Auteur Topic: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)  (gelezen 7138 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #20 Gepost op: 24-09-2005, 19:30:51 »
leuk geschreven kampgenoot!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #21 Gepost op: 24-09-2005, 22:40:31 »
24 september 2005

Lief Dagboek,

eindelijk is het zover. Het vliegtuig gaat vertrekken. Rustig stap ik in. Jeez, ik had een luxer vliegtuig verwacht. Er zijn maar 24 stoelen. DAT MOET WEL BETEKENEN DAT DIT MIJN MEDE-KANDIDATEN ZIJN! Ik krijg een glimlach van een blond meisje, wat verderop zitten 2 jongetjes te keuvelen en ik krijg een knipoog van een jongen. Wat moet ik daar nou weer van denken. Ik ga zitten naast een jongen die zichzelf voorstelt als Nicky. Een aardige latino, maar die jongen lacht en lacht maar. Er komt geen einde aan. Na een kort gesprek ga ik maar naar buiten kijken. Het is nog zo ver weg. Ik sluit mijn persoonlijk voorwerp; mijn laptop aan en begin te surfen op het web. Zo kan ik me wel een paar uurtjes vermaken. Na een paar uur ben ik het zat en ik haal een papiertje uit mijn zak.

'Lieve Chriz, zul je voorzichtig zijn daar op de eilanden. Ik denk aan je, je mamma Cora.'

Wat is het toch ook een schat! Ze zou nooit een vlieg kwaad doen en nu moet ze zolang zonder mij. Ik hoop dat mijn moedertje het alleen thuis vol houdt.

Ik weet niet, ik moet in slaap zijn gevallen, toen ik wakker werd waren er opeens 6 kandidaten verdwenen. 'What the fuck?' Ik moet beter gaan opletten! De latino naast me is ook weg. Jammer, t leek me wel een aardige jongen. Een streng kijkende jongen komt naar binnen en ik herken hem. Het is de wereldberoemde presentator en tevens winnaar van CSC II: Molcrazy. Hij schreeuwt: 'Eirc, Juudith, Robbie, Xmoix, Koekoe en Willem hier komen!' Ik bekijk de gezichten. Dat was die jongen die knipoogte! en dat dat mooie meisje dat glimlachte! Maar wie is die kale? Voor ik het weet zijn ze alweer verdwenen. Wat later komt Molcrazy terug en opnieuw roept hij 6 namen. Ik loop met Molcrazy mee en bekijk ondertussen de gezichten. MAAR 1 VROUW!!! Ik glimlach naar haar, maar ze kijkt nors. Ik kijk achterom, een klein jongetje met een rugzak. Jee! Zullen ze die ook meesturen! Opeens hoor ik Molcrazy roepen: 'Springen!'

Ik weet niet waarom, maar ik luisterde. Ik sprong naar beneden en trok aan het touwtje van mijn parachute. GAAAAF! Dat was echt gaaf, zo'n nachtelijke jump. Ik probeer te landen op het strand, maar onervaren als ik ben, land ik in een boom. 'Help! Help!' Niemand hoort me, doh. Opeens zie ik allemaal opstuivend zand. Oh no! Daar komt een tornado aan. Ik word opgezwiept en beland op het strand. 'Gaat het?' Het is het meisje vanuit het vliegtuig....toch wel lief dus! Ik kijk om me heen en de anderen staan er ook. Opeens een stem: 'Kom, jullie moeten met deze boot mee.'

En toen stond ik opeens op battle-island en ik kreeg een korte introductie van alle kandidaten, ik kon lang niet alles onthouden, maar op dit eiland zijn we sterk; met fysieke, intelligente en sociale kracht. Hoppa! Eitje wordt dit. Op mezelf te bewijzen doe ik mijn best in de eerste opdracht en ik sleep een meesterstem binnen. Er zijn argusoogjes.

Op het eiland teruggekomen trek ik me terug op een rots en kijk naar de anderen. Observeren is een goede stap. Die EIDM lijkt me nergens bang voor, een goede leider. Jorg en Aitan prutsen maar wat aan met het kamp. Eigenlijk moet ik ze gaan helpen, maar zal ik wel een goede hulp zijn? De kleine jongen, Kolko heet hij, ligt maar wat te luieren op het strand. Ik ben blij dat hij erbij is. De jeugd heeft de toekomst en saaie discussies hoef je van Kolko niet te verwachten. Interessant.

Het wordt avond en donker. Met z'n 6-en hebben we het kamp opgezet en heerlijke bedjes klaar gemaakt. Nostradamus heeft voor ons gekookt, van de vissen die EIDM en Aitan gevangen hebben. Ik ben benieuwd wat morgen ons brengt

Trusten Lief Dagboek!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #22 Gepost op: 24-09-2005, 22:48:21 »
Mooi geschreven hoor! ;)
🜃

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #23 Gepost op: 24-09-2005, 23:56:21 »
ben ik de knipogende, de kale of kom ik er niet in voor :P ;D

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #24 Gepost op: 25-09-2005, 00:57:57 »
ben ik de knipogende, de kale of kom ik er niet in voor :P ;D
ik denk dat ik weet wie er met de kale bedoeld wordt  ;D

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #25 Gepost op: 25-09-2005, 10:28:37 »
Ow dus dat was Chriz, toen we uit het vliegtuig sprongen sliep hij nog  ::)  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #26 Gepost op: 25-09-2005, 15:25:53 »
Ik kijk achterom, een klein jongetje met een rugzak. Jee! Zullen ze die ook meesturen!

*kuch* *kuch*

Ik ben toevallig heel goed in parachutespringen hoor!

Eigenlijk nog nooit gedaan maja

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #27 Gepost op: 25-09-2005, 18:29:32 »
25 September 2005

Lief Dagboek,

De volgende ochtend ben ik als laatste wakker. Mijn rug doet pijn. Aitan is al vroeg opgestaan om te gaan vissen. Ik hoop dat hij een paar lekkere visjes mee zal brengen. Eindelijk heb ik de tijd om mijn kampgenoten wat beter te leren kennen. In ons basiskamp kom ik Jorg tegen. We raken in een gesprek en hij vertelt me over zijn thuissituatie. Het lijkt me een aardige jongen. Opeens kwam Kolko aanlopen met een brief in zijn hand. We moeten een leider kiezen. Aitan: 'Dat wordt een lastig klusje.' Voor mezelf heb ik het allang bedacht wie dat moet worden. Maar ik ben benieuwd wie het gaat worden...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #28 Gepost op: 26-09-2005, 15:38:25 »
en hoe vond je mijn kookkunsten?
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #29 Gepost op: 1-10-2005, 19:41:54 »
is kapitein Chriz gestorven ofzo van de honger  ???
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #30 Gepost op: 1-10-2005, 20:18:48 »
Ik haal me info uit de afleveringen. geduld

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #31 Gepost op: 7-10-2005, 12:17:48 »
1 oktober 2005,

Lief Dagboek,

het was middernacht, ik sliep eindelijk op die klote-grond toen we werden opgepikt en naar Battle-Island werden gebracht. Al snel zag ik alle andere mensjes van de andere teams daar ook. De één keek nog slaperiger dan de andere. Voor ons stonden de (enige) twee vrolijke lachende gezichten van onze hosts.

Het was tijd geworden om aan te geven welke leiders wij gekozen hadden. Infernius mocht aftrappen. De stoere Jutta kwam naar voren en nam het woord. D**n mocht hun leider worden. Ik keek naar D**n, hij zag er trots als een pauw uit. De volgende was Faabjuh van Terra. Hij stelde Lieke voor. Lieke is die mooie jonge vrouw, ik denk dat de mannen uit dat team haar daarom gekozen hadden. Toen mocht onze eigen Kolko naar voren en vertelde dat we EIDM hadden uitgekozen. Natuurlijk EIDM! Vanaf dag 1 was het al duidelijk dat zij onze natuurlijke leider was. Ze had alles wat een leider nodig heeft. Als laatste was het Xmoix van Aquagonie. Zij hadden Eirc gekozen, de jongen van de knipoog!!

Molcrazy zei nog wat, maar doordat ik om me heen keek naar de andere kandidaten hoorde ik hem niet, door het plotselinge rumoer wist ik dat er wat aan de hand moest zijn...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #32 Gepost op: 7-10-2005, 12:56:41 »
De 4 vers gekozen leiders moesten zeggen wie ze de zwakste vonden in hun team. Even was ik bang dat EIDM mij ging noemen, maar ze noemde Nostradamus. Dat had alles te maken met een voorvalletje gisteren. Nostradamus moest vuur maken en had daar maar liefst 2,5 uur over gedaan, maar om hem daarom nou de zwakste te noemen. Het was ook moeilijk in een team met alleen maar sterke mensen. Tot mijn verbazing werden opeens die 4 mensen uitgereopen tot captains van het team. Vooral D**n was verbaasd met een lange: 'Whaaaat' liet hij zijn verbazing merken. Ik vond het ook niet zo leuk, ik had het EIDM gegund, maar tergelijkertijd bedacht ik me dat Nostradamus ook best een sterke leider kon zijn.

Terug op ons eigen eiland laat EIDM haar frustraties de vrije loop. Ze had zo gehoopt op het leiderschap en ze vervloekt de twee hosts meerdere malen. Ik probeer haar gerust te stellen. Ik moet wel! We hebben EIDM nog hard nodig.

De volgende dag volgt er een proef en we worden met een boot erheen gebracht. Ik verheug me op een fysieke proef waarin we ons eindelijk kunnen bewijzen. Al snel zien we de 3 andere boten ook en samen trekken we op naar Battle-Island.

De proef viel me tegen, we moesten een outfit bedenken. We hebben in 2 uur keihard gewerkt en mooie pakjes gemaakt, maar helaas hebben de knakkers van Aquagonie ons verslagen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #33 Gepost op: 7-10-2005, 13:33:31 »
Out of the blue hadden ze ergens een muziekdoos gevonden op het eiland. Hoe kan je nu een muziekdoos vinden op het eiland! Volgens mij heeft gewoon een van die hosts het ze toegestopt. Wij hadden hier kunnen winnen! Als we terug zijn op ons eigen eiland komt Jorg mij troosten. Na zijn woorden besluit hij EIDM te gaan pesten. Zijn actie valt echter totaal niet in goede aarde. EIDM valt uit tegen Jorg en ik probeer haar te kalmeren, maar verhit druipt ze af. Ruzie op ons eiland! Ze zoekt het gezelschap van Aitan en Kolko op, als er maar geen groepjesvorming komt te ontstaan op ons eiland. Ik ga maar eens op zoek naar een muziekdoos.

Niet veel later worden we weer opgehaald voor een nieuwe proef. De proef wordt uitgelegd en wij zullen strijden tegen de mensen van Aquagonië. Ik geef een gemene blik naar de jongen die Robbie heet.

Het gaat nu echt beginnen! Ik hoop dat we winnen, want de eilandraad, dat kan ons team nu niet gebruiken, na het vorige opstootje.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #34 Gepost op: 7-10-2005, 13:55:14 »
Ruzie? En dat terwijl de sfeer op Aquagonië opperbest is...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #35 Gepost op: 7-10-2005, 14:10:06 »
Ruzie? En dat terwijl de sfeer op Aquagonië opperbest is...
Op Terra gaat het ook goed! :)
🜃

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #36 Gepost op: 7-10-2005, 14:13:30 »
De stoere Jutta kwam naar voren en nam het woord.

slijmbal  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #37 Gepost op: 7-10-2005, 18:39:01 »
echt leuke fantasie  ;D  ::bravo::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #38 Gepost op: 7-10-2005, 20:22:29 »
Ruzie? En dat terwijl de sfeer op Aquagonië opperbest is...
Op Terra gaat het ook goed! :)

Jaja, dat zeggen jullie nu. Mijn bronnen zeggen dat er intern wat broeit...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De alternatieve afleveringen (Lief Dagboek)
« Reactie #39 Gepost op: 7-10-2005, 20:23:55 »
slijmbal  ;)

Ik zal het nooit meer doen, supersexy, vet coole droomidool van een Jutta van me :)