Maar...maar....als Ellen en Harry de Mol niet zijn, dan kan het verbranden van de rugzakken van Jantien en Karen ook nooit een straf geweest zijn! Ellen en Harry hadden toch net zo goed ook de rugzak van een ander op die plek kunnen leggen? Wat zeg ik?? Ze hadden ook de rugzak van de Mol op die plek kunnen leggen! Zegt niks, imho. Â :-/
Ellen en Harry hebben iig heel wat woede over zich heen gekregen.(en terecht).
Indien zij de mol niet zijn kunnen zij de rugzakken van: Jantien, Karen, Kerstin,Prince, John en George daar neerleggen, hun eigen rugzakken mocht niet blijkbaar.
1 vraag hoorde bij een ander persoon (die van Kerstin meen ik), dus daar kan de regie gemanipuleerd hebben door de verkeerde rugzakken over te laten blijven (van iemand die nog niet gebeld heeft), immers van Jantien en Karen weten wij zeker dat ze gebeld hebben en van Harry en Ellen ook.
Overigens, zij konden eigenlijk op geen enkele vraag het antwoord weten.
Ik moet me meer verdiepen in deze opdracht denk ik, want aangezien wij niet naar de mol kunnen speuren vanwege mogelijk mol-acties van anderen, kunnen we alleen naar andere zaken kijken, en vanwege het verboden open te maken verhaal moeten we toch kijken naar een straf vanwege het wel openen alswel het verkijgen van een vrijstelling middels sabotage.
Mogelijk zijn meerdere kandidaten in deze aflevering gestraft, bv de walkie talkie van Jantien, zij kon geen contact leggen waardoor anderen haar wantrouwen.
De aanvang van de bergopdracht was: de waarheid ligt in het midden, ik heb het gevoel dat we daar ook iets mee moeten.
Het doosje met geld was immers leeg; hadden de kandidaten sowieso de opdracht niet kunnen laten slagen omdat er geen geld in het doosje zat, en zouden hierdoor Prince, George en John elkaar verdenken (George verdenkt Prince nu wel nl), en zouden tevens Jantien, Karen en Kerstin de andere drie verdenken hierdoor, ware het niet dat Jantien, Karen en Kerstin zelf verdacht waren vanwege het walkie-talkie gebeuren?
Oftewel, is het niet zo dat sommige kandidaten tevens gestraft zijn doordat de regie heeft gerommeld met die opdracht, waardoor de anderen aan hun integriteit twijfelen zoals ook met Harry en Ellen?
(het kiezen van eigenbelang; geld/sabotage->vrijstelling boven de groep?)