Tegenbewijs geleverd Paul Römer zegt dat er in 2001 toen klokkenluider Gert-Jan de Boer de serie voortijdig moest verlaten, wel notarieel toezicht op de stemming was. „Wij hebben een acte waarin het toenmalige rechtmatig verlopen van de stemming wordt bevestigd.” De Telegraaf heeft dat stuk ingezien. „Daarmee is de grond onder de beschuldigingen van Gert-Jan weg. Ik hoop dat hij is gerustgesteld.” Het heeft er alle schijn van dat hiermee de rel wordt afgesloten. De Mediawatchers hebben hierover geen informatie, maar vermoeden dat na de toezeggingen van Endemol ook de aangifte van Gert-Jan van de baan is.
Zal Ellen er zijn? Roel en Ingrid praten over gevoelens van Roel voor zijn ex Ellen. Hij vraagt zich af ze donderdag bij de exit zal zijn, tijdens de finale. Roel heeft zijn laatste nacht voordat hij het huis in ging ook met haar in het hotel doorgebracht. Ingrid denkt dat ze er niet zal zijn vanwege Dido. Joost vraagt het zich af omdat ze er toch ook bij was toen hij er in ging. Roel vertelt dat het is uitgegaan omdat de frequentie van zin aan sex tussen hem en Ellen te verschillend was. Roel: "Als ik zo'n bloedmooie meid naast me heb liggen... tja.. " Ingrid: "En wat zei ze dan?" Roel: "Morgen. Dat kan ik 1 keer per week verkroppen, maar niet 2 of 3 keer."
De laatste dag Roel: "Het is afgelopen" Ingrid: "Het is klaar" Roel: "Nog minder dan 24 uur lieverd." Hij kan niet voorstellen dat het publiek op een kraker stemt die regelmatig stoned is. Hij denkt dat hij als eerste weg is. Ingrid: "Nee, echt niet. Lieske dacht ook al dat jij ging winnen" Roel: "Ik denk dat jij wint!" Ingrid schiet in de lach. Roel zegt dat hij het echt meent en geen lolletje maakt. Ingrid: "Jij was voor heel veel mensen in huis de winnaar." Roel: "Lies heeft de studenten achter zich staan. Maar qua puur sympathiek zijn denk ik dat jij boven haar staat. Joost is een hele lieve jongen, maar heeft ook dingen waarvan Talpa kijkers, voetbalsupporters....... nee, ik zou het gek vinden als hij met de pot zou weggaan. Dat is niets negatiefs, maar dat denk ik qua doelgroep. Of hij is heel dik de winnaar, dat kan ook!"
Ingrid: "Roel, jij maakt een hele grote kans, vanaf het begin al!" Roel: "Zo kan ik mezelf niet zien. Nee".
Bron : Mediawatchers