benieuwd naar de zwangere vrouw, want daar snap ik niets van. Wie wil nou dat haar kind in een big brother-huisgeboren wordt?" Ondanks de kritiek en de wijsheid achteraf heeft Sabine Wendel geen spijt van haar deelname. "Ik ben er wijzer door geworden en heb er veel vrienden aan over gehouden."

( bron: bn/de stem * foto: anp )


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Big Brother 2005 nieuws
« Reactie #19 Gepost op: 29-08-2005, 00:12:46 »
Lieske (update)

Niet lang nadat onderstaand bericht geplaatst is komt het gesprek daadwerkelijk op Anorexia. Ze hebben het over vetpercentages. Lieske zegt dat ze heel atletisch gebouwd is en uit moet kijken dat ze niet te veel vet verliest. Ze vertelt dat ze een vriendin had op de dansschool die anorexia had en op een gegeven moment nog maar 27 kilo woog! Ze vertelt er met afschuw over. Zelf zegt ze niet te weinig te eten, maar wel heel bewust


Nathalie is Nana Love


Voordat ze het Big Brother-Huis inging, was Nathalie geregeld te horen bij Fresh FM en te zien bij TLF (The Love Factory) onder het pseudoniem Nana Love. Op de TLF-site vertelt ze dat ze al vanaf haar jeugd beroemd wil worden. Acteren, presenteren of een bekende Nederlander worden, daar is ze echt voor in… Ook vertelt ze over haar geheime liefde: "Ja, heb ik wel eens gehad. Was een liefde die niet is overgegaan. Iedereen dacht dat het voorbij was. Ik was zo gek op die jongen. Ik wist dat het nooit iets zou worden en gelukkig is er nu een nieuwe liefde. Niemand mocht mijn geheime liefde en nu gelukkig wel." Herkennen we hierin niet Ralph?