Auteur Topic: fiets van de dromers  (gelezen 15829 keer)

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
fiets van de dromers
« Gepost op: 26-02-2002, 09:09:33 »
deze topic zal gaan over de fiets die de dromers te zien kregen bij hun opdracht, deze fiets kwam toevalling ter sprake in topic http://www.kyrandia.nl/cgi-bin/WieIsDeMol_Forum/YaBB.cgi?board=general&action=display&num=1014645468, voor de overzichtelijkheid zet ik alles nog ff in een aparte topic

een korte samenvatting van wat we reeds hebben....

bij de opdracht van de dromers kwam deze foto circa 5 seconden in beeld :

we zien op de foto een antieken fiets, er is ingezoomed op het logo van de fiets en dit werd in de rechterbovenhoek geplakt. dit is het logo van SPARTA, een oud hollands fietsmerk :

we kunnen de fiets dus gerust beschouwen als een stukje antiek zoals je er alleen één kunt vinden in antiekzaken, zoals john er één heeft. trouwens op de site van john kun je zien dat hij als logo voor z'n winkeltje een gelijkaardige fiets heeft gebruikt :

wanneer we inzoomen op het logo van SPARTA dat in de rechterbovenhoek werd geplakt dan is duidelijk te zien dat er met het logo werd geknoeid. er werd nl. een ander hoofd op het logo geplakt (op het originele logo staat de kop van griekse god sparta), dit is te zien op deze foto :

helaas is het bronbestand waar de foto uit geknipt werd slechts 72inch/pixels, wat betekent dat het onmogelijk is om met deze foto een scherp beeld te krijgen.  maw, het blijft gissen van wie dat hoofd is. naar mijn bescheiden mening komt van de kandidaten enkel john en kerstin in aanmerking.

dan ff terug naar de foto die in het programma werd getoond.

zoals u kunt zien werd de foto van de fiets op een foto van water geplakt, heel bizar, misschien moeten we een link leggen naar het waterfietsen uit dezelfde aflevering? john en ellen geraakten slechts 250 meter ver met die fiets, ellen was toen niet te spreken over de gebrekkige inspanning van john........

nogal veel aanwijzingen die naar john leiden dus, die ik eigenlijk nooit verdacht heb......wel valt op dat hij bij fysieke proeven niet tot het uiterste lijkt te gaan (bv. het waterfietsen, maar ook het gewone fietsen in de vorige aflevering).  

dat is een zo een beetje, 'k ben benieuwd of er nog aanvullingen komen???

gegroet
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline heike

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: fiets van de dromers
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2002, 09:50:27 »
heldere uiteenzetting, vlaming!

ik blijf mijn bedenkingen houden (je weet wel, over dat niet alle deelnemers dit te zien kregen enzovoorts)... maar zolang de aanwijzingen in de richting van john wijzen houd ik mijn mond!

ciao,
heike

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Dominiek

• Forumlid
  • Ingeschreven voor de Vlaamsche Mol...
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2002, 09:54:33 »
Ik denk dat je niets moet zoeken achter het feit dat de 'fiets op een foto van water werd geplakt'. Het filmpje dat de dromers te zien kregen ging gewoon over water : dolfijnen en weet ik wat nog allemaal. En op die achtergrond werden vervolgens de 'drie objecten' geplakt : een schermpje dat gewoon niet het volledige scherm overlapte.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2002, 09:58:32 »
Citaat

ik blijf mijn bedenkingen houden (je weet wel, over dat niet alle deelnemers dit te zien kregen enzovoorts......)

yep ik weet wat je bedoelt heike ;).....maar ze kunnen natuurlijk die aanwijzingen er enkel gezet hebben voor de kijkers en niet in het originele filmpje?
misschien heeft het wel allemaal nix te betekenen, time will tell........
ciao vlaming

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2002, 10:06:55 »
Citaat

Ik denk dat je niets moet zoeken achter het feit dat de 'fiets op een foto van water werd geplakt'. Het filmpje dat de dromers te zien kregen ging gewoon over water : dolfijnen en weet ik wat nog allemaal. En op die achtergrond werden vervolgens de 'drie objecten' geplakt : een schermpje dat gewoon niet het volledige scherm overlapte.

thanx, je kunt wel gelijk hebben, gitaar kwam in beeld met onderwatershot (vissen etc) & de tafel kwam in beeld met een luchtshot (vogels etc)

cheers
vlaming

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2002, 10:09:15 »
Oke!

En deze vind ik nu eens een keertje WEL de moeite waard om over na te denken. Een fiets over water heen en een fotooke wat... en daarvoor moet je met een beetje door je oogharen kijken... Op een gezicht kan lijken.

In dat geval is het Ellen... Die heeft meer haar om het gezicht hangende en dan zal Erik wel niet vol op haar gestemd hebben. Of het is John... en de foto is vertekend. Sparta/Apeldoorn... Het is een ouwe fiets... John? Of moeten we gaan kijken of Ellen bij Centraal Beheer heeft gewerkt?

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2002, 10:21:43 »
Vlaming ik ben het met je eesnd at hier wat inzit, want anders was die uitvergroting van da logo er niet geweest.

Echter, dat water op de achtergornd is gewoon van dat stuk film wat ze toen hadden, kan me iets herinneren van iets indonesisch wat we van te voren zagen. Dus de link naar waterfietsen gaat mij te ver.

Verder denk ik niet dat het hoofd er opgeplakt is dan zou het wel duidelijker zijn. Wat ik denk wat er gebeurd is, is dat het logo wat je aanhaalt( op mijn aanwijzing) een eerdere versie is van hetgene hier gebruikt is en dus een ies anders gestilleerd hoofd zal laten zien. Het logo van Sparta nu is trouwens weer compleet anders.

ik denk dat het om Spart gaat, of als Griekse God, of als club uit rotterdam. Of toch de link antiek.

Ik sta open voor ideeen.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2002, 10:37:05 »
Citaat

Verder denk ik niet dat het hoofd er opgeplakt is dan zou het wel duidelijker zijn.
Ik sta open voor ideeen.

volgens mij is het vrij duidelijk zichtbaar dat er iets opgeplakt werd, misschien zie je het beter op deze foto

let op de rode lijntjes

groeten
vlaming

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2002, 10:54:50 »

ondertussen heb ik ook nog een 2e gezicht gevonden (zie boven), dat lijkt dan weer sterk op ellen/george......tsja, 'k krijg de indruk dat er iemand met mijn voeten aan het rammelen is.

over&out
vlaming

Offline Lijster

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2002, 11:09:19 »
Als de fiets een Sparta is en met de tips van bicycle race kan je ook in Sparta bicycling capital of America terecht komen. Dit is de plaats Sparta in Georgia (George)

wie o wie is talpa??????????

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #10 Gepost op: 26-02-2002, 11:10:21 »
ik ben aan het trachten te achterhalen of sparta ooit een logo heeft gehad, met het gezicht op het midden. maar kom er niet uit, via enkel internet. Misschien iemand met een fietsenmakers achtergrond.

Ik denk dat we voortaan overal wat zien, beroepsdeformatie :-)

Het logo van spart waar die site naar verwees was van rond 1925

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Lijster

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 26-02-2002, 11:17:21 »

Als de fiets een Sparta is en met de tips van bicycle race kan je ook in Sparta bicycling capital of America terecht komen. Dit is de plaats Sparta in Georgia (George)

Offline mimo

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2002, 11:33:08 »
Citaat

volgens mij is het vrij duidelijk zichtbaar dat er iets opgeplakt werd, misschien zie je het beter op deze foto

let op de rode lijntjes

groeten
vlaming

Het is Dick

Ik heb de foto van de executie week 3 uitgesneden en ik vind 'm aardig er op lijken.
Dus de aanwijzing (in week2) ging dan over de afvaller. Net als de P bij finishen van Harry waarschijnlijk een aanwijzing is over de afvaller volgende week.
En als dat het geval is (dat Prince weg moet) is er een volgorde te merken.
In de executie van de 1e week zit iedereen klaar. Als eerste gaat Erik weg, daarna Pamela en nu Dick. Bij die executie zitten ze op een rijtje en de volgende is Prince.
Dan zou Jantien als laatste overblijven ...

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2002, 11:50:48 »
Dat laatste lijkt me stug, Mimo! Toen wisten ze nog niet wie er de volgende keren zouden afvallen!

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2002, 11:52:15 »
Ja ik vind het alweer te ver doorslaan hoor. Nu hebben we weer allemaal theorietjes over wie wanneer weggaat en nou dacht ik dus juist dat dit over de Mol ging. HELP!

Ik verdenk bij deze John even ernstig vanwege een verstrekkend quasi onopvallend gedrag. Lijkt me leuk om als Mol in allerlei winkels lekker dinero te gaan bleeren. En hij is redelijk slapjes bezig geweest...

Hmmz... misschien toch weer too obvious. Ik ben in een fase waarin ik vooral veel kijk enzo.

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 26-02-2002, 12:55:27 »
Citaat

Dat laatste lijkt me stug, Mimo! Toen wisten ze nog niet wie er de volgende keren zouden afvallen!

de serie werd opgenomen in september, aanwijzingen naar een volgende afvaller kunnen er dus zeker inzitten . het kan bv. zijn dat de deelnemers gewoon een fiets te zien kregen, maar dat voor uitzendig op TV er wat bijgeplakt werd. d'er is maar één probleemje, ik herken dick niet in die foto

groet
vlaming

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 26-02-2002, 13:01:33 »
Misschien is het toeval hoor maareh.....ik heb het plaatje van de fiets in een Harry Potter boek gestopt, daarna het boek 5 dagen laten weken in een badje lauw water, keihard Avada Kadavra geroepen en even later werd Dick "geexecuteerd".....

Of geloven jullie mij niet?

molzot

Offline mimo

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 26-02-2002, 13:01:37 »

Citaat

Ja ik vind het alweer te ver doorslaan hoor. Nu hebben we weer allemaal theorietjes over wie wanneer weggaat en nou dacht ik dus juist dat dit over de Mol ging. HELP!

In de vorige afleveringen werden toch ook aanwijzingen gegeven mbt de volgorde van afvallen? Dan hou je uiteindelijk de MOL over.
Vind ik niet te ver gaan ...

Groetjes, mimo

Offline Lijster

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 26-02-2002, 13:13:36 »
In de foto zie ik toch heel duidelijk Elvis Presley 8)

Hou het voor mezelf toch nog maar even op Sparta the bicycling Capital of America in Georgia.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #19 Gepost op: 26-02-2002, 13:40:42 »
beste vlaming,

Ik ben het helemaal met je eens! Degene wiens foto over het logo is geplakt moet wel de mol zijn! Waarom anders dat hele gedoe. Waarschijnlijk is het JOHN Maar ik verdenk overigens altijd wel de verkeerde tot vrijdag was ik er van overtuigd dat dick :'( de mol was, dus........................ :-/
Wel leuk om te bekijken.
groetjes!