Auteur Topic: KERSTIN IS DE MOL !!!!!!!!  (gelezen 16338 keer)

Offline Timjor

• Forumlid
  • Geslacht: Man
KERSTIN IS DE MOL !!!!!!!!
« Gepost op: 23-02-2002, 03:46:12 »
Het is nu 03.10 uur vrijdagnacht (zeg maar zat.morgen) en ik heb net de 3e aflevering op video bekeken.
Voor mij is het duidelijk maar de vraag is of jullie het met me eens zijn; Kerstin is de mol !!

Wat voor mij heel erg meetelt is dat ik denk dat de mol zich in de eerste afleveringen zeer stil houdt om dan langzaam maar zeker vaker toe te slaan. Waarom in eerste instantie zo stil? omdat de groep dan dermate groot is dat iedereen iedereen verdenkt en er zodoende automatisch zat fout gaat. Althans dat denk ik.

Kerstin en de 3e aflevering;

Heeft iemand haar mee zien rennen in het geldwagenspel? Ik niet! Wel loopt ze rond op een kerkhof! Let wel; stel je wordt in een voor jou vreemde stad gedropt en je wil je wellicht orienteren waar je staat, hoevelen van jullie lopen er dan rond te snuffelen op een kerkhof?
Een mol hoort ondergronds, nou waar zij liep vind ik daar wel een vergelijking mee!

Kerstin opent apart een envelop...welke envelop? want gelijk daarna zie je dat de hele groep AAN TAFEL de enveloppen openmaakt.

Kerstin loopt met dr handen in dr zakken naar een huis weg om te gaan bellen, wie heeft haar zien bellen. ik niet, alleen gezien dat ze in dr eentje wegliep.

In de fietsproef roept er iemand dat de versnelling veel te zwaar staat (George?), ja roept Karen vanuit de auto die staat idd heel zwaar en ik krijg hem niet lichter.
Wie zat er VOOR karen op de fiets? Jawel daar is ze weer; Kerstin. Die heeft de versnelling verzet voor de volgende deelnemer en dat kost tijd, heel veel tijd.
En dan zegt ze van zichzelf dat ze niet tevreden is met haar fietsprestatie, ach jeetje toch!! Zegt er ook niet iemand dat ze normaal 60km per dag fietst? Dan hou je het ook bergop  wel even vol, lijkt mij.

Kerstin vangt de bal, even daarvoor krijgen we ook de fijn opgeladen accu in beeld met 2 levensgrote accuklemmen erop.
Haal 1 klem zachtjes los als er al deelnemers afgehaakt dan wel moe zijn in een onbewaakt ogenblik en ziedaar dat ding valt! Kerstin zit net, Ellen en Jantien kijken net even niet, de rest is niet in het torentje en iemand van de produktie haalt een klem los.......

Wie verzint er dat iedereen bij toerbeurt de bal moet proberen te vangen? Het wordt eentonig: Kerstin. Niet zo vreemd want die wilde dat stille onbewaakte ogenblik voor zichzelf en dat gaat niet lukken als jan en alleman nog wakker is en er omheen staat.

Dan komen de executies en kerstin mag eerst ( laten we zeggen ivm de bal) Nou je had een vrijstelling maar die had je niet nodig gehad zegt Angela dan, nee gek he, die mol blijft toch wel.

Dan sluit ik mijn pleidooi met iets wat ongetwijfeld al gezegd is maar waar ik in deze extra aandacht voor vraag:
Aan het eind van het programma als die vingerafdruk in beeld is loopt er een streep van boven naar beneden over die afdruk en haalt daarmee het woord "de mol" weg. Indien je daar de apparatuur voor hebt (dit kan denk ik elke videorec.) zet het beeld stil als die streep helemaal onderaan is.
Ga een eind van je tv staan en en kijk dan ONDERSTEBOVEN naar je tv scherm. Uiteraard zie je bovenaan het woord tip maar aan de linkerkant zie ik een gezicht, zeg maar van haar tot schouders. Die t van tip zit in het haar, daaronder 2 ogen, hoge jukbeenderen, een mond een hals en schouders.
Alle gezichten van de deelnemers in gedachte houden en ik zie; Kerstin.

O ja en mijn vorige topic werd al na een half uur (naar mijn mening onterecht gesloten RODE DRAAD) maar die blijft voor mij in deze ook nog steeds van waarde; de aanwijzingen van de muzikale tips daar haal ik totnutoe uit; I'm Queen.....
Het kan nog steeds he.

Heb er kramp van in m'n vingers, zeeeer benieuwd naar jullie reacties

Groet aan allen.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline BabyWatcher

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • watching you too!
Re: KERSTIN IS DE MOL !!!!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2002, 03:56:47 »
Er zit hier en daar wel wat in, dat geef ik toe. Maar wat dat kerkhof betreft: ze werden ergens gedropt en moesten daar wachten op verdere instructies die ze via hun mobieltje zouden krijgen. Ze zal denk ik niet zelf dat kerkhof opgezocht hebben. En bij ons is het niet gebruikelijk maar in het buitenland zie je vaak dat naast de kerk (die 9 van de 10 keer in het centrum staat) ook een kerkhof aanwezig is.

Me, myself and I

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2002, 04:23:06 »
Maar volgens mij is zij helemaal niet gebeld door Jantien? ??? Waarom niet???

When God created man, she was only joking!

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2002, 09:29:18 »
Toffe column Timjor...

Een aantal zaken zijn inderdaad wel erg verdacht. Het is echter (volgens mij) niet zo dat de crew zo direct een opdracht beinvloed. Het stukje in het dagboek van de mol...niet iedereen heeft mij gezien (tijdens de geldwagenopdracht), lijkt Kersten uit te sluiten, want helemaal niemand heeft Kersten gezien tijdens die opdracht. Met het fietsen moet de versnellingstruc inderdaad van Kersten zijn, die vervolgens ook nog even (tot twee keer toe) weigert om Karen een duwtje te geven als ze de fiets overneemt.

molzot

Offline Taupe

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2002, 09:43:14 »
Timjor, je komt vind ik met sterke argumenten, alleen was het volgens mij Karen die zei dat niet iedereen bij de bal moest wachten om de bal te vangen, maar verder komt alles idd wel mooi uit.

Goed gespeurd, greetings Taupe

DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline Eric

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2002, 10:26:39 »
Volgens mij is het de bedoeling van het programma dat de mol degene is die saboteert. Het loshalen van de accu-klem door de medewerkers van het programma lijkt me dan ook strijdig met de opzet.... of zou Angela toch de mol zijn ;D

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2002, 10:34:28 »
timjor, top analyse. kun je dat ook doen voor de echte mol... john  ;)

je hebt hele sterke argumenten. soms zelfs zo sterk dat ik denk dat de makers nu helemaal in hun nopjes zijn over het feit dat het gelukt is om kerstin verdacht te maken. en haar de volgende keer naar huis sturen. maar ik kan me vergissen.

een tegenargumentje: het vangen van de bal leverde 5000 euro op. waarom zou de mol zich met die bal bemoeien? het doel blijft immers het geld zoveel mogelijk te beperken. een vrijstelling was niet nodig voor de mol.

ander punt... die rare enveloppe actie. waarom lieten de makers dat nu zo expliciet zien?

Offline Tom_Tom-

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2002, 12:19:11 »
Ik denk ook dat Kerstin de mol is. Het is bekend dat de mol van tevoren weet hoe een opdracht in elkaar zit. Kerstin wist dan waarschijnlijk ook hoelaat die bal zou vallen. Met wat rekenen heeft ze dus gewoon kunnen regelen dat ze dan zou zitten. Als de mol er zit vangt de afvaller zeker de bal niet.

en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2002, 12:25:03 »
het gaat de mol niet om de afvallers, het gaat de mol om het beperken van het geldbedrag. met het vangen van de bol won kerstin 5000 voor de mollenpot  :-/
en een vrijstelling die ze niet nodig bleek te hebben. hoogstens relevant om verdenking af te schuiven, want iemand die blij is met de vrijstelling zou geen mol zijn. soit. die hele balopdracht was meer om de kandidaten onderling een beetje te prikkelen, de mol kon rustig meedoen en een beetje acteren.

Offline Tom_Tom-

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 23-02-2002, 12:28:07 »
Maar je zag wel dat ze de bal bijna liet vallen. Die bal viel op haar arm toen haar schoot. Ze pakte m net voorat ie viel. En ik denk wel dat de Mol er wat aan heeft om een vrijstelling op zichzelf te zetten. En dat op dat kerkhof vond ik nog het verdachtst

en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2002, 12:34:03 »

Citaat

Maar je zag wel dat ze de bal bijna liet vallen. Die bal viel op haar arm toen haar schoot. Ze pakte m net voorat ie viel. En ik denk wel dat de Mol er wat aan heeft om een vrijstelling op zichzelf te zetten. En dat op dat kerkhof vond ik nog het verdachtst

hugo deed dat ook ooit, gaan voor de vrijstelling terwijl hij de mol was... maar hij saboteerde daarmee tegelijkertijd de opdracht! en dat deed kerstin niet  ;) bovendien was er nauwelijks op kerstin gestemd en dus geen noodzaak om de verdenking van haar af te halen.

Offline Tom_Tom-

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 23-02-2002, 12:38:18 »
Citaat
bovendien was er nauwelijks op kerstin gestemd en dus geen noodzaak om de verdenking van haar af te halen.

Daar heb je gelijk in. Gister heeft niemand op Kerstin gestemd. Toch is ze nog mijn mol.

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 23-02-2002, 13:41:45 »

Citaat

Zag je hoe snel die bal viel? Als je eerst met z'n allen uren op die bal zit te wachten... en hij valt opeens, is dat best effe schrikken! Had gemakkelijk geweest om 'm dan toch te laten glippen en zo die € 5.000,-- minder in de pot...

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #13 Gepost op: 23-02-2002, 13:58:17 »
Ik denk niet dat kerstin de mol is, maar er is wel iets wat haar verdacht maakt: Ze zat net pas toen de bal viel. Ze ging daarvoor errug langzaam zitten. Misschien had ze erop gegokt dat de bal net zou vallen als ze aan het wisselen waren. Als ze dat dacht zat ze er niet ver naast, maar wel net ver genoeg om de bal op te moeten vangen.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2002, 14:01:14 »
Jah, da's ook een mooie theorie! Dat ze af hadden gesproken dat, zodra ze ging zitten, de bal zou vallen en dat het daardoor niet raar zou zijn als ze hem niet zou vangen (maar op d'r hoofd krijgen -> leuke voor topic Grappige Momenten). Maar dat dat net te laat gebeurde waardoor ze toch nog verplicht was te vangen... zou allemaal zomaar kunnen!

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Fashionably_Late

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2002, 14:40:23 »
Hey hoi...newbe hier!! :)

Ik denk ook dat Kerstin de Mol is....
In haar introductiefilmpje was ze heel druk en had heel veel praatjes....Na drie afleveringen zie ik alleen een heel bedeesde Kerstin. Ze houdt zich een beetje afzijdig om heer mollenbestaan geheim te houden????

In het begin van de 3e aflevering horen we de voiceover van Angela en op het moment dat ze het woord "De Mol " uitspreekt , wie is er dan uitgebreid helemaal alleen in beeld?? Jawel!! Kerstin!!!

Beter laat dan nooit....

Offline Timjor

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 23-02-2002, 17:04:10 »
;D Bedankt allemaal voor jullie positieve reacties ik heb er dan ook een hele nachtelijke studie op losgelaten, toch wil ik jullie vragen of er iemand net als ik even ondersteboven naar dat stilstaande beeld van die vingerafdruk goed wil kijken.

Jeweetwel dat ding waar dat woord tip in staat. Heb voor de zekerheid net bij daglicht nog een keer gekeken en ik blijf er (aan de linkerkant van die afdruk) een gezicht in zien.
Dat van Kerstin wel te verstaan!!!

En....wie van jullie ziet dat ook, of begin ik nu roze muizen te zien?? ???

Groet aan allen. ???

Offline Timjor

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 24-02-2002, 13:01:52 »
Het is inmiddels zondag en ik heb de 3e aflevering nog maar eens afgespeeld; Nou vind ik weer een aanwijzing dat het Kerstin is !!!! Het volgende:

Kerstin ving de bal en "verdient" zodoende een vrijstelling, oke oke ook 5000 euro voor de pot dat is tegenstrijdig maar het haalt ook de eventuele verdenking op haar weg.
Angela komt de volgende morgen met haar laptoppie en vraagt letterlijk;" is de bal gevangen? " Waarop mollie Kerstin haar mollenpoot in de lucht steekt.

Even terug naar die vraag of de bal gevangen was..... vergelijk dat eens met het dagboek van Angela op .nl waar toch zeer duidelijk in te lezen is ; "wij weten wie de test het slechtst heeft gemaakt en WIE DE BAL HEEFT GEVANGEN !!!"
Huh ?? Vanwaar die gefakte vraag dan of die bal gevangen was, als je dat al weet en je weet zelfs al door wie???
Zoiets kan je alleen maar weten als het VANTEVOREN bekend is wie die bal MOET gaan vangen!!!

Let wel, Angela en d'r ploeg zitten op 2 uur rijden van die bal dus zijn niet aanwezig als dat ding naar beneden valt!!
Ik vind zelfs een aanwijzing in het dagboek van de mol: "wie gaat slapen tijdens het balspel mist veel" (of zoiets) dus is er meer aan de hand geweest dan dat die bal enkel moet vallen....dus toch iemand van de productie die een handje helpt om die bal te laten vallen??

Weet het niet helemaal meer zeker maar in de vorige mol waren de deelnemers er toch ook van overtuigd dat iemand van de productie een helpende hand had toegestoken?? Denk hierbij aan de bestorming van dat kasteel en dat er ineens iets met een ladder was zodat de opdracht ook mislukte.

Hoe dan ook, zo midden in de nacht als iedereen doodmoe van het fietsen is lijkt het me niet zo moeilijk om dmv hulp van buitenaf een mol te helpen!!

Groet aan allen.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 24-02-2002, 13:10:18 »
Ja, 't kerkhof. Wat kan ik daar nu over zeggen. 't is idd wat vreemd dat ze daar rondloopt. Als we er vanuit gaan dat Jantien haar wel gevraagd heeft om uit te zoeken waar ze zit (hebben we niet gezien, maar grote kans natuurlijk dat Jantien wel met iedere kandidaat contact heeft gehad. Lijkt me wel logisch iig), is 't gek dat je gaat rondlopen op 'n kerkhof en vervolgens de graven gaat staan bekijken. Daar zal je niet op vinden waar je bent.

't kan natuurlijk ook zo zijn dat Dick en Jantien hebben gevonden waar Kerstin was en tot de conclusie zijn gekomen dat Kerstin de geldwagen toch niet meer kon halen (als zij in de buurt was van 't eerste punt en Dick en Jantien zijn daar te laat achtergekomen). Jantien heeft Kerstin dit toen gemeld en toen kon ze dus de rest van de tijd van de opdracht iets voor haarzelf gaan doen. Ze hoefde immers niet snel terug met 't geld naar Jantien en Dick. Aangezien de opdracht dan nog 'n hele tijd zou duren, kan ze gedacht hebben laat ik 'ns effe gaan kijken op dit kerkhof (waar ze toevallig langs komt). Geloof me, er zijn mensen die dat interressant vinden om graven te bekijken.

Wat betrefd de envelop die we Kerstin zien openmaken. Geen idee wat dat is, maar dat is iig niet de envelop die ze allemaal gekregen hebben en ook samen open gemaakt hebben. Want dat was 'n bruine envelop, de envelop die Kerstin alleen openmaakt is wit.

Iedereen ziet iets anders in de vingerafdruk ('t logo van de mol!). De een ziet, Kerstin de ander Jantien en weer 'n ander Harry. En sommige zien er helemaal niks in. Ik kan zelf ook niet echt zeggen dat ik er Kerstin in zie. Ik vind 't logo dit jaar ook exact 't zelfde als vorig jaar, dus dan zou 't onlogisch zijn dat er 'n aanwijzing in zit.

Dat Angela al wist wie de bal had gevangen is erg makkelijk te verklaren natuurlijk. Er is 'n cameraploeg achtergebleven bij de kandidaten om hun de hele nacht te filmen. En deze kunnen natuurlijk wel effe 'n telefoontje gepleegd hebben naar de rest van 't team in 't hotel om te vertellen dat Kerstin de bal gevangen heeft. Ik vind 't ook heel logisch dat ze onderling contact hebben om te vertellen hoe 't gaat.

Dus of Kerstin de mol is........ik weet 't zo net niet. Veel van haar "verdenkingen" zijn vrij logisch te verklaren..  ;)

Offline Mido

• Forumlid
  • De mol? PRINCE! NO DOUBT!!!!!
« Reactie #19 Gepost op: 24-02-2002, 14:00:27 »
Deze argumenten hebben wel iets, maar zijn simpelweg waanzin. Als iemand verd8 is, wil dta nog nix zeggen of hij of zij de mol is. Wat ik zou doen als ik meedeed en de mol niet was? Mezelf verd8 maken natuurlijk! Voorbeeld: in het 1ste seizoen van 'Wie is de Mol' was Deborah niet erg verd8. Wilmie (als jullie die nog kennen) was daarintegen SUPERVERD8! Maar die kon der gewoon nix van..... :D ;)