deze topic zal gaan over de fiets die de dromers te zien kregen bij hun opdracht, deze fiets kwam toevalling ter sprake in topic
http://www.kyrandia.nl/cgi-bin/WieIsDeMol_Forum/YaBB.cgi?board=general&action=display&num=1014645468, voor de overzichtelijkheid zet ik alles nog ff in een aparte topic
een korte samenvatting van wat we reeds hebben....
bij de opdracht van de dromers kwam deze foto circa 5 seconden in beeld :

we zien op de foto een antieken fiets, er is ingezoomed op het logo van de fiets en dit werd in de rechterbovenhoek geplakt. dit is het logo van SPARTA, een oud hollands fietsmerk :

we kunnen de fiets dus gerust beschouwen als een stukje antiek zoals je er alleen één kunt vinden in antiekzaken, zoals john er één heeft. trouwens op de site van john kun je zien dat hij als logo voor z'n winkeltje een gelijkaardige fiets heeft gebruikt :

wanneer we inzoomen op het logo van SPARTA dat in de rechterbovenhoek werd geplakt dan is duidelijk te zien dat er met het logo werd geknoeid. er werd nl. een ander hoofd op het logo geplakt (op het originele logo staat de kop van griekse god sparta), dit is te zien op deze foto :

helaas is het bronbestand waar de foto uit geknipt werd slechts 72inch/pixels, wat betekent dat het onmogelijk is om met deze foto een scherp beeld te krijgen. maw, het blijft gissen van wie dat hoofd is. naar mijn bescheiden mening komt van de kandidaten enkel john en kerstin in aanmerking.
dan ff terug naar de foto die in het programma werd getoond.

zoals u kunt zien werd de foto van de fiets op een foto van water geplakt, heel bizar, misschien moeten we een link leggen naar het waterfietsen uit dezelfde aflevering? john en ellen geraakten slechts 250 meter ver met die fiets, ellen was toen niet te spreken over de gebrekkige inspanning van john........
nogal veel aanwijzingen die naar john leiden dus, die ik eigenlijk nooit verdacht heb......wel valt op dat hij bij fysieke proeven niet tot het uiterste lijkt te gaan (bv. het waterfietsen, maar ook het gewone fietsen in de vorige aflevering).
dat is een zo een beetje, 'k ben benieuwd of er nog aanvullingen komen???
gegroet
vlaming